Gå til innhold

CeeCee's hemmelige verden...

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er det noen her som røyker?

Sluttet dere før opr eller røyket dere som vanlig,bare ikke den siste dagen?dr. Schistad sa at det egentlig ikke gjorde noe,men at det var bra om jeg sluttet en uke i forveien!det jeg er litt usikker på er om jeg misforsto han..måtte jeg slutte eller var det et pluss om jeg gjorde det?jeg var nok litt i puppehimmelen når vi snakket om det!

Høres helt usannsynlig ut at en kirurg har sagt det,av den grunn at det har stor betydning..
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres helt usannsynlig ut at en kirurg har sagt det,av den grunn at det har stor betydning..

som sagt så kan det være at jeg misforsto han:)jeg hadde nettopp stått å sett på meg selv med Pupper,og tankene mine var litt andre steder:)men da slutter jeg en uke før,for det var sikkert det han mente at jeg måtte,ikke bare burde!

Skrevet

som sagt så kan det være at jeg misforsto han:)jeg hadde nettopp stått å sett på meg selv med Pupper,og tankene mine var litt andre steder:)men da slutter jeg en uke før,for det var sikkert det han mente at jeg måtte,ikke bare burde!

Jeg vil tro det:) Nikotin gjør sårtilheling mye mer komplisert enn det skal være:)
Skrevet

Samme her, frem til 8 uker var mine også rimelig harde, kanskje enda lenger også. Nå, etter 3 mnd derimot er de myke og kan lages kløft med og faller legger seg til siden som du sier Ceca :)

Vil si at uke 11-13 var der jeg synes de ble myke og fikk en penere form egentlig! Prøv å se an litt lenger Vigil, 5 uker er jo ganske kort tid etter operasjon - håper du blir fornøyd til slutt :)

Takk. Men kommer de til å bli enda mindre da? Jeg føler noen ganger at gikk jeg gjennom så stor operasjon for det lille der :-P

Skrevet

Hei alle sammen! :biggrin:

Jeg skal ta silikon om ca 1 mnd.

Jeg er 162 høy og 49 kg. Skal ha 200 g og runde innlegg over muskel. Moderat profil.

Kirurgen mener jeg har nok vev til å ta det slik.

Er bare så redd for å få kulerunde bryster som lyser silikon...

Noen på samme størrelse som meg som har tatt over muskel?

Takker for svar!! ;)

Skrevet (endret)

Jeg skal operere på fredag mi kirurgen skal avgjøre under operasjonen om det blir 195 eller 215 g. Er 162 og 54 kilo. Skal også ta over muskelen, anatomiske.

Kan sende deg bilde på pm når det går gått noen dager om du vil?

Jeg grugleder meg så!

Høy profil forresten. Og beklager skrivefeilene, men skriver fra mobilen.

Endret av -lykke-
Skrevet

Jeg skal operere på fredag mi kirurgen skal avgjøre under operasjonen om det blir 195 eller 215 g. Er 162 og 54 kilo. Skal også ta over muskelen, anatomiske.

Kan sende deg bilde på pm når det går gått noen dager om du vil?

Jeg grugleder meg så!

Høy profil forresten. Og beklager skrivefeilene, men skriver fra mobilen.

Hei.

Veldig lyst å se bilder ja!!

Er litt usikker på om jeg heller vil ha anatomiske. De sier jo at det ser mer naturlig ut.

Uansett, masse lykke til med operasjonen!!

Skrevet

Noen som vet om man må bruke sånn pressebånd over puppene når man legger under muskelen ?

Skrevet

Hei.

Veldig lyst å se bilder ja!!

Er litt usikker på om jeg heller vil ha anatomiske. De sier jo at det ser mer naturlig ut.

Uansett, masse lykke til med operasjonen!!

Hei, jeg har tatt anatomiske under muskel pga at jeg var redd for det samme, at det skulle se unaturlig ut. Det er også noen andre ting å vurdere mht til over/under, i forhold til trening, mammografi senere osv. Det står mye på realself og implantinfo. Mitt inntrykk etter å ha gått på mange konsultasjoner var at noen av legene har "spesialisert" seg på over eller under, og noen kan begge deler, men de anbefaler det de har gjort mest av. Derfor vil jeg anbefale deg sterkt å gå til flere, ta med bilder av hva du synes er fint, og bilder av hvordan du absolutt ikke vil bli seendes ut, og så velge den du føler deg mest komfortabel med.

Kanskje ikke direkte til deg, men det som jeg har inntrykk av etter å ha lest på forumet her, er at den vanskeligste "jobben" er pupper med litt heng, når du ikke vil ha løft. Hvor mye som skal til for å fylle ut det som er heng, eller blitt tomt etter amming. Det virker på meg som de ikke har noen eksakt måling for hvor mye huden strekker seg for sånne tomme ammepupper som jeg hadde. Greit at de fleste målte tykkelsen på brystvevet, men det var bare en som spurte om hvilken cup str. jeg hadde hatt når jeg hadde melk i puppene (gikk fra flat a til en b cup). Hører jo om mange som går opp flere cupstr, og da er det jo logisk at det er mer hud å fylle ut etterpå.

Skrevet

Noen som vet om man må bruke sånn pressebånd over puppene når man legger under muskelen ?

Jeg måtte ha nedpressbånd dag/natt i 2 uker, reagerte allergisk på både tape og nedpressbånd, så jeg måtte fjerne tapen etter 10 dager og begynte med en tynn bommulls-tskjorte under både bh og nedpressbåndet..

Skrevet

Hei, jeg har tatt anatomiske under muskel pga at jeg var redd for det samme, at det skulle se unaturlig ut. Det er også noen andre ting å vurdere mht til over/under, i forhold til trening, mammografi senere osv. Det står mye på realself og implantinfo. Mitt inntrykk etter å ha gått på mange konsultasjoner var at noen av legene har "spesialisert" seg på over eller under, og noen kan begge deler, men de anbefaler det de har gjort mest av. Derfor vil jeg anbefale deg sterkt å gå til flere, ta med bilder av hva du synes er fint, og bilder av hvordan du absolutt ikke vil bli seendes ut, og så velge den du føler deg mest komfortabel med.

Kanskje ikke direkte til deg, men det som jeg har inntrykk av etter å ha lest på forumet her, er at den vanskeligste "jobben" er pupper med litt heng, når du ikke vil ha løft. Hvor mye som skal til for å fylle ut det som er heng, eller blitt tomt etter amming. Det virker på meg som de ikke har noen eksakt måling for hvor mye huden strekker seg for sånne tomme ammepupper som jeg hadde. Greit at de fleste målte tykkelsen på brystvevet, men det var bare en som spurte om hvilken cup str. jeg hadde hatt når jeg hadde melk i puppene (gikk fra flat a til en b cup). Hører jo om mange som går opp flere cupstr, og da er det jo logisk at det er mer hud å fylle ut etterpå.

Hei.

Jeg har vært 2 forskjellige steder her i Bergen.

Han første jeg var hos anbefalte meg å ta 285 g i hvert bryst under muskel, men det er helt uaktuelt.

Bruker idag str 70 B og vil opp til en liten C.

Jeg har litt bredde på brystene mine, så tar de minste innleggene med den omkretsen jeg må ha.

Han legen jeg har bestemt meg for, opererer både under og over muskel. Og han sa jeg kunne ha begge deler. Grensen var visst på 2 cm brystvev på oppsiden og jeg har visst mer enn det.

Fikk også se bilder av meg selv på skjermen med forskjellige størrelser og så ikke noe særlig forskjell på anatomiske og runde proteser. Vet ikke hvor reelle de bildene er da men.....

Skrevet

Enig med bellablu, gå til flere kirurger. Har selv vært hos fire forskjellige pk. De to første sa faktisk stikk motsatt av hverandre, ene mente jeg i hvert fall IKKE skulle ha anatomiske de to neste pk mente det ville bli klart penest...? Den fjerde og siste ( som jeg skal til) mente anatomiske var bortkastede penger siden runde holdt opp på høykant får akkurat samme dråpeform! stol på magefølelsen og kjemi med pk, da blir du sikkert fornøyd:0)

Skrevet

Forresten bellablu, hvor lenge er det siden du op? Og er du fornøyd, sto det til forventningene? Lyst å dele et bilde? Hilsen nysgjerrige "soon-to-be" puppedamer ;0)

Skrevet

Hei.

Han første jeg var hos anbefalte meg å ta 285 g i hvert bryst under muskel, men det er helt uaktuelt.

Jeg har litt bredde på brystene mine, så tar de minste innleggene med den omkretsen jeg må ha.

Han legen jeg har bestemt meg for, opererer både under og over muskel. Og han sa jeg kunne ha begge deler. Grensen var visst på 2 cm brystvev på oppsiden og jeg har visst mer enn det.

Fikk også se bilder av meg selv på skjermen med forskjellige størrelser og så ikke noe særlig forskjell på anatomiske og runde proteser. Vet ikke hvor reelle de bildene er da men.....

Jeg fikk også prøve den bildesimulatoren, men føler ikke at den ga meg så veldig god hjelp

Du har jo også gjort endel research, jeg tror jeg brukte over et halvt år på å bestemme meg. Det jeg hadde mest nytte av i forhold til størrelse var å ta ristesten, ikke bare en kveld, men flere. Gikk rundt hjemme med forskjellige str. prøvde tettsittende t skjorter og løse gensere, og prøvde å kjenne etter om de var "i veien" når jeg gjorde husarbeid eller noe. Jeg var også redd for å få for store, tenkte vel mest på rundt 250-270, men så skjønte jeg etter flere konsultasjoner at jeg antagelig måtte over 300cc for å fylle ut henget. Når jeg prøvde 300cc ris hjemme føltes det veldig passe til min kropp. Nå 6 uker post op føles det absolutt ikke for mye med 335 under huden, de er heldigvis mye mykere en risposer :)

masse lykke til med valget :)

Skrevet

Forresten bellablu, hvor lenge er det siden du op? Og er du fornøyd, sto det til forventningene? Lyst å dele et bilde? Hilsen nysgjerrige "soon-to-be" puppedamer ;0)

Jeg la ut et par bilder 4 februar så jeg nå, når jeg bladde litt tilbake her. Ingen kløe lenger og de begynner å kjennes endel mykere ut, men har fortsatt samme form, så jeg tror ikke de har "droppet" ordentlig enda. De er akkurat 6 uker i dag, og så sannt jeg ikke får noe kapsel eller heng eller noe er jeg kjempefornøyd. Tenkte å legge ut noen før og etterbilder om en liten stund når jeg føler at de har "droppet" :)Tross alt føles det kjempekult å endelig ha pupper, etter å ha gått i så mange år og nærmest har følt at jeg har hatt en defekt som måtte bygges opp med bh,er med masse padding i hele tiden.

Skrevet

Jeg la ut et par bilder 4 februar så jeg nå, når jeg bladde litt tilbake her. Ingen kløe lenger og de begynner å kjennes endel mykere ut, men har fortsatt samme form, så jeg tror ikke de har "droppet" ordentlig enda. De er akkurat 6 uker i dag, og så sannt jeg ikke får noe kapsel eller heng eller noe er jeg kjempefornøyd. Tenkte å legge ut noen før og etterbilder om en liten stund når jeg føler at de har "droppet" :)Tross alt føles det kjempekult å endelig ha pupper, etter å ha gått i så mange år og nærmest har følt at jeg har hatt en defekt som måtte bygges opp med bh,er med masse padding i hele tiden.

stemmer det, fine altså:0) jeg teller ned - 36 dager igjen i dag! Heldig du som er ferdig:0)
Skrevet

Hei.

Hei! hvor i bergen er det du har vært?jeg skal ta i bergen og,har hittil vært på teres klinikken på nesttun og skal også på fms og et annet sted på konsultasjon snart! er spent på om de andre mener det samme som på teres..der anbefalte de max 300 cc. over muskel.er redd det blir litt lite,er høy og har litt tomme ammepupper nå.er vel en liten B,har ikke målt de "profesjonelt" da..

Skrevet

Hei alle sammen! :biggrin:

Jeg skal ta silikon om ca 1 mnd.

Jeg er 162 høy og 49 kg. Skal ha 200 g og runde innlegg over muskel. Moderat profil.

Kirurgen mener jeg har nok vev til å ta det slik.

Er bare så redd for å få kulerunde bryster som lyser silikon...

Noen på samme størrelse som meg som har tatt over muskel?

Takker for svar!! ;)

Hei! :-)Jeg er 1.60 og veier litt over 50 kg. Jeg tok 310 pluss eget fett på oversiden. Og over muskel, moderat profil.De ser IKKE ut som to kuler som stikker ut, jeg kunne ikke vært mer fornøyd sånn sett :-) For min egen del kunne jeg nå tenkt meg enda litt større, uten at det hadde vært noe problem :-)

Skrevet

Hei igjen alle sammen!

Da er 16 dager siden operasjonen, og det går veldig bra :-)

Som jeg har skrevet noen ganger, så tok jeg 310 pluss eget fett på oversiden, runde, moderat profil, over muskel. Siden jeg er bare 1.60 og veier litt over 50 kg, så vet jeg ikke hvor lurt det ville vært å tatt mer enn dette...men nå lurer jeg litt.

Jeg er uansett utrolig fornøyd med fasongen, og det lille løftet. Arrene er allerede nå veldig tynne og fine, så det viste seg ikke å være et problem. Helt frem til nå har jeg vært veldig fornøyd med størrelsen, men nå syns jeg de har blitt mindre...

Jeg vet ikke om dette egentlig er helt reelt, fordi det kjennes som om sportsbh´en strammer ca det samme.

Så om det kan være at jeg er blitt vant med dem, at puppesjokket har lagt seg ;-) det vet jeg ikke.

Anyhow, om det er hevelsen som har gått ned - så går den vel ikke ytterligere ned nå?

Føler dere at når ukene går og de dropper, at de blir "større" eller mindre?

Skrevet

Hei

Jeg ble operert for litt over 5 uker siden. jeg har lagt merke til at det det venstre implantatet ligger litt lenger ut mot armen enn det høyre brystet og at protesen ikke fyller inn helt inn mot midten/kløften hvor min naturlige pupp går. Det er en glippe med hud som burde vært fylt ut av implantatet. Jeg ser tydlig i kløften at brystene ligger ulikt plassert. Noen som har opplevd det samme og at protesen har flyttet seg på plass etterhvert? Jeg har lagt under muskelen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...