Gå til innhold

CeeCee's hemmelige verden...

CeeCee

Anbefalte innlegg

heisann. masse interresant å lese her! ble operert på fornebuklinikken for to dager siden jeg! hadde faktisk time 07.15. ble operert av schistad og jeg er veldig fornøyd. har lagt inn 425 cc jeg. ser ikke så stort ut som det høres ut. har fått tilbake mesteparten av følelsen nå så jeg kjenner at det svir litt men ellers er alt helt toppers :)

nå skal jeg lese litt videre :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Godt å lese om deg Griselda som har tatt samme cc som jeg skal ta . Jeg har vært veldig usikker på str,men det var legen som foreslo 435cc.Har du protesen over eller under muskelen? jeg skal ha delvis under. :blomst: Nå er det bare 12 dager igjen :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Perle77

Nå er det akkurat 3 uker siden jeg ble operert. Området under brystvortene er litt numment for tiden, men det er blitt bedre enn det det var. De to første ukene hadde jeg ikke følelse i brystvortene i det hele tatt. Nå er de bare super ømme.. :roll: Men har i det minste følelse i dem. Litt mer i venstre enn i høyre. Håper bare jeg får tilbake følelsen som normalt. Regner med litt av ømheten er fordi jeg går med sports-bhen hele døgnet. Har jo aldri pleid å gjøre det tidligere, og det er vel en påkjenning på puppene det og.. :fnise:

Blir bare mer og mer fornøyd med resultatet. De er blitt kjempe flotte :jepp: Størrelsen er helt perfekt til meg, og fasongen endrer seg til det bedre hver eneste uke.

Gleder meg nå bare veldig til jeg kan begynne å bruke vanlige bh'er igjen. Veldig spent på hvilken str jeg må bruke og :fnise:

-Perle77- :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo alle sammen og takk for svar :)

Ja nå er det snart tid for operasjonen; kl 07.15 i morgen skal jeg til pers da. Jeg har hamstret mat og rydda og vaske hele huset slik at jeg bare kan slappe av etterpå. :husarbeid:

De ringte fra klinikken i dag og lurte på om det var noe jeg lurte på eller var usikker på (overraskende god service) og da gikk det plutselig opp for meg hva som skjer i morgen. Må innrømme at jeg er ganske nervøs og lurer fælt på hva det er jeg har satt i gang.

*kalde føtter* :redd:

Men, avgjørelsen er tatt og jeg er jo ikke den første som blir operert så jeg antar at resultatet blir bra. :danser:

I dag skal jeg bare slappe av og så skal jeg ta masse før bilder så jeg har å sammenligne med etterpå; det skal bli gøy. Regner ikke med å få så mye søvn i nat pga all spenningen, men sove kan jeg gjøre på operasjonsbordet :sove:

Når det gjelder skjelving og frysing etterpå så har jeg opplevd det før etter en operasjon; jeg holdt på å fryse ihjel :roll: og grunnen er ganske elnkelt en kombinasjon av sovemedisin og at det er veldig kaldt i operasjonssalen. Grunnen til at det må være kaldt er for at ikke operasjonsmenneskene skal begynne å svette og dermed "dryppe" svette ned i operasjonssår; og for at de ikke skal få klamme og svette hender når de holder i kniven.

Humoristisk og banalt, men sant :fnise:

Vel, neste gang jeg er her inne så har jeg to struttende boobs og har det helt ok vil jeg tro. Nærmere info følger!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Perle77

Ja nå er det snart tid for operasjonen; kl 07.15 i morgen skal jeg til pers da. Jeg har hamstret mat og rydda og vaske hele huset slik at jeg bare kan slappe av etterpå. :husarbeid:

De ringte fra klinikken i dag og lurte på om det var noe jeg lurte på eller var usikker på (overraskende god service) og da gikk det plutselig opp for meg hva som skjer i morgen. Må innrømme at jeg er ganske nervøs og lurer fælt på hva det er jeg har satt i gang.

Men, avgjørelsen er tatt og jeg er jo ikke den første som blir operert så jeg antar at resultatet blir bra. :danser:

I dag skal jeg bare slappe av og så skal jeg ta masse før bilder så jeg har å sammenligne med etterpå; det skal bli gøy. Regner ikke med å få så mye søvn i nat pga all spenningen, men sove kan jeg gjøre på operasjonsbordet :sove:

Når det gjelder skjelving og frysing etterpå så har jeg opplevd det før etter en operasjon; jeg holdt på å fryse ihjel :roll: og grunnen er ganske elnkelt en kombinasjon av sovemedisin og at det er veldig kaldt i operasjonssalen. Grunnen til at det må være kaldt er for at ikke operasjonsmenneskene skal begynne å svette og dermed "dryppe" svette ned i operasjonssår; og for at de ikke skal få klamme og svette hender når de holder i kniven.

Vel, neste gang jeg er her inne så har jeg to struttende boobs og har det helt ok vil jeg tro. Nærmere info følger!

Hei Panterine :)

Det blir spennende å høre hvordan det går med deg i morgen.

Du må ha lykke til!!!

Stor klem fra Perle77 :klemmer:

Endret av Perle77
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Perle77

Hei hei Panterine!!

Gratulerer med nye pupper!!! :juhu::juhu::juhu:

Regner med du er litt i ulage i dag, men er spent på å høre fra deg om hvordan operasjonen gikk.

Igjen: GRATULERER!!!! :duskedame::duskedame::duskedame:

-Perle77- :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lambada

jøss, her skjer det ting :)

fler å fler som har fått tatt operasjonen:)

nå har jeg å fått fastsatt datoen, 22 november :danse:

er litt skeptisk til hvordan formen min etterpå er.. er jeg oppegående etter en uke? skal ta over muskel så det er sagt å har ammet to barn, så det trengs oppfylling:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jøss, her skjer det ting :)

fler å fler som har fått tatt operasjonen:)

nå har jeg å fått fastsatt datoen, 22 november :danse:

er litt skeptisk til hvordan formen min etterpå er.. er jeg oppegående etter en uke? skal ta over muskel så det er sagt å har ammet to barn, så det trengs oppfylling:P

Er ikke lenge til den 22. lambada :-)

Jeg har også lagt over muskel, og ammet to barn.

Og det var ganske nøyaktig 1 uke etter operasjonen jeg følte at jeg hadde litt kontroll over husstanden igjen :fnise:

Dvs røre i gryta, kle forsiktig på yngstemann (3 år), kjøre bil osv. Noen trenger kortere tid, andre trenger lenger tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å lese om deg Griselda som har tatt samme cc som jeg skal ta . Jeg har vært veldig usikker på str,men det var legen som foreslo 435cc.Har du protesen over eller under muskelen? jeg skal ha delvis under. :blomst: Nå er det bare 12 dager igjen :danse:

Hei! Jeg har protesen over muskelen. Legen sa jeg hadde nok underhudsfett til det. Det er jeg egentlig glad for. Regnet med at det ville bli over muskelen og det var det jeg helst ville også. Kan tenke meg at det er litt vondere å legge protesen under muskelen. Jeg har også høy-profil da slik at de ikke skal bli så sinnsykt brede og ende opp langt utenfor brystkassa. I tillegg så ville jeg ha litt struttende pupper jeg da. Hehe. Når jeg var på konsultasjon ble egentlig jeg og legen enig om 320 cc men jeg hadde på følelsen at det ville bli for lite etterpå. Jeg var nok ikke "bøs" nok på konsultasjonen. Det høres jo knskje mye ut med 425 cc men det er ikke det på meg (selv om jeg er normalt tynn/tykk) Hvis legen har foreslått det for deg bør du hvertfall ikke frykte noe...de vet best har jeg kommet til. hehe. Jeg syns selv det hørtes mye ut med 425 når legen sa det, men jeg hadde angret så SINNSYKT hvis jeg hadde tatt noe mindre.. :)

Må bare takke for alle gratulasjonene jeg har fått også! Har så treg data så det vil ta en evighet hvis jeg skal skrive et innlegg pr takk. hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer!! Åh...jeg er nesten misunnelig for jeg savner den dagen jeg opererte...hehe..det er ikke så ofte at man føler at ALT handler om seg selv en hel dag på den måten der! hehe. man blir så godt tatt vare på asså. jeg (og sikkert flere) fikk et sinnsykt kick av hele greia å da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med nye pupper Panterine:)

Håper alt gikk bra:D

Hmm lurer på noe kanskje noen her kan svare på. Burde jeg spurt om da jeg skulle operere,men var så mye i hodet akkurat da:)

Legen sa at 320 antakelig var det det var plass til på meg, why? :/

Sa ifra at jeg var redd det skulle bli for lite rett før jeg opererte, men iom at det ble 320 så stemte det vel med plassen da.

Men sååå mye er det da ikke..ikke sett noen andre her nevne noe om lite plass eller? :fnise:

Er ikke undervektig heller,bare slank. Litt spinkel over ryggen kanskje, men er da en 75 så er da ganske normal.

*forvirra*

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Grattis med nye pupper Panterine:)

Håper alt gikk bra:D

Hmm lurer på noe kanskje noen her kan svare på. Burde jeg spurt om da jeg skulle operere,men var så mye i hodet akkurat da:)

Legen sa at 320 antakelig var det det var plass til på meg, why? :/

Sa ifra at jeg var redd det skulle bli for lite rett før jeg opererte, men iom at det ble 320 så stemte det vel med plassen da.

Men sååå mye er det da ikke..ikke sett noen andre her nevne noe om lite plass eller? :fnise:

Er ikke undervektig heller,bare slank. Litt spinkel over ryggen kanskje, men er da en 75 så er da ganske normal.

*forvirra*

:)

Hei!

Det med plassen lurte jeg mye på også. Var kjempe bekymret for å høre at det var for lite plass til det jeg ville ha osv.. Det har jo med hvor bred brystkassen din er og hvor mye huden din kan strekkes. Høy-profil proteser er (som sagt) ikke så brede som andre proteser så man kan i enkelte tilfeller ha større proteser om man velger disse. Men du vil jo kanskje få litt mer struttende pupper av det da. Vet om fler som ikke har hatt plass til så mye at de fikk det resultatet de ønsket seg, men de har tatt ny operasjon etter noen år da...da har hvertfall huden strekt seg litt. En annen ting som spiller inn er hvordan der "ser ut" inne i brystet og om man har utstående brystkasse....mye greier :skratte:

Hvis du har operert deg på fornebuklinikken behøver du ikke betale for nye proteser dersom du vil bytte størrelse...du betaler bare for operasjonen...er kanskje sånn andre steder også...?..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Perle77

Hei!

Et spørsmål til de av dere som har operert inn under/delvis under muskel:

Hadde dere et "bånd"/bandasje som lå over brystene for å "presse nedover" protesene? Og hvor lenge måtte dere bruke dette?

Jeg opererte inn delvis under muskel for tre uker siden. Jeg har fått beskjed om å bruke dette båndet 6-8 uker. Jeg må tilogmed bruke det litt lengre enn det fordi det satt litt for løst på de to første ukene. Det var ingen som informerte meg om dette på forhånd... Er så utrolig lei av å bruke det. :sur: Skikkelig ubehagelig, og jeg må ha hjelp til å få det på igjen hver gang jeg har vært i dusjen. (Bruker "støttebandasje" nå i steden for båndet siden det var for løst til meg)

Hadde på forhånd hørt om at man må bruke sports-bh i en liten evighet, men presset som skulle være over puppene var det ingen som hadde fortalt meg om. Kanskje det hadde vært greiere å "akseptere" om jeg hadde vært forberedt... :kjefte:

-Perle77-

Endret av Perle77
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo alle sammen og takk for gratulasjonene. Selvfølgelig når jeg ble operert så forsvant internetttilgangen min og den er ikke helt grei enda. :blomst::blomst:

Men, nå er det gjort; kom til Fornebuklinikken kl 7 om morgenen på onsdag og ble lagt på operasjonsbordet kl 9.30 etter en del forsinkelser. Jeg skulle jo ta brystløft i tillegg så legen tegnet på meg i et kvarter faktisk. Det siste jeg husker er at jeg sa til anestesipleieren; pass på at han gjør en god jobb nå.

Iflg sykepleier var operasjonen ferdig kl 12 og jeg ble leid tilbake i senga mi. Tenk så hysterisk morsomt; jeg gikk tilbake selv og kan ikke en gang huske det :hoho:

Da jeg kom til meg selv ca en halv time senere frøs jeg vanvittig og skalv og skalv enda jeg hadde dobbelt lag med dyner. Jeg hadde på meg en forkneppet T-skjorte som jeg febrilsk prøvde å dra rundt kroppen for å få enda mer varme. Dette husker jeg at jeg slet med en stund og dte skulle vise seg at jeg istedenfor å stappe genseren rundt meg isteden hadde dratt av alle kompressene som lå under Større BH'en :sjenert: Man gjør nok mye rart under opvåkningen.

Vel kl 14 var jeg på toalettet og fikk rundstykker og te; tror det var det beste måltidet jeg har fått på lenge

Kl 15 ble jeg hentet og formen var faktisk veldig bra. Puppene mine ante jeg ikke hvordan så ut for de var gjemt under kompresser (som de hadde lagt tilbake etter at jeg hadde dratt dem ut) og en stor støtte BH. Jeg var jo så usikker på størrelsen på forhånd så jeg hadde printet ut noen bilder av hvordan jeg ville de skulle se ut og hvordan jeg absolutt ikke ville de skulle se ut og disse viste jeg kirurgen før operasjonen. Han sa at han skjønte men at han likevel ikke ville legge inn for mye. Det viser seg at han la inn 238 ml så da ble dem jo litt større enn de opprinnelige 200 da :tommelsmil:

Vel resten av kvelden forløp veldig bra; jeg trengte faktisk ikke noe smertestillende og fikk også sove ok selv om jeg nesten satt.

I går når jeg våknet var puppene est ut noe og jeg syntes jeg kjente implantatet øverst på brystet. En sykepleier ringte for å høre hvordan det sto tl og jeg fortalte om hevelsen. Hun sa at det var helt normal så da slo jeg meg til ro med det.

I natt sov jeg ikke godt og jeg kjente omtrent hvordan puppene vokste og sprengte seg plass. Jeg sto opp ved 8 tiden og kikket ned og fikk sjokk; puppene var blitt gedigne og så ut som to sprengte kanonkuler. :hår: :hår:

Jeg ringte klinikken som ba meg om å komme. Jeg var veldig redd i drosja; tenkte at det sikkert var en blødning og at nå måtte jeg inn i narkose igjen for å tømme ut alt sammen. Det sprengte noe så innmari. Men da jeg kom dit og kirurgen fikk se og kjenne på meg sa han at alt var normalt. Sårene så fine ut og brystvorta som jo er flyttet på så veldig bra ut. Han sa også at jeg hadde blødd veldig lite under operasjonen så alt hadde gått så fint. Jeg fikk beskjed om å ta smertestillende så jeg ikke kjenner sprengingen og slappe av.

Vel, det var kanskje en unødvendig tur, men nå vet jeg at det ikke er noe å være redd for. Men herregud som de ser ut. Jeg kikka på dem når jeg lå flatt på ryggen og de sto rett opp som noen tuter :fnise: Vet jo at det ikke er slik dem vil bli etterhvert, men jeg fikk litt sjokk.

Vel, så nå går jeg her da med en stram BH med kompresser under som gnager og klemmer og noen sprengte kuler som gjør vondt når jeg reiser meg opp.

Hvor lenge varer denne sprengingen egentlig?

Jeg håper at bredbåndte mitt er bedre i morgen slik at jeg kan gå inn her å lese.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Hallo alle sammen

:bursdag: GRATULERER PANTERINE! :bursdag:

:hoppe::danser::sexy::kose::klem::dagens-rose::blomst:

Håper alt står bra til :)

Klem

CeeCee

Endret av CeeCee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Perle77

Hei hei Panterine, og igjen: GRATULERER med nye pupper!!! :duskedame:

Godt å høre alt gikk bra med operasjonen. Smart av deg og ta turen innom klinikken igjen, er ikke noe kjekt og gå å lure på om alt er som det skal. Mye bedre å få det bekreftet slik at du kan slappe av. :)

Det er nå tre og en halv uke siden jeg ble operert. Fikk operert inn delvis under muskel. Jeg følte brystene var 'sprengt' i ca to uker. Etter det ble det bedre. Etter ca to og en halv uke følte jeg at følelsen i brystvortene begynte å komme tilbake, men da ble de skikkelig ømme! Etter tre uker ble de mindre ømme, og nå føles de nesten som normalt. Området under brystvortene er litt numment, men det og ble bedre etter tre uker. Håper det går tilbake til slik det var før operasjonen.. :sjenert:

Dette med hvordan følelsene kommer tilbake er vel noe av det som virkelig er individuellt. Håper det går bra med deg, og at du raskt kommer 'tilbake til normalen'

Hvor mye var det du la inn?

Du må ha 'god bedring', og ta godt vare på deg selv!!

God klem fra Perle77 :klemmer:

Endret av Perle77
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ratatouli

Hei

Jeg skal oppereres i des. skal legge inn 225 gr. Er det det samme som 225cc? Tror det var gram legen min sa....

Er så redd for at jeg skal legge i for lite, men vil heller ikke ha for mye sånn at det ser ut som to halv meloner..

Jeg er 160 høy og ca 59 kg. Noen andre som meg med erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Perle77
Hei

Jeg skal oppereres i des. skal legge inn 225 gr. Er det det samme som 225cc? Tror det var gram legen min sa....

Er så redd for at jeg skal legge i for lite, men vil heller ikke ha for mye sånn at det ser ut som to halv meloner..

Jeg er 160 høy og ca 59 kg. Noen andre som meg med erfaringer?

Hei ratatouli :)

Er ikke lenge til desember nå da:-) Blir spennende å høre om hvordan det går med deg fremover.

Selv er jeg operert for snart fire uker siden. Jeg er ikke helt samme str som deg, men kan fortelle om hvordan det ble for meg. Jeg er 174/61-62. Jeg hadde en liten 70b på forhånd, og fikk lagt inn 235/255 (litt ulik str..) delvis under muskel. Er ikke helt sikker enda på hvilken bh str jeg nå trenger nå, men sports-bh'en jeg fikk fra klinikken er 75b. Den er litt for stor rundt nå, så skulle nok hatt 70, men jeg fyller den helt ut. Så kanskje jeg har en full b/liten c??

Er ihvertfall kjempe fornøyd. Jeg var ikke intr i kjempe store pupper, ville bare ha litt større. Det er ingen som har sett 'rart' på meg etter jeg kom tilbake på jobb, så det er nok meg de er mest merkbart større for. Og for meg var det målet.

Det kommer jo helt an på hva det er du ønsker. Kanskje best å ta med bilder til kirurgen med hvordan du ønsker å se ut. Kroppene er så ulike, så 225 for en kan gi små pupper, mens det for en annen kan gi store. Selv var jeg innom kirurgen min tre ganger for å være sikker på str. Kanskje litt mye, men det er bedre å gå en gang ekstra. (vet ikke om kirurgen min er enig i det... :fnise: )

Vet ikke om dette var til noe hjelp.. Håper du finner ut av det, og at du blir fornøyd med resultatet.

Stor klem fra Perle77 :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...