Sigridbk Skrevet 5. juni 2013 #27441 Skrevet 5. juni 2013 Puppen ble gul/rød/blå, så det var ingen tvil Det er ikke farlig (så lenge det stopper med å blø, selvfølgelig). Men kroppen bruker ganske lang tid på å rydde opp, så blåmerker og den der fornemmelsen var at væsken kjører frem og tilbake kan bli ganske lenge. Åja! Puppen min ser helt normal ut:-) sikkert bare jeg som er litt paranoid!
Sokka Skrevet 5. juni 2013 #27442 Skrevet 5. juni 2013 At dere skriver om hvor flotte puppene deres har blitt gjør det ikke noe lettere for utålmodige meg Men kjempebra at dere er så fornøyd og håper det bare fortsetter sånn! I dag fikk jeg brev fra klinikken med info, kontrakt og resept, samt time. Har fått oppmøte kl 11. Hadde håpet på tidligere, men en time fra eller til spiller vel ingen rolle Jeg håper jeg får et fint resultat, tror jeg har et veldig godt utgangspunkt. Og tror det er som flere av dere sier, at puppene kommer til å gjøre kroppen. Herregud som jeg gleder meg! Sommeren går litt bort, men hva gjør vel det når man kan sprade fin rundt i bikini om 5 mnd i Australia :D 1
LineOfOslo Skrevet 5. juni 2013 #27443 Skrevet 5. juni 2013 Hei alle sammen! Kom tilfeldigvis over dette forumet, og har var det jammen meg mye interessant info. Selv er jeg ganske så nyoperert, faktisk bare 8 dager siden. Fikk lagt inn 425 ml, anatomiske proteser under muskel. Man kan vel si at det har vært en slitsom og vond uke etter operasjonen. Har til tider vært deprimert og lurt på om jeg hadde tatt ett dumt valg. Men i dag føler jeg meg myyye bedre, og ser litt lysere på tilværelsen. Syns puppene er litt større enn jeg forventet (håper de vil bli litt mindre) og ikke minst er huden såpass stram ennå at de ser litt rar ut, regner med at de forandrer seg litt når de dropper. Jeg har vært tjoret fast til ett latterlig stramt brystbind, og dette skal jeg gå med i minst 14 dager. Dette har gjort det hele mere ubehagelig, for det er så stramt på at jeg har vondt for å puste. Kjennes ut som brystet er konstant doven og at det er lite blodsikulasjon pga dette..... Vel vel, hva lider man seg ikke gjennom for litt pupper ;-) Håper det går bra med alle dere andre nyopererte, syns det var kjekt å lese om dere som ikke har noe særlig med smerter (og ikke minst litt misunnelig ;-) ) Håper dere slipper unna!! 1
supersoppen88 Skrevet 5. juni 2013 #27444 Skrevet 5. juni 2013 Godt det virker som du har sluppet unna smertehelvette! Jeg vil ha oppskriften takk, hehe. Hve med å ringe klinikken å høre ang sportsbh'n?! Hvor er arrene plassert? Jeg burde vel egentlig det, men har ikke gjort det ennå! Tenker vel egentlig å bare bytte sportsbh i morgen når jeg må dusje, for det stod i papirene at når jeg dusjer så kan jeg vaske sportsbhen. Da regner jeg med at det å bytte den kommer som en naturlig del av det hele og at det ikke vil være noe problem Den andre sitter tusen ganger bedre, men er litt strammere, så jeg kommer til å være minst like redd for at den skal gnage på arrene... menmen! Arrene er plassert under puppene Og herregud, så deilig det er å vite at jeg er på dag 3 og har sluppet unna nesten alt av smerter! Det er en helt fantastisk følelse :D Lykke til til deg Sokka, og alle andre som skal opereres snart
Sokka Skrevet 5. juni 2013 #27445 Skrevet 5. juni 2013 Jeg burde vel egentlig det, men har ikke gjort det ennå! Tenker vel egentlig å bare bytte sportsbh i morgen når jeg må dusje, for det stod i papirene at når jeg dusjer så kan jeg vaske sportsbhen. Da regner jeg med at det å bytte den kommer som en naturlig del av det hele og at det ikke vil være noe problem Den andre sitter tusen ganger bedre, men er litt strammere, så jeg kommer til å være minst like redd for at den skal gnage på arrene... menmen! Arrene er plassert under puppene Og herregud, så deilig det er å vite at jeg er på dag 3 og har sluppet unna nesten alt av smerter! Det er en helt fantastisk følelse :D Lykke til til deg Sokka, og alle andre som skal opereres snart Kjøpte du ekstra der? Eller har du kjøpt selv? Samme typen?
Mie91 Skrevet 5. juni 2013 #27446 Skrevet 5. juni 2013 At dere skriver om hvor flotte puppene deres har blitt gjør det ikke noe lettere for utålmodige meg Men kjempebra at dere er så fornøyd og håper det bare fortsetter sånn! I dag fikk jeg brev fra klinikken med info, kontrakt og resept, samt time. Har fått oppmøte kl 11. Hadde håpet på tidligere, men en time fra eller til spiller vel ingen rolle Jeg håper jeg får et fint resultat, tror jeg har et veldig godt utgangspunkt. Og tror det er som flere av dere sier, at puppene kommer til å gjøre kroppen. Herregud som jeg gleder meg! Sommeren går litt bort, men hva gjør vel det når man kan sprade fin rundt i bikini om 5 mnd i Australia :D Hva har du fått resept på? Har lest at noen tar antibiotika kvelden før, jeg har ikke fått noe info om dette hm
supersoppen88 Skrevet 5. juni 2013 #27447 Skrevet 5. juni 2013 (endret) Kjøpte du ekstra der? Eller har du kjøpt selv? Samme typen? Nei, den andre kjøpte jeg på nettet for over et år siden. Det er vel egentlig ikke en sportsbh, men en bh som er laget for å ha på seg i tiden etter at man har tatt silikon. Det at den har samme størrelse var bare flaks! Kjøpte den fra en annen side hvor de hadde bedre bilder, tror til og med det var en norsk side, men jeg er i hvert fall ganske sikker på at det er denne: http://nouvelleinc.com/cottonbra1.aspx Endret 5. juni 2013 av supersoppen88
Godterirusk Skrevet 5. juni 2013 #27448 Skrevet 5. juni 2013 Jeg har så lyst til å dusje!!! Kan ikke dusje før på lørdag. Dag 2 og føler meg allerede som en dass!
Sokka Skrevet 5. juni 2013 #27449 Skrevet 5. juni 2013 Hva har du fått resept på? Har lest at noen tar antibiotika kvelden før, jeg har ikke fått noe info om dette hm Skulle ikke du også på fornebu, og før meg? Syns det var rart jeg fikk så tidlig, da de sa 2 uker før, og er ikke 2uker før til fredag. Fått på hibiscrub, arcoxia som skal tas samme morgen som operasjonen og 1 tab. daglig i 2-3 dager (forebygger smerte), azitromax som man skal ta 2 av kvelden føre (for å forebygge infeksjon), samt paracet. Nei, den andre kjøpte jeg på nettet for over et år siden. Det er vel egentlig ikke en sportsbh, men en bh som er laget for å ha på seg i tiden etter at man har tatt silikon. Det at den har samme størrelse var bare flaks! Kjøpte den fra en annen side hvor de hadde bedre bilder, tror til og med det var en norsk side, men jeg er i hvert fall ganske sikker på at det er denne: http://nouvelleinc.com/cottonbra1.aspx Den så jo fin ut da
supersoppen88 Skrevet 5. juni 2013 #27450 Skrevet 5. juni 2013 Samme her, sukkererta! Gleder meg utroolig til i morgen... Sorry at jeg poster så himla mye nå, men ejg lurer på hva slags beskjeder dere andre har fått angående alkohol og røyk etter operasjonen? På mine papirer står det at man ikke skal røyke en uke før og en uke etter operasjonen, men jeg ble litt overrasket fordi jeg har lest så mange andre steder på nettet hvor det har stått minst en måned osv. Er så redd for å gjøre noe galt, men hvis jeg KAN røyke på mandag eller tirsdag uten at det er noe farlig for resultatet, så har jeg selvfølgelig lyst til å gjøre det
Mie91 Skrevet 5. juni 2013 #27451 Skrevet 5. juni 2013 Skulle ikke du også på fornebu, og før meg? Syns det var rart jeg fikk så tidlig, da de sa 2 uker før, og er ikke 2uker før til fredag. Fått på hibiscrub, arcoxia som skal tas samme morgen som operasjonen og 1 tab. daglig i 2-3 dager (forebygger smerte), azitromax som man skal ta 2 av kvelden føre (for å forebygge infeksjon), samt paracet. Den så jo fin ut da Jeg skal ta på Teres Stavanger den 17 juni! :-) rart jeg ikke har fått noe resept da?! Tror du jeg vil få det jeg trenger der? Tenker jeg ringer ned i morgen for å høre..
Sokka Skrevet 5. juni 2013 #27452 Skrevet 5. juni 2013 Jeg skal ta på Teres Stavanger den 17 juni! :-) rart jeg ikke har fått noe resept da?! Tror du jeg vil få det jeg trenger der? Tenker jeg ringer ned i morgen for å høre.. Kanskje det er ulik praksis, men ville spurt. Nå er vel både hibiscrub og paracet reseptfritt, men usikker på det andre. Og alt jeg har på resepten min er ting jeg skal ta/gjøre før jeg møter. Det jeg vil trenge av smertestillende og kvalmestillende får jeg på klinikken.
Elanore Skrevet 5. juni 2013 #27453 Skrevet 5. juni 2013 (endret) Takk for svar håper man slipper det sterkeste, for de bidrar gjerne til kvalmen (pluss at jeg vet jeg fort blir svimmel av veldig sterke smertestillende). Bare redd kroppen min er for vandt til paracet pga kronisk hodepine (selvom jeg begrenser veldig), men satser på at det holder Paracet er ikke noe opiat eller tilsvarende, så du blir ikke "immun" mot effekten på den måten. Funker den ikke mot smertene, hadde den ikke gjort det om det så var første gangen du tok Paracet - om du ikke tenker på eventuell placebo. Endret 5. juni 2013 av Elanore 1
LineOfOslo Skrevet 5. juni 2013 #27454 Skrevet 5. juni 2013 (endret) Samme her, sukkererta! Gleder meg utroolig til i morgen... Sorry at jeg poster så himla mye nå, men ejg lurer på hva slags beskjeder dere andre har fått angående alkohol og røyk etter operasjonen? På mine papirer står det at man ikke skal røyke en uke før og en uke etter operasjonen, men jeg ble litt overrasket fordi jeg har lest så mange andre steder på nettet hvor det har stått minst en måned osv. Er så redd for å gjøre noe galt, men hvis jeg KAN røyke på mandag eller tirsdag uten at det er noe farlig for resultatet, så har jeg selvfølgelig lyst til å gjøre det Hei! Jeg fikk beskjed om å være røykfri en uke før operasjonen og 2 uker etter, men jeg må ærlig innrømme at jeg røyker som vanlig. Det sies at sårene gror dårlig om man røyker, men jeg har vært til to kontroller nå og sårene mine har grodd veldig fint hittil. Jeg vet man ikke bør røyke, men for meg så ble det for vanskelig rett og slett.... Endret 5. juni 2013 av LineOfOslo
supersoppen88 Skrevet 5. juni 2013 #27455 Skrevet 5. juni 2013 Hei! Jeg fikk beskjed om å være røykfri en uke før operasjonen og 2 uker etter, men jeg må ærlig innrømme at jeg røyker som vanlig. Det sies at sårene gror dårlig om man røyker, men jeg har vært til to kontroller nå og sårene mine har grodd veldig fint hittil. Jeg vet man ikke bør røyke, men for meg så ble det for vanskelig rett og slett.... Takk for svar!! Jeg vet at kroppen min har litt dårlige helingsevner fra før, så jeg burde nok i hvert fall ikke røyke før det har grodd da, vil jeg tro... nå som jeg har greid å holde meg i 13 dager så ville det i hvert fall vært dumt å sprekke nå, men må innrømme at det frister veeeeldig!! Skal i hvert fall prøve å holde meg til tirsdag, så har jeg i hvert fall fulgt det som står på papirene mine. Hvor lenge er det siden du opererte? Jeg har ikke fått høre noe om etterkontroller... det eneste som står er at jeg kan ta kontakt med klinikken om 12 mnd hvis jeg vil ha en etterkontroll, men ingenting underveis. Litt rart, det ville jo vært veldig betryggende å høre at alt ser ut som det skal!
LineOfOslo Skrevet 5. juni 2013 #27456 Skrevet 5. juni 2013 Takk for svar!! Jeg vet at kroppen min har litt dårlige helingsevner fra før, så jeg burde nok i hvert fall ikke røyke før det har grodd da, vil jeg tro... nå som jeg har greid å holde meg i 13 dager så ville det i hvert fall vært dumt å sprekke nå, men må innrømme at det frister veeeeldig!! Skal i hvert fall prøve å holde meg til tirsdag, så har jeg i hvert fall fulgt det som står på papirene mine. Hvor lenge er det siden du opererte? Jeg har ikke fått høre noe om etterkontroller... det eneste som står er at jeg kan ta kontakt med klinikken om 12 mnd hvis jeg vil ha en etterkontroll, men ingenting underveis. Litt rart, det ville jo vært veldig betryggende å høre at alt ser ut som det skal! Da har du vært kjempeflink og kan være skikkelig stolt av deg selv :-) Jeg opererte for 8 dager siden og var på kontroll allerede etter 2 dager, og igjen på 1 ukes kontroll. Neste kontroll er etter 2 uker. I tillegg blir det kontroll etter 4-6 mnd etter operasjonen. Syns det er veldig greit og betryggende med så tett oppfølging :-) 1
supersoppen88 Skrevet 5. juni 2013 #27457 Skrevet 5. juni 2013 Da har du vært kjempeflink og kan være skikkelig stolt av deg selv :-) Jeg opererte for 8 dager siden og var på kontroll allerede etter 2 dager, og igjen på 1 ukes kontroll. Neste kontroll er etter 2 uker. I tillegg blir det kontroll etter 4-6 mnd etter operasjonen. Syns det er veldig greit og betryggende med så tett oppfølging :-) Tusen takk for det Jøss! Det må være skikkelig deilig. Jeg føler meg jo litt alene her nå, hehe Hvor opererte du?
LineOfOslo Skrevet 5. juni 2013 #27458 Skrevet 5. juni 2013 Tusen takk for det Jøss! Det må være skikkelig deilig. Jeg føler meg jo litt alene her nå, hehe Hvor opererte du? Jeg trodde alle måtte til kontroll etter operasjon jeg... Men du har vel tlf kontakt med kirurg om det skulle være noe? Er jo en trygghet det også ;-) Opererte på Fana medisinske senter i Bergen, vanvittig dyrt men en veldig trygg og god plass. Valget var ikke vanskelig :-) Hvordan er formen din nå da? :-)
supersoppen88 Skrevet 5. juni 2013 #27459 Skrevet 5. juni 2013 Jeg trodde alle måtte til kontroll etter operasjon jeg... Men du har vel tlf kontakt med kirurg om det skulle være noe? Er jo en trygghet det også ;-) Opererte på Fana medisinske senter i Bergen, vanvittig dyrt men en veldig trygg og god plass. Valget var ikke vanskelig :-) Hvordan er formen din nå da? :-) Trodde egentlig det jeg og... men joda, de er jo supertilgjengelige på telefon, og jeg er sikker på at jeg kan få time om det skulle være noe, og de har jo også ringt et par ganger etter operasjonen for å høre at alt er bra. Så det er jo greit. Men likevel litt rart, da! Formen er helt super, egentlig har lyst til å dusje, handle, alt annet enn å sitte i sofaen og se på tv, hehe kjenner jo et stort press, og jeg begynner å få litt vondt i korsryggen. Men herregud, dette er absolutt ikke ille! Gleder meg til i morgen når jeg kan dusje og bytte sportsbh Hvordan har du det, da? Merker du stor forskjell på hver dag? Og har du også fått den hersens triaction-bhen? jeg virkelig hater den...
LineOfOslo Skrevet 5. juni 2013 #27460 Skrevet 5. juni 2013 Trodde egentlig det jeg og... men joda, de er jo supertilgjengelige på telefon, og jeg er sikker på at jeg kan få time om det skulle være noe, og de har jo også ringt et par ganger etter operasjonen for å høre at alt er bra. Så det er jo greit. Men likevel litt rart, da! Formen er helt super, egentlig har lyst til å dusje, handle, alt annet enn å sitte i sofaen og se på tv, hehe kjenner jo et stort press, og jeg begynner å få litt vondt i korsryggen. Men herregud, dette er absolutt ikke ille! Gleder meg til i morgen når jeg kan dusje og bytte sportsbh Hvordan har du det, da? Merker du stor forskjell på hver dag? Og har du også fått den hersens triaction-bhen? jeg virkelig hater den... Men da er jo alt i skjønneste orden :-) Er trygt og godt å vite at man kan ta en tlf 24 timer i døgnet :-) Da opplever vi dette veeeldig forskjellig ;-) Det er først i dag jeg fungerer sånn noenlunde. Så utrolig deilig det må være å ha det sånn som deg :-) Jeg har hatt forferdelige smerter, både i bryst og rygg. Men har allikevel klart meg selv ganske greit. Har ikke fått sovet noe særlig siden jeg aldri ligger på ryggen å sover, så det er slitsomt også. Brystbindet er festet så stramt at jeg har fryktelig tungt for å puste. På dag 4 ble smertene bedre og jeg sluttet med smertestillende, men fremdeles følte jeg at alt var ubehagelig. Fikk jo alvorlig fnatt av å se hvordan huset forfalt (har 3 unger & hund...) så jeg klarte ikke å la vær med å både støvsuge, vaske gulvet og rydde på kjøkkenet ;-) Må man så må man... Mn jeg fikk streng beskjed på klinikken i går om at jeg burde absolutt ikke gjøre noe husarbeid ennå... Først i dag føler jeg meg myyyye bedre og syns ting er lettere. Fikk heldigvis kjøpt meg ny sports bh i går, så det hjalp å bytte. På klinikken fikk jeg en som det står Frøya på, har aldri hørt om det merket før? Den var uansett ikke noe behaglig ;-) Den nye kjøpte jeg på Netty undertøyspesialisten og den heter Anita, den var mye bedre syns jeg :-) Jeg fikk lov til å dusje etter 2 dagers kontrollen, det må jeg si ble utfordrende ;-) hihi
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå