Gå til innhold

CeeCee's hemmelige verden...

CeeCee

Anbefalte innlegg

uff..kan dere andre "puppedamer" hjelpe meg.

hvorfor over og under muskel? ser det mer naturlig ut under?

og typr protese? hva skal man velge??

Heisan

Foreslår at du leser CeeCee's innlegg på første side; der står det masse informasjon og flere lenker du kan gå inn på.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Perle77
Hei Perle

Høres ut som om du er like forvirret som meg når det gjelder størrelse :gråte:

Jeg fikk anbefalt 200, men er redd for at det er for lite. Jeg er

80C i dag og skal foreta løft samtidig så jeg regner med at de "gamle" puppene blir mindre og da er jeg redd for at 200 blir i minste laget.

Det er 4 uker igjen til jeg skal under kniven og tiden går saaaakte og jeg gleder og gruer meg. Jeg gruer meg ikke til selve operasjonen og heller ikke til smerter og sånt etterpå, men det som er skremmende er om jeg blir fornøyd med resultetet. Det er jo tross alt en kroppsdel som syns ganske godt da og vil at de skal se best mulig ut :sjokk:

Du som snart skal i ilden får skrive inn og fortelle hvordan det gikk og om du ble fornøyd med størrelsen som du omsider valgte.

Har også lest her at det er mange som "klager" over at puppene ser forskjellige ut rett etterpå. Iflg legen på Fornebu så er det helt naturlig siden kroppen vår er delt i 2 sider og hver side heles i sitt eget tempo.

Lykke til med operasjonen (og resultatet) om en uke :)

Hei Panterine :)

Ja sant det med str er vanskelig!!?

Jeg er blitt anbefalt helt forskjellig str av ulike kirurger. Alt fra max 200 til 320. Har forstått at det har litt med hvilken type/merke på protesen det er og. Skal visst ikke være lett dette her. Jeg har ventet i over en mnd nå siden jeg fastsatte operasjonsdag. Føles litt uvirkelig at det nå er rett over helgen. Skal skrive oppdatering etter operasjonen er ferdig. Kommer sikker til å skrive "jeg gruer meg-innlegg" før det og. :sjenert:

Men akkurat nå bare gleder jeg meg, men som du sier; det er jo tross alt en kroppsdel som syns ganske godt da og vil jeg jo at de skal se best mulig ut :jepp:

Lykke til du også!!

Perle77 :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei igjen jenter:)

kommer med noen spørsmål her, til de som allerede har operert:) håper noen har tid og mulighet til å svare:)

jeg opererte for 5,5 uke sia (3 sept), la inn 290 over muskel, og er suuuuper fornøyd:)) kan stå å se meg i speilet hver dag og tenke "yoho, jeg har pupper":)

men det jeg da lurer på.. synes dem er veldig harde enda..men kan hende dette er normalt? og jeg bruker fortsatt sportsbh før dem er ganske ømme om morran.. og da vil jeg tro det er bra å fortsette med den? det med å slutte med den etter 4 uker må være litt oppskrytt?:)

vil dem fortsatt forandre seg liksom? bli litt mykere og slik?

mvh luzy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kommer med noen spørsmål her, til de som allerede har operert:) håper noen har tid og mulighet til å svare:)

jeg opererte for 5,5 uke sia (3 sept), la inn 290 over muskel, og er suuuuper fornøyd:)) kan stå å se meg i speilet hver dag og tenke "yoho, jeg har pupper":)

men det jeg da lurer på.. synes dem er veldig harde enda..men kan hende dette er normalt? og jeg bruker fortsatt sportsbh før dem er ganske ømme om morran.. og da vil jeg tro det er bra å fortsette med den? det med å slutte med den etter 4 uker må være litt oppskrytt?:)

mvh luzy

Hei! :klemmer:

De kan fremdeles være harde en god stund til. Det er helt forskjellig fra person til person. For å være helt ærlig, så husker jeg ikke hvordan mine var, med tanke på hardhet, etter 5,5 uke. Men med tanke på ømhet, så var de ganske ømme. Jeg brukte sports bh i 3 mnd. Det var det legen anbefalte meg. Og jeg hadde ikke klart å begynne med spile bh en dag før tre mnd. Det tok ganske lang tid før jeg klarte å venne meg til spile bh gjen. Selv nå, etter 10 mnd så synes jeg det er bedre å gå uten bh enn med. Hjemme går jeg bare uten bh.

Og med tanke på om brystene vil forandre seg, det kan ta opp til et år før brystene får sin endelige form. Og mine bryster er kanon myke. Eneste gangen du ser og kjenner at de er fake, er når jeg ligger på rygg.

Håper dette hjalp noe. :)

:klemmer: Fergie!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest puselabb

mvh luzy

Gratulerer med nye pupper :sexy:

Jeg opererte for snart 4 måneder siden, og mine er nok fortsatt ikke blitt så myke som de kommer til å ende opp. De ble gradvis mykere, men etter bare 5,5 uker er det helt normalt at de føles harde. Det var først etter litt over 2 måneder jeg merket ordentlig forskjell, da begynte de å føles helt som mine egne. Jeg brukte sports-bh hver dag i 2 måneder, så begynte jeg å bruke vanlig bh noen ganger. Men jeg synes fortsatt det er mest behagelig med sports-bhen. Jeg bruker bare vanlig bh når jeg har på spesielle topper. Kirurgen min sa at jo lenger man bruker sports-bh, jo penere vil puppene bli! Du vil merke stor forandring i puppene dine i flere måneder fremover, det kan ta oppimot et år før de er helt "på plass".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen som har sett den nye garantien til fornebuklinikken? er det for godt til å bære sant eller?

Hei på deg

Garantien er faktisk grunnen til at jeg valgte Fornebuklinikken. Hadde i utgangspunktet bestemt meg for å sjekke ut tre steder, men holdt meg til FK pga den nye garantien. Den er verdt mye penger og den er den eneste i sitt slag (foreløpig). Fornebu klinikken er en seriøs klinikk og det ville forundre meg om de ikke holdt seg til løftet sitt. Rent juridisk så kan de ikke gå tilbake på den heller.

Så ja; den er nok sann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Perle77

I morgen er den store dagen... :danser: Blanede følelser i dag, men mest gleder jeg meg. Har ryddet huset, skiftet på sengen og gjort klar ekstra puter og dyner slik at det skal bli så komfortabelt som mulig. Har tatt ut resepten, og handlet inn det som 'trengs' av lesestoff og godsaker. Har litt som gjenstår før huset er helt klart, men tror jeg er klar for dette nå. Er utrolig spent. Det jeg tenke mest på, og som jeg er mest 'redd' for er om det vil synes for andre.. :sjenert:

I morgen skal jeg endelig få pupper.. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen er den store dagen... :danser: Blanede følelser i dag, men mest gleder jeg meg. Har ryddet huset, skiftet på sengen og gjort klar ekstra puter og dyner slik at det skal bli så komfortabelt som mulig. Har tatt ut resepten, og handlet inn det som 'trengs' av lesestoff og godsaker. Har litt som gjenstår før huset er helt klart, men tror jeg er klar for dette nå. Er utrolig spent. Det jeg tenke mest på, og som jeg er mest 'redd' for er om det vil synes for andre.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. (er ikke noen kløpper på pc).Vil bare sende deg perle77 noen lykkeønskninger til i morgen.Tenk bare på alt det fine undertøyet du nå kan kjøpe og det uten polstring!! :jepp:.Gleder med veldig til å endelig skal kunne kjøpe tynne blondebher :ler:og slippe svette innlegg.(som faller ut både i tide og utide!!)Håper du lar høre fra deg når du er ferdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen og lykke til. Skulle ønske det var meg som skulle inn; men jeg må nok vente i 3 uker til. :gråte:

Tiden går så sakte.... :sur: :sur: :sur:

Blir spennende å høre om det blir synbar forskjell før og etter. Jeg har tatt meg en ukes ferie og har ikke tenkt å si til noen på jobben hva jeg egentlig har drevet med :fnise: Håper ikke alle ser det :5:

Skal tenke på deg i morgen - du får rapportere :hallo::tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LYKKE TIL PERLE! :)

:danser::smilyblomst::klem::dagens-rose::bursdag:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte jo innom og ønske Perle77 lykke til i morgen! :danse::duskedame:

Du har så ufattelig mye å se fram til!

Jeg skal stikke innom her litt oftere i dagene fremover, hvis du har noen spørsmål i forbindelse med tiden etter operasjonen.

Sov godt i natt. I morgen har du :sexy:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Perle77

Camcam, Panterine, annemone og CeeCee;

Tusen takk for at dere tenker på meg!! :sukk:

Gikk og la meg for vel en time siden etter å ha dusjet med hibiscrub for andre gang i dag. Pleier å ha godt sovehjerte, men nå sto jeg opp etter å ha lagt og vridd meg i sengen i evigheter uten å få sove. Klarer ikke helt å kjenne om jeg er trøtt, er så spent på morgendagen.

Var en kort tur innom kirurgen i kveld og fikk avtalt endelig str. Det skal legges inn 255. Hadde tidligere bestemt meg for 235, men går nå altså for str hakket større. Er så utrooolig spent på hvordan de nye puppene mine blir. Kvir meg for nåler, bedøvelse og narkosen i morgen. Har fått intrykk av her inne at det er rimelig smertefritt frem til man våkner etter operasjonen. Håper det stemmer. Håper jeg blir fornøyd... Aj aj aj.... :lete:

Går tilbake til sengen nå og prøver å sove igjen. Et lite hjertesukk her nå midt i natten bare.. Hjelper så godt å ha noen å "prate" med om dette...

Natta.. :søvn:

Perle77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Camcam, Panterine, annemone og CeeCee;

Tusen takk for at dere tenker på meg!! :sukk:

Gikk og la meg for vel en time siden etter å ha dusjet med hibiscrub for andre gang i dag. Pleier å ha godt sovehjerte, men nå sto jeg opp etter å ha lagt og vridd meg i sengen i evigheter uten å få sove. Klarer ikke helt å kjenne om jeg er trøtt, er så spent på morgendagen.

Var en kort tur innom kirurgen i kveld og fikk avtalt endelig str. Det skal legges inn 255. Hadde tidligere bestemt meg for 235, men går nå altså for str hakket større. Er så utrooolig spent på hvordan de nye puppene mine blir. Kvir meg for nåler, bedøvelse og narkosen i morgen. Har fått intrykk av her inne at det er rimelig smertefritt frem til man våkner etter operasjonen. Håper det stemmer. Håper jeg blir fornøyd... Aj aj aj.... :lete:

Går tilbake til sengen nå og prøver å sove igjen. Et lite hjertesukk her nå midt i natten bare.. Hjelper så godt å ha noen å "prate" med om dette...

Natta.. :søvn:

Perle77

:Hehe: Vi er vel like spent vi som deg tenker jeg. Nå er du vel ferdig tenker jeg, håper alt gikk bra :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Perle77

Nå har jeg fått nye pupper! :sexy:

Operasjonen var i går. Den ble utsatt vel en og en halv time. Var vanvittig sulten. Ble utolig godt mottatt. Kom inn til kirurgen først. Han tok først bilder av meg før han tegnet på meg. Så ble jeg vist inn på et rom av en hyggelig dame. Der kledde jeg av meg slik at jeg kun var iført truse og morgenkåpe. Fikk sånn grønn lue på hodet grønne "poser" på beina. Ble så hentet av samme hyggelige damen som ledet meg inn på operasjons salen. Der la jeg meg ned på operasjonsbenken. Jeg fikk en nål inn i høyre hånden. Gjennom den skulle jeg få stoff som skulle få meg til å slukne. Jeg ble vasket med noe som var skikelig kaldt. Siden jeg ikke hadde spist siden kvelden før, frøs jeg noe voldsomt og lå og skalv, men så begynte det å bli litt "disig".... Etter det husker jeg ikke noe mer.

"Nå kan du våkne", var det neste jeg hørte. Da var jeg trillet inn på et oppvåkningsrom. Kirurgen kom inn og sa at alt hadde gått bra, og at han var fornøyd med resultatet. Det kom innom flere som hørte hvordan det gikk med meg. Alle var bare superhyggelige. Jeg lå der i kanskje 1,5 time før de ringte etter samboeren min som skulle komme og hente meg. Mens han var på vei fikk jeg en utrolig deilig skive med vann til. Kunne ikke smakt bedre!

Da jeg skulle reise meg opp presset det noe helt utrolig under brystene. Sykepleieren hjalp meg med å få på meg klærne mine. Jeg satte meg ned i en stol og ventet de siste par minuttene til samboeren min var der. Det var godt å se ham. Ble skikklig svimmel på vei ut, så jeg måtte sette meg ned på en stol et øyeblikk før vi gikk derifra.

Da vi kom hjem la jeg meg ned på sofaen. Hadde ordnet med masse puter og dyner på forhånd. Tok to paralgin forte før jeg la meg nedpå. Sov en god del. Tok nye paralgin forte før jeg la meg i går kveld. Da hadde jeg skikkelig vondt og var småkvalm og svimmel. Hørte suselyder.. men det viste seg å bare være ventilasjons-anlegget i huset.. :fnise:

Sov veldig godt i natt. Da jeg sto opp i morges presset det noe helt sykt under brystene. Kjempe vondt. Har tatt både antibiotika og paralgin forte. Er bedre nå, og klar for neste omgang med antibiotika. Skal til kontroll i morgen ettermiddag og om to uker igjen.

Det ble lagt inn 235 på ene siden og 255 på andre siden pga str foskjellen som var der pluss litt mer utstående brystbein på den ene siden.

Tror det komme til å bli skikkelig bra. Kvir meg litt til i morgen. Vil helst ikke røre bryst-området akkurat nå..

Føler meg litt banket og sår, men har det egenlig ganske bra.

Skriver mer etterhvert.. nå legger jeg meg nedpå igjen.

Perle77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig - der var du jo :klemmer:

Har sjekket innom her og sett etter deg ganske ofte i dag, ja :fnise:

Gratulerer med nye pupper! :dagens-rose:

Det hørtest ut som at du har hatt en kjempefin opplevelse av hele operasjonen, og det er ingenting som er bedre enn det :)

Hva synest du om å ha to pupper der framme, da?

Har du tatt en titt, eller er det for vondt ennå?

Jeg husker jeg turte ikke ta av sports BH-en før jeg var på 2 dagers kontrollen, for jeg var overbevist om at da kom innleggene til å falle ut :fnise:

Slapp av i sengen så mye du orker nå, og drikk myyye vann! Så oppdaterer du igjen når du føler for det :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Perle77
Endelig - der var du jo :klemmer:

Har sjekket innom her og sett etter deg ganske ofte i dag, ja :fnise:

Gratulerer med nye pupper! :dagens-rose:

Det hørtest ut som at du har hatt en kjempefin opplevelse av hele operasjonen, og det er ingenting som er bedre enn det :)

Hva synest du om å ha to pupper der framme, da?

Har du tatt en titt, eller er det for vondt ennå?

Jeg husker jeg turte ikke ta av sports BH-en før jeg var på 2 dagers kontrollen, for jeg var overbevist om at da kom innleggene til å falle ut :fnise:

Slapp av i sengen så mye du orker nå, og drikk myyye vann! Så oppdaterer du igjen når du føler for det :klemmer:

Tusen takk! :klemmer:

Føles utrolig bra å endelig kunne se at jeg har pupper :)

Det er plassert et stramt bånd over brystene for å presse protesene ned, og så er der en sports-bh utenpå det igjen. Tør nok ikke kikke på de før kontrollen i morgen. Er litt for vondt til at jeg vil begynne å røre på noe i "det området" uansett. Men størrelsen ser for meg helt super ut! Var redd det skulle virke som to mega-pupper, men de virker foreløpig helt supre! :jepp:

Er spent på morgendagen. Da får jeg se hvordan de virkelig er blitt, er så spent på fasongen på de.

Er nettopp våknet nå etter å ha sovet litt. Føler meg litt bedre. (Har tatt en paralgin forte før jeg sovnet..)

Hvor lenge brukte du paralgin forte før du gikk over til vanlig smertestillende som paracet?

Perle77 :)

Endret av Perle77
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Perle77

Vet ikke helt hva som skjedde her... roter visst litt.. Dette innlegget skulle vært slettet... :popcorn:

Endret av Perle77
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...