Gå til innhold

CeeCee's hemmelige verden...

Fremhevede innlegg

Skrevet

Micropore anbefales da den skal puste bra, og micropore er ikke dyrt. Mepiform kan man bruke når såret har grodd helt. Mepiform er dyrt, men skal også bidra til bedre arrheeling, så man visstnok skal få finere arr.

Jeg bruker for tiden micropore, og arrene ser kjempefine ut nå :) men lurt litt på å prøve silikonteip eller silketeip om limet kanskje er litt mildere?!

Videoannonse
Annonse
Gjest essie
Skrevet

Hei!

Jeg tok silikon for 6 dager siden og har noen ting jeg lurer på!:) Jeg har forresten sendt mail til fornebu, men siden det er stengt pga ferie får jeg ikke svar før neste uke. Så jeg tenkte å høre her før jeg evnt tar kontakt mer han som opererte meg for å få svar fortere!

Jeg har vært veldig heldig tror jeg, har ikke hatt så veldig vondt, og fungerer nærmest normalt i hverdagen nå. Men den høyre puppen er litt hardere, vondere og er hakket mer hovent(ikke så veldig, man må se etter for å klare å se det), og av og til er det litt leamus-aktig og strammer litt liksom, mens venstrepuppen er veldig lite vond og oppfører seg veldig pent!

Har noen av dere opplevd dette? Han sa jo at den ene puppen kunne være vondere enn den andre, men blir litt redd når det er en såpass forskjell, og når jeg kjenner at det liksom strammer litt og stikker. Blir jo litt redd for kapsling osv..

Tusen takk for svar!:)

Gjest ghej75
Skrevet

Hei!

Jeg tok silikon for 6 dager siden og har noen ting jeg lurer på! :) Jeg har forresten sendt mail til fornebu, men siden det er stengt pga ferie får jeg ikke svar før neste uke. Så jeg tenkte å høre her før jeg evnt tar kontakt mer han som opererte meg for å få svar fortere!

Jeg har vært veldig heldig tror jeg, har ikke hatt så veldig vondt, og fungerer nærmest normalt i hverdagen nå. Men den høyre puppen er litt hardere, vondere og er hakket mer hovent(ikke så veldig, man må se etter for å klare å se det), og av og til er det litt leamus-aktig og strammer litt liksom, mens venstrepuppen er veldig lite vond og oppfører seg veldig pent!

Har noen av dere opplevd dette? Han sa jo at den ene puppen kunne være vondere enn den andre, men blir litt redd når det er en såpass forskjell, og når jeg kjenner at det liksom strammer litt og stikker. Blir jo litt redd for kapsling osv..

Tusen takk for svar! :)

Hei! Jeg har sett så mange ganger i denne tråden at folk har opplevd at puppene oppfører seg forskjellig etter op, både når det gjelder størrelse, form og smerter. Om den ene plutselig hovner opp og blir veldig vond er vel først og fremst et mulig faresignal (for blødning, kapsling tar lengre tid).

Uansett, om du uroer deg så mye at du ikke klarer å sove og slappe av kan du bare sende en sms til eller ringe kirurgen. Det måtte jeg i ferien pga at såret verket, og ble ringt opp igjen med en gang. Sikkert ikke så gøy å bli forstyrret i ferien, samtidig, som i mitt tilfelle, er det bedre med en fem minutters samtale i ferien enn at jeg kommer til bake om noen uker for reop pga infeksjon :P

Men igjen, altså, jeg synes det du beskriver høres helt normalt ut :-)

Skrevet

Hei!

Jeg tok silikon for 6 dager siden og har noen ting jeg lurer på!:) Jeg har forresten sendt mail til fornebu, men siden det er stengt pga ferie får jeg ikke svar før neste uke. Så jeg tenkte å høre her før jeg evnt tar kontakt mer han som opererte meg for å få svar fortere!

Tusen takk for svar!:)

Jeg ville ikke vært bekymret.. Kapsling kommer ikke så fort, og som kirurgen sier: det er ikke uvanlig med sideforskjell. Men plutselige hevelser og smerter (gjerne dunkende), og gjerne kun på èn side, er noe man bør ta alvorlig. Men tolker det ikke som alvorlig :) jeg hadde mer hevelse på ene siden, og det stakk ofte mer til på den siden. Men nerver og alt skal gro, så det er normalt. Og ofte opplever man at man er verst på den siden som brukes mest, men hos meg var det omvendt, selvom det også var i den puppen jeg la inn minst.

Men er du veldig usikker og ikke får ro før du får svar fra kirurg/sykepleier, så ville jeg tatt en rask tlf. Men det høres veldig normalt ut :)

Gjest essie
Skrevet

Tusen takk for raske svar! Ble roligere nå :)

Får se hvordan det går de neste dagene, og heller ta kontakt med kirurgen dersom det ikke blir bedre:)

Skrevet (endret)

Jeg er idag på dag 11 med nye pupper :-) Skiftet tapen i stad, og bortsett fra bittelitt skurv, er det så og si umulig å se at jeg har blitt skjært i :-) Er SÅ glad nå! Var helt sikker på at det skulle være to svære og rød, styge arr under tapen. Håper virkelig det holder seg sånn :-)

Endret av Blackangel
  • Liker 1
Skrevet

Ang piercing i tunga..jeg har det og måtte ikke ta den ut! (Med mindre de gjorde det for meg under op.da, hva vet jeg..) hadde den hvertfall når jeg våknet. :-P

Snakket med ei veninne, hun måtte bare ha i plastikk! :) De sa at grunnen er at piercinger i metall/stål osv kan gi deg støt osv om de brukte utstyr på deg. Jeg skal kjøpe to slike nå hos pierceren min :) De sier den risikoen er noe man må velge selv..

Skrevet

Hvor mange er vi som skal operere i august?? Hvor skal dere opereres og hvor mye ?

Jeg skal 6. august på teres bergen :)

Jeg skal opereres 8. august på fornebuklinikken av dr. barstad! :) Vi har tenkt rundt 300-350g under muskel og moderat profil.

Må gjerne sende meg PM, er jo alltid kjekt å ha noen å dele infoen med!

Herregud, snart bare to uker til! :laugh:

Skrevet

Jeg skal opereres 8. august på fornebuklinikken av dr. barstad! :) Vi har tenkt rundt 300-350g under muskel og moderat profil.

Må gjerne sende meg PM, er jo alltid kjekt å ha noen å dele infoen med!

Herregud, snart bare to uker til! :laugh:

Ja, to uker!! Jeg gruer meg litt, hadde egentlig aldri trodd jeg skulle ta silikon ;)

Har nå bestilt hotell, betalt og sendt kontrakt i posten. Plutselig ble det så virkelig!! Hvor høy og tung er du?

Jeg er 161 cm og ca 54-55 kg. Håper å bli enig om litt mer enn 220 cc som var det vi ble enige om ;)

• Liker 1
Skrevet

Hei! Jeg skal opereres den 14 August i Bergen :danse: Men jeg har et spørsmål til dere som har tatt over muskel, jeg vet at smerter er indviduelt, men jeg har bare et par dager å bli bra gijen til skolestart 19 August.. Kirurgen var ikke bekymret for det overhode, men jeg er! Hvor lang tid tok det før dere kunne 'gått på skole' eller lignende? Jeg er redd 4-5dager ikke er nok.. :vetikke:

Skrevet (endret)

Ja, to uker!! Jeg gruer meg litt, hadde egentlig aldri trodd jeg skulle ta silikon ;)

Har nå bestilt hotell, betalt og sendt kontrakt i posten. Plutselig ble det så virkelig!! Hvor høy og tung er du?

Jeg er 161 cm og ca 54-55 kg. Håper å bli enig om litt mer enn 220 cc som var det vi ble enige om ;)

Samme her, har alltid tenkt at plastikk er fysj.. men så så jeg hvor fint det kunne bli.. så ble det litt på den tanken der ja.. :)

Skal bestille hotell nå snart! Har flybilletter men må vente på lønn som kommer om noen dager før jeg får betalt hotellet.

Jeg er 167cm og rundt 65kg nå (Gikk opp et par kilo i sommerferien... ah så mye godt maaat! :fnise: )

Ligger vanligvis på rundt 62kg da :) Har litt pæreform også, ganske faste pupper også egentlig, men de er blitt så skeive etter jeg gikk ned 10kg.. Og veldig stor størrelsesforskjell :P Den ene puppen liker jeg, men den andre er knøttliten :(

Gleder meg herregud :) Snart skal jeg betale de 32800 kr som skal forvandle mine pupper til flotte fantastiske pupper :fnise:

Endret av Sjokoladenøtt
Gjest essie
Skrevet

Jeg bare lurer på hvor i all verden dere får tak i fine, spileløse BH'er? Jeg har sett en del fine på nelly, men vil egentlig ikke bestille på nett.. vil ha muligheten til å prøve. Sliter også litt med å finne riktig størresle, har funnet ut at jeg er ca en 70E, ikke så lett å finne har jeg funnet ut! hehe:)

Skrevet

Jeg bare lurer på hvor i all verden dere får tak i fine, spileløse BH'er? Jeg har sett en del fine på nelly, men vil egentlig ikke bestille på nett.. vil ha muligheten til å prøve. Sliter også litt med å finne riktig størresle, har funnet ut at jeg er ca en 70E, ikke så lett å finne har jeg funnet ut! hehe:)

De har ganske pene (så pene som de blir) på Victoria Secrets, problemet er at de bare går opp til DD, og du får ikke prøvd den på :/

Skrevet

Hei! Jeg skal opereres den 14 August i Bergen :danse: Men jeg har et spørsmål til dere som har tatt over muskel, jeg vet at smerter er indviduelt, men jeg har bare et par dager å bli bra gijen til skolestart 19 August.. Kirurgen var ikke bekymret for det overhode, men jeg er! Hvor lang tid tok det før dere kunne 'gått på skole' eller lignende? Jeg er redd 4-5dager ikke er nok.. :vetikke:

Heisann!

Jeg tok riktignok under muskelen, men kan jo svare deg lell.. Etter hva jeg har hørt, skal det visst være mye verre under enn over, så da kan jeg jo berolige deg med at jeg tipper det skal gå helt fint. Det gjorde litt vondt akkurat i det jeg reiste meg fra liggende til sittende eller stående, men ellers var det ikke vondt i det hele tatt. Slutta med smertestillende etter 1,5 dag :-)

Eneste som kan være kjipt, er at du kanskje må ha brystbåndet på. Vet ikke hvor lenge du må ha det på når du opererer over muskelen.. :)

Håper det var litt til hjelp!

Masse lykke til! :D

Skrevet

Som hun som har svart deg over, så tok jeg også under muskel, noe som anses å være vondere. Men dagen etter var jeg med i butikken, og kunne fint gjort mye mer. Så lenge ikke skolen krever mye fysisk av deg i starten, så bør det være null problem :) Du må jo bare ta det litt mer med ro, og lytte til kroppen :)

Skrevet

Som hun som har svart deg over, så tok jeg også under muskel, noe som anses å være vondere. Men dagen etter var jeg med i butikken, og kunne fint gjort mye mer. Så lenge ikke skolen krever mye fysisk av deg i starten, så bør det være null problem :) Du må jo bare ta det litt mer med ro, og lytte til kroppen :)

Tusen takk for svar! Nå føler jeg mer tusen ganger bedre, var så redd for å være helt grønnsak osv, og stiller jeg ikke første dagen så mister jeg skoleplass :sjokkert:

Hvor lang tid tok det før dere kunne stelle dere (børste håret, sminke dere, style håret litt osv) ? :lillesky: Leste at jeg ikke får ta armene opp til hode på 1uke, så da får jeg jo ikke børstet håret tenkte jeg

Skrevet

Tusen takk for svar! Nå føler jeg mer tusen ganger bedre, var så redd for å være helt grønnsak osv, og stiller jeg ikke første dagen så mister jeg skoleplass :sjokkert:

Hvor lang tid tok det før dere kunne stelle dere (børste håret, sminke dere, style håret litt osv) ? :lillesky: Leste at jeg ikke får ta armene opp til hode på 1uke, så da får jeg jo ikke børstet håret tenkte jeg

Du finner en måte :) Bare du har overarmene ned og helst inntil overkroppen, så er det bra. Og du klarer å gjøre ganske mye bare du bøyer albuene :)

Gjest ghej75
Skrevet

Uff, jeg har slitt skikkelig med å stelle håret må jeg innrømme. Fått hjelp av kjæresten, men akkurat hårstell var han mye dårligere på en jeg kunne drømme om. Klarer ikke å sette i en strikk på en ordentlig måte en gang :P. Gleder meg virkelig til jeg kan føne og bruke rettetang selv! :) (Kjæresten min er seff verdens søteste og snilleste som prøver altså, misforstå meg rett).

Skrevet

Hei!

Jeg har tatt over muskel - 350 gram, og jeg hadde litt smerter de første dagene, men allerede dag 3 var jeg i fin form, og dag 5 uten smertestillende og i "full aktivitet", dag 7 etter operasjon var jeg tilbake på jobb.

Eneste styret var brystbåndet som presset på - og man må selvsagt være flinkt il å ikke bruke armene/brystmuskelene for mye. Men jeg kunne fint møtt opp til studiestart dag 5/6 etter operasjon med proteser over muskelen. Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...