ceca Skrevet 9. januar 2013 #24681 Skrevet 9. januar 2013 Bekymringen min er jo at de skal synke. Kan ikke tenke meg å ha de spesielt lengre ned ^^, Hørtes ikke ut som kirurgen din mente at de ville synke mer, men kanskje heller flytte seg opp... (?)
ceca Skrevet 9. januar 2013 #24682 Skrevet 9. januar 2013 Jeg skal bytte teip i morgen,men den sitter så godt og det gjør pokker så vondt! Jeg kan vel ikke bare røske den av første gangen heller? :/ Jeg stod i dusjen og spylte masse med varmt vann. Løsnet litt, spylte vann og løsnet litt. Det tok lang tid, men jeg ville ikke røske i det. Fikk med litt størknet blod, men det blødde ikke fra såret eller noe. Jeg ville ikke ha røsket i det.
Melli Skrevet 9. januar 2013 #24683 Skrevet 9. januar 2013 Heisann, jeg er en uke post op og i samme situasjon som deg, datteren min er riktignok eldre en din, men foreløpig har jeg faktisk ikke sagt noe. ymtet frem på om det i fjor en gang, og jeg fikk vel en følelse av at hun ikke var helt positiv, men jeg fikk jo gjøre som jeg ville osv. Faktisk har jeg ikke sagt noe enda, og jeg tror jeg drøyer så lenge jeg kan med det. Det er jo bare å ta på seg en vanlig genser så synes det ikke, i allefall ikke hvis du går litt rundt med innlegg i bh'n på forhånd. Regner med at det blir . Takk for innspill og gode råd:) supert å høre at man kan komme seg såpass fort etter op. Skal rett på jobb etter to uker og der vet de ingenting. Er ganske godt trent så jeg innbiller meg at jeg skal komme meg raskt.
Puppedama Skrevet 9. januar 2013 #24684 Skrevet 9. januar 2013 (endret) Jeg stod i dusjen og spylte masse med varmt vann. Løsnet litt, spylte vann og løsnet litt. Det tok lang tid, men jeg ville ikke røske i det. Fikk med litt størknet blod, men det blødde ikke fra såret eller noe. Jeg ville ikke ha røsket i det. Han sa de antagelig ikke ville synke,men det er noe med den følelsen man går med. Jeg vet jo at de som legger inn silikon sier at de endrer seg nesten i et år. Ville vært rart om ikke mine gjorde det,tenker jeg... Han har teipet meg så godt også vet du! Tror han har brukt tre remser... Jeg får prøve med vann,og går ikke det så er det mulig jeg prøver med en olje. Teipen satt virkelig ikke sånn sist! Endret 9. januar 2013 av Puppedama
ceca Skrevet 9. januar 2013 #24685 Skrevet 9. januar 2013 Da drar vi til varmere strøk i morgen. 14 dager med sol og varme (forhåpentligvis). Men lurer litt på om det er andre som har dratt rel tidlig etter opr. Er 5 uke postop i dag, men sårinfeksjonen jeg fikk i ene såret har gjort at helingsprosessen har tatt lengre tid på den siden. Det er nå tørt og nesten ikke rur igjen, men tenker at jeg må ha noe over når jeg bader. Bør vel uansett ha tape i fht soling, selv med bikini. Har inngang under brystvorten. Noen som kjenner til en god teip som kan holde tørt? Noen andre tips? Tenker ikke bade de to første dagene, men må jo få tatt noen svømmetak i løpet av helga.. Er litt spent...reiser sammen med svigermor/hennes mann og svigersøster med mann og barn. Ingen vet no, men jeg tror de kommer til å se det...ikke for at det er hemmelig, men det er ikke helt kultur for bf her jeg bor (det er sikkert mange flere som har gjort det enn jeg vet om) Sånn perssonlig synes jeg det er litt frekt å kommentere andres pupper , så er de høflige nok så sier de ingenting. Det finnes vannfast plaster. Ene barnet her måtte sy da vi var i syden. Vi kjøpte da vannfast plaster som vi satte oppå bandasjen. da kunne barnet svømme/bade i en times tid tror jeg. (de løsnet litt etterhvert, men det var mye hopping/skile/vannlek). Jeg hadde nok hatt på tapen og satt et vannfast plaster oppå. (kjøpt de vannfaste plastrene som er som små kompresser, de er fine og bedre enn de som ser ut som vanlig plaster. Fås på apoteket)
ceca Skrevet 9. januar 2013 #24686 Skrevet 9. januar 2013 Han sa de antagelig ikke ville synke,men det er noe med den følelsen man går med. Jeg vet jo at de som legger inn silikon sier at de endrer seg nesten i et år. Ville vært rart om ikke mine gjorde det,tenker jeg... Han har teipet meg så godt også vet du! Tror han har brukt tre remser... Jeg får prøve med vann,og går ikke det så er det mulig jeg prøver med en olje. Teipen satt virkelig ikke sånn sist! Jeg kjenner til den følelsen. Men side du har de under muskel så er det mindre sjangse for synking enn hvis de lå over ivertfall. Mine synker ennå tror jeg, merkelig nok. Snart består jeg ikke blyant-testen lengre .. hehe..men da ser de ivertfall naaturlige ut når de disser litt her og der. Synes det egentlig er greit iom at jeg er i den alderen jeg er. Tenårings-struttepupper er ikke noe for meg nå. Olje kan også hjelpe til med å løsne tapen. Prøv å få tak i den innerste så du drar alle tre av samtidig.
Melli Skrevet 9. januar 2013 #24687 Skrevet 9. januar 2013 Da drar vi til varmere strøk i morgen. 14 dager med sol og varme (forhåpentligvis). Men lurer litt på om det er andre som har dratt rel tidlig etter opr. Er 5 uke postop i dag, men sårinfeksjonen jeg fikk i ene såret har gjort at helingsprosessen har tatt lengre tid på den siden. Det er nå tørt og nesten ikke rur igjen, men tenker at jeg må ha noe over når jeg bader. Bør vel uansett ha tape i fht soling, selv med bikini. Har inngang under brystvorten. Noen som kjenner til en god teip som kan holde tørt? Noen andre tips? Tenker ikke bade de to første dagene, men må jo få tatt noen svømmetak men jeg tror de kommer til å se det... . Så utrolig digg! Kos deg masse, men helt enig du bør kjøpe med deg vannfaste plaster fra Norge. Ikke sikkert du finner det der. Det er mest pga infeksjonsfare (jobber en del med sår på jobb..). Og viktigst av alt, ikke ligg med våt bikini;) god tur!
Puppedama Skrevet 9. januar 2013 #24688 Skrevet 9. januar 2013 Jeg kjenner til den følelsen. Men side du har de under muskel så er det mindre sjangse for synking enn hvis de lå over ivertfall. Mine synker ennå tror jeg, merkelig nok. Snart består jeg ikke blyant-testen lengre .. hehe..men da ser de ivertfall naaturlige ut når de disser litt her og der. Synes det egentlig er greit iom at jeg er i den alderen jeg er. Tenårings-struttepupper er ikke noe for meg nå. Olje kan også hjelpe til med å løsne tapen. Prøv å få tak i den innerste så du drar alle tre av samtidig. Jeg føler bare ikke at jeg har noe å gå på. Ikke lengre ned nå! Ja,får vel av teipen på et vis:)
Lille v Skrevet 9. januar 2013 #24689 Skrevet 9. januar 2013 (endret) . Så utrolig digg! Kos deg masse, men helt enig du bør kjøpe med deg vannfaste plaster fra Norge. Ikke sikkert du finner det der. Det er mest pga infeksjonsfare (jobber en del med sår på jobb..). Og viktigst av alt, ikke ligg med våt bikini;) god tur! Er du sykepleier? Endret 9. januar 2013 av Lille v
bellablu Skrevet 9. januar 2013 #24690 Skrevet 9. januar 2013 Hei jenter:-) Jeg ble operert idag av Mette Haga. Alt går bra hittil. Er ikke det rart ? Skal liksom smertene komme etter hvert ? jeg føler meg bra, litt støl men opplagt. Er så redd for at smerte kommer om natta. Ingen kvalme her i det hele tatt. Hei, jeg ble også OP av Haga, en uke siden i dag, skikkelig vondt timene etterpå, så jeg fikk oxinorm på klinikken. Men jeg tok under muskel. Det sies at det er vondere. Tok så siste smertestillende på kvelden, hadde ikke behov for noe på natta, men lurt å ha på nattbordet i tilfelle. Senere har det vært spreng og stikking ved bevegelse som gradvis har gitt seg. Bare vær forsiktig når du reiser deg fra sengen osv, men det har du sikkert merket allerede :-) God bedring :-)
Melli Skrevet 9. januar 2013 #24691 Skrevet 9. januar 2013 (endret) Er du sykepleier? nei, jobber på legekontor. Skiftestue med daglige sårstell:) har sett mye infeksjoner gjennom mange år. Nå som op sårene er lukket og grodd er infeksjonsfaren svært liten, men det er alltid lurt å ha med seg litt kjent utstyr fra Norge på tur:) Endret 9. januar 2013 av Melli
Lille v Skrevet 9. januar 2013 #24692 Skrevet 9. januar 2013 nei, jobber på legekontor. Skiftestue med daglige sårstell:) har sett mye infeksjoner gjennom mange år. Nå som op sårene er lukket og grodd er infeksjonsfaren svært liten, men det er alltid lurt å ha med seg litt kjent utstyr fra Norge på tur:) Tar med tegaderm fra jobb. Har brukt det når jeg har dusjet for å unngå at bandasjen ble våt. Har fungert greit. Kan sikkert ha den over tapen, men skal innom apoteket i morgen før vi drar og høre hva de har der
RosaPrinsesse Skrevet 10. januar 2013 #24693 Skrevet 10. januar 2013 . Takk for innspill og gode råd:) supert å høre at man kan komme seg såpass fort etter op. Skal rett på jobb etter to uker og der vet de ingenting. Er ganske godt trent så jeg innbiller meg at jeg skal komme meg raskt. Ikke for å skremme deg, men jeg også var ganske godt trent og jeg syntes det hele var temmelig forferdelig. Men - jeg var tilbake jobb dag 9, og det gikk helt fint! Jeg måtte dog gå veldig sakte til tbanen, det kjentes ut som om puppene skulle ramle av når jeg gikk for fort Det kommer sikkert også an på over/under muskel og størrelsen på implantatene og alt det der. Det går sikkert fint
Vigil Skrevet 10. januar 2013 #24694 Skrevet 10. januar 2013 Hei jenter, Min andre dag etter operasjonen. Takk for rådene jeg fikk igår. Jeg tok noen smertestillende før jeg la meg og det hjalp faktisk. Jeg stod opp bare ømt og sår men ikke noe stikkende smerte heldigvis. Jeg tittet litt i speilet og så at puppene ser egentlig små og spisse ut. Jeg tenker at hvordan kommer de til å se ut når hevelsen har gått ned liksom. Enda mindre ? Uff jeg håper ikke at jeg ender opp med samme pupper men bare litt større liksom. Også er jeg livredd for se på arret mitt. Håper ikke at den er så lang :-/
Puppedama Skrevet 10. januar 2013 #24695 Skrevet 10. januar 2013 Hei jenter, Min andre dag etter operasjonen. Takk for rådene jeg fikk igår. Jeg tok noen smertestillende før jeg la meg og det hjalp faktisk. Jeg stod opp bare ømt og sår men ikke noe stikkende smerte heldigvis. Jeg tittet litt i speilet og så at puppene ser egentlig små og spisse ut. Jeg tenker at hvordan kommer de til å se ut når hevelsen har gått ned liksom. Enda mindre ? Uff jeg håper ikke at jeg ender opp med samme pupper men bare litt større liksom. Også er jeg livredd for se på arret mitt. Håper ikke at den er så lang :-/ De kommer mye mer ut etter en liten stund. De ser større ut når det har gått litt tid:)
bellablu Skrevet 10. januar 2013 #24696 Skrevet 10. januar 2013 Jeg kjenner til den følelsen. Men side du har de under muskel så er det mindre sjangse for synking enn hvis de lå over ivertfall. Mine synker ennå tror jeg, merkelig nok. Snart består jeg ikke blyant-testen lengre .. hehe..men da ser de ivertfall naaturlige ut når de disser litt her og der. Synes det egentlig er greit iom at jeg er i den alderen jeg er. Tenårings-struttepupper er ikke noe for meg nå. Olje kan også hjelpe til med å løsne tapen. Prøv å få tak i den innerste så du drar alle tre av samtidig. Synes faktisk det er finest med "voksenpupp" for min del, har egentlig tenkt sånn i flere år, har ikke lyst å late som jeg er tenåring, men se bra ut for aldern min. Blyant-testen var sef. kult å ta i 20 årene. Puppedama, jeg trodde først du var i begynnelsen av 20 årene, så da tenkte jeg at det var naturlig at du var deppa, men så skrev du at du hadde rundet 30 senere og de siste bildene du har lagt ser jo kjempefine ut, og til den slanke kroppen din så får du jo utrolig flotte former.
Vigil Skrevet 10. januar 2013 #24697 Skrevet 10. januar 2013 Kjøpte dere noen ekstra sportsbher ? Jeg tenker hva skal jeg ha på meg når jeg skal vaske den jeg har på meg
bellablu Skrevet 10. januar 2013 #24698 Skrevet 10. januar 2013 Kjøpte dere noen ekstra sportsbher ? Jeg tenker hva skal jeg ha på meg når jeg skal vaske den jeg har på meg Fikk tips om at shock absorber skulle være bra og kjøpte den, men klarte ikke å tre den over hodet enda, så det er vel sikrest å kjøpe en i samme str som du fikk på klinikken:)
RosaPrinsesse Skrevet 10. januar 2013 #24699 Skrevet 10. januar 2013 Jeg kjøpte en Triumph TriAction, den funket fint :-)
Vigil Skrevet 10. januar 2013 #24700 Skrevet 10. januar 2013 HVor kjøpte du den? Hva syns dere om denne? http://www.linderbra.com/product/Dr.-LinderBra-1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå