supersoppen88 Skrevet 5. juni 2013 #27461 Skrevet 5. juni 2013 Men da er jo alt i skjønneste orden :-) Er trygt og godt å vite at man kan ta en tlf 24 timer i døgnet :-) Da opplever vi dette veeeldig forskjellig ;-) Det er først i dag jeg fungerer sånn noenlunde. Så utrolig deilig det må være å ha det sånn som deg :-) Jeg har hatt forferdelige smerter, både i bryst og rygg. Men har allikevel klart meg selv ganske greit. Har ikke fått sovet noe særlig siden jeg aldri ligger på ryggen å sover, så det er slitsomt også. Brystbindet er festet så stramt at jeg har fryktelig tungt for å puste. På dag 4 ble smertene bedre og jeg sluttet med smertestillende, men fremdeles følte jeg at alt var ubehagelig. Fikk jo alvorlig fnatt av å se hvordan huset forfalt (har 3 unger & hund...) så jeg klarte ikke å la vær med å både støvsuge, vaske gulvet og rydde på kjøkkenet ;-) Må man så må man... Mn jeg fikk streng beskjed på klinikken i går om at jeg burde absolutt ikke gjøre noe husarbeid ennå... Først i dag føler jeg meg myyyye bedre og syns ting er lettere. Fikk heldigvis kjøpt meg ny sports bh i går, så det hjalp å bytte. På klinikken fikk jeg en som det står Frøya på, har aldri hørt om det merket før? Den var uansett ikke noe behaglig ;-) Den nye kjøpte jeg på Netty undertøyspesialisten og den heter Anita, den var mye bedre syns jeg :-) Jeg fikk lov til å dusje etter 2 dagers kontrollen, det må jeg si ble utfordrende ;-) hihi Huff! Det høres skikkelig fælt ut. Er utrolig glad for at jeg slapp å ha det så vondt (bank i bordet)! Men da kan det vel bare gå oppover fra nå av La du under eller over muskel? Lurer på hvorfor noen får brystbånd og andre ikke, hmm... Hehe, jeg har ingen barn eller hund, men blir sinnsykt rastløs og stressa når det er rotete og kaos rundt meg... jeg visste jo at jeg ble nødt til å klare meg veldig mye selv etter operasjonen, så jeg kjøpte inn plastikkopper, tallerkener og bestikk i forkant så jeg bare kan kaste det etter bruk. I tillegg har jeg plassert søppelbøtter over alt i huset så det ikke skal renne over, hehe Det har hjulpet veldig på rotet!
Elibo Skrevet 5. juni 2013 #27462 Skrevet 5. juni 2013 Nå kommer (muligens) tidenes dummeste spørsmål..: Jg har lagt under musklene og har fått veldig store pupper. Hva skjer dersom Jg trener brystmusklene? Kan jeg risikere å få enda større pupper dersom brystmusklene blir større?? :- s 2
LineOfOslo Skrevet 5. juni 2013 #27463 Skrevet 5. juni 2013 Huff! Det høres skikkelig fælt ut. Er utrolig glad for at jeg slapp å ha det så vondt (bank i bordet)! Men da kan det vel bare gå oppover fra nå av La du under eller over muskel? Lurer på hvorfor noen får brystbånd og andre ikke, hmm... Hehe, jeg har ingen barn eller hund, men blir sinnsykt rastløs og stressa når det er rotete og kaos rundt meg... jeg visste jo at jeg ble nødt til å klare meg veldig mye selv etter operasjonen, så jeg kjøpte inn plastikkopper, tallerkener og bestikk i forkant så jeg bare kan kaste det etter bruk. I tillegg har jeg plassert søppelbøtter over alt i huset så det ikke skal renne over, hehe Det har hjulpet veldig på rotet! Enig med deg, nå kan det bare gå oppover :-) Jeg har tatt 425 ml anatomiske proteser, under muskel. Brystbindet må jeg ha på for å holde protesene på plass sånn at de gror der de skal... Hehe, er ikke så god på å forklare så håper du forstår ;-) På kontrollen i går var den venstre protesen litt høyere og hardere enn den andre, så da måtte jeg ivertfall gå en uke til med brystbindet *sukk* Jepp, er det jeg også blir så det var derfor jeg tok saken i egne hender. Mannen min jobber skift så han har jobbet nattskift i tiden etter operasjonen, så har vært mye alene med ungene. De har vært utrolig flinke til å hjelpe meg, men jeg kan jo ikke legge for mye på de heller ;-) Ganske lurt å kjøpe inn alt i plast, det var en god ide!! :-)
supersoppen88 Skrevet 5. juni 2013 #27464 Skrevet 5. juni 2013 Enig med deg, nå kan det bare gå oppover :-) Jeg har tatt 425 ml anatomiske proteser, under muskel. Brystbindet må jeg ha på for å holde protesene på plass sånn at de gror der de skal... Hehe, er ikke så god på å forklare så håper du forstår ;-) På kontrollen i går var den venstre protesen litt høyere og hardere enn den andre, så da måtte jeg ivertfall gå en uke til med brystbindet *sukk* Jepp, er det jeg også blir så det var derfor jeg tok saken i egne hender. Mannen min jobber skift så han har jobbet nattskift i tiden etter operasjonen, så har vært mye alene med ungene. De har vært utrolig flinke til å hjelpe meg, men jeg kan jo ikke legge for mye på de heller ;-) Ganske lurt å kjøpe inn alt i plast, det var en god ide!! :-) Så merkelig... jeg har også under muskel, men har ikke fått noe brystbånd. Er det fordi jeg ikke har anatomiske, kanskje? Men det høres jo ut som et ordentlig slit da, så jeg burde vel bare være glad for at jeg slapp å få det Det står i papirene mine at jeg skal sove med overkroppen høyt de første 3-4 dagene, og dette blir jo natt til dag 4... så i dag tror jeg at jeg skal sove vanlig på ryggen, og herregud så deilig det skal bli! Sover jo på sofaen, tar ingen sjanser, så hvis jeg blir sittende fast som en skilpadde på ryggen så kan jeg bare rulle meg ut, hehe men jeg er så lei av å våkne annenhver time av at jeg føler at bhen sitter feil eller at det gjør vondt i ryggen.. så forhåpentligvis kan jeg få en god natts søvn i natt. Og i morgen tidlig kan jeg endelig dusje! Jeg er så glad!
LineOfOslo Skrevet 5. juni 2013 #27465 Skrevet 5. juni 2013 Så merkelig... jeg har også under muskel, men har ikke fått noe brystbånd. Er det fordi jeg ikke har anatomiske, kanskje? Men det høres jo ut som et ordentlig slit da, så jeg burde vel bare være glad for at jeg slapp å få det Det står i papirene mine at jeg skal sove med overkroppen høyt de første 3-4 dagene, og dette blir jo natt til dag 4... så i dag tror jeg at jeg skal sove vanlig på ryggen, og herregud så deilig det skal bli! Sover jo på sofaen, tar ingen sjanser, så hvis jeg blir sittende fast som en skilpadde på ryggen så kan jeg bare rulle meg ut, hehe men jeg er så lei av å våkne annenhver time av at jeg føler at bhen sitter feil eller at det gjør vondt i ryggen.. så forhåpentligvis kan jeg få en god natts søvn i natt. Og i morgen tidlig kan jeg endelig dusje! Jeg er så glad! Hmm, er usikker jeg. Men uansett skal du være glad du slipper ;-) Jeg har vært nødt til å sove med overkroppen høyt også. Så lenge du klarer å sove som vanlig på ryggen går nok det fint :-) Hihi, den ene natten jeg prøvde å sove i sengen ble jeg nødt til å rulle meg ut av sengen, tror den var for myk for meg så jeg er sofasliter også ;-) Kjenner godt til både at en føler bh´en sitter feil og ryggvondt :-( Blir ikke mye søvn av sånt! Fikk heldigvis sove mye bedre i natt som var, så det blir bedre og bedre dette her :-) Forstår godt at du er glad for å dusje :-) Det var vanskelig (hadde ingen til å hjelpe) men allikevel fantastisk :-) Masse lykke til og håper du får sove godt i natt :-) 1
Godterirusk Skrevet 6. juni 2013 #27467 Skrevet 6. juni 2013 Hei hei. Jeg har sluttet med all smertestillende nå jeg ( kuttet ut i går, altså dagen etter oprasjon) og det har gått kjempefint. Ikke vondt, bare støl og brenner i arrene. Men jeg plages så sykt med bhen er så lei av den!! Føler den strammer så sykt på arrene. 1
supersoppen88 Skrevet 6. juni 2013 #27468 Skrevet 6. juni 2013 Oi! Sluttet med smertestillende allerede? Ikke verst, Sukkererta! Nå er jeg på dag4, og har endelig dusjet og byttet bh! Denne bhen er så mye mer behagelig og gir så mye mer støtte, tror nok neppe jeg kommer til å bytte tilbake til den andre bortsett fra når jeg må vaske denne... dusjing gikk kjempefint, og i natt sov jeg for første gang liggende på ryggen og ikke sittende! :D Er mer støl og har mer "vondt" i dag enn tidligere, så jeg fortsetter med smertestillende bare for å slippe å ha det ubehagelig. Men formen er super den! Til dere som har operert, hvor lang tid tok det før dere gikk ut på butikken eller lignende? Jeg har lyst til å ta meg en tur til apoteket for å kjøpe tape og mer paracet, men tør egentlig ikke å gjøre noe som helst! Jeg er jo tross alt bare på dag 4... men formen er jo så fin!
Meliora Skrevet 6. juni 2013 #27469 Skrevet 6. juni 2013 (endret) Jeg var ute på byen dag 5, så det er nok ingen fare å dra på apoteket eller butikken. Bare lytt til kroppen. Jeg var ikke på noen fyllekule altså, bare en rolig tur ut for å høre på musikk Endret 6. juni 2013 av Meliora
Mie91 Skrevet 6. juni 2013 #27470 Skrevet 6. juni 2013 Kanskje det er ulik praksis, men ville spurt. Nå er vel både hibiscrub og paracet reseptfritt, men usikker på det andre. Og alt jeg har på resepten min er ting jeg skal ta/gjøre før jeg møter. Det jeg vil trenge av smertestillende og kvalmestillende får jeg på klinikken. Ringte dem nå, det var visst bare ulik praksis. Jeg fikk alt jeg trengt der før op. Nå er det ikke såå lenge til, 11 dager igjen! :D
Sokka Skrevet 6. juni 2013 #27471 Skrevet 6. juni 2013 Ringte dem nå, det var visst bare ulik praksis. Jeg fikk alt jeg trengt der før op. Nå er det ikke såå lenge til, 11 dager igjen! :D Okei, da er det jo greit Hadde bare vært kjedelig om de hadde glemt å sende den, og du møtte opp og ikke hadde fått gjort noe av det som skulle gjøres først. 2 uker og 1 dag igjen her... Jeg har sååå lyst til å shoppe undertøy, men det er for risky mtp at jeg ikke aner hva jeg ender opp med. Gi meg tålmodighet!
Sokka Skrevet 6. juni 2013 #27472 Skrevet 6. juni 2013 (endret) Hvordan tror dere forresten det er å bruke noe ala sånt når man har gått noen uker (og kan løfte armene over hodet igjen Edit: Tenker mer sånn når man kan gå over til spileløse bh'er, for de gir vel ikke akkurat så mye støtte. Endret 6. juni 2013 av Sokka
supersoppen88 Skrevet 6. juni 2013 #27473 Skrevet 6. juni 2013 Hvordan tror dere forresten det er å bruke noe ala sånt når man har gått noen uker (og kan løfte armene over hodet igjen Edit: Tenker mer sånn når man kan gå over til spileløse bh'er, for de gir vel ikke akkurat så mye støtte. Synes de så geniale ut, jeg! Det ser jo bare ut som (korte) topper, og de gnager neppe på arrene heller. Så veldig behagelige ut, og ikke var de spesielt dyre heller! Kanskje jeg skal kjøpe en =D
Sokka Skrevet 6. juni 2013 #27474 Skrevet 6. juni 2013 Synes de så geniale ut, jeg! Det ser jo bare ut som (korte) topper, og de gnager neppe på arrene heller. Så veldig behagelige ut, og ikke var de spesielt dyre heller! Kanskje jeg skal kjøpe en =D Jeg også syns de ser behagelig ut, så bestilte 3pk i går til ca 80 kr Så har jeg ihvertfall NOE å bruke når jeg kan gå bort fra den sportsbh. Evt bruke om natta når jeg kan kutte ut på nattestid om det blir for uvandt å ligge uten
M.C Skrevet 6. juni 2013 #27475 Skrevet 6. juni 2013 14 dager siden op og det er fortsatt vondt å kjøre bil. Mest vondt å svinge og sette giren i revers. Ser ut som en gammel dame.. Haha Må sitte ganske langt frem med setet. Utenom det har jeg ikke særlig smerter lenger heldigvis. Når ble det bedre å kjøre for dere andre?
supersoppen88 Skrevet 6. juni 2013 #27476 Skrevet 6. juni 2013 Før operasjonen så tror jeg at jeg tenkte på ALT... jeg har jo så og si vært alene etter operasjonen, og var også klar over at det ville bli sånn. Så jeg prøvde i forkant å gjøre det enklest mulig for meg selv og laget lister som jeg krysset av etter hvert. Skal kaste den listen nå ettersom jeg ikke har bruk for den lenger, men tenkte å skrive den ned her først i tilfelle noen av tipsene mine kan hjelpe noen andre også! Nå er jeg på dag 4 og lengter etter å gå ut, formen er jo super. Så i morgen skal jeg finne på noe! Checkliste før jeg dro hjemmefra: -Ta ned tannbørsten fra badeskapet, sette den i en kopp lett tilgjengelig og løsne på korken til tannkremen -Sette fram tamponger -Sette fram plastkopper, tallerkener, sugerør og bestikk på kjøkkenbenken -Sette fram søppelkasser uten lokk i alle rom, både til søppel og eventuelt oppkast -Fjerne neglelakk -Kneppe ut alle pillene og legge de i nummererte plastkopper (hadde hørt at dette kunne være vanskelig å få til etter operasjonen) -Åpne døra til mikroen og ovnen -Sørge for at alle dører inne i huset var åpne -Ha vinduene akkurat passe åpne (ettersom de er veldig tunge og jeg regnet med at ejg ikke ville klare å verken åpne eller lukke dem etter operasjonen) -Brette sammen dopapir i små seksjoner klare til bruk (dette var ikke nødvendig i mitt tilfelle, men om jeg hadde hatt veldig vondt så hadde det nok vært en lifesaver) -Helle juice og saft i små plastglass i kjøleskapet -Lage mange forskjellige middagsretter og lagre dem i skåler og tallerkener i kjøleskapet med plastfolie over -Kjøpe inn masse saftis og iskaffe! -Fullade mobilen, fjernkontrollen til tven og cdspilleren, playstationkontrollene og ipoden. -Lage et liggetårn i sofaen med puter. -Gjøre klar lydbok. Håper noe av dette kan komme til hjelp! Nå skal jeg sove litt, herregud så trøtt man blir av disse medisinene... jeg har våknet 3 ganger i dag og vært sikker på at det var en ny dag fordi ejg sover så tungt 2
*Bumblebee* Skrevet 6. juni 2013 #27477 Skrevet 6. juni 2013 Huff er 2 mnd postop nå, og har til tider brennende/stikkende smerte inni venstre bryst, inn mot kløften liksom.(spes om jeg feks trekker pusten dypt inn)er litt sporadisk fra dag til dag..av og til ille, av og til bedre/bra.er det andre med samme problem? Litt usikker om jeg bør ringe klinikken eller hva.sikkert lite de kan gjøre anyways..men er litt bekymret ja
Blossoms Skrevet 6. juni 2013 #27478 Skrevet 6. juni 2013 Huff er 2 mnd postop nå, og har til tider brennende/stikkende smerte inni venstre bryst, inn mot kløften liksom.(spes om jeg feks trekker pusten dypt inn)er litt sporadisk fra dag til dag..av og til ille, av og til bedre/bra.er det andre med samme problem? Litt usikker om jeg bør ringe klinikken eller hva.sikkert lite de kan gjøre anyways..men er litt bekymret ja Har den samme følelsen innimellom og fikk beskjed om at det er nerver som kommer i klem. Så det kan være det som skjer på deg også
Gjest Teta Skrevet 6. juni 2013 #27479 Skrevet 6. juni 2013 Før operasjonen så tror jeg at jeg tenkte på ALT... jeg har jo så og si vært alene etter operasjonen, og var også klar over at det ville bli sånn. Så jeg prøvde i forkant å gjøre det enklest mulig for meg selv og laget lister som jeg krysset av etter hvert. Skal kaste den listen nå ettersom jeg ikke har bruk for den lenger, men tenkte å skrive den ned her først i tilfelle noen av tipsene mine kan hjelpe noen andre også! Nå er jeg på dag 4 og lengter etter å gå ut, formen er jo super. Så i morgen skal jeg finne på noe! Checkliste før jeg dro hjemmefra: -Ta ned tannbørsten fra badeskapet, sette den i en kopp lett tilgjengelig og løsne på korken til tannkremen -Sette fram tamponger -Sette fram plastkopper, tallerkener, sugerør og bestikk på kjøkkenbenken -Sette fram søppelkasser uten lokk i alle rom, både til søppel og eventuelt oppkast -Fjerne neglelakk -Kneppe ut alle pillene og legge de i nummererte plastkopper (hadde hørt at dette kunne være vanskelig å få til etter operasjonen) -Åpne døra til mikroen og ovnen -Sørge for at alle dører inne i huset var åpne -Ha vinduene akkurat passe åpne (ettersom de er veldig tunge og jeg regnet med at ejg ikke ville klare å verken åpne eller lukke dem etter operasjonen) -Brette sammen dopapir i små seksjoner klare til bruk (dette var ikke nødvendig i mitt tilfelle, men om jeg hadde hatt veldig vondt så hadde det nok vært en lifesaver) -Helle juice og saft i små plastglass i kjøleskapet -Lage mange forskjellige middagsretter og lagre dem i skåler og tallerkener i kjøleskapet med plastfolie over -Kjøpe inn masse saftis og iskaffe! -Fullade mobilen, fjernkontrollen til tven og cdspilleren, playstationkontrollene og ipoden. -Lage et liggetårn i sofaen med puter. -Gjøre klar lydbok. Håper noe av dette kan komme til hjelp! Nå skal jeg sove litt, herregud så trøtt man blir av disse medisinene... jeg har våknet 3 ganger i dag og vært sikker på at det var en ny dag fordi ejg sover så tungt Bra liste! Plukket opp noen gode tips der.
Sokka Skrevet 7. juni 2013 #27480 Skrevet 7. juni 2013 I dag har jeg bursdag, og det er to uker igjen! :D Jeg har nylig forlovet meg, og alt er bare fryd og gammen. Tålmodigheten endrer seg ikke da Jeg bare går rundt og gleder meg, og lurer på når jeg skal begynne å grue meg. hehe. Jeg tenkte jeg skulle lage meg en liste med hva jeg må tenke på, som å hente ut ting på apoteket, og ting som etter helga etter når jeg må klare meg selv på dagtid. Ta ned glass og tallerkener fra skapet, legge brød/knekkebrød, kjeks og annet snacks på benken. Og all drikke i kjøleskapet legges i hyllen lettest tilgjengelig. Også får typen hjelpe meg opp av senga før han drar på jobb (om jeg trenger hjelp til det). Og bytte side i senga (da å ligge innerst sikkert ikke er så lurt om jeg må opp om natta for å gå på do ). Teip har jeg kjøpt.. En rull med micropore, og en med scanpore fordi den fåes i hudfarget, samt at den også beskytter mot UV-stråler. Men kommer til å bruke micropore ettersom jeg har lest den puster best.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå