Lille v Skrevet 25. mars 2013 #26141 Skrevet 25. mars 2013 Jeg hørte om den teipen du skriver om, men viste ikke om det var noe særlig å bruke. Men kanskje jeg skal prøve det. Takk for hjelp:) En annen ting jeg har oppdaget nå etter jeg har kuttet ut teipen, er at det stikker en liiiiten bit med sting ut av arret! Æsj. What to do?!? Heisann! Noen dager siden du skrev dette. Hvordan går det med deg? Ikke for å komme med noen skremselhistorie, men jeg fikk infeksjon i såret etter nesten tre uker pga et sting som var for langt og ikke løste seg opp selv. Det beste du kan gjøre er å få renset godt og klippet av alt som synes. Dra gjerne på legekontor å få det gjort om du føler det tryggest. Viktig å ha helt rent utstyr og det du skal rense med (helst klorhexidin 0,5%). Når det stikker f. eks sting ut av såret så vil dette kunne være rene motorveien ned i såret for bakterier - de følger inngangen! Det kan like gjerne gå helt fint, men du kan være uheldig å få infeksjon. Så - bort med den 1
Karenina Skrevet 25. mars 2013 #26142 Skrevet 25. mars 2013 Hei jenter! Hvor lang tid tok det før puppene "droppet"? Ca 1 måned eller lignende?
Mor til 3 små Skrevet 25. mars 2013 #26143 Skrevet 25. mars 2013 Hvordan går det med deg mor til tre? Klarer du å holde deg i ro:0) er fortsatt på sterke smertestillende jeg altså....begrenser seg selv for meg! huff, høres ikke godt ut, men det blir nåk bedre for hver dag som går:-) Hihi, klarer ikke holde meg helt i ro, men får hjelp til løft og div;-) Er du fornøyd med resultatet så langt? Eller er det lite du ser? Fortsatt og bedring!
Gjest Monicaeh Skrevet 25. mars 2013 #26144 Skrevet 25. mars 2013 Hei jenter! Hvor lang tid tok det før puppene "droppet"? Ca 1 måned eller lignende? Første min etter 2 uker, så kom den andre en uke senere :-)
Karenina Skrevet 25. mars 2013 #26145 Skrevet 25. mars 2013 Første min etter 2 uker, så kom den andre en uke senere :-) Så raskt altså, det er bra Gleder meg :D
Melli Skrevet 25. mars 2013 #26146 Skrevet 25. mars 2013 huff, høres ikke godt ut, men det blir nåk bedre for hver dag som går:-) Hihi, klarer ikke holde meg helt i ro, men får hjelp til løft og div;-) Er du fornøyd med resultatet så langt? Eller er det lite du ser? Fortsatt og bedring! hihi..., har smugkikket og er så langt kjempefornøyd! Hva med deg? Ble de fine?
mrsbb Skrevet 25. mars 2013 #26147 Skrevet 25. mars 2013 Heisann! Noen dager siden du skrev dette. Hvordan går det med deg? Ikke for å komme med noen skremselhistorie, men jeg fikk infeksjon i såret etter nesten tre uker pga et sting som var for langt og ikke løste seg opp selv. Det beste du kan gjøre er å få renset godt og klippet av alt som synes. Dra gjerne på legekontor å få det gjort om du føler det tryggest. Viktig å ha helt rent utstyr og det du skal rense med (helst klorhexidin 0,5%). Når det stikker f. eks sting ut av såret så vil dette kunne være rene motorveien ned i såret for bakterier - de følger inngangen! Det kan like gjerne gå helt fint, men du kan være uheldig å få infeksjon. Så - bort med den Takk for svar. Jeg fikk klump i magen når du skrev dette, ringte klinikken, jeg. De sa til meg at hvis det som stakk ut ikke var langt eller "i veien", så skulle jeg ikke bekymre meg. Det ville løse seg opp! Men etter hva du skrev, skal jeg holde godt øye med det!!:-) Gikk det bra med deg da? Er det lenge siden du ble operert?:-) -J
Lille v Skrevet 25. mars 2013 #26148 Skrevet 25. mars 2013 Takk for svar. Jeg fikk klump i magen når du skrev dette, ringte klinikken, jeg. De sa til meg at hvis det som stakk ut ikke var langt eller "i veien", så skulle jeg ikke bekymre meg. Det ville løse seg opp! Men etter hva du skrev, skal jeg holde godt øye med det!!:-) Gikk det bra med deg da? Er det lenge siden du ble operert?:-) -J Like greit å kontakte klinikken og få hjelp der. Ble opr. første gang 5/12, infeksjonen oppdaget jeg julaften Skikkelig julepresang, mao.. Mitt sting forsvant ikke og jeg klippet det av selv, så langt ned som jeg greide å nå. Det med infeksjonen gikk greit, fikk antibiotika og det gikk seg til med daglig rens og skift, men arret ble ikke så pent. Ble opr. på ny 27/2 pga str. forskjell på puppene og da fikset han arret også, så nå er det penere :-)
mrsbb Skrevet 25. mars 2013 #26149 Skrevet 25. mars 2013 Like greit å kontakte klinikken og få hjelp der. Ble opr. første gang 5/12, infeksjonen oppdaget jeg julaften Skikkelig julepresang, mao.. Mitt sting forsvant ikke og jeg klippet det av selv, så langt ned som jeg greide å nå. Det med infeksjonen gikk greit, fikk antibiotika og det gikk seg til med daglig rens og skift, men arret ble ikke så pent. Ble opr. på ny 27/2 pga str. forskjell på puppene og da fikset han arret også, så nå er det penere :-) Okei, godt å høre. Så synd du måtte opr. igjen pga forskjell! Hva gikk galt der a? :/
Lille v Skrevet 25. mars 2013 #26150 Skrevet 25. mars 2013 Okei, godt å høre. Så synd du måtte opr. igjen pga forskjell! Hva gikk galt der a? :/ quoteHadde saltvannsinnlegg fra -98 og det var tid for å bytte dem. Puppene var i utgangspunktet litt forskjellig i størrelse og pk forsøkte å kompensere dette med ulike størrelse på innleggene. Ble opr. av samme pk som første gangen og var svært fornøyd da! Det viste seg dessverre at det ikke ble så bra som vi håpet på og måtte derfor inn på ny og opr. den ene nå i slutten av februar. Nå ser det likevel ut til at det denne gang er lagt for mye, men er fortsatt bare 4 uker postop, så må avvente en stund til for å se. Trodde ikke utgangspunktet mitt var så vanskelig, men dette ble litt styr..Heldigvis har pk vært svært positiv og innstilt på at det skal bli bra, så vi får se hva det blir til denne gangen. Litt forskjell i størrelse er jo bare naturlig, men ikke slik at man føler man må ha innlegg på ene siden for at de skal være like.. Så ser man seg jo også litt blind på seg selv. Mannen min synes ikke forskjellen er noe å bry seg om og ingen av vennene mine har reagert heller, men jeg tenker også på at når jeg har betalt så mye, så vil jeg ha dem så like som det går!
mrsbb Skrevet 25. mars 2013 #26151 Skrevet 25. mars 2013 quoteHadde saltvannsinnlegg fra -98 og det var tid for å bytte dem. Puppene var i utgangspunktet litt forskjellig i størrelse og pk forsøkte å kompensere dette med ulike størrelse på innleggene. Ble opr. av samme pk som første gangen og var svært fornøyd da! Det viste seg dessverre at det ikke ble så bra som vi håpet på og måtte derfor inn på ny og opr. den ene nå i slutten av februar. Nå ser det likevel ut til at det denne gang er lagt for mye, men er fortsatt bare 4 uker postop, så må avvente en stund til for å se. Trodde ikke utgangspunktet mitt var så vanskelig, men dette ble litt styr..Heldigvis har pk vært svært positiv og innstilt på at det skal bli bra, så vi får se hva det blir til denne gangen. Litt forskjell i størrelse er jo bare naturlig, men ikke slik at man føler man må ha innlegg på ene siden for at de skal være like.. Så ser man seg jo også litt blind på seg selv. Mannen min synes ikke forskjellen er noe å bry seg om og ingen av vennene mine har reagert heller, men jeg tenker også på at når jeg har betalt så mye, så vil jeg ha dem så like som det går! Ah, skjønner! Håper du blir fornøyd med resultatet nå:-)
Mor til 3 små Skrevet 25. mars 2013 #26152 Skrevet 25. mars 2013 hihi..., har smugkikket og er så langt kjempefornøyd! Hva med deg? Ble de fine? tihi, så bra! Jeg er kjempe fornøyd med det jeg har sett så langt, men har jo fortsatt litt bandasje, så ser ikke helt. Gleder meg til fredag, da skal den av:-)
Jinxy Skrevet 25. mars 2013 #26153 Skrevet 25. mars 2013 Jeg hørte om den teipen du skriver om, men viste ikke om det var noe særlig å bruke. Men kanskje jeg skal prøve det. Takk for hjelp:) En annen ting jeg har oppdaget nå etter jeg har kuttet ut teipen, er at det stikker en liiiiten bit med sting ut av arret! Æsj. What to do?!? Teipen jeg bruker er en ny Mepiform tape sa damen, og den skulle være den beste av silikontapene de solgte Jeg kunne også se en del av stingene, tror ikke du trenger å uroe deg
Melli Skrevet 26. mars 2013 #26154 Skrevet 26. mars 2013 Sitter og leser litt bakover i tråden og ser at det er veldig forskjellig hvor lenge noen må ha på nedpressbåndet...alt fra 7 dager til 3 mnd? Noen som vet hvorfor? Og burde man ha det på lenge...?
Melli Skrevet 26. mars 2013 #26155 Skrevet 26. mars 2013 Fantastisk å dusje, men litt merkelig også... Byttet bh og hev den andre + nedpressb i maskinen på 20 min prog. Venter på at det skal bli ferdig og nyter minuttene uten det på. Håper det ikke har så mye å si i en snau time.. Ellers så jeg nå at ve bryst er ganske mye større enn hø! Da jeg var på Fornebuklinikken på kons sa pk at han ideelt sett vill lagt litt mer i det ene brystet grunnet forskjell, men det har ingen av de andre pk sagt(vært fire steder). Det kan jo være litt hevelse også siden det bare er fjerde dag, men ble litt bekymret. Vil jo at de skal være så like som mulig:0) jeg vet jo at den ene alltid har vært knøttlite mindre.... MEN, jeg har pupper!!!!! Yey!!!!
Mor til 3 små Skrevet 26. mars 2013 #26156 Skrevet 26. mars 2013 Noen som vet når vi kan ta solarium igjenn?
Melli Skrevet 26. mars 2013 #26157 Skrevet 26. mars 2013 Noen som vet når vi kan ta solarium igjenn? tror ikke det er noen regler for solarium. Det viktige er at du beskytter arrene ekstra. Leste at dobbel teip er lurt. Ja, vi kunne alle trengt noen solstråler:0) 1
Lille v Skrevet 26. mars 2013 #26158 Skrevet 26. mars 2013 Du bør vente med sol til hevelsen er gått ned. Leste det en plass, men husker ikke hvor..:/
yoggi Skrevet 26. mars 2013 #26159 Skrevet 26. mars 2013 I dag tok jeg av teipen etter 3 uker. Det ene arret er kjempe fint og bare litt rosa. Men det andre ser ikke like pent ut. Det er fortsatt noen svarte streker i såret(tror det er størknet blod og sting. Og så er det litt rødt i enden som ser litt irritert ut. Tror dere jeg burde sjekke det opp med pk?
ceca Skrevet 26. mars 2013 #26160 Skrevet 26. mars 2013 I dag tok jeg av teipen etter 3 uker. Det ene arret er kjempe fint og bare litt rosa. Men det andre ser ikke like pent ut. Det er fortsatt noen svarte streker i såret(tror det er størknet blod og sting. Og så er det litt rødt i enden som ser litt irritert ut. Tror dere jeg burde sjekke det opp med pk? tror det går veldig bra. Skyll godt med vann når du dusjer og la det luft-tørke.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå