*Bumblebee* Skrevet 9. april 2013 #26361 Skrevet 9. april 2013 Hei! Er en uke post op. nå, og har veeldig lyst på et glass vin!! Vet dere om det går bra? Har helt glemt å spørre pk om det
Teita Skrevet 9. april 2013 #26362 Skrevet 9. april 2013 Sånn, da klarer jeg å skrive litt mer Jeg ankom Fornebuklinikken kl. 11, og ble fulgt inn på et venterom for pasienter. Dit kom det en sykepleier som ga meg litt praktisk informasjon, og som spurte om jeg hadde tatt de medisinene jeg skulle, og dusjet med hibiscrub. 1135 kom Dr. Marius Barstad og hentet meg, og vi gikk inn på kontoret hans. Jeg fikk beskjed om å kle av meg på overkroppen, og han begynte å tegne rundt og på puppene mine, og målte med en slags linjal. Så fikk jeg en sånn sexy helsetruse, skjorte, morgenkåpe og tøfler, og skiftet til det. Så gikk vi inn på operasjonsrommet, og jeg skulle legge meg på operasjonsbordet. Da var jeg litt nervøs, for det var så sykt lyst der, og senga minnet meg om et kors Men jeg la meg ned, og en dansk anestesisykepleier tok høyrearmen min og stakk inn kanylen. Så sprøytet hun inn noe som skulle gjøre meg litt susete i hodet, og jeg kjente at jeg ble det. Det var litt vanskelig å forstå hva hun sa, siden hun var dansk, men jeg tror hun sa: "Du får ikke narkosen helt enda", og jeg trodde vi skulle vente på doktoren eller at de skulle vaske meg med den spriten eller noe først, men jeg svarte: "okei", og etter det husker jeg jammen ikke mer. Våknet opp i en annen seng på et annet rom, og ropte aaaaau, og da kom en sykepleier løpende med smertestillende. Gråt litt, men det gikk fort over. Jeg skalv og frøys veldig, så jeg fikk en dyne til. Var også VELDIG tørst, så jeg drakk to glass med vann og et glass med apelsinjuice, men da fikk jeg beskjed om å roe ned litt, så ikke jeg kastet opp. Ba om mat, for jeg var veldig sulten, men jeg klarte ikke å spise når jeg endelig fikk den, for jeg hadde blitt intubert under narkosen, og det ga meg skikkelig vondt i halsen. På vei hjem hadde jeg faktisk mer vondt i halsen enn i puppene Fikk beskjed om at jeg hadde fått 335 gram i stede for 295 som avtalt, så det var jeg fornøyd med Jeg forlot klinikken ca. klokken to, og da hadde jeg klart å gå på do alene, og gikk ut i ventehallen for å møte moren min, som skulle kjøre meg hjem. Bilturen hjem gikk overraskende greit. Har ikke vært noe kvalm enda, bare litt svimmel innimellom. Det er vondt, men det er ikke sånn at jeg dør av smerter. Er flink å tar pillene mine
*Bumblebee* Skrevet 9. april 2013 #26363 Skrevet 9. april 2013 Grattis med op.! Nå går det bare fremover herfra, er nyop. Selv en uke idag
Milkyway Skrevet 9. april 2013 #26364 Skrevet 9. april 2013 Så bra og høre at det går såpass bra Jeg vil og!!!!! i morgen skal jeg på konsultasjon på Akademikliniken, har ikke bestemt meg for om jeg skal ta der eller colosseum..
Teita Skrevet 9. april 2013 #26365 Skrevet 9. april 2013 (endret) Fikk nedpressbånd da.. Må ha det på i to uker. Lame. Edit: Det ble anatomiske proteser, under muskel, moderat profil, 335 gram Endret 9. april 2013 av Teita 1
Teita Skrevet 9. april 2013 #26366 Skrevet 9. april 2013 Grattis med op.! Nå går det bare fremover herfra, er nyop. Selv en uke idag Takk Deilig å vite at det bare blir bedre nå. Så bra og høre at det går såpass bra Jeg vil og!!!!! i morgen skal jeg på konsultasjon på Akademikliniken, har ikke bestemt meg for om jeg skal ta der eller colosseum.. Ta der hvor du føler deg tryggest
Teita Skrevet 9. april 2013 #26367 Skrevet 9. april 2013 Hei! Er en uke post op. nå, og har veeldig lyst på et glass vin!! Vet dere om det går bra? Har helt glemt å spørre pk om det I papirene mine står det ihvertfall at man ikke kan drikke alkohol på en uke, så da kan du jo det Bare ikke bland med smertestillende, hvis du fremdeles går på det.
Teita Skrevet 9. april 2013 #26369 Skrevet 9. april 2013 Gratulerer med vel overstått, Teita! Tusen takk
Melli Skrevet 9. april 2013 #26370 Skrevet 9. april 2013 (endret) Kort oppdatering. Au au au. 335 gram er fortsatt i senga på fornebuklinikken. Skriver mer senere gratulerer med overstått op:0) håper ikke du har altfor vondt.... En liten trøst er at det blir snart bedre:0) skriv mer når du orker! Fortsatt god bedring:0) Endret 9. april 2013 av Melli
Melli Skrevet 9. april 2013 #26371 Skrevet 9. april 2013 Hei! Er en uke post op. nå, og har veeldig lyst på et glass vin!! Vet dere om det går bra? Har helt glemt å spørre pk om det jeg slet med samme dilemma, men spurte min pk og han sa det var helt greit å ta et glass:0) det ble litt mer enn ett, men blandet ikke med smertestillende da;0) alt med måte sa han! Kos deg du, det gjorde jeg:0)
Melli Skrevet 9. april 2013 #26372 Skrevet 9. april 2013 Fikk nedpressbånd da.. Må ha det på i to uker. Lame. Edit: Det ble anatomiske proteser, under muskel, moderat profil, 335 gram Gratulerer med litt større enn du trodde:0) har 325g selv, veldig fornøyd!
Teita Skrevet 9. april 2013 #26373 Skrevet 9. april 2013 gratulerer med overstått op:0) håper ikke du har altfor vondt.... En liten trøst er at det blir snart bedre:0) skriv mer når du orker! Fortsatt god bedring:0) Takk
*Bumblebee* Skrevet 9. april 2013 #26374 Skrevet 9. april 2013 Og ang nedpressbåndet, det er ikke så ille altså!! Man blir fort vant til det, nå er det liksom bare "en del av sportsbhen" og plager meg ikke ikke hør på skrekkhistoriene om det, det er helt ok for min del iaf.
yoggi Skrevet 9. april 2013 #26375 Skrevet 9. april 2013 Skulle til å skrive "Hei, Teita!", men fikk meg ikke til å gjøre det Hvordan går det med deg? Håper du har fått i deg noe mat og gode smertestillende til nå, så går det over raskt! Til dere andre: Hvordan i alle dager vet man om brystene har droppet eller ikke? Mine er ganske harde fremdeles, men jeg vet jo ikke hvor myke de blir etter dropping.. :/ Frustrerende å ikke vite Er 3 uker etter operasjon. Jeg lurte også på det med droppingen. Mine er 6 uker på mandag( 300cc under muskel). Og jeg har ikke merket noe forskjell utenom at de har blitt litt mykere og litt mindre
HoneyBooBoo Skrevet 9. april 2013 #26376 Skrevet 9. april 2013 Dere som har vært på Colosseumklinikken; er det lett å finne frem for noen som ikke er veldig kjent i Oslo? Skal kjøre bil dit..
yoggi Skrevet 10. april 2013 #26377 Skrevet 10. april 2013 Dere som har vært på Colosseumklinikken; er det lett å finne frem for noen som ikke er veldig kjent i Oslo? Skal kjøre bil dit.. Ja, ganske du ser det fra veien. Det er like i nærheten av et stort kryss midt i Majorstuen.
mexx Skrevet 10. april 2013 #26378 Skrevet 10. april 2013 Hei alle sammen:) 5 dager til operasjon nå! Hvordan var dere som har operert i form dagen etter operasjon?? Jeg er nemlig nødt i begravelse dagen etter. Håper bare det går bra! Og at jeg klarer å "oppføre meg" så ikke folk lurer på hva som er galt med meg :S
Teita Skrevet 10. april 2013 #26379 Skrevet 10. april 2013 Hei alle sammen:) 5 dager til operasjon nå! Hvordan var dere som har operert i form dagen etter operasjon?? Jeg er nemlig nødt i begravelse dagen etter. Håper bare det går bra! Og at jeg klarer å "oppføre meg" så ikke folk lurer på hva som er galt med meg :S Skal du ha over eller under muskel? Dagen etter er all lokalbedøvelsen ute, og jeg har ihvertfall kjempevondt. Orker nesten ikke tanken på å skulle på do engang. Beklager, skulle gjerne sagt noe annet
mexx Skrevet 10. april 2013 #26380 Skrevet 10. april 2013 Skal du ha over eller under muskel? Dagen etter er all lokalbedøvelsen ute, og jeg har ihvertfall kjempevondt. Orker nesten ikke tanken på å skulle på do engang. Beklager, skulle gjerne sagt noe annet Under muskel:( Uff.. Må nok bare bite tenna sammen da, har ikke så mye valg :/
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå