Gå til innhold

CeeCee's hemmelige verden...

Fremhevede innlegg

Gjest Boxee
Skrevet

Hei! Jeg skal opereres den 14 August i Bergen :danse: Men jeg har et spørsmål til dere som har tatt over muskel, jeg vet at smerter er indviduelt, men jeg har bare et par dager å bli bra gijen til skolestart 19 August.. Kirurgen var ikke bekymret for det overhode, men jeg er! Hvor lang tid tok det før dere kunne 'gått på skole' eller lignende? Jeg er redd 4-5dager ikke er nok.. :vetikke:

Jeg ble operert torsdag den 4 juli. Søndag 7 juli hadde jeg fortsatt mye smerter slik at jeg grudde meg til å reise meg opp fra senga. Onsdag 10 juli reise jeg hjem igjen til samboeren og babyen min på 7mnd. Da måtte han stå opp på natta fordi jeg enda fikk ganske vondt når jeg reiste meg og litt etter. Smertene som kom når jeg reiste meg forsvant ca 1,5 uke etter operasjonen, men hadde vondt i det venstre brystet i ca 2,5 uker. Dersom jeg gjorde endel om dagene kjente jeg det godt, samme om morgenen. Føltes ut som når man river av en hudflik på handa og stikker en skitten finger inni såret. Sånn skikkelig svifølelse hver gang jeg rørte venstrearmen, pluss at noen ganger kjente jeg det bare jeg pustet. I tillegg kjentes det ut som at innlegget "hoppt" opp og ned når jeg gikk. Men nå er alt ok da.

Smertene i etterkant er jo veldig individuelle, men tror jeg hadde vondt såpass lenge fordi jeg måtte passe sønnen min om morgenen allerede uken etter. Det er jo anbefalt å vente 2-3uker med løfting, men det var ikke til å unngå å løfte litt. Han er jo 11kg også så det teller vel også med. Hadde det ikke vært for det hadde jeg vel vært smertefri mye fortere.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei igjen alle puppefagre damer!

Til dere som har operert - hadde dere veldig følsomme nippler etterpå? Mine er ekstremt følsomme! Gjør vondt å dusje dem! Hvor lenge hadde dere evt vondt? Er tre uker siden jeg opererte.

Skrevet

Dere med barn og silikon under muskelen!

Klarte dere å løfte barna inn/ut av bil og seng 1 uke etter operasjonen? Jeg har to små, snart 2 og 4 år gamle, men må jo kanskje begynne å delta litt i livene deres igjen etter en uke tenker jeg... Er det "farlig" å løfte litt på dem en uke etterpå? Gruer meg veldig til akkurat det å ikke kunne løfte dem, spesielt siden minstemann er skikkelig mammagutt og elsker å kose med mammaen sin.

Skrevet

Til dere som har operert - hadde dere veldig følsomme nippler etterpå? Mine er ekstremt følsomme! Gjør vondt å dusje dem! Hvor lenge hadde dere evt vondt? Er tre uker siden jeg opererte.

Herregud ja! De ER så sensitive!! Hvs noen bare såvidt kommer bortpå så hyler jeg! Men jeg kjøpte noen myke, sterile kompresser på apoteket som jeg la inn i sportsbh'en som "innlegg! over puppene/brystvortene - og det hjalp betraktelig! Mye mindre plaget etter jeg begynte med det. Så får jeg heller ha disse kompressene foran brystvortene den tiden det trengs. Har hørt de kan være sensitive en god stund etter operasjon.. :plystre:

Skrevet

Herregud ja! De ER så sensitive!! Hvs noen bare såvidt kommer bortpå så hyler jeg! Men jeg kjøpte noen myke, sterile kompresser på apoteket som jeg la inn i sportsbh'en som "innlegg! over puppene/brystvortene - og det hjalp betraktelig! Mye mindre plaget etter jeg begynte med det. Så får jeg heller ha disse kompressene foran brystvortene den tiden det trengs. Har hørt de kan være sensitive en god stund etter operasjon.. :plystre:

Samme med mine! Opererte for litt over to uker siden, og jeg synes også det er litt vondt å dusje. Kjennes liksom sår ut på brystvortene. Håper virkelig det går over snart.

Skrevet

På den ene siden er de veldig følsomme. Og jeg er på litt over 5 uker nå..

Til fredag er det 6 uker siden og jeg kan begynne med spileløse bh'er med god samvittighet. Jeg tenker heller ikke stort på at jeg har blitt operert lenger, så gleder meg til å bruke noe annet enn sportsbh, samt kunne svømme og bli mer fysisk med god samvittighet :)

Skrevet

God idé! Har aldri hatt noe særlig følelse i de, men nå står de jo rett ut bare det kommer et svakt vindpust :P Kompressene skjuler kanskje litt av struttingen også ;) Håper dette går over snart!

Skrevet

Hadde jeg vært deg, hadde jeg uten bekymringer tatt en annen bh for en kveld / dag.. Jeg har gjort dette selv omtrent daglig, fordi jeg har vært i sola :) Tiden har faktisk gått veldig fort ja :) 2 uker til greier jeg nok!

Hvordan går det Caramella? I dag kan vi endelig bytte ut sportsbhen!! Og jeg kan ta av nedpress :D Yey.

Tenkte meg bort på treningssenteret snart.. Usikker på hva jeg skal starte med.

Skrevet

Hvordan går det Caramella? I dag kan vi endelig bytte ut sportsbhen!! Og jeg kan ta av nedpress :D Yey.

Ligger du på magen og sånt nå eller? :)

Skrevet

Hei på duu!! :danse: Det går så bra! Sover på siden og lever livet, eneste som har manglet er treningen.

MEN som du sier, idag er vi "friskmeldt" :) Jeg skal bort på trening selv og trene bein. Gru-gleder meg, men mest GLEDER meg. Tida har gått sinnsykt fort, men merker jeg er såå klar for ordentlig trening. Litt bekymra for om jeg får trent "bra" nok men, det finner jeg ut av .. Du kan jo begynne med bein du også? Om du trener styrke da:) Ellers har jeg sovet 2 uker nå uten bh og det har vært deilig, men jeg føler meg litt "støl" i brystet når jeg står opp :s annet enn det så er det ikke vondt, bortsett fra nipplene som er sinnsykt såre! Hvordan er det med booobsa? :)

Skrevet

Ligger du på magen og sånt nå eller? :)

Jeg sover normalt ikke på magen, men jeg har solt meg en del og har da ligget på magen.. Det har gått helt fint :)

Hei på duu!! :danse: Det går så bra! Sover på siden og lever livet, eneste som har manglet er treningen.

MEN som du sier, idag er vi "friskmeldt" :) Jeg skal bort på trening selv og trene bein. Gru-gleder meg, men mest GLEDER meg. Tida har gått sinnsykt fort, men merker jeg er såå klar for ordentlig trening. Litt bekymra for om jeg får trent "bra" nok men, det finner jeg ut av .. Du kan jo begynne med bein du også? Om du trener styrke da:) Ellers har jeg sovet 2 uker nå uten bh og det har vært deilig, men jeg føler meg litt "støl" i brystet når jeg står opp :s annet enn det så er det ikke vondt, bortsett fra nipplene som er sinnsykt såre! Hvordan er det med booobsa? :)

Ja ikke sant, tiden har gått veldig fort! :D Jeg tenkte det samme som deg, blir nok bein i dag.

Det går veldig bra med puppene mine nå, kan nesten ikke se arrene, så det lover godt. Dem har også startet å mykne ganske mye! :) haha, nipplene lever sine egne liv, dem er litt ømme og jeg har så og si hatt konstant stive nippler.. :P men det gir seg vel snart det også.

Skrevet

Jeg sover normalt ikke på magen, men jeg har solt meg en del og har da ligget på magen.. Det har gått helt fint :)

Ja ikke sant, tiden har gått veldig fort! :D Jeg tenkte det samme som deg, blir nok bein i dag.

Det går veldig bra med puppene mine nå, kan nesten ikke se arrene, så det lover godt. Dem har også startet å mykne ganske mye! :) haha, nipplene lever sine egne liv, dem er litt ømme og jeg har så og si hatt konstant stive nippler.. :P men det gir seg vel snart det også.

Nei, jeg ligger heller ikke på magen og sover, men har testet ut å ligge på magen for å sole meg, og virker som det går bra :) ikke noe ubehag, bare uvandt :P

Jeg aner ikke hvor myke puppene kan bli med silikon jeg (?!) men syns mine har myknet veldig :)

Skrevet

Hei alle gamle og nye puppedamer!

Det er nå 4 mnd siden min op og mye har skjedd siden det.

Er veldig fornøyd, men de kunne godt vært litt mykere faktisk.... Har ikke gitt opp håpet ennå da:O)

Til dere som syntes den ene siden er vondere/ser annerledes ut enn den andre, må huske at kroppen kan deles inn i to halvdeler som har helt forskjellig tilhelingsprosess. Det kan være ganske store forskjeller mht sårtilheling/fasong osv. Men fortvil ikke det går seg til med tiden, de blir så like som mulig etter hvert. Vær tålmodig :fnise:

Fantastisk å kunne bruke hvilken topp/kjole/bikini jeg har villet i sommer! Frihet fra vonde vatterte bh-er...sååå lei dem!

God bedring til alle dere som nettopp har op og lykke til alle dere som skal i ilden!

Fortsatt god sommer til alle!

Melli

• Liker 1
Skrevet

Hei alle gamle og nye puppedamer!

Det er nå 4 mnd siden min op og mye har skjedd siden det.

Er veldig fornøyd, men de kunne godt vært litt mykere faktisk.... Har ikke gitt opp håpet ennå da:O)

Til dere som syntes den ene siden er vondere/ser annerledes ut enn den andre, må huske at kroppen kan deles inn i to halvdeler som har helt forskjellig tilhelingsprosess. Det kan være ganske store forskjeller mht sårtilheling/fasong osv. Men fortvil ikke det går seg til med tiden, de blir så like som mulig etter hvert. Vær tålmodig :fnise:

Fantastisk å kunne bruke hvilken topp/kjole/bikini jeg har villet i sommer! Frihet fra vonde vatterte bh-er...sååå lei dem!

God bedring til alle dere som nettopp har op og lykke til alle dere som skal i ilden!

Fortsatt god sommer til alle!

Melli

Syns dude har forandret seg hele tiden? Og merket du noe 'drop'? Kan ikke se noe forskjell fra nå og 4 uker tilbake :P sånn bortsett fra at de har blitt mye mer bevegelige da...
Skrevet

Syns dude har forandret seg hele tiden? Og merket du noe 'drop'? Kan ikke se noe forskjell fra nå og 4 uker tilbake :P sånn bortsett fra at de har blitt mye mer bevegelige da...

Jeg hadde veldig stramme brystmuskler (har jeg funnet ut i etterkant) som presset hardt på protesene leeenge. Den høyre var raskt litt mykere og falt/droppet det jeg trodde var maks, ikke noe særlig mye, men den gikk fra å være ganske spent og stram, til rolig og avslappet i fasong og utseende. (regner med at det er å "droppe"). Litt bekymret for at den kan ha "bottomed out" litt til og med. Skal spørre på 6 mnd ktr.

Den venstre har hele tiden vært "sinnapuppen" som ikke har droppet/slappet av noe særlig før siste 3-4 ukene faktisk. Den var også den som hadde størst blåmerker og kanskje hadde fått mest juling under op. Var IKKE fornøyd med den på 3 mndkontrollen, han mente vi minst måtte vente enda 3 mnd før man ga noen dom på hvor myk den kunne bli. Tålmodighet er ikke min sterkeste side, men har satt den på prøve nå for å si det sånn!

Venter fortsatt på mykere dager.... :fnise:

Skrevet (endret)

Synes det hørtes veldig mye ut! Jeg tok med hjem en rull micropore og en rull silketape igår + en hibiscrub ;) Så da slipper jeg å kjøpe absolutt alt :)

http://www.apotek1.no/produkter/mepiform-arrbandasje-4x30cm-5-stk-974121p jeg så på noe plaster-greier..siden det står i papirene mine at jeg skal bruke mepiform plaster..men jeg antar det er papirtape jeg skal bruke, jeg kjøpte scanpore da det kun var den de hadde inne..:-)

Fikk forresten ikke til å sitere mitt opprinnelige innlegg som du svarte på.. Og det står nok ikke mepiform i papirene mine når jeg tenker meg om, men micro-ettellerannet, men det står PLASTER

Endret av Honeypuff
Skrevet

Dere med barn og silikon under muskelen!

Klarte dere å løfte barna inn/ut av bil og seng 1 uke etter operasjonen? Jeg har to små, snart 2 og 4 år gamle, men må jo kanskje begynne å delta litt i livene deres igjen etter en uke tenker jeg... Er det "farlig" å løfte litt på dem en uke etterpå? Gruer meg veldig til akkurat det å ikke kunne løfte dem, spesielt siden minstemann er skikkelig mammagutt og elsker å kose med mammaen sin.

For min del var jeg første dag alene etter halvannen uke, løftet inn og ut av bil, seng, osv..men det var tungt. Tok ned siden på sprinkelsenga før jeg løftet.. To uker siden nå og er enda forsiktig og løfter minst mulig. Det er bare så vidt jeg får håret i strikk fordi jeg ikke klarer å strekke armene helt opp. Veldig støl.. Men jeg sluttet med smertestillende etter to dager, har ikke hatt spesielt vondt :-) men måtte har hjelp i ei uke for å komme meg ut av senga og kle på meg. Huden er veldig sår rundt brystvortene og hele puppen, au au!! Som å være skikkelig solbrent konstant, og det gjør vondt med BH på

Skrevet

Micropore anbefales da den skal puste bra, og micropore er ikke dyrt. Mepiform kan man bruke når såret har grodd helt. Mepiform er dyrt, men skal også bidra til bedre arrheeling, så man visstnok skal få finere arr.

Jeg bruker for tiden micropore, og arrene ser kjempefine ut nå :) men lurt litt på å prøve silikonteip eller silketeip om limet kanskje er litt mildere?!

Ah, tror jeg blander alle de ulike navnene!

Skrevet

Nå har jeg fått resepten og henta ut alt og skal betale på mandag :)

Bare 6 dager igjen! :)

Noen andre som skal operere ca da? Setter gjerne pris på pm osv :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...