-lykke- Skrevet 5. februar 2013 #25341 Skrevet 5. februar 2013 Hei jenter Henger meg på denne tråden da jeg har bestilt time til operasjon fredag 15. februar hos Teres Nobel. Skal opereres av Morten Haug. Noen med erfaringer derfra? Var på konsultasjon hos Nils Lykke, men han hadde ikke ledig time denne dagen. Og det var da det klaffet i forhold til barnepass (er alene med en datter på 1 år). Hun skal være hos min mor fra fredagen til mandag. Jeg har ordnet så noen skal være hos meg i en uke etter operasjonen, da for å passe på meg de første dagene og deretter for å ta alt av løft osv. De på klinikken mente at det ville gå greit å ta korte løft etter dette, bare jeg passet på hvordan jeg løftet (mest mulig vekt på siden, løfte med ryggen og bena, holde datteren min tett inntil kroppen osv). Noen som har vært alene med så små barn etter operasjon? Er snakk om opp og ned av vogna/senga og slikt. Jeg fyller en A evt. liten B. Men de er veldig tomme og slappe etter amming i 13 mnd. Hadde i utgangspunktet lyst til å få en fyldig B/liten C. Men kirurgen mente at det ikke var plass til mer enn 215 ml. Synes dette hørtes litt lite ut, men følte meg trygg på at han visste hva han snakket om. Det viktigste for meg er ikke å få de store, men å fylle ut det tomrommet som er der nå og få en finere form på brystene. Han vil legge anatomiske høyprofil over muskelen da jeg har nok vev til det og lite fylde nederst. Foruten at det ikke er plass til mer så sa han at han ikke ville legge inn mer da jeg kunne risikere å få heng etterhvert da de allerede har antydning til det. Prøvde protesene i 215 ml og det så ut som en bra størrelse til meg. Men jeg synes alle andre tar så mye mer? Og er redd for at jeg ikke vil merke forskjell i det hele tatt. Noen som har noen erfaringer fra små proteser? Hvilken størrelse var dere før og hvilken størrelse endte dere opp med? Jo, og så er jeg nødt til å være tilbake på lesesalen på universitetet onsdagen etter operasjonen. Skal ikke løfte noe, kun lese og skrive på PCen. Dette burde vel gå greit?
Jinxy Skrevet 5. februar 2013 #25342 Skrevet 5. februar 2013 Wow, det er jo ikke lenge til engang! Hvordan føler du deg? Er utrolig spent, og begynner å bli litt nervøs! Mange tanker, og begynner å bli urolig med tanke på om jeg kan bli misfornøyd osv.. men vet at det bare er nerver for jeg har hatt mareritt der jeg ikke kan ta silikon og da har jeg våknet opp på gråten
Destruit Skrevet 6. februar 2013 #25343 Skrevet 6. februar 2013 Ingen kapsel her etter to amminger, men saggypupper med implantater som ikke lengre fylte ut. Men som sagt, - ingen kapsel! Godt å høre ! Det med ingen kapsling altså! Fikk du noen komplikasjoner av noe slag i forhold til amming ?
~white lady~ Skrevet 6. februar 2013 #25344 Skrevet 6. februar 2013 Hei jenter Henger meg på denne tråden da jeg har bestilt time til operasjon fredag 15. februar hos Teres Nobel. Skal opereres av Morten Haug. Noen med erfaringer derfra? Var på konsultasjon hos Nils Lykke, men han hadde ikke ledig time denne dagen. Og det var da det klaffet i forhold til barnepass (er alene med en datter på 1 år). Hun skal være hos min mor fra fredagen til mandag. Jeg har ordnet så noen skal være hos meg i en uke etter operasjonen, da for å passe på meg de første dagene og deretter for å ta alt av løft osv. De på klinikken mente at det ville gå greit å ta korte løft etter dette, bare jeg passet på hvordan jeg løftet (mest mulig vekt på siden, løfte med ryggen og bena, holde datteren min tett inntil kroppen osv). Noen som har vært alene med så små barn etter operasjon? Er snakk om opp og ned av vogna/senga og slikt. Jeg fyller en A evt. liten B. Men de er veldig tomme og slappe etter amming i 13 mnd. Hadde i utgangspunktet lyst til å få en fyldig B/liten C. Men kirurgen mente at det ikke var plass til mer enn 215 ml. Synes dette hørtes litt lite ut, men følte meg trygg på at han visste hva han snakket om. Det viktigste for meg er ikke å få de store, men å fylle ut det tomrommet som er der nå og få en finere form på brystene. Han vil legge anatomiske høyprofil over muskelen da jeg har nok vev til det og lite fylde nederst. Foruten at det ikke er plass til mer så sa han at han ikke ville legge inn mer da jeg kunne risikere å få heng etterhvert da de allerede har antydning til det. Prøvde protesene i 215 ml og det så ut som en bra størrelse til meg. Men jeg synes alle andre tar så mye mer? Og er redd for at jeg ikke vil merke forskjell i det hele tatt. Noen som har noen erfaringer fra små proteser? Hvilken størrelse var dere før og hvilken størrelse endte dere opp med? Jo, og så er jeg nødt til å være tilbake på lesesalen på universitetet onsdagen etter operasjonen. Skal ikke løfte noe, kun lese og skrive på PCen. Dette burde vel gå greit? Jeg kunne sikkert hatt 215 cc, og vært veldig fornøyd med det. Har i grunn fått for store ifht hva som passer min kropp (290cc) men med klær på ser det helt greit ut. Du klarer nok å være tilbake på skolebenken 5 dager etter op, jeg var ute på shopping dag 4, og selskap dag 5. Ang løfting så "syndet" jeg tidlig der- løftet for tidlig etter op, og for tungt. Men lyttet til kroppen hva jeg klarte og ikke. Gjør du det går det nok fint.
~white lady~ Skrevet 6. februar 2013 #25345 Skrevet 6. februar 2013 Nei du har ikke rett på sykemelding, men det kan godt hende du får det likevel. Hadde ingen problemer med å få det hos min fastlege.. Sa du hva grunnen var da?
~white lady~ Skrevet 6. februar 2013 #25346 Skrevet 6. februar 2013 Jeg har lagt merke til en litt kjedelig sak; når jeg beveger armene slik at brystmuskelen kommer i bruk (f.eks sette stearinlys i en trearmet stake) ser jeg at hele brystet løfter seg, med innlegg og alt. Vil det si at muskelen ikke har sluppet taket i protesen enda, eller...? Ser jo unektelig litt rart ut...( i tilfelle noen skulle studere brystene mine inngående akkurat i det øyeblikket )
Karenina Skrevet 6. februar 2013 #25347 Skrevet 6. februar 2013 Er utrolig spent, og begynner å bli litt nervøs! Mange tanker, og begynner å bli urolig med tanke på om jeg kan bli misfornøyd osv.. men vet at det bare er nerver for jeg har hatt mareritt der jeg ikke kan ta silikon og da har jeg våknet opp på gråten Jeg skjønner deg godt, er nervøs selv, jeg Hva slags forberedelser har du gjort deg? Leser at mange legger det meste nødvendige på benker og slikt i kroppshøyde for å slippe å bruke armene den neste tiden.
Puppedama Skrevet 6. februar 2013 #25348 Skrevet 6. februar 2013 Jeg har lagt merke til en litt kjedelig sak; når jeg beveger armene slik at brystmuskelen kommer i bruk (f.eks sette stearinlys i en trearmet stake) ser jeg at hele brystet løfter seg, med innlegg og alt. Vil det si at muskelen ikke har sluppet taket i protesen enda, eller...? Ser jo unektelig litt rart ut...( i tilfelle noen skulle studere brystene mine inngående akkurat i det øyeblikket ) Det er noe du må venne deg til. Ulempen med å ha under muskel:/
Puppedama Skrevet 6. februar 2013 #25349 Skrevet 6. februar 2013 Hei Puppedama! Hvordan går det med deg og "jentene"dine? Blir nok en ny operasjon til sommeren. Trooor kanskje jeg velger å legge inn mer siden de er bedre nå med mer enn sist,ser for meg at da blir enda bedre neste gang. Så kan jeg kanskje spare løftet til en annen gang:) Sånn ellers så har infeksjoner gått seg til og det kommer ikke mer puss:)
Cupcake92 Skrevet 6. februar 2013 #25350 Skrevet 6. februar 2013 Jeg har lagt merke til en litt kjedelig sak; når jeg beveger armene slik at brystmuskelen kommer i bruk (f.eks sette stearinlys i en trearmet stake) ser jeg at hele brystet løfter seg, med innlegg og alt. Vil det si at muskelen ikke har sluppet taket i protesen enda, eller...? Ser jo unektelig litt rart ut...( i tilfelle noen skulle studere brystene mine inngående akkurat i det øyeblikket ) Måtte nesten prøve nå for å se. Mine gjør ikke det
monokini Skrevet 6. februar 2013 #25351 Skrevet 6. februar 2013 Hei dere! Hittil har jeg bare lest i tråden, men nå skal jeg snart under kniven selv! Var på konsultasjon i dag, og ble vel delvis enige om at 265 gram ville være en bra størrelse. Men synes det er vanskelig å vite hvor stort det blir, og er redd det vil bli lite. Er 168 cm høy, veier 60 kg og bruker i dag 75 b. Hvilken størrelse tror dere jeg kan forvente med 265 gram? Har sett på uendelig mange bilder, men blir ikke stort klokere.. Synes alle legger inn så mye, og er redd jeg ikke vil se store forskjellen med 265 gram..
Lille v Skrevet 6. februar 2013 #25352 Skrevet 6. februar 2013 Destruit: ingen komplikasjoner, nei. Det eneste som kan tenkes å være i nærheten av en komplikasjon var at venstre bryst hadde mindre melk enn høyre bryst. Men det kan jo like gjerne være at det hadde blitt sånn uansett. Men de ble slappe, tomme og fikk myyyye ripling etterpå. Innlegget lå som en ball nederst i en polvott etterpå. Byttet proteser nå i desember, femten år etter at jeg la inn de første ~white lady~: joda, fortalte hva jeg hadde gjort og at det ble vanskelig for meg å være på jobb de neste 14 dagene (er sykepl). Skal opr. på nytt nå ila 3-4 uker pga kompl og håper det går like greit å få sykemelding da
Lille v Skrevet 6. februar 2013 #25353 Skrevet 6. februar 2013 Måtte nesten prøve nå for å se. Mine gjør ikke det Hmmm...kanskje det kan være no spesielt for dem som legger anatomiske da? Mine ser også litt merkelige ut når jeg strammer brystmuskelen. Men det er når jeg strammer hardt..
Melli Skrevet 6. februar 2013 #25354 Skrevet 6. februar 2013 Hei dere! Hittil har jeg bare lest i tråden, men nå skal jeg snart under kniven selv! Var på konsultasjon i dag, og ble vel delvis enige om at 265 gram ville være en bra størrelse. Men synes det er vanskelig å vite hvor stort det blir, og er redd det vil bli lite. Er 168 cm høy, veier 60 kg og bruker i dag 75 b. Hvilken størrelse tror dere jeg kan forvente med 265 gram? Har sett på uendelig mange bilder, men blir ikke stort klokere.. Synes alle legger inn så mye, og er redd jeg ikke vil se store forskjellen med 265 gram.. hei hei monokini! Når skal du op? Og hvor? Har vel hørt at jo mer pupp du har fra før jo mindre implantater trenger du... Jeg har en liten a-cup og må ha 300+ for å få en liten c. Du trenger ikke så mye om du har et større utgangspunkt. :0)
Melli Skrevet 6. februar 2013 #25355 Skrevet 6. februar 2013 Destruit: ingen komplikasjoner, nei. Det eneste som kan tenkes å være i nærheten av en komplikasjon var at venstre bryst hadde mindre melk enn høyre bryst. Men det kan jo like gjerne være at det hadde blitt sånn uansett. Men de ble slappe, tomme og fikk myyyye ripling etterpå. Innlegget lå som en ball nederst i en polvott etterpå. Byttet proteser nå i desember, femten år etter at jeg la inn de første ~white lady~: joda, fortalte hva jeg hadde gjort og at det ble vanskelig for meg å være på jobb de neste 14 dagene (er sykepl). Skal opr. på nytt nå ila 3-4 uker pga kompl og håper det går like greit å få sykemelding da komplikasjoner? Hva slags.....er jo litt i øvre bekymrings-sjikt om dagen;0)
Lille v Skrevet 6. februar 2013 #25356 Skrevet 6. februar 2013 komplikasjoner? Hva slags.....er jo litt i øvre bekymrings-sjikt om dagen;0) Komplikasjoner var vel kanskje å overdrive litt...Men det har blitt en betydelig forskjell i størrelse, noe som var vanskelig å bedømme på forhånd siden det allerede lå implantater inne. Det så rel. greit ut etter opr., men har kommet mer og mer frem at innlegge på ene siden er for lite. Dette ordner klinikken opp i, så jeg er ikke bekymret for det. Bare litt kjedelig med ny operasjon.. Fikk også en sårinfeksjon 19dager postop,- det er jo selvfølgelig en komplikasjon, da. Et av stingene som skulle løse seg opp selv, gjorde ikke det. Så da var det motorvei inn for bakterier. Ble et større og noe stygt arr, som sannsynligvis må ordnes. Men pr i dag er det for tidlig. Pk vil se hvordan det ser ut når det er bleknet mer, så det tar vi over sommeren, regner jeg med. Det er jo et lite inngrep, i så sammenheng.
Melli Skrevet 6. februar 2013 #25357 Skrevet 6. februar 2013 Komplikasjoner var vel kanskje å overdrive litt...Men det har blitt en betydelig forskjell i størrelse, noe som var vanskelig å bedømme på forhånd siden det allerede lå implantater inne. Det så rel. greit ut etter opr., men har kommet mer og mer frem at innlegge på ene siden er for lite. Dette ordner klinikken opp i, så jeg er ikke bekymret for det. Bare litt kjedelig med ny operasjon.. Fikk også en sårinfeksjon 19dager postop,- det er jo selvfølgelig en komplikasjon, da. Et av stingene som skulle løse seg opp selv, gjorde ikke det. Så da var det motorvei inn for bakterier. Ble et større og noe stygt arr, som sannsynligvis må ordnes. Men pr i dag er det for tidlig. Pk vil se hvordan det ser ut når det er bleknet mer, så det tar vi over sommeren, regner jeg med. Det er jo et lite inngrep, i så sammenheng. uff så uheldig! Godt at du er ivaretatt på klinikken da:0)
Melli Skrevet 6. februar 2013 #25358 Skrevet 6. februar 2013 Bare et spørsmål til alle dere som har oppfylt drømmen om større pupper, - ble livet så mye bedre som dere hadde drømt det skulle bli? Litt gøy å høre om alt sto til forventningene....:0)
Lille v Skrevet 6. februar 2013 #25359 Skrevet 6. februar 2013 Vel...den første opr. gjorde jeg da jeg var 19. Den gjorde mye. Som flere her beskriver, jeg gikk heller aldri i bikini, hatet å gå i stilige trange topper, kjoler og ville helst gjemme meg bort. Ganske teit egentlig, men sånn føltes det. Følte meg mye mer feminin etter operasjon og det var lettere å like seg selv når man var fornøyd med det man så i speilet. Å bytte ut innleggene nå i vinter, etter 15 år, to barn og pupper deretter hadde ikke helt den effekten. Og for min del var det ikke like stort behov som den gang da, dog nødvendig nok mtp at innleggene var såpass gamle og puppene så ut som de gjorde. Men det er klart man føler seg mer vel når man er mer fornøyd med det man ser i speiliet. Skal ærlig innrømme at jeg kunne tenkt meg å fikse på mer, det er litt som å bryte en barriære når man først har gjort en ting. Men på ei anna side så er dette en såpass kostbar affære at både øyelokk og restylane ikke er i nærheten av å bli prioritert pr i dag
Jinxy Skrevet 6. februar 2013 #25360 Skrevet 6. februar 2013 Jeg skjønner deg godt, er nervøs selv, jeg Hva slags forberedelser har du gjort deg? Leser at mange legger det meste nødvendige på benker og slikt i kroppshøyde for å slippe å bruke armene den neste tiden. Jeg har faktisk ikke gjort så mye annet enn å rydde og forberede meg mentalt fordi min kjære, snille samboer har tatt seg over en uke fri og skal leke sykepleier :D hihi Men til dere som har hatt op, jeg skal jo vaske meg med hibiscrub ikveld og imorgen tidlig. ehm, vasket dere underlivet også med denne skumle såpen? :O
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå