Gå til innhold

CeeCee's hemmelige verden...

CeeCee

Anbefalte innlegg

Forresten,hvordan gjorde dere med fravär fra jobb?

Har lite lyst til å ta ut ferie uten lönn.

Fikk beskjed et sted at det var fullt mulig å gå til f.eks fastlegen..ikke at man blir sykemeldt pga operasjonen såklart, men da pga smerter. Vil vel nesten si det er det samme jeg men..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:klem1: Forresten jenter; røyker noen av dere som har lagt inn silikon???

Har lest diverse steder at man må holde opp å røyke 2 uker før og 2 uker etterpå :regler:

Noen erfaringer? Jeg røyker nemlig; ikke mye men litt og vet ikke om jeg klarer å være røykfri i en hel måned :sjokk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!!

Jeg la inn silikon for 2,5 år siden, og jeg røykte.. Er vel pga sår tilhelingen at man ikke skal røyke.. Men jeg grodde fort og pent allikevel..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Perle77

Hei hei :vinke:

Nå er det akkurat en uke siden jeg ble operert. Jeg var til kontroll to dager etterpå. Var kanskje litt skuffet over at de ikke hang mere(de sto rett ut.. :fnise: ), men da jeg fikk hjelp hjemme et par dager etter det igjen til å få av bh og få en vask, så de allerede mye flottere ut! :juhu:

Er kjempe fornøyd! Størrelsen passer meg utrolig bra. Gleder meg bare til den tid kommer at jeg kan løtfe armene som normalt, og ikke minst få av meg båndet som er lagt over brystene mine for å presse protesene nedover.

Føler og at det som er mest vondt, er sømmen på bh'en som kommer borti arrene under brystene. Håper ikke det kan gjøre arrene styggere.. Noen som har erfaring med dette?

I dag er det andre dagen jeg ikke bruker smertestillende. Er mye mer oppegående enn tidligere i uken. Trenger fortsatt en del hjelp til morgenstell, påkledning og hårvask, men det går fremover hver dag. :jepp:

Perle77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å høre at du kommer deg for hver dag, Perle :klemmer:

Jeg synest også at de stakk litt vel mye ut til å begynne med, men så vil de etterhvert få en mer normal fasong. Bare ta tiden til hjelp.

Mine er nå 8 uker gamle, og jeg tror ingen ser på meg at jeg har silikon. Passe størrelse til min slanke kropp. Det eneste er jo at de er struttende og fyldige da, og det er kanskje ikke så vanlig for kvinner på 34 år? :fnise:

Er glad for at du er fornøyd med størrelsen. Det er jo veldig viktig for at du skal føle deg vel. Jeg følte til å begynne med at jeg skulle ønske jeg hadde fått større (fikk 260 over muskel), men har funnet ut at når jeg bruker BH så ser de mye større ut uansett. Faktisk blir de litt vel store av og til...

Var og så på håndball kamp med min datter i helgen, og for første gang oppdaget jeg at det andre kjønn faktisk stirret på mine to fordeler - det var virkelig en annerledes opplevelse :Hehe:

Det eneste med operasjonen jeg nå angrer på, er at jeg ikke gjorde dette for 15 år siden...

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Perle77
hei :jepp: Skal håret også vaskes med hibiskrub på operasjonsdagen?

Hei annemone :)

Jeg har sett det stå forskjellig alt ettersom hvor jeg har vært på nettet og lest, så jeg ringte klinikken jeg skulle opereres på og spurte hva de øsket. De sa det ikke var nødvendig å vaske håret med det, men at jeg kunne bruke vanlig shampo og balsam. Syntes det var utrolig bra, for håret ville nok blitt litt rart om jeg hadde vasket det med hibiscruben :jepp:

Om du er usikker på hva de ønsker akkurat der du skal opereres, så ville jeg ha tatt en telefon,:mobil: for sikkerhetens skyld.

Lykke til!!

Perle77 :klemmer:

Endret av Perle77
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! :hallo:

Til dere som er operert for en tid tilbake.

Er det noen av dere som har fått problemer etter hard trening? Jeg har fått veldig vond i musklene mine ved spesielle bevegelser. Var hos legen igår, og han sjekket de. Men alt var iorden sa han. Jeg skulle bare ta det med ro, så ville det gi seg.

Men jeg lurer bare på om det er aldre som opplever dette.

:klemmer: Fergie!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! :hallo:

Til dere som er operert for en tid tilbake.

Er det noen av dere som har fått problemer etter hard trening? Jeg har fått veldig vond i musklene mine ved spesielle bevegelser. Var hos legen igår, og han sjekket de. Men alt var iorden sa han. Jeg skulle bare ta det med ro, så ville det gi seg.

Men jeg lurer bare på om det er aldre som opplever dette.

:klemmer: Fergie!

Hei Fergie.

Jeg har ikke trent etter operasjonen ennå, så det kan jeg dessverre ikke svare deg på.

Det kan ikke være gangsperr, rett og slett? Siden du ikke har brukt musklene så mye etter operasjonen?

Bare en tanke som streifet meg.

Håper det ordner seg :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Perle, så fint at alt ser ut til å gå greit med deg :)

Nå er det 12 dager igjen til jeg skal i ilden og jeg synes tiden går så sakte :forvirret:

Min største bekymring nå er å ikke røyke; har fått røykeforbud 14 dager før og 14 dager etterpå og jeg sliter med det, men har tatt 5 røyk i dag og det er ikke så mye. Tenkte å redusere med en hver dag slik at jeg er røykfri vertfall siste uka før operasjonen og 14 dager etterpå. :grine:

Har du fått lov å dusje enda: leste et sted at man kunne dusje etter 3 dager, men beholde BH på?? :dusje: Det hørtes tungvint ut; man må da kunne ta av den BH'en i 5 minutter mens man tar seg en rask dusj? Hva gjorde du?

Ha en fortsatt god bedring :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann.

Nå har jeg hatt implantatene mine så lenge at det er på tide å bytte.

Jeg fikk satt dem inn i utlandet, men nå når jeg skal bytte ønsker jeg å få det gjort her i Norge.

Er det noen som kan anbefale eller har noe erfaring med klinikker her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Perle77
Hei Perle, så fint at alt ser ut til å gå greit med deg :)

Nå er det 12 dager igjen til jeg skal i ilden og jeg synes tiden går så sakte :forvirret:

Min største bekymring nå er å ikke røyke; har fått røykeforbud 14 dager før og 14 dager etterpå og jeg sliter med det, men har tatt 5 røyk i dag og det er ikke så mye. Tenkte å redusere med en hver dag slik at jeg er røykfri vertfall siste uka før operasjonen og 14 dager etterpå. :grine:

Har du fått lov å dusje enda: leste et sted at man kunne dusje etter 3 dager, men beholde BH på?? :dusje: Det hørtes tungvint ut; man må da kunne ta av den BH'en i 5 minutter mens man tar seg en rask dusj? Hva gjorde du?

Ha en fortsatt god bedring :duskedame:

Hei Panterine :)

Nå er det 10 dager siden jeg ble operert. Jeg skal inn på tirsdag og få fjernet stingene. Er veldig spent på hvordan det blir, for jeg har aldr i hatt sting før.

Ang dusjing så har jeg enda ikke dusjet hele kroppen. Jeg spurte en sykepleier på klinikken om jeg kunne, men hun sa det beste var å dusje kroppen under brystene, og så bruke vaskeklut på kroppen over brystene. Så det har jeg gjort, men veldig god hjelp fra samboeren min. Har tatt av bh'en noen få ganger og vasket forsiktig av brystene også.

Regner med jeg får nye "instrukser" på tirsdag, så jeg gleder meg litt til det. :jepp:

Er veldig glad jeg ikke røyker selv. Det høres veldig tungt ut og måtte slutte så brått. På en anne side så er det jo en fin anledning til å bli kvitt den utrolig dårlige vanen. Håper du klarer det!! Sånn jeg har forstått så har det vel med hvor fine arrene kan bli. En ønsker jo helst at de ikke skal vises, og om en røyker så risikerer du å øke sjansen for stygge arr. Kanskje lett for en ikke-røyker å si, men jeg ville ha sluttet med en gang, slik at du gir kroppen de beste forutsetninger for å kunne få leges flottest mulig! :jepp: Det er jo "bare" snakk om en måned.. Lykke til ihvertfall!!!

Klem fra Perle77 :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Perle77
Heisann.

Nå har jeg hatt implantatene mine så lenge at det er på tide å bytte.

Jeg fikk satt dem inn i utlandet, men nå når jeg skal bytte ønsker jeg å få det gjort her i Norge.

Er det noen som kan anbefale eller har noe erfaring med klinikker her?

Hei Kvinne 42 :)

Har akkurat lagt inn implantater selv, og er veldig nysgjerrig på hvordan du merker at det er på tide å bytte dem? Hvor lenge er det siden du la dem inn?

Ang klinikk, hvor i landet ønsker du å bli operert?

Perle77 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så ulik praksis det er ang dusjing, da.

Jeg kunne dusje etter tredje dagen, og deretter skulle jeg dusje og vaske stingene hver dag. Men tapen skulle jeg kun skifte 2-3 ganger i uken.

Mine proteser er nå 8,5 uker "gamle" nå, og jeg har fremdeles ganske stygge merker på stingene. Men jeg har ikke brukt tapen på rundt 1,5 uke, for jeg tålte ikke noen av de tapene man kunne bruke. Synest faktisk stingene har grodd finere etter det.

Til Kvinne 42; Hvor i landet bor du?

I Bergen kan jeg anbefale Klinikk Bergen på det sterkeste. Fikk veldig god informasjon i forkant, og veldig god oppfølging i ettertid.

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cam Cam

Har jo ikke tatt operasjonen enda, men har lest så øyet er stort og vått og har fått med meg at tapingen er for at arrene skal bli så pene som mulig; jo lenger man bruker tape; jo bedre er det. Jeg har faktisk en veninde som har tatt mageplastikk (stor operasjon) og hun har tapet seg nå i 6 måneder.

Jeg har også slitt med vanlig tape på tidligere operasjoner og får fort kløende utslett. Du får kjøpt noe som heter silketape som de anbefaler hvis man ikke tåler den vanlige tapen. Den skal jeg bruke når jeg skal opereres. Siden jeg også skal ta et brystløft og dermed får mye større arrflater har jeg tenkt å tape meg i mange måneder for å unngå stygge arr.

Huff, så til røyen; jeg sliter veldig med å bli røyfri. I dag har jeg tatt 3 røyk så det går nedover da. Målet er å være på null på mandag; en uke før operasjonen. Det å holde seg unna i 14 dager etter operasjonen tror jeg ikke blir så vanskelig.

Man må lide for skjønnheten jenter :sexy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cam Cam

Har jo ikke tatt operasjonen enda, men har lest så øyet er stort og vått og har fått med meg at tapingen er for at arrene skal bli så pene som mulig; jo lenger man bruker tape; jo bedre er det. Jeg har faktisk en veninde som har tatt mageplastikk (stor operasjon) og hun har tapet seg nå i 6 måneder.

Jeg har også slitt med vanlig tape på tidligere operasjoner og får fort kløende utslett. Du får kjøpt noe som heter silketape som de anbefaler hvis man ikke tåler den vanlige tapen. Den skal jeg bruke når jeg skal opereres. Siden jeg også skal ta et brystløft og dermed får mye større arrflater har jeg tenkt å tape meg i mange måneder for å unngå stygge arr.

Takk for svar, Panterine :klemmer:

Jeg brukte den anbefalte tapen i 2-3 uker, før jeg begynte å få masse utslett og klødde som besatt av limet på tapen. Ble anbefalt av klinikken å ta et par dagers pause, og så prøve silketapen. Dette gjorde jeg, og det gikk fint i ca 2 uker kanskje? Måtte ta meg noen dagers pause innimellom, for jeg ble helt rød og fikk kløende utslett som etterhvert begynte å blø under hele området der tapen satt, og til slutt måtte jeg bare kutte den helt ut :(

Jeg håper likevel at arrene ikke forblir stygge, men vil gradvis blekne. Ønsker å begynne å gå i svømmehallen med barna mine snart, men har ikke så lyst å gå før jeg føler jeg kan stå naken i dusjen og vaske håret uten å tenke på at alle ser arrene...

Lykke til med røykeslutt - tenk at det er for en god sak ;)

Jeg erstattet røyken med peanøtter når jeg sluttet å røyke (for 12 år siden). :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Hei Kvinne 42 :)

Har akkurat lagt inn implantater selv, og er veldig nysgjerrig på hvordan du merker at det er på tide å bytte dem? Hvor lenge er det siden du la dem inn?

Ang klinikk, hvor i landet ønsker du å bli operert?

Perle77 :)

Det har gått 10 år nå, og jeg ble anbefalt av legen som opererte meg å bytte etter at 10 år var omme.

Ønsker å få gjort det i Oslo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Da har jeg pupper og er i ganske bra form:)

(opererte på onsdag). var fryktelig dårlig i 2 dager, bare kastet opp. Men var nok pga narkosen, og forten jeg ikke tålte.

Tar bare litt vanlig paracet nå, men går greit uten smertestillende og egentlig.

Anbefaler absolutt fornebuklinikken, de var helt supre! :)

Syns faktisk de er litt mindre enn jeg hadde trodd de skulle se ut,ihvertfall sånn rett etter.

men la inn 320 over muskel,gikk fra a til c, så det blir nok bra når de får gått seg til:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har gått 10 år nå, og jeg ble anbefalt av legen som opererte meg å bytte etter at 10 år var omme.

Ønsker å få gjort det i Oslo

Dersom du ikke har fått hard kapsel eller noen andre former for komplikasjoner, er det helt unødvendig å bytte ut implantatene, selv om det har gått ti år. Jeg vet om flere som har hatt sine i 20 + år uten komplikasjoner.

Grunnen til at produsentene legger en grense ved 10/15 år er for å unngå noen rettslige etterspill dersom det skulle skje noe med implantatet deres etter denne tiden. De har nemlig ikke noe skriftelig dokumentasjon på at implantatene holder lenger enn dette fordi de ikke har forsket mer på dem enn denne tiden.

Men det anbefales at du etter 10 år sjekker implantatene en gang i året hos en kirurg. Dersom det ikke er noe galt med dem kan du beholde dem. :)

Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Da har jeg pupper og er i ganske bra form:)

(opererte på onsdag). var fryktelig dårlig i 2 dager, bare kastet opp. Men var nok pga narkosen, og forten jeg ikke tålte.

Tar bare litt vanlig paracet nå, men går greit uten smertestillende og egentlig.

Anbefaler absolutt fornebuklinikken, de var helt supre! :)

Syns faktisk de er litt mindre enn jeg hadde trodd de skulle se ut,ihvertfall sånn rett etter.

men la inn 320 over muskel,gikk fra a til c, så det blir nok bra når de får gått seg til:D

Hei på deg og gratulere med nye pupper :duskedame:

Jeg skal på FK den 6/11 og det var godt å høre at du ble fornøyd. Jeg skal opereres av Schistad; hvem hadde du?

Hvor lenge lå du etter operasjonen? Fikk du med deg smertestillende eller måtte du kjøpe det på forhånd?

Mange spørsmål, men er så spent pg grugleder meg :juhu:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...