Melli Skrevet 2. mars 2013 #25761 Skrevet 2. mars 2013 Ok Ja, operasjon i begynnelsen av april gru/gleder meg!! Teita, har du bare vært på Fornebu? Om du gjerne skulle hatt større og evt runde proteser kan du jo snakke med en annen pk før du bestemmer deg for hvor du skal gjøre det. Selv var jeg på fire steder før jeg bestemte meg. Det er jo superviktig å føle at du får det du ønsker deg når det tross alt er mye penger og stor op!
Melli Skrevet 2. mars 2013 #25762 Skrevet 2. mars 2013 Hei! Blir med på denne lenken jeg. Har lest en del her og det er utrolig mye hjelp i det. Kjenner ingen som har tatt brystforstørring og de som vet at jeg vurdere det av venner og familie er bare negative (bortsatt fra få unntak). Er veldig slitsomt når folk reagerer sånn om det er noe man burde skamme seg over det. Det er jo min kropp og mitt valg. Derfor er det fint å finne likesinnede her på nett. Jeg skal på konsultasjon på Teres Bergen til uken. Gruer og gleder meg. Driver å ombestemmer meg hele tiden fordi jeg er redd for komplikasjoner, men ender egentlig alltid på at jeg har lyst til å gjøre det uansett. Hjelper masse å lese deres erfaringer Velkommen hit til puppmania! Leit at alle rundt deg er så negative, hva vet de!?! Her dømmes ingen, alle har vi våre grunner til op. :0) 1
Teita Skrevet 2. mars 2013 #25763 Skrevet 2. mars 2013 Teita, har du bare vært på Fornebu? Om du gjerne skulle hatt større og evt runde proteser kan du jo snakke med en annen pk før du bestemmer deg for hvor du skal gjøre det. Selv var jeg på fire steder før jeg bestemte meg. Det er jo superviktig å føle at du får det du ønsker deg når det tross alt er mye penger og stor op! Hei Ja, jeg har tenkt tanken på å konsultere flere steder, men jeg forstår jo så godt hvorfor han sa som han sa, når han forklarte hvorfor det måtte bli anatomiske proteser og ikke kunne bli større enn 295g. Ble bare skuffet, men har lært meg å leve med tanken nå tror jeg
Melli Skrevet 2. mars 2013 #25764 Skrevet 2. mars 2013 (endret) Hei Ja, jeg har tenkt tanken på å konsultere flere steder, men jeg forstår jo så godt hvorfor han sa som han sa, når han forklarte hvorfor det måtte bli anatomiske proteser og ikke kunne bli større enn 295g. Ble bare skuffet, men har lært meg å leve med tanken nå tror jeg ok, men jeg fikk samme beskjed på Fornebu. Pk min på collosseumklinikken mener det er bortkastede penger å betale ekstra for anatomiske, runde moderat profil blir akkurat like fine holdt på høykant....(for noen i alle fall) Jeg ville sjekket i alle fall, konsultasjonen er jo gratis. Så slipper du å lure...:0) Endret 2. mars 2013 av Melli
Anneks Skrevet 2. mars 2013 #25765 Skrevet 2. mars 2013 (endret) ok, men jeg fikk samme beskjed på Fornebu. Pk min på collosseumklinikken mener det er bortkastede penger å betale ekstra for anatomiske, runde moderat profil blir akkurat like fine holdt på høykant.... Jeg ville sjekket i alle fall, konsultasjonen er jo gratis. Så slipper du å lure...:0) At en rund protese på høykant skal tilsvare en anatomisk protese stemmer vel ikke i det hele tatt! En rund protese vil aldri kunne gi samme volum og projeksjon i nedre del som en anatomisk gjør. Det er en grunn til at noen får anatomiske proteser. Det er også vanskeligere å legge inn en anatomisk, fordi lommen må passe perfekt til protesen for å unngå at den feks roterer, noe de er veldig dyktige til på fornebuklinikken. Mange kirurger vil kanskje også ofte anbefale runde proteser fordi det er enklest å operere inn..? Ikke vet jeg, men har hvertfall sett et par bilder av jenter som burde fått anatomisk, men som har fått runde da de har blitt anbefalt det, og dermed fått for lite volum under brystvorten, noe som fører til at brystvortene kommer for langt ned på selve brystet.. Men som sagt, nå vet ikke jeg utgangspunktet til "teita", men tipper det er en grunn til at hun har fått anbefalt nettopp anatomiske! Endret 2. mars 2013 av Anneks
Melli Skrevet 2. mars 2013 #25766 Skrevet 2. mars 2013 (endret) Ja Anneks, du har selvfølgelig rett i at de ikke er helt like. Det er nok en grunn til at de anatomiske protesene ble laget:0) det jeg mente er at det kan være lurt å forhøre seg med flere pk. Pk vil jo klart selge den løsningen de selv personlig synes er finest, men det er ikke nødvendigvis det vi jentene ønsker oss. Og her må magefølelsen også være med (ref situasjonen til Teita) :0) Endret 2. mars 2013 av Melli
Teita Skrevet 2. mars 2013 #25767 Skrevet 2. mars 2013 Hvis jeg hadde fått runde proteser, hadde brystvorten min kommet for langt ned, men med anatomiske proteser, blir brystvorten løftet opp til der den skal være. For å få runde proteser, måtte jeg tatt brystløft i samme slengen, og det er jeg ikke noe interessert i. Så jeg kommer nok til å møte opp til timen min på Fornebuklinikken, og gjennomføre operasjon der. Håper bare jeg blir fornøyd
Puppmania Skrevet 3. mars 2013 #25768 Skrevet 3. mars 2013 Hei hei alle sammen ! Nå er det 12 dager siden operasjonen min ! :D Hovenheten er helt borte og puppene begynner allerede og bli myke.. bortsett fra høyrebryst. Har fått mye vondt de siste dagene helt øverst på protesekanten Skjønner ikke helt hva det kan være og vil ikke ringe PK og være helt fra meg uten å ha noe grunn på en måte. vil ikke rope ulv! ulv! Noen som har hatt noe lignende? Er det lurt at jeg masserer området ? er utrolig redd for at det kan være starten på kapseldannelse.. Vet ikke hvordan det kjennesut/ser ut. men akkurat nå er det vondt øverst på kanten av protesen og litt hardt, kan være hardt fordi jeg har tatt så mye på det. gjør vondt å bruke armen, spesielt smelle igjen bildører etc.. Håper noen har svar
Gjest Monicaeh Skrevet 3. mars 2013 #25769 Skrevet 3. mars 2013 Hei dere alle sammen :-) Jeg er helt ny her inne, men jeg har fulgt dagboken siden jeg valgte og legge inn selv. Jeg har 295 cc under muskel. Er det flere som har slitt mye med kvalme de første dagene? Nå er det tre dager siden og jeg skulle gjerne likt og vært litt mer inn stua enn på toalettet. Råd/tips fra noen? En annen ting er at jeg har fått dren, noen andre som måtte ha dette etter operasjonen? Jeg må ha det til i morgen og jeg gruer meg til og ta drenet bort.
Phibie Skrevet 3. mars 2013 #25770 Skrevet 3. mars 2013 Hei dere alle sammen :-) Jeg er helt ny her inne, men jeg har fulgt dagboken siden jeg valgte og legge inn selv. Jeg har 295 cc under muskel. Er det flere som har slitt mye med kvalme de første dagene? Nå er det tre dager siden og jeg skulle gjerne likt og vært litt mer inn stua enn på toalettet. Råd/tips fra noen? En annen ting er at jeg har fått dren, noen andre som måtte ha dette etter operasjonen? Jeg må ha det til i morgen og jeg gruer meg til og ta drenet bort. Hei! Jeg opererte på torsdag. Har slitt mye med kvalme jeg å.. Var skikkelig dårlig/kvalm på fredag og lørdag. I dag føler jeg meg bra, så det gikk jo ganske fort over heldigvis. Det eneste som plager med nå er stikkninger i såret på høyre sia. Regner med at dette er normalt. God bedring!
Gjest Monicaeh Skrevet 3. mars 2013 #25771 Skrevet 3. mars 2013 Godt det er noen i samme situasjon :-) Fikk heldigvis i meg litt mat i dag, og det virker som at kvalmen smyger seg bort!! God bedring til deg også, vi har jo like nye pupper også da :-) Hehe
yoggi Skrevet 3. mars 2013 #25772 Skrevet 3. mars 2013 Uff, jeg skal opereres i morgen klokken 9. Gruer meg faktisk mest over det å kanskje bli veldig kvalm:p
Phibie Skrevet 3. mars 2013 #25773 Skrevet 3. mars 2013 Godt det er noen i samme situasjon :-) Fikk heldigvis i meg litt mat i dag, og det virker som at kvalmen smyger seg bort!! God bedring til deg også, vi har jo like nye pupper også da :-) Hehe Ja, fint å vite at det er andre der ute som går gjennom det samme Hvordan går det med deg nå? Har du hatt mye vondt eller? Jeg har hatt en bra dag. Nesten ingen smerter eller kvalme
Phibie Skrevet 3. mars 2013 #25774 Skrevet 3. mars 2013 Uff, jeg skal opereres i morgen klokken 9. Gruer meg faktisk mest over det å kanskje bli veldig kvalm:p Lykke til i morgen!! Huff, jeg synes faktisk at kvalmen har vært det verste med operasjonen. Har hatt lite smerter egentlig. Men kvalmen gikk fort over da. Får håpe at du slipper unna kvalme!
Gjest Monicaeh Skrevet 3. mars 2013 #25775 Skrevet 3. mars 2013 (endret) Ja, fint å vite at det er andre der ute som går gjennom det samme Hvordan går det med deg nå? Har du hatt mye vondt eller? Jeg har hatt en bra dag. Nesten ingen smerter eller kvalme Ja, helt enig! I dag har dagen blitt bare bedre og bedre :-) Brått kom både matlysten og drikkelysten tilbake. Har veldig vondt i høyre pupp ( til tross for at jeg har dren i venstre puppen ). Skulle gjerne tro at den puppen som værker blod bør være vondest, men absolutt ikke. Hvor la du inn hen? Endret 4. mars 2013 av Monicaeh
Gjest Monicaeh Skrevet 3. mars 2013 #25776 Skrevet 3. mars 2013 Uff, jeg skal opereres i morgen klokken 9. Gruer meg faktisk mest over det å kanskje bli veldig kvalm:p Masse lykke til :-) Kast innpå med kvalmestillende du, så går det sikkert fint ;-)
Phibie Skrevet 3. mars 2013 #25777 Skrevet 3. mars 2013 Ja, helt enig! I dag har dagen blitt bare bedre og bedre :-) Brått kom både matlysten og drikkelysten tilbake. Har veldig vondt i høyre pupp ( til tross for at jeg har dren i høyre puppen ). Skulle gjerne tro at den puppen som værker blod bør være vondest, men absolutt ikke. Hvor la du inn hen? Så bra! Jeg har lagt inn under muskelen. Hvorfor må du ha dren? Komplikasjoner?
Gjest Monicaeh Skrevet 3. mars 2013 #25778 Skrevet 3. mars 2013 Så bra! Jeg har lagt inn under muskelen. Hvorfor må du ha dren? Komplikasjoner? Det var visst ganske normalt fikk jeg beskjed om. Jeg har lest her inne mye, men jeg har ikke lest noen andre som har fått det. Det var visst ikke komplikasjoner, bare sånn som kunne skje når man åpner og skal lukke. Heldigvis går den bort i morgen.. Håper alt er bra da :-)
Nalaya Skrevet 3. mars 2013 #25779 Skrevet 3. mars 2013 Det var visst ganske normalt fikk jeg beskjed om. Jeg har lest her inne mye, men jeg har ikke lest noen andre som har fått det. Det var visst ikke komplikasjoner, bare sånn som kunne skje når man åpner og skal lukke. Heldigvis går den bort i morgen.. Håper alt er bra da :-) Føles at min kirurg snakket om at man gjerne får dren om man har blødninger under operasjonen? Ikke helt sikker :S gratulerer uansett med nye pupper
yoggi Skrevet 3. mars 2013 #25780 Skrevet 3. mars 2013 Masse lykke til :-) Kast innpå med kvalmestillende du, så går det sikkert fint ;-) Tusen takk ja det skal jeg gjøre!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå