Gå til innhold

CeeCee's hemmelige verden...

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det er vanskelig å si uten å måle. Kirurgen målte bredden på puppene mine, og så da hvilken omkrets jeg burde ha, også kan man øke antall cc med å velge profil.

Så bestill konsultasjon om du ikke har vært på det, og se hva kirurgen mener :) ikke heng deg opp i cc vil jeg si. For jeg hadde sett for meg 250-300 som maks på meg, og endte opp med 365/385, og det er absolut ikke stort. Det er tydeligvis stor forskjell fra person til person om hvor mye mengde man må ha.

Jeg vet ikke om smerteterskelen min er høy eller hva, men fra skala 1-10, vil jeg faktisk si jeg er på 5. Opererte på fredag, så vet ikke om det blir verre ?!

Jeg sliter med kronisk hodepine, og det er mye vondere :P

Pk ringte meg idag og lurte på hvordan det gikk :) det er jo hyggelig!

Jeg er PINGLE når det kommer til smerter.. synes alt gjør vondt og er skummelt :fnise:

På det verste her ( er på dag 6 ) var jeg på en 8 , hadde fortsatt litt å gå på..Det jeg synes er "fælt" med alt sammen, er alt ubehaget.. man kjenner jo konstant puppene og det er hele tiden "noe" man merker..Vet ikke om det er sånn for alle, men jeg føler det slik hvertfall :)

Jeg hadde muligens flaks men jeg vil si at på det værste ( dag 2) hadde jeg smerte på 3,5. Om jeg lå stille og ikke anstrengte meg kjente jeg nesten ingenting.

Men hadde vondt i magen da, men det overlever man jo som alltid :)

Jeg hadde over muskel btw.

Takk for tilbakemeldinger. :biggrin:

Jeg lurer også på hvordan det var å komme seg hjem, i forhold til bilbeltet? Er ikke beltet fryktelig vondt å ha over nyopererte pupper? (Tenker på så mye rart nå i forkant :fnise: )

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Rett etterpå er du jo heeelt bedøvd med lokalbedøvelse så det tar jo noen timer før du merker noe som helst (jeg hadde seg ihvertfall sånn). Så bilbelte var null stress. Jeg tok taxi hjem :) (bare 12 min da)

Skrevet

Ja, da får vi se det. Er nok ganske hovent enda, men du verden så gøy det skal bli å se på de to nye boobsene :danse:

Ser ut som venstre pupp har blitt litt mer hoven nå, men sånt varierer jo hele tiden. Har fått smugkikket litt da jeg tok av kompressene, men skal bli fint å se de når hevelsene er blitt mer borte også! :)

Ja nå har jeg endelig fått en konsultasjonstime her nede i Kristiansand på Teres Sørlandsparken hos Frank Steinbach på torsdagen. Kommer til å dra på Fornebu og høre med de også, og de er fremdeles de jeg ønsker å operere meg hos. Bare greit å høre med flere forskjellige tenker jeg. Gjett om jeg er spent nå på hva som han kommer frem til. :P

Hva skjer på disse konsultasjonene egentlig?

Er det noen her som har vært hos de i Kristiansand på Teres?

På konsultasjon på fornebuklinikken fortalte kirurgen meg litt om de ulike profilene og litt om det at de måler kroppens proposjoner. Samt at han tok bilder. Han brukte 3d-kamera, og viste meg de uilke alternativene vi snakket om. Og det er jo kjekt, at man får se nogen lunde hvordan str vil bli på din egen kropp. I tillegg fikk jeg prøve sportsbh hvor han la inn implantater så jeg kunne kjenne litt på det.

Ellers snakket vi om det jeg lurte på, og om jeg ville avtale operasjon med en gang (noe jeg satte opp med konsulenten dems).

Takk for tilbakemeldinger. :biggrin:

Jeg lurer også på hvordan det var å komme seg hjem, i forhold til bilbeltet? Er ikke beltet fryktelig vondt å ha over nyopererte pupper? (Tenker på så mye rart nå i forkant :fnise: )

Jeg la ikke beltet over brystene på vei hjem, men tok det som ligger over brystene bak ryggen. Det hadde ikke gjort noe vondt, men tenkte mer på om ting skulle skje, ettersom vi kjørte midt i rushen på vei hjem. Men dagen etter hadde jeg beltet over, og det strammer jo ikke noe spesielt :)

I dag trykker det litt mer, og virker som venstre har blitt litt mer hoven, men droppet smertestillende og tipper det skal gå bra :)

I dag skal jeg dusje! :D Må bare vente til typen kommer hjem :P

Skrevet

Da er dusjen unnagjort og det gikk så fint. Kneppet opp sportsbhen forsiktig og den ene kompressen hadde festet seg litt, men tok det med ro og da gikk det fint å få av. Var jo litt av et syn selv om de strutter litt vel mye enda. Som mannen min sa at det så ut som en light melkespreng;-). Følte meg jo litt handicapet i dusjen er jo redd for å strekke på armene for mye, men det gikk overraskende bra. Føler seg så vel etterpå. Var veldig ålreit å føne teipen tørr også. Den nyinnkjøpte sportsbh passet akkurat så da skal den andre få seg en vask. Lykke til med dusjen seinere i dag Sokka. Bare gled deg :-D

Skrevet

Da er dusjen unnagjort og det gikk så fint. Kneppet opp sportsbhen forsiktig og den ene kompressen hadde festet seg litt, men tok det med ro og da gikk det fint å få av. Var jo litt av et syn selv om de strutter litt vel mye enda. Som mannen min sa at det så ut som en light melkespreng;-). Følte meg jo litt handicapet i dusjen er jo redd for å strekke på armene for mye, men det gikk overraskende bra. Føler seg så vel etterpå. Var veldig ålreit å føne teipen tørr også. Den nyinnkjøpte sportsbh passet akkurat så da skal den andre få seg en vask. Lykke til med dusjen seinere i dag Sokka. Bare gled deg :-D

Klarte du å dusje selv?

Tror ikke en dusj har vært så etterlengtet på lenge :P

Skrevet

Hvordan gikk gåturen? Sikkert deilig med litt luft? Kjente du at det tynget forann eller var det greit? når skal du bytte tape?

Det gikk greit, ble ikke lange turen men var deilig med frisk luft! :) Jeg går fortsatt litt krummet med ryggen, tør ikke å rette meg helt opp og det føles heller ikke helt rett.. Så jeg føler meg litt tung foran ja.

Jeg skal ha på tapen i 4 uker, så jeg skal bytte om litt under 3 uker :P Hva med deg?

Skrevet

Heei! :)

Har prøvd å lese meg gjennom en del sider her, og er jo helt supert at det finnes ett slikt sted som man kan dele erfaringer osv:)

Har noen spørsmål jeg håper dere kan hjelpe meg med!?

Jeg har vært på konsultasjon to steder, først i Strømstad, der han sa at jeg kunne legge inn 300, kaaanskje 350 om han fikk plass. Under muskel og moderat..

Forige uke var jeg på Fornebuklinikken, der sa de at jeg kunne legge inn 370, under muskel, moderat, uten at det skulle være noe problem..

Synes det er ganske store forskjeller her, så litt usikker på hva jeg bør gå for? Vet jo at de på fornebu er superflinke, men Strømstad er en del nærmere og rimeligere da, selv om det ikke skal ha noe å si. Noen som har erfaring med begge disse steder?

Jeg vurderer å legge inn i begynnelsen av August, og skal ha et fysisk opptak i løpet av oktober måned, dvs. pushups, løping o.l. På konsultasjonen sa de dette ville gå ok, men hva er deres erfaringer? :)

På forhånd tusen takk for eventuelle svar!! :)

Hei. Hvor mye koster det for silikon på clinic strømstad? Jeg bor også i nærheten og vurderer det. Men har lest noen negative kommentarer om den klinikken på noen forum. Snakket dere om hvilke rettigheter du hadde hvis det skulle oppstå kapsling og lignende?

Fornebuklinikken sier på sine hjemmesider at de tilbyr den beste garantien i Norge. Så føler det er mest "safe".

Tok du 3D bilder på fornebuklinikken? Synes du det var til hjelp når du skulle velge cc og implantat?

Skrevet

Klarte du å dusje selv?

Tror ikke en dusj har vært så etterlengtet på lenge :P

Fikk litt assistanse med håret, men siden jeg har kort hår så hadde jeg nok klart det selv. Fikk også hjelp til litt ryggvask og til tørking. Var veldig ålreit å slippe puppene litt ut. Følte meg som et nytt menneske. Tok en bytur etter på også, men nå er jeg sliten. Må bare lage litt middag her så legger jeg meg på sofaen etter det :-)

Skrevet

Det gikk greit, ble ikke lange turen men var deilig med frisk luft! :) Jeg går fortsatt litt krummet med ryggen, tør ikke å rette meg helt opp og det føles heller ikke helt rett.. Så jeg føler meg litt tung foran ja.

Jeg skal ha på tapen i 4 uker, så jeg skal bytte om litt under 3 uker :P Hva med deg?

Tok en bytur selv i dag og kjenner jeg er en smule anspent i skuldrene, heiser dem en smule opp. Blir ganske sliten av det faktisk. Føler også på det å være fortung. Skal ha på tapen i tre uker fra opersjonsdagen så om 2,5 uke skal den skiftes. Går fort til det gikk. Gruer meg litt for det. :sjokkert:

Skrevet

Da har jeg fått tatt meg en dusj også, og fikk det til alene (litt knot med litt lengde på håret, men gikk greit). Det var utrolig deilig å få seg en skikkelig vask og slippe bh'n for en liten stund :) den andre bh'n jeg har passet, så da fikk den andre seg en vask.

Om det er greit vær i morgen tror jeg at jeg skal ta meg en rolig kort tur. Blir så slapp av å ikke kunne gjøre noe... Bør vel ikke være noe i veien for det? Bare man tar det pent og lytter på kroppen?

Skrevet

Tok en bytur selv i dag og kjenner jeg er en smule anspent i skuldrene, heiser dem en smule opp. Blir ganske sliten av det faktisk. Føler også på det å være fortung. Skal ha på tapen i tre uker fra opersjonsdagen så om 2,5 uke skal den skiftes. Går fort til det gikk. Gruer meg litt for det. :sjokkert:

Hvordan er smertene dine nå?

Og hvordan er smertene til dere som ligger noen dager forran?

Skrevet (endret)

Jeg har ikke så mye smerter lengre, har selvfølgelig litt ubehag, men vil ikke kalle det smerter..

Tenkte å kanskje dra ut en tur i helgen, men vet ikke om jeg tør :P Noen som vet når man kan drikke alkohol? Vet man bør være forsiktig med mengden osv, men må vel gå an å ta noen glass? :)

Endret av Mie91
Skrevet

Blitt en del ting i dag og da blei jeg litt sliten, men 5 min på sofaen gjorde susen. Har ikke tatt smertestillende siden i går og kjenner liksom at det napper litt forann, men smerter er det jo ikke. Styrer jeg mye så kjenner jeg jo at jeg blir fortere sliten enn vanlig. Kjenner jo at det er no forann der som ikke har helt tilpasset seg, men må si at det går den rette veien.

Skrevet

Jeg har ikke så mye smerter lengre, har selvfølgelig litt ubehag, men vil ikke kalle det smerter..

Tenkte å kanskje dra ut en tur i helgen, men vet ikke om jeg tør :P Noen som vet når man kan drikke alkohol? Vet man bør være forsiktig med mengden osv, men må vel gå an å ta noen glass? :)

Går sikkert fint å ta et par glass, men ville nok hatt kontrollen. Ville heller ikke vært på et sted hvor det er for mye folk. Tenk å få en albue rett i puppen, tror det måtte være et smertehelvete uten like. Sikkert lettere å bestemme det på torsdag el fredag for da kjenner du hvordan formen din er sånn ellers. Du går sikkert ikke glipp av så mye om du venter en helg heller da hvis du er usikker :vin:

Skrevet (endret)

Her kjenner jeg liksom et press på brystkassa om jeg reiser meg(tipper musklene får gjennomgå litt), men ikke spesielt utenom det. Har heller ikke tatt noe smertestillende idag :)

I morgen må jeg en liten tur på butikken, men litt er vel greit å bære?!

Endret av Sokka
Skrevet

Her kjenner jeg liksom et press på brystkassa om jeg reiser meg(tipper musklene får gjennomgå litt), men ikke spesielt utenom det. Har heller ikke tatt noe smertestillende idag :)

I morgen må jeg en liten tur på butikken, men litt er vel greit å bære?!

Hva med en trillebag/koffert. Ser kanskje ikke så lurt ut, men da slipper du i hvert fall å bære noe :-)

Skrevet

Hva med en trillebag/koffert. Ser kanskje ikke så lurt ut, men da slipper du i hvert fall å bære noe :-)

Ble bare å handle no småtteri, så det gikk greit :) Tar meg heller en tur til senere om jeg trenger noe mer. (har heldigvis veeeeldig kort avstand til butikk, hehe).

Skrevet

Hvor lenge må man vente med å løfte etter operasjonen? Har en sønn på 10kg ca, så er litt nysgjerrig på det. Åsså lurer jeg litt på smertestillende som vi får etter operasjonen, hvilke? Har hørt at i brønnøysund på klinikken jeg skal opereres så får man kun ibux og paralgin forte! Mens i Tromsø vet jeg at man har fått oxynorm (morfin tabletter).. hva fikk dere? kan jeg "kreve" å få noe sterkere enn paralgin forte tro?

Skrevet (endret)

Hvor lenge må man vente med å løfte etter operasjonen? Har en sønn på 10kg ca, så er litt nysgjerrig på det. Åsså lurer jeg litt på smertestillende som vi får etter operasjonen, hvilke? Har hørt at i brønnøysund på klinikken jeg skal opereres så får man kun ibux og paralgin forte! Mens i Tromsø vet jeg at man har fått oxynorm (morfin tabletter).. hva fikk dere? kan jeg "kreve" å få noe sterkere enn paralgin forte tro?

Jeg fikk kun paralgin og paracet og det holdt :) Ibux må du ikke finne på å ta, da dette er blodfortynnende!

Edit: lettere for blødninger etc

Endret av Mie91
Skrevet

Går sikkert fint å ta et par glass, men ville nok hatt kontrollen. Ville heller ikke vært på et sted hvor det er for mye folk. Tenk å få en albue rett i puppen, tror det måtte være et smertehelvete uten like. Sikkert lettere å bestemme det på torsdag el fredag for da kjenner du hvordan formen din er sånn ellers. Du går sikkert ikke glipp av så mye om du venter en helg heller da hvis du er usikker :vin:

Det er sant, vet ikke om jeg tør å risikere det! Får bare se til helgen hvordan formen er ja. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...