Kasandre Skrevet 3. august 2013 #28121 Skrevet 3. august 2013 Nå har jeg fått resepten og henta ut alt og skal betale på mandag Bare 6 dager igjen! Noen andre som skal operere ca da? Setter gjerne pris på pm osv :D 3 dager igjen for min del! Gruer meg ganske mye nå! Mest til tiden etter og alt det jeg ikke kan gjøre med barna mine og i huset, men samtidig vet jeg jo at det bare er snakk om en kort periode. Jeg skal slutte med snus fra i kveld, DET gruer jeg meg til Blir spennende å få pupper :D
Sjokoladenøtt Skrevet 3. august 2013 #28122 Skrevet 3. august 2013 3 dager igjen for min del! Gruer meg ganske mye nå! Mest til tiden etter og alt det jeg ikke kan gjøre med barna mine og i huset, men samtidig vet jeg jo at det bare er snakk om en kort periode. Jeg skal slutte med snus fra i kveld, DET gruer jeg meg til Blir spennende å få pupper :D Jeg gleder meg så sykt Er litt nervøs også, men synes dagene går så fort nå.. Nesten litt skummelt Det blir sikkert litt kjedelig å ikke kunne gjøre så mye de første ukene ja.. Spesielt når man har barn, det må være så kjedelig å ikke kunne hjelpe dem med alt Jeg har ikke mange bekymringene når det gjelder det. Fikk forresten en flott kommentar fra typen igår som skal være med når jeg skal operere.. "Såå.. kan vi ha sex sånn med en gang?" "Eh, jeg trooor ikke det altså.." "MÅ jeg vente så lenge?!" Det siste ble sagt med verdens største furtefjes Noen som vet sånn ca når man kan holde på med slikt igjen? Skal vedde på at det blir litt kjipt med mange dager uten 1
Sokka Skrevet 3. august 2013 #28123 Skrevet 3. august 2013 Hadde sex bare et par dager etter. Tok det jo pent, men var ikke noe problem Men nå har jeg heller ikke hatt så ille smerter 1
Cessa74 Skrevet 4. august 2013 #28124 Skrevet 4. august 2013 Nå er det litt over fire uker siden operasjon, og alt er helt tilbake til normalen. De er selvsagt fortsatt ganske "harde", men vet dette tar tid så er ikke bekymret - bare veldig, veldig fornøyd! Men har to spm; 1) Fikk ikke helt informasjon ang etterkontroll - er dette noe man bør/må - eller helt opp til en selv? Jeg mener; om alt er ok om 3 mnd, så har iallefall ikke jeg behov for å dra inn på kontroll hvis alt er som det skal?.. 2) Hva med kontroll ifht kuler/oppdage brystkreft.... Er det sånn at vi med silikon ikke kan kjenne kulene? Ikke ta mammografi? Hvordan skal dette egentlig løses?
Godterirusk Skrevet 5. august 2013 #28125 Skrevet 5. august 2013 Jeg gleder meg så sykt Er litt nervøs også, men synes dagene går så fort nå.. Nesten litt skummelt Det blir sikkert litt kjedelig å ikke kunne gjøre så mye de første ukene ja.. Spesielt når man har barn, det må være så kjedelig å ikke kunne hjelpe dem med alt Jeg har ikke mange bekymringene når det gjelder det. Fikk forresten en flott kommentar fra typen igår som skal være med når jeg skal operere.. "Såå.. kan vi ha sex sånn med en gang?" "Eh, jeg trooor ikke det altså.." "MÅ jeg vente så lenge?!" Det siste ble sagt med verdens største furtefjes Noen som vet sånn ca når man kan holde på med slikt igjen? Skal vedde på at det blir litt kjipt med mange dager uten Jeg hadde veldig lite smerter etter oprasjonen, men det siste jeg tenkte på var sex. Var var så konsentrert på å ikke anstrenge meg. Jo mer du rører deg jo større sjanse for at det skal skje noe galt. Noe som også er vanlig er å bli kvalm hvis man anstrenger seg dagene etter narkose, så jeg tror nok du bør slappe av de første dagene (for din egen del) og hvem vet, kanskje du har så vondt at du ikke klarer? Dessuten skal sportsbh sitte på hele tiden så din kjære får ikke sånn kjempeglede av de uansett , og de skal helst ikke røres så mye på, for sårene må gro i fred. Så tror det er dumt om de får press på seg og bevegelse. Også kan du jo ikke dusje på 5+ dager så man føler seg ikke så fresh... Heheheh Lykke tiiiil! Kommer til å gå kjempebra!
sukkerpia Skrevet 5. august 2013 #28126 Skrevet 5. august 2013 Jeg har operasjonsdato den 4okt. Å vi skal reise til syden den 30.nov altså 8uker etter operasjonen... Er veldig spent, så jeg sendte Mail til kirurgen og spurte om det gikk bra, og det skulle ikke være noe problem. Det han sa var at jeg skulle bruke støttebh 24/7 i 1mnd, deretter på dagtid i 2mnd.. Hva har deres kirurger sagt? Er det standar prosedyre eller? Når jeg er i syden kan jeg jo ikke gå rundt i støttebh på dagtid siden vi skal sole oss, men tenker å bruke den på natten for sikkerhetskyld :-) hvor lenge bruker dere støttebhen?
Sjokoladenøtt Skrevet 5. august 2013 #28127 Skrevet 5. august 2013 Jeg hadde veldig lite smerter etter oprasjonen, men det siste jeg tenkte på var sex. Var var så konsentrert på å ikke anstrenge meg. Jo mer du rører deg jo større sjanse for at det skal skje noe galt. Noe som også er vanlig er å bli kvalm hvis man anstrenger seg dagene etter narkose, så jeg tror nok du bør slappe av de første dagene (for din egen del) og hvem vet, kanskje du har så vondt at du ikke klarer? Dessuten skal sportsbh sitte på hele tiden så din kjære får ikke sånn kjempeglede av de uansett , og de skal helst ikke røres så mye på, for sårene må gro i fred. Så tror det er dumt om de får press på seg og bevegelse.Også kan du jo ikke dusje på 5+ dager så man føler seg ikke så fresh... Heheheh Lykke tiiiil! Kommer til å gå kjempebra! Veninna mi fikk dusje etter 2 dager? :o Nei, han får se men ikke røre Håper det går greit med litt forsiktig kosing i alle fall, hahaha Skal ligge på hotell fra 8.-11. august Så får ligge i ro lenge nok tenker jeg Er jo fra Stavanger, så opererer jeg jo på Fornebuklinikken. Tenkte at fly dagene rett etterpå kanskje ikke var det smarteste... Kl. 11:30 den 8. august folkens! Håper jeg ikke får dødsvondt etterpå.. Da synes jeg litt synd på typen som må passe på meg
Kasandre Skrevet 5. august 2013 #28128 Skrevet 5. august 2013 Da er jeg plantet på hotell rommet! Straks i dusjen og skrubbe meg med hibiscrub Om 12 timer har JEG pupper !!!! 2
Gjest Teta Skrevet 5. august 2013 #28129 Skrevet 5. august 2013 Kjempelykke til Kasandre! Du er heldig!
Cessa74 Skrevet 5. august 2013 #28130 Skrevet 5. august 2013 Da er jeg plantet på hotell rommet! Straks i dusjen og skrubbe meg med hibiscrub Om 12 timer har JEG pupper !!!! Lykke til! Husker følelsen!! Og nå 4 uker etter operasjon; HAPPY!!
Sjokoladenøtt Skrevet 5. august 2013 #28131 Skrevet 5. august 2013 Da er jeg plantet på hotell rommet! Straks i dusjen og skrubbe meg med hibiscrub Om 12 timer har JEG pupper !!!! Lykke til!
Kasandre Skrevet 6. august 2013 #28132 Skrevet 6. august 2013 Da er jeg ferdig operert! Her kommer historien Møtte opp på teres Bergen kl 8.45. Fikk snakke med anestesilegen og kirurgen kort tid etter oppmøte. Kirurgen sa at han kanskje ble nødt til å gå for høy profil, men skulle prøve medium først. Jeg kom inn på operasjonsstuen og hilste på to sykepleiere og a-legen igjen. Fikk venflon i hånda og fleipa litt med allesammen. Kjente jeg ble rusa (digg btw!!), og sa pent godnatt til alle før jeg sovnet Våknet opp en time senere, groggy og en tunge som nekta å uttale ordene jeg var tenkt å si- og så gråt jeg mye hehe, en vanlig bivirkning av narkose for min del ! Jeg så ned, og der var det jammen pupper!! Fikk vite jeg hadde fått 240 cc høyprofil! Avtalen var jo 220 medium, men kirurgen sa at det var penest til kroppen min med høyprofil. Veldig fornøyd så langt! Fantastisk personal og behagelige omgivelser, jeg er glad jeg valgte teres Bergen!! Akkurat nå har jeg veldig vondt i ryggen! Faktisk mer vondt i ryggen enn i puppene, det synes jeg er litt rart... Men har tatt meg en oxynorm og fått litt mat av min kjære gode mann som henta meg på klinikken Lykke til dere som venter jeg slenger ut et bilde om en ukes tid 1
Signe83 Skrevet 6. august 2013 #28133 Skrevet 6. august 2013 Hei! Er en kvinne på 30 år, og har tre graviditeter bak meg. Siden jeg har en ikke-elastisk hud, har vektøkning resulterti at pupper og mage har blitt katastrofale utseendemessig. For å beskrive tilstanden min, så ser brystene mine ut som vrengte bukselommer. Det er så og si uten innhold, og til og med A-cup er alt for stort. Jeg har problemer med å skaffe bh som passer, og ift. kjoler og topper så er det minimalt jeg kan gå med som faktisk kler meg. Det å være på stranda i bare bikini er traumatisk, og seksuelt er det svært hemmende. Sånn ellers er jeg slank og godt trent. Problemet er uansett hvor mye jeg trener, så er det løse skinnet i veien. Dette tærer på psykisk, da særlig med tanke på selvbilde. Og joda, jeg har til og med vært i kognitiv terapi uten særlig effekt. Nå har det gått så langt at jeg ikke ser noen annen utvei enn brystoperasjon. Disse tankene preger hverdagen min i den grad at jeg ikke orker det lengre. I den anledning har jeg noen spørsmål fra dere med lignende erfaring. Jeg skal selvfølgelig bestille time til konsultasjon nå snart, men synes det er greit å diskutere det i forkant uansett.. Jeg har aldri operert før, og kjenner jeg har noe angst for å bli skjært i. Sliter også med noe dødsangst for tiden, og er rett og slett redd for komplikasjoner og i verste fall å dø. Noen andre med slik type angst som har tatt en slik type operasjon? Hvordan gikk det? Problemet er at brystene henger, samtidig som det er null innhold. Bør jeg da velge både brystforstørrelse og brystløft? Jeg har egentlig ikke økonomi til en slik operasjon nå, men kjenner at det må gjennomføres ganske snart.. Er det noen type lån som kan dekke slike operasjoner som ikke har alt for høy rente? Har hørt at enkelte klinikker samarbeider med noen banker... Noen som har erfaring med denne type problematikk? Jeg arbeider med barn til daglig, og leser at tunge løft ikke bør utføres de første ukene grunnet fare for komplikasjoner.. Hvordan kan man løse dette når man arbeider på en småbarnsavdeling med mye løft og høyt tempo? Har dessuten en ettåring som jeg løfter en god del... Håper på svar. 1
Sjokoladenøtt Skrevet 6. august 2013 #28134 Skrevet 6. august 2013 Hei! Er en kvinne på 30 år, og har tre graviditeter bak meg. Siden jeg har en ikke-elastisk hud, har vektøkning resulterti at pupper og mage har blitt katastrofale utseendemessig. For å beskrive tilstanden min, så ser brystene mine ut som vrengte bukselommer. Det er så og si uten innhold, og til og med A-cup er alt for stort. Jeg har problemer med å skaffe bh som passer, og ift. kjoler og topper så er det minimalt jeg kan gå med som faktisk kler meg. Det å være på stranda i bare bikini er traumatisk, og seksuelt er det svært hemmende. Sånn ellers er jeg slank og godt trent. Problemet er uansett hvor mye jeg trener, så er det løse skinnet i veien. Dette tærer på psykisk, da særlig med tanke på selvbilde. Og joda, jeg har til og med vært i kognitiv terapi uten særlig effekt. Nå har det gått så langt at jeg ikke ser noen annen utvei enn brystoperasjon. Disse tankene preger hverdagen min i den grad at jeg ikke orker det lengre. I den anledning har jeg noen spørsmål fra dere med lignende erfaring. Jeg skal selvfølgelig bestille time til konsultasjon nå snart, men synes det er greit å diskutere det i forkant uansett.. Jeg har aldri operert før, og kjenner jeg har noe angst for å bli skjært i. Sliter også med noe dødsangst for tiden, og er rett og slett redd for komplikasjoner og i verste fall å dø. Noen andre med slik type angst som har tatt en slik type operasjon? Hvordan gikk det? Problemet er at brystene henger, samtidig som det er null innhold. Bør jeg da velge både brystforstørrelse og brystløft? Jeg har egentlig ikke økonomi til en slik operasjon nå, men kjenner at det må gjennomføres ganske snart.. Er det noen type lån som kan dekke slike operasjoner som ikke har alt for høy rente? Har hørt at enkelte klinikker samarbeider med noen banker... Noen som har erfaring med denne type problematikk? Jeg arbeider med barn til daglig, og leser at tunge løft ikke bør utføres de første ukene grunnet fare for komplikasjoner.. Hvordan kan man løse dette når man arbeider på en småbarnsavdeling med mye løft og høyt tempo? Har dessuten en ettåring som jeg løfter en god del... Håper på svar. Hei! Har en veninne som hadde samme problemet etter fødsel. Puppene hennes så ikke ut etterpå.. Du kan gå til fastlege og faktisk få dette dekket. Hvis du har såpass store problemer med dem til daglig og det drar ned livskvaliteten din så får du nok dekket dette Og du får nok ikke bare implantater, du må nok ha et løft i tillegg om det er mye løs hud. Man trenger faktisk ikke mye heng før PK mener man burde ha løft i tillegg. Mitt råd er å gå til fastlegen og forklare dette og vise hva som plager deg Om du får dekket eller ikke så er det jo verdt å prøve! Siden det er grunnet fødsler osv. Men om du har angst for å operere burde du kanskje fortelle dette til legen også, for du må ikke finne på å operere deg om du er livredd Jeg skal operere om to dager, og kjenner jeg er ganske nervøs for narkosen og ikke våkne opp igjen Vet jo selv at det ikke er så veldig.. reellt. Man burde tenke seg godt om og manne seg opp til det før man bestemmer seg. Når det gjelder etter operasjonen burde du kanskje tatt en uke fri i alle fall Man skal være forsiktig med løfting den første tiden etter, så det burde man jo unngå i starten
Sjokoladenøtt Skrevet 6. august 2013 #28135 Skrevet 6. august 2013 Da er jeg ferdig operert! Her kommer historien Møtte opp på teres Bergen kl 8.45. Fikk snakke med anestesilegen og kirurgen kort tid etter oppmøte. Kirurgen sa at han kanskje ble nødt til å gå for høy profil, men skulle prøve medium først. Jeg kom inn på operasjonsstuen og hilste på to sykepleiere og a-legen igjen. Fikk venflon i hånda og fleipa litt med allesammen. Kjente jeg ble rusa (digg btw!!), og sa pent godnatt til alle før jeg sovnet Våknet opp en time senere, groggy og en tunge som nekta å uttale ordene jeg var tenkt å si- og så gråt jeg mye hehe, en vanlig bivirkning av narkose for min del ! Jeg så ned, og der var det jammen pupper!! Fikk vite jeg hadde fått 240 cc høyprofil! Avtalen var jo 220 medium, men kirurgen sa at det var penest til kroppen min med høyprofil. Veldig fornøyd så langt! Fantastisk personal og behagelige omgivelser, jeg er glad jeg valgte teres Bergen!! Akkurat nå har jeg veldig vondt i ryggen! Faktisk mer vondt i ryggen enn i puppene, det synes jeg er litt rart... Men har tatt meg en oxynorm og fått litt mat av min kjære gode mann som henta meg på klinikken Lykke til dere som venter jeg slenger ut et bilde om en ukes tid Gratulerer med nye blouse bunnies! Uff, jeg gruer meg sånn til narkosen.. Nå er det bare to dager til min operasjon! Du får oppdatere litt på hvordan det går med deg de første dagene da
Signe83 Skrevet 7. august 2013 #28136 Skrevet 7. august 2013 Nå prater jeg litt mot meg selv, da jeg samtidig skriver at jeg har dårlig økonomi. Men helt ærlig, så vet jeg ikke om jeg orker denne kampen med det offentlige helsevesenet. Å stå lenge på venteliste, for så å bli skuffet når man endelig har kommet inn til spesialist etter mange måneders venting. Som jeg skrev i en tidligere tråd jeg startet med samme tema igår, er at jeg etter denne tredje (og definitivt den siste!!) fødselen har fått mye ødelagt kroppslig. Blant annet føler jeg at jeg er helt ødelagt nedentil. Fikk henvisning fra fastlede til gyn. på sykehuset. Fikk da beskjed om å gå til psykolog, selv om jeg har vært innom denne instansen mange runder også i forkant. Det ER vanskelig å få slike ting dekt gjennom det offentlige, dersom man ikke har fysiske plager. Ikke meningen å være skarp i tonen altså Jeg gleder meg til å høre om alle som er i forberedelsesfasen til brystoperasjon samt resultatet etterpå. Jeg bor i midt-norge, og har bestilt meg time til konsulatasjon til Aleris i Trondheim. Har vært der en gang tidligere til gynekolog, og har et lite inntrykk av at det handler mye om profit. Noen som har blitt operert der? Det andre alternativet er Klinikk Stokkan, men der har jeg desverre hørt et par skrekkhistorier fra, selv om det samtidig er endel positive erfaringer derfra også.
Cessa74 Skrevet 7. august 2013 #28137 Skrevet 7. august 2013 En venninne av meg opererte på Aleris i Trondheim og var veldig fornøyd. Tror forsåvidt ALLE privatklinikker har fokus på profit, det betyr ikke at kirurgene ikke gjør en meget grundig jobb (tvert om). Du har helt rett i at å få en brystforstørrelse dekket av det offentlige kan være ganske vanskelig å få til, og ja da blir det ventekø også. Om du tar det privat får du operasjon innen få uker. Lykke til!
Signe83 Skrevet 7. august 2013 #28138 Skrevet 7. august 2013 Gjør meg noen til tanker jeg, i samme slengen:) Jeg er ganske sikker på at jeg vil gå for et innlegg med silikon med glatt overfalte da jeg har veldig tynn hud. Jeg trener noe, men mest sykling og løping. Noe styrke også, selvfølgelig. Jeg har en noe fysisk jobb, samtidig som jeg også har en ettåring som jeg løfter mye. Tror dere da det er best å legge innlegget under brystmuskelen? Jeg bare håper jeg slipper unna med brystløft. Veldig fristende å legge ut et bilde slik at dere kan si hva dere tror ift løft, men samtidig skummelt også. Jeg er ute etter et mest mulig naturlig utseende og rett og slett fylle de opp igjen. Brukte vel D på det største da jeg ammet, og da var brystene helt faste og uten noe spesielt heng. Jeg er forresten 175 høy og 60 kg.
Cessa74 Skrevet 7. august 2013 #28139 Skrevet 7. august 2013 Om du skal ha protesene over eller under vil kirurgen ha ganske klare formeninger om, da dette har mye å si ifht utgangspunktet og sluttresultatet. Det samme gjelder om du også vil trenge løft. Gå til konsultasjonen med dine ønsker, gjerne også bilder av hva du ser for deg som sluttresultat og vær "open minded" for hva kirurgen mener blir best ifht str, over/under osv. Fordelen med å få innlegg over musklene er raskere recovery etter operasjon. Du bør ikke løfte 1 åringen på 4-6 uker, det samme gjelder trening. Og du bør ha fri ca 1 uke etter operasjon hvor du skal holde deg mest mulig i ro (jeg tok ut ferie fra jobben).
nikola Skrevet 7. august 2013 #28140 Skrevet 7. august 2013 (endret) Gjør meg noen til tanker jeg, i samme slengen:) Jeg er ganske sikker på at jeg vil gå for et innlegg med silikon med glatt overfalte da jeg har veldig tynn hud. Jeg trener noe, men mest sykling og løping. Noe styrke også, selvfølgelig. Jeg har en noe fysisk jobb, samtidig som jeg også har en ettåring som jeg løfter mye. Tror dere da det er best å legge innlegget under brystmuskelen? Jeg bare håper jeg slipper unna med brystløft. Veldig fristende å legge ut et bilde slik at dere kan si hva dere tror ift løft, men samtidig skummelt også. Jeg er ute etter et mest mulig naturlig utseende og rett og slett fylle de opp igjen. Brukte vel D på det største da jeg ammet, og da var brystene helt faste og uten noe spesielt heng. Jeg er forresten 175 høy og 60 kg. Hei Signe! Jeg er 30 år, to barn og hadde tomme baklommer etter graviditetene og amming. Det gnagde veldig på selvtilliten min, etter tidligere å hatt fulle og faste bryst. Derfor tok jeg brystløft og med innlegg for litt over en uke siden på Fornebuklinikken. Jeg ønsket å se mest mulig naturlig ut. På konsultasjonen, som var med Barstad, sa han at han løy hvis jeg ikke trengte et brystløft. Å sette inn et innlegg ville gi volum og fylde. Jeg stolte helt på han, og lot han gjøre det som ville se best ut på meg. Det ble et løft, med innlegg på 290 cc, høy profil under muskel. Jeg kan ikke si annet at jeg er super fornøyd! Selv full av kommende arr, har jeg det ti tusen ganger bedre med meg selv. Jeg mener at 30 er ingen alder, og selv om det koster mye, er det absolutt verdt det! Jeg har lest og sett mye på Slankerinna sin blogg, og slik hun ser ut nå, 5 mnd etter, er jeg ikke redd for hvordan det blir. Det er mange tanker som svirrer rundt ved en slik operasjon i forhold til barna. But a happy mum, is much better than a sad one! Jeg har hatt og har fortsatt hjelp av søsteren min, og selvfølgelig mannen min. Barna mine er foresten 1 og 3,5 år. Men når det gjelder løft, så er første uka viktig å ta det med ro. Etter to uker, kan man ta enkelt løft hvis man virkelig må. Løft barnet tett inntill deg, og ikke bær rundt på barnet. Jeg har hatt en vogn inne hvis jeg måtte forflytte på han minste. Lykke til med valget! Endret 7. august 2013 av nikola
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå