Jinxy Skrevet 15. februar 2013 #25521 Skrevet 15. februar 2013 Nå er det bare 4dager igjen til operasjonen, og nervene begynner å komme ! Jeg er itt redd for å ha kjøpt for stor støttebh, er det veldig viktig at den sitter stramt rundt puppene ??? Etter hva jeg fikk beskjed om skal den sitte veldig stramt ja Før op brukte jeg 75B, og jeg fikk en sportsbh i 75B til å bruke etter operasjonen! Og jeg fikk lagt inn 400 cc. Sportsbhen er jo for liten, men min pk sa at den skulle være veldig stram så det var bare bra
Jinxy Skrevet 15. februar 2013 #25522 Skrevet 15. februar 2013 Hjelpes.. Ligger her nyoperert og har så vondt at jeg er helt handicapet, så vidt jeg orker å skrive her nå. Ble 255 under muskelen. Noen som kan si meg når de verste smertene gir seg? Må ha hjelp til å spise nå.. Føler med deg!! Jeg tok 400 cc under muskel for 8 dager siden og jeg hadde det helt likt, jeg hadde veldig vondt, og når jeg reiste meg trodde jeg at jeg skulle ta kvelden Men det blir utrolig mye bedre etter omtrent 4 dager (etter min erfaring) Jeg fikk beskjed om at det ville være vondere å ta under enn over, men mon tro om størrelsen man legger inn spiller veldig stor rolle?
-lykke- Skrevet 16. februar 2013 #25523 Skrevet 16. februar 2013 Føler med deg!! Jeg tok 400 cc under muskel for 8 dager siden og jeg hadde det helt likt, jeg hadde veldig vondt, og når jeg reiste meg trodde jeg at jeg skulle ta kvelden Men det blir utrolig mye bedre etter omtrent 4 dager (etter min erfaring) Jeg fikk beskjed om at det ville være vondere å ta under enn over, men mon tro om størrelsen man legger inn spiller veldig stor rolle? Hvordan er formen din nå? Er de virkelige smertene så og si over? Jeg føler meg mye bedre i dag er selvfølgelig veldig vondt, men jeg føler ikke som jeg skal ta kvelden når jeg reiser meg som du sier Men jeg fikk litt sjokk når jeg tok av bhen for å se på de (sto i papirene at jeg skulle ta en titt for å se til at de var like store osv). De har en skikkelig kjegleform, kjempe spisse uten så mye fylde nederst. Har tatt dråpeformede/anatomiske nettopp for å få fylde nede. Men jeg regner med at protesene vil sige til nede og forme seg litt penere? Er jo dag nr. 2.. Hvordan var dere andres pupper sånn rett etter og hvordan utviklet de seg? 1
Anneks Skrevet 16. februar 2013 #25524 Skrevet 16. februar 2013 Hvordan er formen din nå? Er de virkelige smertene så og si over? Jeg føler meg mye bedre i dag er selvfølgelig veldig vondt, men jeg føler ikke som jeg skal ta kvelden når jeg reiser meg som du sier Men jeg fikk litt sjokk når jeg tok av bhen for å se på de (sto i papirene at jeg skulle ta en titt for å se til at de var like store osv). De har en skikkelig kjegleform, kjempe spisse uten så mye fylde nederst. Har tatt dråpeformede/anatomiske nettopp for å få fylde nede. Men jeg regner med at protesene vil sige til nede og forme seg litt penere? Er jo dag nr. 2.. Hvordan var dere andres pupper sånn rett etter og hvordan utviklet de seg?
Anneks Skrevet 16. februar 2013 #25525 Skrevet 16. februar 2013 Hvordan er formen din nå? Er de virkelige smertene så og si over? Jeg føler meg mye bedre i dag er selvfølgelig veldig vondt, men jeg føler ikke som jeg skal ta kvelden når jeg reiser meg som du sier Men jeg fikk litt sjokk når jeg tok av bhen for å se på de (sto i papirene at jeg skulle ta en titt for å se til at de var like store osv). De har en skikkelig kjegleform, kjempe spisse uten så mye fylde nederst. Har tatt dråpeformede/anatomiske nettopp for å få fylde nede. Men jeg regner med at protesene vil sige til nede og forme seg litt penere? Er jo dag nr. 2.. Hvordan var dere andres pupper sånn rett etter og hvordan utviklet de seg? Hei! Jeg fikk lagt inn 295 g anatomiske proteser på fornebuklinikken 30 januar, hos dr. Mette Haga. Jeg manglet også fylde nederst, og anatomiske proteser var det hun mente ble finest. Mine var også muligens noe spisse i starten, men har sunket litt siden opr og blitt litt mer rundere i formen. Pk sa det kom til å ta litt tid før det endelige resultatet viste seg, så man må være litt tolmodig. Men jeg må si jeg er veldig fornøyd med resultatet hittil, det ser veldig naturlig ut og passer min kropp! Jeg fikk også beskjed om å bruke nedpressbånd 4 uker dag og natt. Har du fått beskjed om å bruke det? Det skal hjelpe til så protesene ikke legger seg for høyt oppe. Hvor mye fikk du lagt inn og hvor? 😊
Puppmania Skrevet 16. februar 2013 #25526 Skrevet 16. februar 2013 Etter hva jeg fikk beskjed om skal den sitte veldig stramt ja Før op brukte jeg 75B, og jeg fikk en sportsbh i 75B til å bruke etter operasjonen! Og jeg fikk lagt inn 400 cc. Sportsbhen er jo for liten, men min pk sa at den skulle være veldig stram så det var bare bra åh dæven...Jeg bruker vanligvis 65b og har kjøpt meg en sportsbh i str 70D. den tilsvarer 65 da.. PK sa jeg skulle velge c eller d. nå ble jeg sinnsykt usikker. bare 3 dager igjen og pengene sitter stramt... haha
-lykke- Skrevet 16. februar 2013 #25527 Skrevet 16. februar 2013 Hei! Jeg fikk lagt inn 295 g anatomiske proteser på fornebuklinikken 30 januar, hos dr. Mette Haga. Jeg manglet også fylde nederst, og anatomiske proteser var det hun mente ble finest. Mine var også muligens noe spisse i starten, men har sunket litt siden opr og blitt litt mer rundere i formen. Pk sa det kom til å ta litt tid før det endelige resultatet viste seg, så man må være litt tolmodig. Men jeg må si jeg er veldig fornøyd med resultatet hittil, det ser veldig naturlig ut og passer min kropp! Jeg fikk også beskjed om å bruke nedpressbånd 4 uker dag og natt. Har du fått beskjed om å bruke det? Det skal hjelpe til så protesene ikke legger seg for høyt oppe. Hvor mye fikk du lagt inn og hvor? Takker for svar! Ja, jeg bruker nedpressbånd og skal gjøre det i fire uker. Mine har en veldig kjegleform nå, virker som om de er nødt til å falle ned i brystet på en måte for å bli fine. For øvrig så tror jeg størrelsen er/blir veldig bra til kroppen min. Var veldig opptatt av å ikke få for store. La inn 255 i hvert bryst under muskelen, anatomiske som sagt. Vet at de vil endre seg over tid, men får allikevel en liten panikkfølelse for at de vil forbli slik de er nå 1 dag etter operasjonen. De stikker så innmari ut Hvordan er din form nå? Jeg lurer sånn fordi jeg er alenemor til en jente på ett år. Hun er hos bestemoren sin til mandag og søsteren min er her for å hjelpe meg fram til neste helg. Men etter det er jeg jo nødt til å ta meg av henne selv. Hun går selv, men er jo nødt til å løfte henne opp og ned av vognen/sengen osv. La du over eller under? 1
Jinxy Skrevet 16. februar 2013 #25528 Skrevet 16. februar 2013 Hvordan er formen din nå? Er de virkelige smertene så og si over? Jeg føler meg mye bedre i dag er selvfølgelig veldig vondt, men jeg føler ikke som jeg skal ta kvelden når jeg reiser meg som du sier Men jeg fikk litt sjokk når jeg tok av bhen for å se på de (sto i papirene at jeg skulle ta en titt for å se til at de var like store osv). De har en skikkelig kjegleform, kjempe spisse uten så mye fylde nederst. Har tatt dråpeformede/anatomiske nettopp for å få fylde nede. Men jeg regner med at protesene vil sige til nede og forme seg litt penere? Er jo dag nr. 2.. Hvordan var dere andres pupper sånn rett etter og hvordan utviklet de seg? Ja, de verste smertene er helt borte, men er veldig forsiktig for det om! Ikke bry deg så mye om hvordan de ser ut nå så lenge de er like store Du er nok veldig hoven slik jeg var, og de må få "droppet" og slikt før du kan se hvordan de blir.
-lykke- Skrevet 16. februar 2013 #25529 Skrevet 16. februar 2013 Ja, de verste smertene er helt borte, men er veldig forsiktig for det om! Ikke bry deg så mye om hvordan de ser ut nå så lenge de er like store Du er nok veldig hoven slik jeg var, og de må få "droppet" og slikt før du kan se hvordan de blir. Så bra at du er så og si smertefri. Jeg er nødt til å komme meg på skolen på tirsdag og håper og regner med at det vil være mulig. Skal ikke bære noe tungt, håper bare jeg er mobil nok Jeg har lest rundt på nettet og forstår det sånn at implantatene må "falle på plass" og at de forandrer seg veldig fra de er helt nye. Men jeg blir allikevel litt redd for at de ikke vil endre form.. Har ikke lyst på trillrunde pupper, men de kan gjerne bli en del rundere enn de er nå! Faller alles bryster etter en slik operasjon? Er vel ikke en sjans for at de blir sittende der de er nå?
Puppedama Skrevet 16. februar 2013 #25530 Skrevet 16. februar 2013 Så bra at du er så og si smertefri. Jeg er nødt til å komme meg på skolen på tirsdag og håper og regner med at det vil være mulig. Skal ikke bære noe tungt, håper bare jeg er mobil nok Jeg har lest rundt på nettet og forstår det sånn at implantatene må "falle på plass" og at de forandrer seg veldig fra de er helt nye. Men jeg blir allikevel litt redd for at de ikke vil endre form.. Har ikke lyst på trillrunde pupper, men de kan gjerne bli en del rundere enn de er nå! Faller alles bryster etter en slik operasjon? Er vel ikke en sjans for at de blir sittende der de er nå? Nei,de kan faktisk ende opp enda høyere. Som de gjorde i mitt tilfelle,både den første og nå den andre gangen jeg har operert. Hva jeg skal gjøre på min tredje operasjon vet jeg ikke enda.
-lykke- Skrevet 16. februar 2013 #25531 Skrevet 16. februar 2013 Nei,de kan faktisk ende opp enda høyere. Som de gjorde i mitt tilfelle,både den første og nå den andre gangen jeg har operert. Hva jeg skal gjøre på min tredje operasjon vet jeg ikke enda. Uff da.. Så kjedelig. Tok du over eller under muskelen, og hvor mye tok du? Droppet de aldri? Mine er ikke så fryktelig høyt oppe på brystkassen, sånn sett er de vel egentlig greie. De sitter høyt i selve brystet på en måte, de er som sagt kjegleformete i stedet for litt runde. De trenger rett og slett å droppe ned i brystet. Håper virkelig de gjør det!
Puppedama Skrevet 16. februar 2013 #25532 Skrevet 16. februar 2013 Uff da.. Så kjedelig. Tok du over eller under muskelen, og hvor mye tok du? Droppet de aldri? Mine er ikke så fryktelig høyt oppe på brystkassen, sånn sett er de vel egentlig greie. De sitter høyt i selve brystet på en måte, de er som sagt kjegleformete i stedet for litt runde. De trenger rett og slett å droppe ned i brystet. Håper virkelig de gjør det! Begge gangene under muskel,350 og 400 cc Første gangen droppet de,og skled opp senerer. Andre gangen ble de flyttet lengre ned,men har sklidd opp en god del denne gangen også. Mine var helt kjegleformede første gangen,men det gir seg:)
-lykke- Skrevet 16. februar 2013 #25533 Skrevet 16. februar 2013 Begge gangene under muskel,350 og 400 cc Første gangen droppet de,og skled opp senerer. Andre gangen ble de flyttet lengre ned,men har sklidd opp en god del denne gangen også. Mine var helt kjegleformede første gangen,men det gir seg:) Har kirurgen sagt noe om hvorfor de har flyttet seg oppover? Er det kroppen som forsøker å støte implantatene fra seg? Når sluttet dine å være kjegleformede? De ser jo helt merkelige ut slik de er nå. Skikkelig Madonnapupper
Puppedama Skrevet 16. februar 2013 #25534 Skrevet 16. februar 2013 Har kirurgen sagt noe om hvorfor de har flyttet seg oppover? Er det kroppen som forsøker å støte implantatene fra seg? Når sluttet dine å være kjegleformede? De ser jo helt merkelige ut slik de er nå. Skikkelig Madonnapupper Etter to uker,da er det ikke så mye plasmaproteiner i vevet,og huden blir mykere. Det er musklene mine som strammer seg rundt implantatene. Jeg kan legge de foran muskel,men det vil heller ikke bli pent på grunn av mitt utgangspunkt. Det hele begynner å bli ganske opprørende. Jeg tror kanskje ikke jeg hadde operert meg hvis jeg hadde visst det jeg vet nå,men sånt kan man jo ikke vite...
-lykke- Skrevet 16. februar 2013 #25535 Skrevet 16. februar 2013 Etter to uker,da er det ikke så mye plasmaproteiner i vevet,og huden blir mykere. Det er musklene mine som strammer seg rundt implantatene. Jeg kan legge de foran muskel,men det vil heller ikke bli pent på grunn av mitt utgangspunkt. Det hele begynner å bli ganske opprørende. Jeg tror kanskje ikke jeg hadde operert meg hvis jeg hadde visst det jeg vet nå,men sånt kan man jo ikke vite... Så ufattelig kjedelig for deg... Har du bedt om en second opinion fra en annen kirurg?
Jinxy Skrevet 16. februar 2013 #25536 Skrevet 16. februar 2013 åh dæven...Jeg bruker vanligvis 65b og har kjøpt meg en sportsbh i str 70D. den tilsvarer 65 da.. PK sa jeg skulle velge c eller d. nå ble jeg sinnsykt usikker. bare 3 dager igjen og pengene sitter stramt... haha Tror ikke du skal uroe deg for mye, pk vet alltid best og gir nok beskjed på op dagen etter operasjonen hvis du trenger mindre bh! Og det er slettes ikke sikkert, vet om flere som bruker samme størrelse i bh nå som de fikk i sportsbh. Og igjen så er det mange som meg som får beskjed om at "stramt er BRA".
Puppedama Skrevet 17. februar 2013 #25537 Skrevet 17. februar 2013 Så ufattelig kjedelig for deg... Har du bedt om en second opinion fra en annen kirurg? Ikke enda,må få tid til det først:)
cocco Skrevet 17. februar 2013 #25538 Skrevet 17. februar 2013 Når begynte dere å "jukse" litt med å bytte bh? I morgen er det 3 uker siden operasjonen, og på kvelden kunne jeg tenke meg å ha på en annen bh for noen timer..Jeg har funnet noen flotte forresten, på Cubus. Man må dra den over, altså uten hekter, er uten spiler og pushup - men de er tynt paddet over det hele. Er det farlig å gå med den bare en kveld tro...?
Anneks Skrevet 17. februar 2013 #25539 Skrevet 17. februar 2013 Takker for svar! Ja, jeg bruker nedpressbånd og skal gjøre det i fire uker. Mine har en veldig kjegleform nå, virker som om de er nødt til å falle ned i brystet på en måte for å bli fine. For øvrig så tror jeg størrelsen er/blir veldig bra til kroppen min. Var veldig opptatt av å ikke få for store. La inn 255 i hvert bryst under muskelen, anatomiske som sagt. Vet at de vil endre seg over tid, men får allikevel en liten panikkfølelse for at de vil forbli slik de er nå 1 dag etter operasjonen. De stikker så innmari ut Hvordan er din form nå? Jeg lurer sånn fordi jeg er alenemor til en jente på ett år. Hun er hos bestemoren sin til mandag og søsteren min er her for å hjelpe meg fram til neste helg. Men etter det er jeg jo nødt til å ta meg av henne selv. Hun går selv, men er jo nødt til å løfte henne opp og ned av vognen/sengen osv. La du over eller under? Ok :-) Jeg la over muskelen, pk mente det ville bli best resultat pga at jeg trengte fylde nederst og de ville lettere fylle brystet på den måten ved å legge de over. Tror det var noe sånt :-P Dessuten hadde jeg også nok dekning av hud/fett til å legge over. Men ikke bekymre deg for fasongen nå, brystene dine komme nok til å forandre seg myyyye de neste ukene/mnd. Jeg tror også det tar noe lenger tid iom at du har lagr under, så du må bare være så tolmodig du kan. Regner med du komme til å bli fornøyd til slutt ;-) Jeg angrer ikke et sekund på at jeg fikk anatomiske, ser veldig fint og naturlig ut, hvilket jeg også ønsket meg. Og som sagt, det har blitt rundere i formen :-) De er fortsatt forholdsvis harde, men merker at det også har myknet litt siden opr. Hvor var det du opererte hen? :-) Og ang løfting, så er jeg litt usikker. Men tror det er første uken som er aller verst, da bør du ta det helt med ro. Og hvis/når du må løfte, er det viktig at det du løfter er så tett inn mot kroppen som mulig, slik at du bruker armene minst mulig. Tror du må bare føle deg litt frem ang dette, kjenne hva som er vondt/ikke vondt. Vet mange som har løftet litt innimellom, og det har gått bra :-) Jeg ble merkbart bedre etter 4. Dagen, da trengte jeg ikke å ta mer smertestillende. Litt stikninger og slikt innimellom har jeg hatt, men ikke noe voldsomme greier. Håper formen din blir bedre etter hvert og at du klarer det du har tenkt :-)
Tove615 Skrevet 17. februar 2013 #25540 Skrevet 17. februar 2013 Hei! Idag er det 9 dager siden min brystforstørrelse på Fornebuklinikken. Alt av smerter er heldigvis borte, merker bare til hevelsen og litt press igrunn:) Og så er jo brystvortene litt spisse og lavt ansatt, men dette regner jeg med ordner seg etterhvert... So far, so good Det jeg lurer på er om man bør justere ut skulderstroppene etterhvert som brystene faller på plass? Mine er ikke så stramme at de sitter hardt over skuldrene, men samtidig så føler jeg at de støtter for mye i underkant av brystene på en måte... Jeg er livredd for at formen på brystene skal bli "feil", da jeg ønsker at de skal falle mer ned for at brystvortene skal komme høyere opp og ikke bli så spisse:)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå