Gå til innhold

CeeCee's hemmelige verden...

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det varer svært sjelden mer enn 2 uker,så dette går bra:)

Jeg har hatt en veldig lang sykdomsperiode og trodde jeg var kommet helt ut av den. så er redd for å bli syk i ukesvis igjen. ah. får vel bare håpe.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hatt en veldig lang sykdomsperiode og trodde jeg var kommet helt ut av den. så er redd for å bli syk i ukesvis igjen. ah. får vel bare håpe.

Jeg ble også syke et par uker før jeg skulle operere,jeg fikk lettere panikk-angst og tok en telefon til klinikken. Du kan jo gjøre det og høre hva de sier:)
  • Liker 1
Skrevet

Jeg vasker håret med armene inntil kroppen, men bøyer bare underarmene på en måte.

Det er kun det venstre brystet mitt som stikker og verker også! Jeg tror det er helt naturlig

:)

EDIT: Haha, fant et bilde for å illustrere hvordan jeg vasker håret. Har armene som på B, men uten vekter selvfølgelig :P

1001-dbell-push-press-483x300.jpg

Hehe! :-DSkjønner :-) Men litt kommer de over hodet uansett, jeg får bare gjøre det beste jeg kan :-/ Merker det stresser meg litt dette! å passe på at man ikke gjør noe feil...Og ikke minst, at en fikk såpass mye mer vondt etterpå.Skjønner ikke helt hvordan man kan være helt i full vigør etter en uke! denne uken har gått så fort, allerede på mandag må jeg være i gang igjen liksom :-/

Skrevet

Hehe! :-DSkjønner :-) Men litt kommer de over hodet uansett, jeg får bare gjøre det beste jeg kan :-/ Merker det stresser meg litt dette! å passe på at man ikke gjør noe feil...Og ikke minst, at en fikk såpass mye mer vondt etterpå.Skjønner ikke helt hvordan man kan være helt i full vigør etter en uke! denne uken har gått så fort, allerede på mandag må jeg være i gang igjen liksom :-/

Uff, håper du kommer deg fort! Jeg er også fryktelig redd for at jeg ikke blir klar for jobb etter to uker. (Skal opereres nå kommende torsdag) :)

Skrevet

cocco

tror det vil gå bra slik du forklarer at du vasket håret eller bruker armene. Det var slik som på bilde B jeg også gjorde. Litt vondt nå og da hadde jeg også en periode. Jeg stod mye på stoler for å nå opp i skap, hadde nok hendene over hodet innimellom, men så godt inn mot kroppen som mulig.

Jeg kunne ikke vært i jobb igjen etter en uke. Men det kommer nok alitt ann på hvordan type jobb du har også.

Puppmania

Gjør som puppedama sier og ring klinikken. Spis c-vitaminer og drikk mye vann.

Ofte varer slikt ikke mer enn to uker, men hvis det er mer enn vanlig influensa, siden du har hatt en lengre sykdomsperiode tidligere, så må du nesten høre med klinikken. Evt om de utsetter op....

Skrevet

Joda... Har hatt vondt under ene puppen en stund og i dag har det vært skikkelig vondt så jeg tok av teipen for å se. Tror dere ikke det tyter ut puss i ene enden av snittet da! 4 uker etter operasjon! Har skylt med sterilt saltvann og tatt på ny teip,andre råd jenter?

Skrevet

Huff. Skal dette ingen ende ta for deg? Syntes fordeling synd på deg.

Eneste tipset jeg har å komme med er å ringe kirurgen din. Høre hva han anbefaler :klem:

Skrevet

Huff. Skal dette ingen ende ta for deg? Syntes fordeling synd på deg.

Eneste tipset jeg har å komme med er å ringe kirurgen din. Høre hva han anbefaler :klem:

Det kan man begynne å lure på... Tenkte å kontakte han i morgen tidlig. Det er jo. 4 uker siden jeg opererte så jeg hadde ikke forventet dette nå...
Skrevet

Joda... Har hatt vondt under ene puppen en stund og i dag har det vært skikkelig vondt så jeg tok av teipen for å se. Tror dere ikke det tyter ut puss i ene enden av snittet da! 4 uker etter operasjon! Har skylt med sterilt saltvann og tatt på ny teip,andre råd jenter?

Å nei.. Som om ikke du har hatt nok!

Fikk også den skiten, oppdaget det julaften, 17 dager postop. Hos meg viste den skyldige seg å være et av stingene som skulle løst seg opp av seg selv, som da ikke hadde gjort det. Enden var litt for lang og har dermed vært en motorvei for bakterier.

1) ta av tape/bandasje. Om du har saltvann/pyrisept eller annen sårdesinfeksjon ( IKKE sprit!!) kan du bruke det for å rense med. Rens forsiktig x2 pr dag. Ikke ha tape på, men ha heller på type bandasje som kan suge opp puss. Tape blir for tett og da trives bakteriene. Om du har en type bandasje som ikke fester seg i såret er det best, f.eks allevyn border, mepilex border-kjøpes på apoteket. Spør gjerme på apoteket! (om du selv eller du kjenner noen som jobber på sykehuset, hør om de kunne hentet norn for deg. De er ganske dyre). Ring pk i morgen for en inspeksjon av såret. Det kan ligge igjen et sting som ikke har forsvunnet. Ofte er det no sånt når infeksjonen kommer så sent. Du blir helt sikkert å få antibiotika. Jeg brukte i 10 dager (og fikk soppinfeksjon fra helv*** med på kjøpet).

2) om pk ikke kan se på såret i morgen (noe jeg tenker han absolutt burde gjøre!!) anbefaler jeg deg å sjekke selv så langt det går. Ev forsøk legevakt. Jeg fjernet selv den tråden det var snakk om, etter avtale med pk. Men da trenger du litt sårutstyr og at du vet hva du skal gjøre. Har du noen venninner som er sykepleiere kan det være greit å høre om de kan hjelpe deg.

Sårinfeksjon er no skit! Det går som regel greit over, men det kan bli kjedelige arr. Du må skrive oppdatering! Krysser alt for at det går over snarlig!

Skrevet

Å nei.. Som om ikke du har hatt nok!

Fikk også den skiten, oppdaget det julaften, 17 dager postop. Hos meg viste den skyldige seg å være et av stingene som skulle løst seg opp av seg selv, som da ikke hadde gjort det. Enden var litt for lang og har dermed vært en motorvei for bakterier.

1) ta av tape/bandasje. Om du har saltvann/pyrisept eller annen sårdesinfeksjon ( IKKE sprit!!) kan du bruke det for å rense med. Rens forsiktig x2 pr dag. Ikke ha tape på, men ha heller på type bandasje som kan suge opp puss. Tape blir for tett og da trives bakteriene. Om du har en type bandasje som ikke fester seg i såret er det best, f.eks allevyn border, mepilex border-kjøpes på apoteket. Spør gjerme på apoteket! (om du selv eller du kjenner noen som jobber på sykehuset, hør om de kunne hentet norn for deg. De er ganske dyre). Ring pk i morgen for en inspeksjon av såret. Det kan ligge igjen et sting som ikke har forsvunnet. Ofte er det no sånt når infeksjonen kommer så sent. Du blir helt sikkert å få antibiotika. Jeg brukte i 10 dager (og fikk soppinfeksjon fra helv*** med på kjøpet).

2) om pk ikke kan se på såret i morgen (noe jeg tenker han absolutt burde gjøre!!) anbefaler jeg deg å sjekke selv så langt det går. Ev forsøk legevakt. Jeg fjernet selv den tråden det var snakk om, etter avtale med pk. Men da trenger du litt sårutstyr og at du vet hva du skal gjøre. Har du noen venninner som er sykepleiere kan det være greit å høre om de kan hjelpe deg.

Sårinfeksjon er no skit! Det går som regel greit over, men det kan bli kjedelige arr. Du må skrive oppdatering! Krysser alt for at det går over snarlig!

Jeg kan ikke se noe tegn til noe tråd. Og glippen er heldigvis ikke stor. Jeg har på ingen måte tid til dette nå... Det gjør nokså vondt riktig nok,føles som det brenner,var jo sånn jeg merket at noe var galt...

Har skylt med saltvann og satt på kompress. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre med BH for den gnager som bare innn i såret. Mulig den er årsaken når jeg tenker meg om,den har gnagd forferdelig denne gangen.

Skrevet

Du har virkelig fått det puppedama. Føler med deg.

Klem

Skrevet

Du har virkelig fått det puppedama. Føler med deg.

Klem

Håper alt er verdt det til slutt....
Skrevet

Å herremin så trist :( Det finnes jo ingen grenser for hva du skal måtte gå gjennom Puppedama! Har du snakket noe mer med kirurgen etter møtet du hadde ? Om jeg skulle gitt deg det beste rådet som jeg kan komme på, hadde det vært å oppsøke en annen kirurg fra en annen klinikk for å få en second opinion. Sender deg varme tanker oppe i det hele, ingen fortjener det du går gjennom nå :(

God bedring så lenge! :blomst:

Skrevet

Jeg har sendt bilde til han og han synes ikke det ser urovekkende ut. Skal stelle det med saltvann og kompresser. Hvis jeg vil komme til kontroll så kan jeg det.

Jeg velger å se det ann,blir det værre tar jeg en sjekk:)

Skrevet

Masse lykke til Puppedama! Håper inderlig det ordner seg!

Jeg har begynt å få noen plutselig og stikkende smerter i brystene (spes det ene), er dette normalt etter noen dager?

Skrevet

Masse lykke til Puppedama! Håper inderlig det ordner seg!

Jeg har begynt å få noen plutselig og stikkende smerter i brystene (spes det ene), er dette normalt etter noen dager?

Det er helt normalt,det varer også en stund. Mener det har noe med nerver som gror å gjøre:)

Takk:)

Skrevet

Det er helt normalt,det varer også en stund. Mener det har noe med nerver som gror å gjøre:)

Takk:)

Allerede?:) trodde ikke dette skjedde før etter en stund jeg.. er bare på dag 5.

Skrevet

Allerede?:) trodde ikke dette skjedde før etter en stund jeg.. er bare på dag 5.

Mener det begynte ved 1 ukes tid på meg,men det er et halvt år siden så jeg husker ikke helt:)
Skrevet (endret)

På mitt venstre bryst kan jeg ta fingrene bak implantatet på undersiden. Kan dere det?

Endret av Puppedama
Skrevet

På mitt venstre bryst kan jeg ta fingrene bak implantatet på undersiden. Kan dere det?

Turte ikke ta så hardt i, men kjenner protesekanten godt på undersiden av brystet ja.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...