Gå til innhold

CeeCee's hemmelige verden...

Fremhevede innlegg

Gjest Monicaeh
Skrevet

Føles at min kirurg snakket om at man gjerne får dren om man har blødninger under operasjonen? Ikke helt sikker :S gratulerer uansett med nye pupper :)

Jeg fikk ingen informasjon om det før jeg brått våknet med drenet. Sikkert helt normalt. Takk skal du ha :-) Første dusjedagen min i dag :-D Jippi

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei,

Jeg er 168 høy og veier ca. 63 kilo, er ikke veldig tynn har litt former så er usikker på hvor mye gram jeg evt burde velge. Akkurat nå er bh - strl min 75 b.

Har vært på konsultasjon hos Aviva helse, der sa kirurgen at jeg kunne velge om jeg ville ha over eller under muskelen. Jeg har lyst på en naturlig look, og lurer på om 400 gram over muskelen lavprofil runde, vil se for "falskt" og stort ut på meg. Legen anbefalte vel 390 ca. men det var hvis det var under muskelen, og 400 hvis over muskelen.

Har lest at det er mange som angrer på at de har tatt for lite, og jeg er veldig redd for å gå i den fellen.

Er det noen som har noe råd eller erfaringer? :)

Zaraa

Skrevet

Jeg opererte i dag klokken 9:) alt gikk veldig bra og er kjempe fornøyd så langt. Men jeg ble liggende 2 timer etter operasjonen da blodtrykket sank hver gang jeg satt meg opp, ble kjempe kvalm og kaldtsvettet som bare det. Fikk tilslutt en sprøyte som gjorde slik at blodtrykket ble høyere, dette hjalp litt. Men nå er det like ille igjen og jeg klarer ikke komme meg på toalettet, for blir så dårlig med en gang. Ellers har jeg det for øyeblikket helt fint når jeg ligger stille :) bare veldig vondt å reise seg.

Skrevet

Jeg opererte i dag klokken 9:) alt gikk veldig bra og er kjempe fornøyd så langt. Men jeg ble liggende 2 timer etter operasjonen da blodtrykket sank hver gang jeg satt meg opp, ble kjempe kvalm og kaldtsvettet som bare det. Fikk tilslutt en sprøyte som gjorde slik at blodtrykket ble høyere, dette hjalp litt. Men nå er det like ille igjen og jeg klarer ikke komme meg på toalettet, for blir så dårlig med en gang. Ellers har jeg det for øyeblikket helt fint når jeg ligger stille :) bare veldig vondt å reise seg.

Gratulerer med nye pupper! :)

Hvor mye la du inn? over eller under muskel? Du har sikkert skrevet det her før ;)

• Liker 1
Skrevet

Gratulerer med puppene:0) håper trykket stabiliserer seg fort igjen. Leit når ikke alt går på skinner! God bedring;0)
Skrevet

Gratulerer med nye pupper! :)

Hvor mye la du inn? over eller under muskel? Du har sikkert skrevet det her før ;)

Jeg er ganske tynn, 48-50 kg og 168 høy.hadde litt pupper fra før, ca en full B. La inn 300cc under muskel. Nå ser di ikke store ut i det hele tatt. Trodde di skulle bli større, noe jeg var redd for. Så jeg er fornøyd :) skal komme med oppdatering om hvordan de ser ut på fredag når bandasjen skal av.

Skrevet

Gratulerer med puppene:0) håper trykket stabiliserer seg fort igjen. Leit når ikke alt går på skinner! God bedring;0)

Tusen takk :)) ja, jeg også hehe.

Skrevet

Bare et spm til dere som har blitt kvalme etter op, er det tablettene dere har reagert på? Gruer meg til å ta sterke smertestillende hvis det er fare for real kvalme...:0( mest redd for det faktisk, heller vondt enn kvalm...

Gjest Monicaeh
Skrevet

Bare et spm til dere som har blitt kvalme etter op, er det tablettene dere har reagert på? Gruer meg til å ta sterke smertestillende hvis det er fare for real kvalme...:0( mest redd for det faktisk, heller vondt enn kvalm...

Kvalmen er veldig normal, og du må nok regne med det de første timene. Hvorfor jeg var så kvalm og brakk meg i 3 dager etterpå var pga jeg ikke fikk i meg mat pluss overmedisinerte meg. Så mat er nok det viktigste. Så fort matlysten kom litt, slutta brekningene seg også. Hvis du googler emetofobi så finner du sykdommen min og jeg klarte meg igjennom det. Jeg takler alltid smerte, men ikke kvalme ( men det gikk fint ) :-) Dette klarer du, er ikke alle som blir kvalm engang :-)

Skrevet

Nei jeg tror det er selve situasjonen og i ingen mat. Jeg ble så dårlig at jeg fikk en sprøyte som måtte få opp blodtrykket. Dersom den sprøyten ikke hadde fungert hadde jeg fått motgift mot smertestillende. Så lenge jeg ligger merker jeg ingenting. Tror det er smertene som gjør meg kvalm. Det er bare når jeg skal opp å gå at jeg blir kjempe dårlig. Bare spis godt med mat når du kommer hjem så skal det gå bra med å ta smertestillende altså. :)

Skrevet

Ok, mat og ikke tabl på tom mage:0) satser på at det er oppskriften. Takk for svar. Litt mindre å grue seg til;0)

Skrevet

Dere som har operert, hvilke smertestillende fikk dere med dere hjem/ resept, til å bruke de første dagene etter operasjon?

Skrevet

Hei,

Jeg er 168 høy og veier ca. 63 kilo, er ikke veldig tynn har litt former så er usikker på hvor mye gram jeg evt burde velge. Akkurat nå er bh - strl min 75 b.

Har vært på konsultasjon hos Aviva helse, der sa kirurgen at jeg kunne velge om jeg ville ha over eller under muskelen. Jeg har lyst på en naturlig look, og lurer på om 400 gram over muskelen lavprofil runde, vil se for "falskt" og stort ut på meg. Legen anbefalte vel 390 ca. men det var hvis det var under muskelen, og 400 hvis over muskelen.

Har lest at det er mange som angrer på at de har tatt for lite, og jeg er veldig redd for å gå i den fellen.

Er det noen som har noe råd eller erfaringer? :)

Zaraa

Hør på kirurgen, det er greiest. Han har kompetanse og erfaring! Fordelen med under muskel er at det er mindre sjanse for å se protesekant og mindre sjanse for rippling der hvor protesen ligger under muskelen. I tillegg er det mindre sjanse for kapsel. Dog mer smerter de første dagene, litt lengre restriksjoner i fht trening og litt større fare for blødning.

Støtter andre her som sier at dersom du har flere muligheter når det gjelder størrelse, - gå for det største alternativet heller enn det minste! Innleggene vil dessuten "klemmes" litt mer sammen under muskel, så de vil synes litt mindre der enn over. Men hvorfor vil du bruke lav profil og ikke medium? Om du er ute etter mest mulig naturlig resultat kan du også vurdere anatomiske (dråpeformede) innlegg..

Har opr. på Aviva x 2, "reklamasjon" nå sist onsdag, og har bare positivt å si om klinikken! De ordner opp dersom det skulle være at man får komplikasjoner av ulik(e) slag, - og det er trygt å vite!! Har anatomiske, under muskel.

Skrevet

Dere som har operert, hvilke smertestillende fikk dere med dere hjem/ resept, til å bruke de første dagene etter operasjon?

Jeg fikk med meg ketorax fra klinikken etter operasjonen. Fikk en resept på ibux og codaxol før operasjonen :)

Skrevet

Jeg tror at det var ketoraxen (smertestillende) jeg reagerte på. Fikk ikke i meg så mye mat de to første dagene. Noen kan vel bli dårlig av narkose også. Kvalmen kom hos meg på dag to, så tviler på at det var pga narkosen.

Skrevet

Jeg fikk med meg ketorax fra klinikken etter operasjonen. Fikk en resept på ibux og codaxol før operasjonen :)

Det har jeg også fått. De sa morfinpillene kom til å gå opp i hodet på meg, men jeg merker ingenting til det. Har så smerter:/

Skrevet

Det har jeg også fått. De sa morfinpillene kom til å gå opp i hodet på meg, men jeg merker ingenting til det. Har så smerter:/

Jeg synes heller ikke at pillene "gikk opp i hodet" på meg. Jeg tok jevnlig smertestillende de to første dagene etter operasjonen selv om jeg ikke kjente smerter, også på natta. Hadde egentlig minimalt med smerter bortsatt fra den andre natta etter operasjonen. Da hadde jeg vondt fordi jeg ikke hadde fått i meg smertestillende kvelden før, fordi jeg kastet de opp hele tiden.

Du må bare ta tiden til hjelp. Det går nok over snart! :kose:

Skrevet

Jeg synes heller ikke at pillene "gikk opp i hodet" på meg. Jeg tok jevnlig smertestillende de to første dagene etter operasjonen selv om jeg ikke kjente smerter, også på natta. Hadde egentlig minimalt med smerter bortsatt fra den andre natta etter operasjonen. Da hadde jeg vondt fordi jeg ikke hadde fått i meg smertestillende kvelden før, fordi jeg kastet de opp hele tiden.

Du må bare ta tiden til hjelp. Det går nok over snart! :kose:

Nesten litt dumt di ikke var sterkere. Nå har jeg veldig vondt i sårene. De brenner og svir når jeg setter meg opp. Føles ut som innleggene skal falle ut:p ja får bare ta tiden til hjelp:)

Skrevet (endret)

Hvor lang tid tror dere konsultasjon tar (vet det varierer, men tenk max :) )? Skal på jobb etterpå så håper ikke jeg kommer for sent :) Noe jeg burde ha med, huske å spørre om?

- Håper det går bedre med smertene yoggi

Endret av Kaie
Skrevet

Hvor lang tid tror dere konsultasjon tar (vet det varierer, men tenk max :) )? Skal på jobb etterpå så håper ikke jeg kommer for sent :) Noe jeg burde ha med, huske å spørre om?

- Håper det går bedre med smertene yoggi

ca en time :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...