Karenina Skrevet 5. mars 2013 #25801 Skrevet 5. mars 2013 Hvor lang tid tror dere konsultasjon tar (vet det varierer, men tenk max )? Skal på jobb etterpå så håper ikke jeg kommer for sent Noe jeg burde ha med, huske å spørre om? - Håper det går bedre med smertene yoggi Konsultasjonen varer ca en time ja Tror ikke du trenger ta med noe, det trengte ihvertfall ikke jeg. Ang spørsmål må du nesten bare finne ut hva du vil vite, jeg spurte mye om hvordan det kom til å se ut, hvor vondt det kommer til å gjøre, etc. Kanskje ikke den mest forberedte, jeg hoppet bare uti det jeg
Teita Skrevet 5. mars 2013 #25802 Skrevet 5. mars 2013 Jeg vil anbefale deg å skrive ned spørsmål på en lapp og ta med, for det glemte jeg nemlig. Tiden går så utrolig fort når du er der inne, og når det kom til at han spurte om jeg hadde noen spørsmål, så glemte jeg alt sammen
Melli Skrevet 5. mars 2013 #25803 Skrevet 5. mars 2013 (endret) Nesten litt dumt di ikke var sterkere. Nå har jeg veldig vondt i sårene. De brenner og svir når jeg setter meg opp. Føles ut som innleggene skal falle ut:p ja får bare ta tiden til hjelp:) vil det si at ingen av dere reagerte på codaxol tabl? Med kvalme altså? Ketorax er vel mye sterkere? God bedring forresten:0) Endret 5. mars 2013 av Melli
Puppmania Skrevet 5. mars 2013 #25804 Skrevet 5. mars 2013 Er det normalt å bli tørr på nipplene ? Puppene er 2 uker gamle i dag, og den høyre nipplen er så sinnsykt tørr !!
Vasehøna Skrevet 5. mars 2013 #25805 Skrevet 5. mars 2013 Hvor lenge må jeg vente før jeg kan bære, etter en operasjon?
Melli Skrevet 5. mars 2013 #25806 Skrevet 5. mars 2013 Er det normalt å bli tørr på nipplene ? Puppene er 2 uker gamle i dag, og den høyre nipplen er så sinnsykt tørr !! Har lest bak i tråden at man kan bli skikkelig tørr, mange flasser mye også! Har du en god fet krem for sensitiv hud bruk den godt;0)
Puppmania Skrevet 5. mars 2013 #25807 Skrevet 5. mars 2013 Har lest bak i tråden at man kan bli skikkelig tørr, mange flasser mye også! Har du en god fet krem for sensitiv hud bruk den godt;0) fant ut det ! Ble så tørr at jeg nesten fikk sår. Nivea sin tjukke krem løste alt ! :D
Lille v Skrevet 5. mars 2013 #25808 Skrevet 5. mars 2013 Hvor lenge må jeg vente før jeg kan bære, etter en operasjon? Det spørs hva du skal bære...jeg dro trillekofferten etter meg på flyplassen dagen etter, det gikk helt fint. Bære lette ting, eks rydde ut av oppvaskmaskinen etter et par - tre dager, - kjenn hva som går greit. Ang. tyngre ting f. eks tunge handleposer bør du vente lengre med. Alt som innebærer bruk av brystmuskelen skal vente i noen uker. Direkte trening av brystet kan startes etter 6 uker. Tror man lemper litt på dette dersom du har lagt over muskel, men det kan jeg ikke si med sikkerhet. Begynte på jobb (jobber som sykepleier og har en del forflytning av pasienter) etter to uker og kjente at det var litt tidlig å ta i da...
Jinxy Skrevet 5. mars 2013 #25809 Skrevet 5. mars 2013 Jinxy, så du var innom. Har alt gått bra med deg? Er du fornøyd med resultatet så langt:-). Og du Bumblebee, noen tilbakemeldinger om status etter op? Er så nysgjerrig på dere som er ferdige for en stund siden:))) Alt har gått veldig bra utenom litt problemer med arrene! Måtte sy 3 nye sting, som var litt drit, men er veldig fornøyd med resultatet så langt! :D Eneste jeg ønsker er at de snart blir myke og former seg etter en bh osv de er enda såpass faste at jeg faktisk nesten ikke klarer å dra dem sammen for å lage kløft.. Men de er utrolig pene :D
Karenina Skrevet 5. mars 2013 #25810 Skrevet 5. mars 2013 Hei jenter! Er det noen av dere som har hest? Tenker på hvor lenge man må vente før man kan ta en ridetur igjen. Vet at man skal vente 5 uker med trening, men en rolig ridetur i skritt gjør vel ikke så mye?
Melli Skrevet 5. mars 2013 #25811 Skrevet 5. mars 2013 Hei jenter! Er det noen av dere som har hest? Tenker på hvor lenge man må vente før man kan ta en ridetur igjen. Vet at man skal vente 5 uker med trening, men en rolig ridetur i skritt gjør vel ikke så mye? ja, det har jeg lurt litt på også.. har ikke hest, men rir ganske mye allikevel:0) siden jeg ikke har egen kan jeg vente de anbefalte ukene, men tenkte ri inne de første øktene. Litt redd for å bli overrasket på tur!! Å falle av eller måtte dra hardt må jo være drepen...au.. har en liten frykt for å bli litt overhysterisk. Hadde planer om en tur til island med datteren min i høst, men vi får se:0)
Lille v Skrevet 5. mars 2013 #25812 Skrevet 5. mars 2013 Hei jenter! Er det noen av dere som har hest? Tenker på hvor lenge man må vente før man kan ta en ridetur igjen. Vet at man skal vente 5 uker med trening, men en rolig ridetur i skritt gjør vel ikke så mye? Hei! Jeg har. Red igjen etter 4,5 uke. Dressurtimer to dager på rad med mye arbeidstrav. Brukte to sportsbh og merket ingen ting! Dro til syden rett etter dette og var tilbake på sprangbanen etter 7,5 uke. Ingen problem i det hele tatt! Er nå 1 uke post-op etter reopr og venter såååå på å komme tilbake på ryggen til godjenta igjen!!
Vasehøna Skrevet 6. mars 2013 #25813 Skrevet 6. mars 2013 Det spørs hva du skal bære...jeg dro trillekofferten etter meg på flyplassen dagen etter, det gikk helt fint. Bære lette ting, eks rydde ut av oppvaskmaskinen etter et par - tre dager, - kjenn hva som går greit. Ang. tyngre ting f. eks tunge handleposer bør du vente lengre med. Alt som innebærer bruk av brystmuskelen skal vente i noen uker. Direkte trening av brystet kan startes etter 6 uker. Tror man lemper litt på dette dersom du har lagt over muskel, men det kan jeg ikke si med sikkerhet. Begynte på jobb (jobber som sykepleier og har en del forflytning av pasienter) etter to uker og kjente at det var litt tidlig å ta i da... Ok. Jeg har en datter på 10 mnd, og skal operere i april. Så jeg bør vente hvertfall to uker med å løfte henne? Får samboer sykemelding, vet du det?
Lille v Skrevet 6. mars 2013 #25814 Skrevet 6. mars 2013 Du kan nok bære henne etter et par uker, men du må bare kjenne selv. Hverken du eller samboer har krav på sykemelding, men det kan godt hende at du kan få sykemelding selv hos din fastlege. Det gjorde jeg. Inngrep for kosmetisk kirurgi gir normalt ikke rett til sykemelding, så du vil ikke få dette hos klinikken som opererer deg
Vasehøna Skrevet 6. mars 2013 #25815 Skrevet 6. mars 2013 Jeg går hjemme i ulønnet permisjon, men jeg vet det er en "regel" for samboer og sykemelding når jeg ikke klarer å ta meg av barna, pga operasjon. Men da må jeg kontakte fastlege, for pk gir ikke sykemelding?
yoggi Skrevet 6. mars 2013 #25816 Skrevet 6. mars 2013 Dere som tok under muskel, når begynte smertene å gi seg? Jeg er på dag 3 og får fortsatt hjelp til å sette meg opp. Da får jeg så vondt at jeg må sitte på sengekanten, ellers går jeg i bakken :/ er så lei av å ha sååå vondt.
yoggi Skrevet 6. mars 2013 #25817 Skrevet 6. mars 2013 vil det si at ingen av dere reagerte på codaxol tabl? Med kvalme altså? Ketorax er vel mye sterkere? God bedring forresten:0) Jeg er litt kvalm hele tiden foreløpig, men tror ikke det er pillene. Mer det at man må ligge så ekkelt. Får så vondt i rygg og nakke.... Og veldig oppblåst :/
Gjest Monicaeh Skrevet 6. mars 2013 #25818 Skrevet 6. mars 2013 Dere som tok under muskel, når begynte smertene å gi seg? Jeg er på dag 3 og får fortsatt hjelp til å sette meg opp. Da får jeg så vondt at jeg må sitte på sengekanten, ellers går jeg i bakken :/ er så lei av å ha sååå vondt. Hei Yoggi. Det vil nok variere fra person til person, men dag 3, 4 og 5 var værst smertemessig for min del. Var kvalm de første 3 dagene, så kom smertene. I dag er jeg på dag 6 og kan merke stor forandring. Jeg får fortsatt hjelp opp og ned i senga. Spesielt opp om morgenen er man ganske støl i brystene og da kan det være greit med hjelp. Par dager til så føler du deg nok mye bedre :-)
Phibie Skrevet 6. mars 2013 #25819 Skrevet 6. mars 2013 Dere som tok under muskel, når begynte smertene å gi seg? Jeg er på dag 3 og får fortsatt hjelp til å sette meg opp. Da får jeg så vondt at jeg må sitte på sengekanten, ellers går jeg i bakken :/ er så lei av å ha sååå vondt. Fra dag 4 har jeg omtrent ikke hatt smerter. Var fryktelig stiv i nakke og rygg på dag 3. Har de siste 3 dagene hatt en brennende/stikkende følelse på høyre side når jeg reiser meg litt for fort eller hvis jeg reiser meg etter å ha ligget lenge i samme stilling. Det er verst på morgenen. Ganske ubehagelig følelse. Trodde først at det reiv i stingene, men fant ut at smerten ligger i selve brystet. Kjenner forsåvidt ikke stingene i det hele tatt Ellers kjenner jeg egentlig ikke at jeg har operert en gang. I morgen er det en uke siden operasjonen min. Tar du enda de sterkeste smertestillende?
yoggi Skrevet 6. mars 2013 #25820 Skrevet 6. mars 2013 Hei Yoggi. Det vil nok variere fra person til person, men dag 3, 4 og 5 var værst smertemessig for min del. Var kvalm de første 3 dagene, så kom smertene. I dag er jeg på dag 6 og kan merke stor forandring. Jeg får fortsatt hjelp opp og ned i senga. Spesielt opp om morgenen er man ganske støl i brystene og da kan det være greit med hjelp. Par dager til så føler du deg nok mye bedre :-) Uff jeg som håpet de værste smertene var forbi. Da er det bare å vente ja
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå