Gå til innhold

CeeCee's hemmelige verden...

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg betalte 39 500 for silikon i begge og brystløft i en pupp. Måtte bruke av det sparte studielånet mitt :frown: Men operasjon er noe jeg har tenkt på siden jeg var 15 pga størrelseforskjellen, så det var verdt det.

Arret bryr jeg meg ikke noe særlig om, er bare jeg og typen som ser det. Og dessuten ser arrene veldig bra ut nå, og tror de kommer til å være nesten usynlige etter en stund.

Ja, har sett dem på 1554 og ser jo veldig bra ut :)

Det jeg er litt misfornøyd med er størrelsen på areolaene. Før var høyre 2 cm lengre i diameter, og nå er venstre 2 cm større enn høyre. 6 cm er venstre og 4 cm er høyre (brystløftpuppen) . Så har byttet side det nå, men som sagt, bryr meg ikke så veldig om det fordi det skal jo ikke flashes akkurat.

Har ikke lagt ut noen bilder her, men kan sikkert sende deg på pm :)

Jeg betalte 31.950 for silikon i begge. Så da skal det ikke bli så dyrt med et brystløft da..hmm, må nesten ringe å høre. De har forandret seg en del fra side 1554 til det nye bilde.

Har du forskjell på volum i hvert bryst nå da?

Ja det hadde vært fint å se hvordan dine ser ut nå :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg betalte 31.950 for silikon i begge. Så da skal det ikke bli så dyrt med et brystløft da..hmm, må nesten ringe å høre. De har forandret seg en del fra side 1554 til det nye bilde.

Har du forskjell på volum i hvert bryst nå da?

Ja det hadde vært fint å se hvordan dine ser ut nå :)

Nei, kostet så mye når man tok det i samme operasjon. Tror det blir litt dyrere når man må legges i narkose og slikt på nytt, men du får høre :)

Det er litt forskjell. Den jeg la mest i har fått kjørt seg litt med tanke på hevelse og strekk i huden, men regner med det går seg til etterhvert. Endelig kan jeg bruke BH som passer begge puppene mine :D Hoho.

Skrevet

Nei, kostet så mye når man tok det i samme operasjon. Tror det blir litt dyrere når man må legges i narkose og slikt på nytt, men du får høre :)

Det er litt forskjell. Den jeg la mest i har fått kjørt seg litt med tanke på hevelse og strekk i huden, men regner med det går seg til etterhvert. Endelig kan jeg bruke BH som passer begge puppene mine :D Hoho.

Så bra! Det må være en befrielse og få slippe å gå i sportsbh :D

Er det like mye forskjell som mine da eller mindre kanskje?

Jeg synes PK burde ha opplyst hva prisen hadde blitt ved brystløst på en side.. Jeg tror de ber meg om å vente med tanken på brystløft til 6 mnd kontrollen jeg skal på. Men jeg skal høre på pris så jeg kan spare og eventuelt tenke på det :) Det er 1 års garanti på selve operasjon. Så jeg kan klage på resultat.

Skrevet

Nei, jeg snuste helt til dagen før operasjon. Fikk ikke beskjed om å slutte lenge før selv om jeg informerte om at jeg snuser. De sa at røyk er verst, men at jeg bør prøve å ikkee snuse etter operasjon eller snuse mindre. Dette fikk jeg høre dagen etter operasjonen over tlf, og hadde da allerede tatt en snus. Hun sa at det gikk bra og at jeg ikke hadde ødelagt noe i det hele tatt :) det eneste er at nikotin i kroppen er et giftstoff som kroppen vil jobbe for å skille ut, og at det derfor bør kuttes for p la kroppen konsentrere seg om å reparere seg selv der inngrepet er gjort.

Vet ikke om du forstod noe av dette, men jeg snuser litt og alt går bra likevel :) spør mer om det er noe!

oki;takk fro svar:)))))

Skrevet

Hei dere. Skjønner at mamma78 skal på colibri. Hvilken pris har du fått der? Jeg skal på konsultasjon der i morgen. Har egentlig time ved klinikk Stavanger i neste uke, men fått litt angst for å bare ha lokalbedøvelse. I tillegg har jeg vel egentlig hatt lyst på anatomiske... Vil ha naturlige og ble anbefalt 255cc runde over muskel, lavprofil. Er 1.70, 57 kilo liten B.

hei,ja jeg skal på colibri den 10 april:)Prisen der er 31000 inkludert sportsbhen.Hadde egentlig best time på klinikk stavanger, men endte på colibri etter at jeg var der.Syns vanja var mer professjonell og tok seg tid, han så og at puppene var forskjellige og anbefalte litt mer i den ene puppen.det sa han på klinikk stavanger ingenting om..lykke til.

Skrevet

hei,ja jeg skal på colibri den 10 april:)Prisen der er 31000 inkludert sportsbhen.Hadde egentlig best time på klinikk stavanger, men endte på colibri etter at jeg var der.Syns vanja var mer professjonell og tok seg tid, han så og at puppene var forskjellige og anbefalte litt mer i den ene puppen.det sa han på klinikk stavanger ingenting om..lykke til.

Takk for svar :-) ja, jeg følte egentlig at han var mer opptatt av å opplyse om hva som kunne gå galt enn å anbefale det riktige for meg. Kanskje naturlig siden de bare gjør runde over muskel og i lokalbedøvelse. Skal du ha anatomiske eller runde? Litt usikker på det jeg, så er spent på hva vanja sier i morgen :-)

Skrevet

Jeg sov så og si sittende i sofaen de første 4 nettene og så med nokså hevet overkropp i seng 3 netter til. Med 1 ukers gamle pupper begynte jeg og ligge flatt, herregud hvor deilig!!!! Nå er det 3 uker og 2 dager siden op og ligger fremdeles på rygg. Lengter SÅ sinnsykt etter og ligge på siden som er min normale sove stilling men det gjør for vondt ennå. Har under muskel og løft og dermed stor operasjon så regner med at det er normalt. Var nervøs i begynnelsen for at jeg kom til å rulle over på siden i søvne uten og merke det men underbevisstheten sørger tydeligvis for at det ikke skjer LOL

I mine "papirer", så står det at jeg skal sove med overkroppen høyt i 3-4 dager, og at jeg kan sove på siden fra dag 1, så lenge det ikke presser på protesen. Men jeg vet ikke helt hvordan det eventuelt skal bli å sove på siden med overkroppen høyt da :P

Jeg har fått beskjed om å ligge på rygg i minst 2 uker for at protesene skal få gro i fred, og må fortsatt bygge meg litt opp for å kunne ha støtte på sidene. Prøve en natt uten støtte på sidene, men det funka ikke for da snudde jeg meg til siden ettersom det er min vanlige stilling om natta. Det gjorde ikke vondt vel og merke, men er vel best å høre på anbefalningene fra klinikken :)

Skrevet

Takk for svar :-) ja, jeg følte egentlig at han var mer opptatt av å opplyse om hva som kunne gå galt enn å anbefale det riktige for meg. Kanskje naturlig siden de bare gjør runde over muskel og i lokalbedøvelse. Skal du ha anatomiske eller runde? Litt usikker på det jeg, så er spent på hva vanja sier i morgen :-)

helt enig, han begynte med å si alt som kunne galt!Anatomiske er dråpeformede?Lykke til:)

Skrevet

helt enig, han begynte med å si alt som kunne galt!Anatomiske er dråpeformede?Lykke til:)

han på klinikk stavanger var det som startet med alt som kunne gå galt..Er runde jeg skal ha..moderat eller lavprofil, husker ikke heltJaffall ikke høyprofil.

Skrevet

Har lest en del av dine innlegg inne på denne tråden og som du sa tidligere, det tar tid for puppene å komme seg til rette og jeg tror det blir værre ved at du stresser så mye over det nå :)

Men allikevel synes jeg du burde ha hørt på kirurgen angående brystløft. Jeg måtte selv ta brystløft i den ene puppen, ikke så kult når man er en 22 år gammel jente + dårlig råd, men nødvendig for at jeg skulle få det resultatet jeg ønsket meg.

Jeg hadde riktig nok 200 gram forskjell i puppene mine og misdannelsen tubular breast. Angrer ikke et sekund på at jeg hørte på kirurgen, han bestemte alt forresten. (365 gram i venstre, 295 gram i høyre + brystløft, rund, høyprofil over muskel)

Mine er ikke like de heller, til fredag er det 5 uker siden. Jeg tror rett og slett jeg ikke kan forvente helt prikk like pupper heller, men jeg er fornøyd med tanke på det utgangspunktet jeg hadde.

Fornebuklinikken er knall!

Jeg er i samme situasjon som deg, og vurderer kun operasjon pga stor størrelsesforskjell. Jeg var til konsultasjon på Fornebuklinikken for et år siden, men valgte å vente med operasjon pga økonomi og siden jeg var så i tvil om det var mulig å få et bra resultat. Jeg er egentlig ikke noe stor tilhenger av store pupper, hadde jeg hatt lik størrelse hadde jeg aldri vurdert operasjon. Litt av problemet mitt er at jeg syns det ble foreslått så store innlegg til meg, selv om jeg tydelig utrykte at jeg ville ha så lite som overhodet mulig for å få like størrelse. Det minste jeg kunne få var 290 ml i den minste brystet, og 350 ml i det store (muligens mer i det). Jeg syns det høres så mye ut. Fikk også beskjed om at puppene ikke kom til å bli helt like (greit nok det) og forskjellen bare kom til å virke større om de la inn innlegg som var mer forskjellige i størrelse enn det han foreslo. Hvilken lege var du på konsultasjon hos / ble du operert av? Følte du at du fikk nok informasjon på konsultasjonen, og et realistisk bilde på hva resultatet kom til å bli? Anbefalte de deg å ta løft i samme operasjon? Jeg har hørt at resultatet blir bedre om man tar det i to forskjellige operasjoner, men det kommer kanskje ann på andre faktorer? Hvilken type løft måtte du ta? Mange spørsmål! ;)

Skrevet

Jeg er i samme situasjon som deg, og vurderer kun operasjon pga stor størrelsesforskjell. Jeg var til konsultasjon på Fornebuklinikken for et år siden, men valgte å vente med operasjon pga økonomi og siden jeg var så i tvil om det var mulig å få et bra resultat. Jeg er egentlig ikke noe stor tilhenger av store pupper, hadde jeg hatt lik størrelse hadde jeg aldri vurdert operasjon. Litt av problemet mitt er at jeg syns det ble foreslått så store innlegg til meg, selv om jeg tydelig utrykte at jeg ville ha så lite som overhodet mulig for å få like størrelse. Det minste jeg kunne få var 290 ml i den minste brystet, og 350 ml i det store (muligens mer i det). Jeg syns det høres så mye ut. Fikk også beskjed om at puppene ikke kom til å bli helt like (greit nok det) og forskjellen bare kom til å virke større om de la inn innlegg som var mer forskjellige i størrelse enn det han foreslo. Hvilken lege var du på konsultasjon hos / ble du operert av? Følte du at du fikk nok informasjon på konsultasjonen, og et realistisk bilde på hva resultatet kom til å bli? Anbefalte de deg å ta løft i samme operasjon? Jeg har hørt at resultatet blir bedre om man tar det i to forskjellige operasjoner, men det kommer kanskje ann på andre faktorer? Hvilken type løft måtte du ta? Mange spørsmål! ;)

Det går bra det :)

Jeg ble operert ved Teresklinikken i Bodø, vil helst ikke legge ut navn i offentligheten på PK :) Han sa at det kom til å bli noe av det samme som jeg hadde før og om jeg skulle ha nærmere like så måtte jeg ha løft. Men det jeg ikke visste at den ene puppen skulle bli større i volum. Han anbefalte ikke løft og jeg fikk ikke noe se noe realistisk bilde. Ved løft så vil jeg tro det blir den vanlige metoden. Jeg tror jeg fikk nok info og forsto dette.. jeg visste ikke bedre og stolte på han. Han foreslo 350cc men jeg spurte om 400cc så han skulle se hva som ble best. Han hadde prøveprotese under operasjon. Så 400cc ble bra. Hadde jeg fått mer innsikt på hvordan de hadde nesten sett ut så hadde jeg kunnet velge løft på ene puppen.. og det blir billigere å ta alt i ett. Men rart at han ikke foreslo løft da han så hvordan de var før.. Jeg blir å klage når jeg skal til 6 mnd kontroll.. Hva må du betale for løft? Må du løfte begge pupper? Har du kanskje et bilde du vil dele med meg? :) Kan sende til deg også, selv om de ligger inne på tråden.

Skrevet

Okey :) Har du noe forskjell i heng slik at du må ta brystløft? Eller er det bare størrelsen?

Synes det er rart du skulle ha 290 i minste og 350 i største? Skulle det ikke vært omvendt?

Det eneste jeg sa til kirurgen var at jeg ønsket meg like pupper og kanskje en C-cup, og det er jeg nå. Gram kommer helt ann på hvor mye du har fra før av og 250 tilsvarer som oftest en størrelse. Pga misdannelsen min måtte det sikkert litt til for at mitt eget brystvev skulle legge seg fint rundt implantatet. Hadde tube-bryster med store areolaer og litt "puffy" - nipples.

Spørsmålet du bør stille deg er nok om denne størrelsesforskjellen er så stor at det plager deg mye. Jeg kunne ikke gå i normale BH-er fordi jeg aldri fant noen som passet de ulike puppene mine. Jeg har i mange år gått med feil støtte fordi det var såpass stor forskjell og den store hengepuppen jeg hadde er full av strekkmerker, mens den lille har ingen. Jeg var veldig anspent i skuldra pga forskjellen og rygg og nakke ble ofte plaget. Det og at BH, klær aldri passet eller satt fint var store plager jeg ville få bedret.

Kan sende deg pm om kirurg.

Jeg fikk ingen realistisk bilde over hvordan det kom til å bli. Jeg prøvde verken den maskinen deres eller proteser i BH. Nettopp fordi jeg stolte såpass på at kirurgen kunne gjøre meg fornøyd. Jeg spurte han om det trengtes å ta i to omganger, men da sa han at det kunne taes i samme operasjon og jeg gikk for det valget. Greit det er en større påkjenning for kroppen, men så lenge man passer på og lar kroppen lege seg, så tror jeg det går greit.

Type løft vet jeg ikke, men han sa han skulle fjerne litt vev og hud og slikt. Har arr rundt brystvorten og vertikalt arr ned til folden og så arr under puppen i folden.

Skrevet

Jeg er i samme situasjon som deg, og vurderer kun operasjon pga stor størrelsesforskjell. Jeg var til konsultasjon på Fornebuklinikken for et år siden, men valgte å vente med operasjon pga økonomi og siden jeg var så i tvil om det var mulig å få et bra resultat. Jeg er egentlig ikke noe stor tilhenger av store pupper, hadde jeg hatt lik størrelse hadde jeg aldri vurdert operasjon. Litt av problemet mitt er at jeg syns det ble foreslått så store innlegg til meg, selv om jeg tydelig utrykte at jeg ville ha så lite som overhodet mulig for å få like størrelse. Det minste jeg kunne få var 290 ml i den minste brystet, og 350 ml i det store (muligens mer i det). Jeg syns det høres så mye ut. Fikk også beskjed om at puppene ikke kom til å bli helt like (greit nok det) og forskjellen bare kom til å virke større om de la inn innlegg som var mer forskjellige i størrelse enn det han foreslo. Hvilken lege var du på konsultasjon hos / ble du operert av? Følte du at du fikk nok informasjon på konsultasjonen, og et realistisk bilde på hva resultatet kom til å bli? Anbefalte de deg å ta løft i samme operasjon? Jeg har hørt at resultatet blir bedre om man tar det i to forskjellige operasjoner, men det kommer kanskje ann på andre faktorer? Hvilken type løft måtte du ta?Mange spørsmål! ;)

Jeg har visst svart på dine spørsmål. Var denne til meg? :D

Skrevet (endret)

Okey :) Har du noe forskjell i heng slik at du må ta brystløft? Eller er det bare størrelsen?

Synes det er rart du skulle ha 290 i minste og 350 i største? Skulle det ikke vært omvendt?

Det eneste jeg sa til kirurgen var at jeg ønsket meg like pupper og kanskje en C-cup, og det er jeg nå. Gram kommer helt ann på hvor mye du har fra før av og 250 tilsvarer som oftest en størrelse. Pga misdannelsen min måtte det sikkert litt til for at mitt eget brystvev skulle legge seg fint rundt implantatet. Hadde tube-bryster med store areolaer og litt "puffy" - nipples.

Spørsmålet du bør stille deg er nok om denne størrelsesforskjellen er så stor at det plager deg mye. Jeg kunne ikke gå i normale BH-er fordi jeg aldri fant noen som passet de ulike puppene mine. Jeg har i mange år gått med feil støtte fordi det var såpass stor forskjell og den store hengepuppen jeg hadde er full av strekkmerker, mens den lille har ingen. Jeg var veldig anspent i skuldra pga forskjellen og rygg og nakke ble ofte plaget. Det og at BH, klær aldri passet eller satt fint var store plager jeg ville få bedret.

Kan sende deg pm om kirurg.

Jeg fikk ingen realistisk bilde over hvordan det kom til å bli. Jeg prøvde verken den maskinen deres eller proteser i BH. Nettopp fordi jeg stolte såpass på at kirurgen kunne gjøre meg fornøyd. Jeg spurte han om det trengtes å ta i to omganger, men da sa han at det kunne taes i samme operasjon og jeg gikk for det valget. Greit det er en større påkjenning for kroppen, men så lenge man passer på og lar kroppen lege seg, så tror jeg det går greit.

Type løft vet jeg ikke, men han sa han skulle fjerne litt vev og hud og slikt. Har arr rundt brystvorten og vertikalt arr ned til folden og så arr under puppen i folden.

Takk for svar! Jo, selvfølgelig mer i det største og minst i det største, gikk litt i surr for meg der! :) Ja, jeg har forskjell i heng, det ene henger (og er med strekkmerker) mens det andre ikke henger overhodet (det er ikke noe innhold som kan henge, rett og slett), brystvorten er (hvis jeg skal gjette) 3 cm lavere på brystet med heng. Jeg kan heller ikke gå med normale bh'er, de passer ikke siden det er vel 3 cup-størrelser forskjell på brystene, så 300 ml kommer ikke til å utjevne det helt. Men det forstår jeg selvfølgelig. Det jeg prøver å vurdere er om det kommer til å bli et resultat som er såpass mye bedre enn utgangspunktet jeg har nå, at det er verdt det. Kan du sende pm med navn på kirurg?

Edit: der ble det feil igjen! Mest i det minste og minst i det største. Haha.

Endret av Sonyel
Skrevet

Jeg har visst svart på dine spørsmål. Var denne til meg? :D

Nei, den var nok til hun jeg siterte! :) Men takk for svar likevel. ;)

Skrevet

Nei, den var nok til hun jeg siterte! :) Men takk for svar likevel. ;)

Bare hyggelig :D

Går litt i surr her... Hihi

Skrevet

Takk for svar! Jo, selvfølgelig mer i det største og minst i det største, gikk litt i surr for meg der! :) Ja, jeg har forskjell i heng, det ene henger (og er med strekkmerker) mens det andre ikke henger overhodet (det er ikke noe innhold som kan henge, rett og slett), brystvorten er (hvis jeg skal gjette) 3 cm lavere på brystet med heng. Jeg kan heller ikke gå med normale bh'er, de passer ikke siden det er vel 3 cup-størrelser forskjell på brystene, så 300 ml kommer ikke til å utjevne det helt. Men det forstår jeg selvfølgelig. Det jeg prøver å vurdere er om det kommer til å bli et resultat som er såpass mye bedre enn utgangspunktet jeg har nå, at det er verdt det. Kan du sende pm med navn på kirurg?

Edit: der ble det feil igjen! Mest i det minste og minst i det største. Haha.

Okey :) Da ga det mer mening.

Høres ut som at du kanskje trenger brystreduksjon i den store da også, hvis implantater ikke kan gjøre forskjellen noe bedre.

Hva sa kirurgen egentlig? Kunne det "reddes", om man kan ordlegge det slik? :P

Har sendt deg pm :)

Skrevet

Okey :) Da ga det mer mening.

Høres ut som at du kanskje trenger brystreduksjon i den store da også, hvis implantater ikke kan gjøre forskjellen noe bedre.

Hva sa kirurgen egentlig? Kunne det "reddes", om man kan ordlegge det slik? :P

Har sendt deg pm :)

Kirurgen var i utgangspunktet positiv, og sa at jeg kun trengte løft på den ene og innlegg, ikke reduksjon på det største. Grunnen til det er at jeg har såpass små bryster, selv om det er 3 cup'er forskjell så vil det si en helt flat (AA) og en liten C som dessverre henger. Det ene brystet mitt er ikke utvikla, det har et navn men jeg husker ikke hva det heter. Det er også derfor jeg ikke bare kan ta reduksjon på den største brystet istedenfor innlegg for å få de like, for da må jeg stortsett bare fjerne det helt og det gjør man ikke. Jeg er 173 og har veldig bred brystkasse, så det er mulig innlegg på rundt 300ml ikke er like stort som jeg tror. Kirurgen mente at forskjellen kom til å bli mye mindre synlig med en gang puppene var litt større og brystvortene på litt mer lik linje. Selv om han sa de aldri kom til å bli helt like (noe jeg heller ikke forventer). Det han mente med at han ikke ville legge inn veldig forskjellige innlegg i strl tror jeg hadde med bredden å gjøre? Og det at jeg ikke har så mye pupp i utgangspunktet. Han anbefalte også anatomiske innlegg, moderat profil.

Skrevet

Kirurgen var i utgangspunktet positiv, og sa at jeg kun trengte løft på den ene og innlegg, ikke reduksjon på det største. Grunnen til det er at jeg har såpass små bryster, selv om det er 3 cup'er forskjell så vil det si en helt flat (AA) og en liten C som dessverre henger. Det ene brystet mitt er ikke utvikla, det har et navn men jeg husker ikke hva det heter. Det er også derfor jeg ikke bare kan ta reduksjon på den største brystet istedenfor innlegg for å få de like, for da må jeg stortsett bare fjerne det helt og det gjør man ikke. Jeg er 173 og har veldig bred brystkasse, så det er mulig innlegg på rundt 300ml ikke er like stort som jeg tror. Kirurgen mente at forskjellen kom til å bli mye mindre synlig med en gang puppene var litt større og brystvortene på litt mer lik linje. Selv om han sa de aldri kom til å bli helt like (noe jeg heller ikke forventer). Det han mente med at han ikke ville legge inn veldig forskjellige innlegg i strl tror jeg hadde med bredden å gjøre? Og det at jeg ikke har så mye pupp i utgangspunktet. Han anbefalte også anatomiske innlegg, moderat profil.

Okey :) Men det er bra.

Skjønner.

Kanskje du bør dra på flere konsultasjoner for å høre hva andre kirurger ville gjort ved ditt tilfelle.

Ja, for stor forskjell på innleggene vil ikke være så bra pga bredden på implantatet.

Skrevet

Okey :) Men det er bra.

Skjønner.

Kanskje du bør dra på flere konsultasjoner for å høre hva andre kirurger ville gjort ved ditt tilfelle.

Ja, for stor forskjell på innleggene vil ikke være så bra pga bredden på implantatet.

Ja, jeg har jo bare vært på den éne. Var du på flere forskjellige, og fikk du ulike meninger om løft og hvor mye du burde legge inn?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...