milla-mor Skrevet 24. september 2007 #2441 Del Skrevet 24. september 2007 hei:) håper noen kan svare meg på dette... er i dag tre uker siden operasjonene... og mine to nye fordeler er såååå utrolig såre.. ømme og såre å ta på..svir liksom litt på huden.. men kan hende det er for følelsen og slik kommer tilbake.. har jo ikke kjent så mye liksom..når jeg har tatt på dem:) er dette normalt? lurer kanskje på om det er den sports bh`n som gjør det.. bare lurer så fælt om det er normalt, for er ikke veldig behagelig:) håper noen kan gi meg svar på dette fortest mulig:) luzy jada, det er helt normalt! har det litt sånn enda, jeg, tre mndr etter. de er fortsatt litt ømme og såre. bare slapp av Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
annamalena Skrevet 24. september 2007 #2442 Del Skrevet 24. september 2007 hei:) håper noen kan svare meg på dette... er i dag tre uker siden operasjonene... og mine to nye fordeler er såååå utrolig såre.. ømme og såre å ta på..svir liksom litt på huden.. men kan hende det er for følelsen og slik kommer tilbake.. har jo ikke kjent så mye liksom..når jeg har tatt på dem:) er dette normalt? lurer kanskje på om det er den sports bh`n som gjør det.. bare lurer så fælt om det er normalt, for er ikke veldig behagelig:) håper noen kan gi meg svar på dette fortest mulig:) luzy Det er helt normalt - det er "nervesmerter" - det tar 6 mnd til 12 mnd foer nervetraadene vokser sammen (dersom jeg husker rett) - MEN det blir bedre underveis. Jeg hadde mageoperasjon i februar og paa venstresiden har jeg full foelese, mens paa hoyre siden er det ubehagelig dersom jeg tar i huden da nervene ikke har vokst sammen enda. Jeg hadde brystoperasjon 10 dager siden og merker at spesielt hoyre siden er mer sensitiv (rart :-) ) Tok av bandasjen paa siden (plaster stripe) i gaar - hadde faatt skikkelig roedt utslett som kloedde, men har lest her at det har skjedd med andre ogsaa, saa det er kanskje noe i plasteret jeg har reagert paa? Ellers merker jeg at hevelsen paa oversiden begynner litt aa gi seg, men er fremdeles ganske hoven. Hvordan er et med deg etter 3 uker? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
luzy Skrevet 25. september 2007 #2443 Del Skrevet 25. september 2007 Det er helt normalt - det er "nervesmerter" - det tar 6 mnd til 12 mnd foer nervetraadene vokser sammen (dersom jeg husker rett) - MEN det blir bedre underveis. Jeg hadde mageoperasjon i februar og paa venstresiden har jeg full foelese, mens paa hoyre siden er det ubehagelig dersom jeg tar i huden da nervene ikke har vokst sammen enda. Jeg hadde brystoperasjon 10 dager siden og merker at spesielt hoyre siden er mer sensitiv (rart :-) ) Tok av bandasjen paa siden (plaster stripe) i gaar - hadde faatt skikkelig roedt utslett som kloedde, men har lest her at det har skjedd med andre ogsaa, saa det er kanskje noe i plasteret jeg har reagert paa? Ellers merker jeg at hevelsen paa oversiden begynner litt aa gi seg, men er fremdeles ganske hoven. Hvordan er et med deg etter 3 uker? det går veødig bra med meg:) eneste som er ubehagelig er att dem er veldig såre.. og DRIT lei den sportsbhen..men men.. det er nok verdt det;) ellers har jeg ikke noe form for smerte..og de blir penere og penere for hver dag:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lambada Skrevet 2. oktober 2007 #2444 Del Skrevet 2. oktober 2007 hei nå har jeg vært til en time..å følte meg veldig utillpass der.. fikk liksom vite veldig lite, måtte spørre om alt. glemte så klart å spørre om plassering da. men hva er finest..? hva skjedde på deres timer? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Perle77 Skrevet 2. oktober 2007 #2445 Del Skrevet 2. oktober 2007 Nå er det bare 2 uker igjen til operasjons-dag!! Er begynt å glede meg skikkelig! Drømte tilogmed i natt at jeg hadde fått nye pupper. I drømmen hadde jeg ikke noe vondt i det hele tatt Gruer meg litt til tiden etter operasjonen med tanke på smertene, og ikke minst begrensningene med tanke på trening og andre "ting"... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Perle77 Skrevet 4. oktober 2007 #2446 Del Skrevet 4. oktober 2007 hei nå har jeg vært til en time..å følte meg veldig utillpass der.. fikk liksom vite veldig lite, måtte spørre om alt. glemte så klart å spørre om plassering da. men hva er finest..? hva skjedde på deres timer? Hei Forstår deg godt når du sier du følte deg utilpass under konsultasjonen. Det gjorde jeg under mine og, spesiellt ved den første. Det føles litt rart å kle av seg uten at det er noe gale med en, slik en kan gjøre hos vanlig lege... Bortsett fra det, så opplevde jeg ulik fremgangsmåte fra ulike kirurger. Jeg var på tre konsultasjoner. Hos to kirurger ble det tatt mål alle mulige veier foran på brystet/brystene. Så fortalte kirurgene om hvilken str de mente kunne passe for meg, hvilken type implantater de mente ville bli bra, og hvor de ville plassere de. Jeg hadde sjekket opp i en del på forhånd og hadde masse spm til dem. Alle spm mine ble besvart, og det vi ikke hadde pratet om da, fortalte kirurgene om etterpå. Den tredje konsultasjonen føltes litt rar. Kirurgen kikket på brystene mine og sa at jeg ville bli fin uansett hva for implantater jeg gikk for, runde eller anatomiske, fordi brystene mine tydeligvis var et veldig bra utgangspunkt. Han målte ingenting, og ville ikke si noe om hvilken str han kom til å bruke. Han sa han bestemte str under operasjonen. Det syntes jeg hørtes veldig skummelt ut. Det var ikke den kirurgen jeg bestemte meg for å bruke.. Tror man kan oppleve mye forskjellig under konsultasjon, men du må finne en du føler deg komfortabel med. Finne en som tar seg tid til deg, og svarer på alle spm du måtte ha. Han må fortelle deg om ikke bare positive ting, men også hvilke negative ting en operasjon kan føre med seg. Om du går til flere konsultasjoner (tre stk er anbefalt), så vil du nok finne din "favoritt". Lykke til!! Perle77 (Om noen mener jeg har skrevet noe som ikke stemmer helt, setter jeg pris på svar med komentarer ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinge_Ling Skrevet 4. oktober 2007 #2447 Del Skrevet 4. oktober 2007 Hei hei! I går var jeg på fornebuklinikken på konsultasjon. Kjempe hyggelig kirurg og sykesøster. Fik svar på alt jeg lurte på og de fortalte meg alt jeg trengte vite. Fikk prøvd ut hvilken str som vil passe meg best. Kom fra til 260 i hver sånn ca. Han sa at de ikke kunne se nøyaktig før oprasjonsdagen men noe rundet der så fint ut på meg. Nå begynner jeg glede meg sinnsykt mye Jeg glemte så spørre kirurgen om strekkmerker jeg har fra før da. Vil de forsvinne eller vil de bleke etter en oprasjon? Har en brystvorte også som går innover i stede for utover når jeg fryser.. Vil den stikke mer ut? Noen som kan svare på det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
annamalena Skrevet 4. oktober 2007 #2448 Del Skrevet 4. oktober 2007 Nå er det bare 2 uker igjen til operasjons-dag!! Er begynt å glede meg skikkelig! Drømte tilogmed i natt at jeg hadde fått nye pupper. I drømmen hadde jeg ikke noe vondt i det hele tatt Gruer meg litt til tiden etter operasjonen med tanke på smertene, og ikke minst begrensningene med tanke på trening og andre "ting"... Hei Perle, Naa er det 3 uker siden jeg hadde operasjonen. Selve opersjonen var overraskende lett, (hadde lokalbedoevelse) - foelte at jeg kunne gaatt paa jobb rett etterpaa :-) Paa ettermiddagen merket jeg at jeg var litt "stiv og stoel" og spreng i brystene, men synes ikke det var soesielt vondt. Det "verste" varte i to dager og deretter merket jeg at jeg spesielt stiv og litt ekstra spreng om morgenen eller dersom jeg hadde tatt en liten lur (den foerste uka kan det vaere at du vaakner en del om natten). Den andre uka sov jeg bedre og melkesprengen om morgenen var mindre og mindre. Omtrent paa dagen to uker senere og den siste uka har jeg ikke merket noen ting. Var hos legen denne uka og han sa at jeg kunne begynne aa trene fullt om 3 uker, og da jeg spurte om muligheten for "andre ting" :-) saa mente han at det var det ikke noe tidpunkt for, det eneste var aa passe paa at en ikke loeftet armene over hodet de to foerste ukene. Brystene er fremdeles hovne, spesielt paa toppen, men det tar jo sin tid. Lykke til med opersjonen. Har du bestemt deg for stoerrelse? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Perle77 Skrevet 5. oktober 2007 #2449 Del Skrevet 5. oktober 2007 Hei Perle, Naa er det 3 uker siden jeg hadde operasjonen. Selve opersjonen var overraskende lett, (hadde lokalbedoevelse) - foelte at jeg kunne gaatt paa jobb rett etterpaa :-) Paa ettermiddagen merket jeg at jeg var litt "stiv og stoel" og spreng i brystene, men synes ikke det var soesielt vondt. Det "verste" varte i to dager og deretter merket jeg at jeg spesielt stiv og litt ekstra spreng om morgenen eller dersom jeg hadde tatt en liten lur (den foerste uka kan det vaere at du vaakner en del om natten). Den andre uka sov jeg bedre og melkesprengen om morgenen var mindre og mindre. Omtrent paa dagen to uker senere og den siste uka har jeg ikke merket noen ting. Var hos legen denne uka og han sa at jeg kunne begynne aa trene fullt om 3 uker, og da jeg spurte om muligheten for "andre ting" :-) saa mente han at det var det ikke noe tidpunkt for, det eneste var aa passe paa at en ikke loeftet armene over hodet de to foerste ukene. Brystene er fremdeles hovne, spesielt paa toppen, men det tar jo sin tid. Lykke til med opersjonen. Har du bestemt deg for stoerrelse? Hei:-) Høres ut som du har hatt en, etter forholdene, "behagelig" tid etter operasjonen. Håper jeg får det slik og! Har tenkt masse ang str. Jeg er enda ikke helt sikker, men regner med jeg ender på 235. Kan få 255 om jeg ønsker, men kirurgen mente 235 ville bli best. Har bestilt en konsultasjonstime mandag hos en annen klinikk, og vil bruke deres anbefaling av str for å ta den endelige avgjørelsen. Gleder meg til å få operasjonen overstått nå. Litt rart å skulle få pupper med litt str på, sånn etter 30 år.. men ser veldig frem til det Er kun vel en uke igjen nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Perle77 Skrevet 8. oktober 2007 #2450 Del Skrevet 8. oktober 2007 Nå er det akkurat en uke til operasjon Var på en konsultasjonstime på en annen klinikk i dag for å få ekstra input på hvilken str jeg skal velge. Tror jeg ringer klinikken i morgen og endrer fra 235 til 255. Gleder meg nå!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
annemone Skrevet 9. oktober 2007 #2451 Del Skrevet 9. oktober 2007 Hei vil bare skryte litt av denne bloggen.Mye nyttig info her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
annemone Skrevet 9. oktober 2007 #2452 Del Skrevet 9. oktober 2007 Hei Den 14 nov. er ventetiden over og jeg skal opereres på Fana med. senter i Bergen.Jeg hadde i utgangspunktet tenkt mellom 300-350ml,men legen sa at jeg hadde brede bryster(13,5cm) ,så ha anbefalte 435ml.Jeg er 38 år ,173 cm og 61 kg.Har ammet 3 barn ,så har gamske mye heng.Jeg ville egentlig ha anatomiske proteser,men det kom på 43000kr! Legen mente at runde proteser også ville henge litt.Jeg håper på en stor c cup men er litt usikker på hva 435ml vil utgjøre på min kropp.Synes det høres veldig mye ut ,men må jo bare stole på kirurgen. Ønsker synspunkter ang.størrelsen fra andre med lignende korpus som meg.Grugleder meg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Panterine Skrevet 9. oktober 2007 #2453 Del Skrevet 9. oktober 2007 Heisan, skal på Fornebuklinikken og opereres 6. november med skrekkblandet fryd. Jeg er også for lengst ferdig med to barn som nå er voksne og har sett meg lei på mine to "fordeler" som sklir rundt omkring Jeg skal ta brystløft og legge inn silikon. Jeg bruker C-cup i dag og vil ikke ha større pupper enn jeg har, bare fylle og løfte dem. Legen foreslå 200 cc, men ved ettertanke så synes jeg det høres så lite ut? Det er kanskje slik at C-cup med hengepupper ikke fyller så mye som C-cup med struttepupper og at 200 cc da er ok likevel? Er veldig usikker på akkurat dette. Vil jo ikke ha små pupper heller. Jeg valgte forøvrig runde med moderat profil. Er det andre som har tatt brystløft eller har satt inn såpass små implantater? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
camcam Skrevet 9. oktober 2007 #2454 Del Skrevet 9. oktober 2007 Det er så vanskelig å gi anbefalinger på hvordan en protese vil se ut på en person uten å se personen først. I går var det 6 uker siden min operasjon. Jeg opererte inn 260 ml over muskel, og er utrolig fornøyd! I helgen traff jeg en venninne som la inn også 260 ml i fjor sommer, men hun la inn under muskel. Det var ganske stor forskjell på oss. Mine pupper så en god del større ut enn hennes. Ja - vi sammenlignet Panterine; Jeg synest at 200 ml hørtes veldig lite ut. Du må ihvertfall fylle ut det du har ifra før av, og kanskje litt til? Men det er uansett legen som ser hva som vil passe til deg. Jeg stolte på min lege, og er veldig glad for det. Trodde først at jeg fikk litt i det minste laget, men er nå utrolig fornøyd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Panterine Skrevet 9. oktober 2007 #2455 Del Skrevet 9. oktober 2007 Ja, jeg er redd for at 200 er for lite. Men det høres liksom ikke så mye mer ut med 260? Jeg blir bare mer og mer frustrert. Dessuten så har jeg sikkert sett på over 1000 bilder på nettet og det blir man jo bare mer forvirret over. Nå vil jo mine egne "hengeører" bli noe mindre når de foretar liftet skulle jeg tro. De flytter jo tross alt brystvorten oppover og fjerner hud under. Jeg skal også legge over muskelen. Tror jammen jeg skal ringe Fornebu og si fra at jeg er usikker på størrelsen. Aner ikke om de har alle størrelser på lager (stort rom) eller om de bestiller etterhver konsultasjon/avtale. Himmel; dette er ikke lett. Det er tross alt maaaaaassse penger det er snakk om og jeg vil jo at resultatet skal bli topp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Perle77 Skrevet 9. oktober 2007 #2456 Del Skrevet 9. oktober 2007 Hei Den 14 nov. er ventetiden over og jeg skal opereres på Fana med. senter i Bergen.Jeg hadde i utgangspunktet tenkt mellom 300-350ml,men legen sa at jeg hadde brede bryster(13,5cm) ,så ha anbefalte 435ml.Jeg er 38 år ,173 cm og 61 kg.Har ammet 3 barn ,så har gamske mye heng.Jeg ville egentlig ha anatomiske proteser,men det kom på 43000kr! Legen mente at runde proteser også ville henge litt.Jeg håper på en stor c cup men er litt usikker på hva 435ml vil utgjøre på min kropp.Synes det høres veldig mye ut ,men må jo bare stole på kirurgen. Ønsker synspunkter ang.størrelsen fra andre med lignende korpus som meg.Grugleder meg! Hei annemone Så spennende at du har fått dato da! Jeg skal til pers om akkurat en uke. På fms jeg og. Jeg er samme vekt og høyde som deg, men har nok noe annet utgangspunkt. Jeg har ikke barn, og det sammen med hvordan jeg er "laget", så står valget mitt mellom 235 eller 255. Jeg skal innom en kort tur kvelden før for å bestemme meg endelig for str. Det er ikke lett dette her. Vil jo ha litt str, men vil ikke bli "hun med silikon-puppene" heller. Vil helst ikke at noen skal legge merke til det.... Hvordan kan man få til begge deler?? Jeg skal ha dråpeformede, men ikke til den prisen du nevner. De har noen med livstidsgarant til den prisen, og noen uten, til en litt rimligere pris. Har du hørt noe om fms, eller pratet med noen som har erfaring fra de? Jeg valgte de ut fra magefølelsen.. håper jeg har valgt riktig.. Hvorfor endte valget ditt på fms? Perle77 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
annemone Skrevet 10. oktober 2007 #2457 Del Skrevet 10. oktober 2007 Hei annemone Så spennende at du har fått dato da! Jeg skal til pers om akkurat en uke. På fms jeg og. Jeg er samme vekt og høyde som deg, men har nok noe annet utgangspunkt. Jeg har ikke barn, og det sammen med hvordan jeg er "laget", så står valget mitt mellom 235 eller 255. Jeg skal innom en kort tur kvelden før for å bestemme meg endelig for str. Det er ikke lett dette her. Vil jo ha litt str, men vil ikke bli "hun med silikon-puppene" heller. Vil helst ikke at noen skal legge merke til det.... Hvordan kan man få til begge deler?? Jeg skal ha dråpeformede, men ikke til den prisen du nevner. De har noen med livstidsgarant til den prisen, og noen uten, til en litt rimligere pris. Har du hørt noe om fms, eller pratet med noen som har erfaring fra de? Jeg valgte de ut fra magefølelsen.. håper jeg har valgt riktig.. Hvorfor endte valget ditt på fms? Perle77 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
annemone Skrevet 10. oktober 2007 #2458 Del Skrevet 10. oktober 2007 Hei perle77 Grunnen til at jeg valgte FMS er at jeg har hørt bare positive ting ang.dem. De driver jo meg rekonstruering av brystkreftopererte og da sier noe meg at de må være dyktige! Selv skal jeg til dr.Bugge. Han virket både dyktig og nøye og så har han lang erfaring når det gjelder proteser under muskelen. Du har vel nedtelling på kalenderen nå som datoen nærmer seg med stormskritt. Skulle ønske jeg ikke måtte vente så lenge som 14 nov,MEN har jo egentlig ventet i 20 år så pytt,pytt. Ønsker deg i allefall lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lambada Skrevet 10. oktober 2007 #2459 Del Skrevet 10. oktober 2007 uff..kan dere andre "puppedamer" hjelpe meg. hvorfor over og under muskel? ser det mer naturlig ut under? og typr protese? hva skal man velge?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Panterine Skrevet 10. oktober 2007 #2460 Del Skrevet 10. oktober 2007 Nå er det akkurat en uke til operasjon Var på en konsultasjonstime på en annen klinikk i dag for å få ekstra input på hvilken str jeg skal velge. Tror jeg ringer klinikken i morgen og endrer fra 235 til 255. Gleder meg nå!! Hei Perle Høres ut som om du er like forvirret som meg når det gjelder størrelse :gråte: Jeg fikk anbefalt 200, men er redd for at det er for lite. Jeg er 80C i dag og skal foreta løft samtidig så jeg regner med at de "gamle" puppene blir mindre og da er jeg redd for at 200 blir i minste laget. Det er 4 uker igjen til jeg skal under kniven og tiden går saaaakte og jeg gleder og gruer meg. Jeg gruer meg ikke til selve operasjonen og heller ikke til smerter og sånt etterpå, men det som er skremmende er om jeg blir fornøyd med resultetet. Det er jo tross alt en kroppsdel som syns ganske godt da og vil at de skal se best mulig ut Du som snart skal i ilden får skrive inn og fortelle hvordan det gikk og om du ble fornøyd med størrelsen som du omsider valgte. Har også lest her at det er mange som "klager" over at puppene ser forskjellige ut rett etterpå. Iflg legen på Fornebu så er det helt naturlig siden kroppen vår er delt i 2 sider og hver side heles i sitt eget tempo. Lykke til med operasjonen (og resultatet) om en uke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå