ceca Skrevet 7. januar 2013 #24561 Skrevet 7. januar 2013 Takk for svar hvor lang tid tok det før begge dine droppet? Fra op til begge hadde droppet var det nok ca fire -fem uker. Men det tok nok tre uker å vente på den siste. Siden kris123 hadde hatt det likt tok jeg det hele med ro og lot tiden jobbe for meg. Og det gjorde den
Lille v Skrevet 7. januar 2013 #24562 Skrevet 7. januar 2013 (endret) Hei! jeg er ny her inne .Har sittet og lest og lest,og vil for det første gi en klem til puppedama! huff kan ikke forestille meg hvordan det har vært..håper du venner deg til de nye etter hvert,og at du slipper enda mer komplikasjoner! hvor og hvem har operert deg?? haukeland -noe..? Ellers lurer jeg på noen ting,håper noen her kan svare? - har noen erfaring med klinikker i bergen/omegn? hva med fana medisinske senter..? jeg har hørt myye positivt om fornebu klinikken,men jeg bor jo på vestlandssiden så det er jo langt borte..vet ikke helt hvordan jeg gjør det med overnatting o.l.,blir jo mye mer styr da.men,siden mange er så fornøyde etter å ha vært der så er det kansje verdt det? ser også at de er litt dyrere enn feks.fana.. - driver noen her med riding? jeg rir og er en del i stallen selv,og er redd jeg ikke klarer å gjøre slike tunge ting på en eevighet etter op. er også redd for å ødelegge resultatet ved for mye tung aktivitet for fort? det er jo løft av trillebårer og bøtter+++ i tillegg til selve ridingen. - hvordan er det post op.,klarer man å sminke seg,eller er det umulig å bevege armene noe særlig? (ja,er litt forfengelig..trives best med litt foundation og maskara,i det aller minste) -jobben min krever en del tunge løft/bæring,når kan man gjøre det etter op? tenkte ta to uker fri,men etter det må eg jo på jobb igjen..tror ikke sjefen blir særlig fornøyd om jeg er "handikappet" over lengre tid - er det sant at fornebu har den beste garantien? ang kapsel o.l. hva er forskjellen på deres garanti vs andre steder..? er LIVREDD for at noe går galt,at jeg ikke blir fornøyd osvosv..vil ikke angre på operasjonen! Kommer sikkert flere sp.m.etter hvert,dette var det jeg kom på nå Hei! Jeg har også hest og det har gått helt fint! Har lånt henne bort til en dyktig rytter i fire uker, i fbm opr. Var en tur i stallen etter ei uke, møkket boksen og longerte hesten. Hun er litt sprellete, så holdt armene godt inntil kroppen. Fikk et lite blåmerke inntil det ene brystet, så hadde nok tatt litt for hardt i... Red for første gang i går, er 5 uker postop nå på onsdag. Red ei lett dressurøkt og det gikk helt greit, hadde på to sportsbh for å holde dem skikkelig på plass. Red på time i dag, ei rel hard dressurøkt. Gikk greit det også, men hjelpes..formen kjentes ut som den var skikkelig på bunn! Blir nok å kjenne det i en del muskler i morgen, men brystmusklene er helt ok. Tenkte å hoppe litt på onsdag, gleder meg som en unge :-) Har bært et par sponsekker i dag og det er ikke spesielt behagelig, så det er greit å bruke de hjelpemidlene man kan (sekketralle, f.eks). Hadde også foringsvakt nyttårsaften, med foring, ut-/innslipp for 25 hester og møkking til ti hester og det gikk fint. Vi var riktignok to, så det hjalp litt på. Kjenner fortsatt at brystmuskelen på ene siden er litt strammere enn den andre, men man lærer fort å bruke seg på en måte som gjør at den ikke belastes så mye. Jobber til vanlig som sykepleier og var tilbake på jobb etter 14 dager. Kjente jo under noen løft at det var litt ubehagelig, men ved å holde armene godt inntil kroppen og bruke riktig teknikk (bena), så gikk det veldig greit. Hadde god nytte av nedpressbåndet når jeg var på jobb, faktisk helt til godt ut i postop. uke 3. Ang. sminking..gikk helt greit å sminke dagen etter opr, men må bare finne måter å gjøre det på slik at det ikke gjør vondt. Har forstått det sånn at en grei regel er at albuene ikke skal over skuldrene :-) Tror ikke du kommer til å bry deg om sminke samme dagen som du er opr Lykke til når du ev. bestemmer deg for å gjøre det Endret 7. januar 2013 av Lille v
Lille v Skrevet 7. januar 2013 #24563 Skrevet 7. januar 2013 Jeg hadde 75a - 70b før og tok 295 gram over muskel. Har nå (fant ut at jeg brukte feil omkrets) 60e, eller 65dd, 70 d cup Slik ser puppene mine ut nå. Så fine de er! Du har virkelig all grunn til å være fornøyd!!
Lellie Skrevet 7. januar 2013 #24564 Skrevet 7. januar 2013 Ceca og kris123 : takk for svar da kan jeg slappe av litt også heller se Ann litt i ukene fremover ) veldig fort gjort å bli bekymret for feil :/
LovelyMonroe Skrevet 7. januar 2013 #24565 Skrevet 7. januar 2013 Her. Dårlige bilder kanskje.. men uansett. Er ikke så veldig heng, er det det da? Føler hvertfall ikke jeg trenger noe løft...
LovelyMonroe Skrevet 7. januar 2013 #24566 Skrevet 7. januar 2013 litt mørkt det ene der, så ble litt mye skygger... som gjør at d sikkert ser ut som det er mer heng enn det er, men sidebildet viser vel greit.
RosaPrinsesse Skrevet 7. januar 2013 #24567 Skrevet 7. januar 2013 Du har ikke noe mer heng enn jeg hadde, og hos meg ble ikke det nevnt. Jeg var riktignok bare på én konsultasjon, da. Men så fikk jeg virkelig fyllt opp og
ceca Skrevet 7. januar 2013 #24568 Skrevet 7. januar 2013 Her. Dårlige bilder kanskje.. men uansett. Er ikke så veldig heng, er det det da? Føler hvertfall ikke jeg trenger noe løft... Fra siden som mine, ikke helt like forfra da.. men som du skriver i siste innlegg så viser bildet "litt feil". Jeg tok ikke løft, men vi diskuterte det aldri heller.
jasmiine Skrevet 7. januar 2013 #24569 Skrevet 7. januar 2013 Kan ikke tenke meg at det er må løft til,følg magefølelsen og velg den du er mest på "nett" med
Nalaya Skrevet 7. januar 2013 #24570 Skrevet 7. januar 2013 Så fine de er! Du har virkelig all grunn til å være fornøyd!! Takk for det jeg har moderat profil, så de ser mye større ut forfra enn fra siden.. Skulle jeg gjort det om igjen hadde jeg gjerne gått for litt mer gram og gjerne mod+. Slik at de ble like breie men at det var litt mer projeksjon Ellers er jeg sååå glad for at du føler deg bedre Puppedama! Slik som Ceca sier, har tenkt mye på deg de siste dagene.
*Bumblebee* Skrevet 7. januar 2013 #24571 Skrevet 7. januar 2013 litt mørkt det ene der, så ble litt mye skygger... som gjør at d sikkert ser ut som det er mer heng enn det er, men sidebildet viser vel greit. Jeg har mer heng enn deg! sett fra siden iaf..ser ut som vi er någenlunde samme str,jeg har kansje en smuule større,litt vanskelig å se utifra bildet. Har du ammet monroe? ser dine også er slik "tom" som mine er,øverst liksom.(ikke for å være frekk altså ) de lignet på mine. hvor og når skal du op.?har du bestemt deg for sted..? og hvor mye er det evt snakk om? haha ble masse sp.m.her nå
*Bumblebee* Skrevet 7. januar 2013 #24572 Skrevet 7. januar 2013 Hei! Jeg har også hest og det har gått helt fint! Har lånt henne bort til en dyktig rytter i fire uker, i fbm opr. Var en tur i stallen etter ei uke, møkket boksen og longerte hesten. Hun er litt sprellete, så holdt armene godt inntil kroppen. Fikk et lite blåmerke inntil det ene brystet, så hadde nok tatt litt for hardt i... Red for første gang i går, er 5 uker postop nå på onsdag. Red ei lett dressurøkt og det gikk helt greit, hadde på to sportsbh for å holde dem skikkelig på plass. Red på time i dag, ei rel hard dressurøkt. Gikk greit det også, men hjelpes..formen kjentes ut som den var skikkelig på bunn! Blir nok å kjenne det i en del muskler i morgen, men brystmusklene er helt ok. Tenkte å hoppe litt på onsdag, gleder meg som en unge :-) Har bært et par sponsekker i dag og det er ikke spesielt behagelig, så det er greit å bruke de hjelpemidlene man kan (sekketralle, f.eks). Hadde også foringsvakt nyttårsaften, med foring, ut-/innslipp for 25 hester og møkking til ti hester og det gikk fint. Vi var riktignok to, så det hjalp litt på. Kjenner fortsatt at brystmuskelen på ene siden er litt strammere enn den andre, men man lærer fort å bruke seg på en måte som gjør at den ikke belastes så mye. Jobber til vanlig som sykepleier og var tilbake på jobb etter 14 dager. Kjente jo under noen løft at det var litt ubehagelig, men ved å holde armene godt inntil kroppen og bruke riktig teknikk (bena), så gikk det veldig greit. Hadde god nytte av nedpressbåndet når jeg var på jobb, faktisk helt til godt ut i postop. uke 3. Ang. sminking..gikk helt greit å sminke dagen etter opr, men må bare finne måter å gjøre det på slik at det ikke gjør vondt. Har forstått det sånn at en grei regel er at albuene ikke skal over skuldrene :-) Tror ikke du kommer til å bry deg om sminke samme dagen som du er opr Lykke til når du ev. bestemmer deg for å gjøre det Oi!! du høres jo ut som rene superwoman..! kommer til å være så pysete,være redd for å "ødlegge noe" jeg.. hvor og når var det du op.?under/over,og hvor mye..? ikke så lett å følge med på alle de forskjellige her så jeg må bare spørre
LovelyMonroe Skrevet 7. januar 2013 #24573 Skrevet 7. januar 2013 Bare kjekt med spm!! Jeg har ikke ammet, så det er egentlig rart jeg har heng. Har drevet med hest i alle år så har en liten feeling på at det har noe med riding og feil/ingen bh ( da jeg var litt yngre) å gjøre... hehe.. eller, tja, vet jo ikke! Vet ikke str min, før jeg trente hadde jeg en c(men ikke så stor), tror det faktisk er en liten b nå. Har kun én B-cup bh og den er litt for stor, så tja.. liten B kan jeg tenke meg og ønsker meg stor C eller på kanten til D ja, mine er tomme øverst, og gjerne det jeg vil skal se annerledes ut, at puppen starter lenger oppe og fyller opp tomrommet, håper jo det blir slik jeg ønsker!! Kunne du lagt ut bilde av dine?? Blir nok ved Teres(Klinikk bergen) ved nesttun tror jeg. Der koster det ca 32.000 og fikk et godt inntrykk. Ble bestilt time og alt da jeg var på konsultasjon. Men kan jo avbestille osv frem til datoen, var bare så det "var gjort". datoen da er 07 mars så det er akkurat to mnd til.... iiiik!!!! ... Mtp på str så tenker jeg det blir ca 350gr, anatomiske proteser. Husker ikke om det var under muskel, men håper og ønsker det.
LovelyMonroe Skrevet 7. januar 2013 #24574 Skrevet 7. januar 2013 Du har ikke noe mer heng enn jeg hadde, og hos meg ble ikke det nevnt. Jeg var riktignok bare på én konsultasjon, da. Men så fikk jeg virkelig fyllt opp og Har ikke følgt med på tråden, så derfor jeg må spør: Har du operert? Kan jeg se før og etter bilde? veldig greit om vi ca hadde like mye/lite heng Hvor op. du?
Lille v Skrevet 7. januar 2013 #24575 Skrevet 7. januar 2013 (endret) Oi!! du høres jo ut som rene superwoman..! kommer til å være så pysete,være redd for å "ødlegge noe" jeg.. hvor og når var det du op.?under/over,og hvor mye..? ikke så lett å følge med på alle de forskjellige her så jeg må bare spørre Ingen superwoman, nei. Bare i god form og veldig klar for å komme i gang igjen :-) Man blir så lei av å sitte med borrelås i sofaen ;-) Har under anatomiske, under muskel. 325 i ene og 400 i andre, pga str. forskjell. Fikk bytta ut gml saltvannsproteser som ikke var noe fine etter to graviditeter og amming..Mulig jeg må opr på nytt pga at str forskjellen ble litt for stor, men det kan jo ennå endre seg... Opr. på Aviva Helse. Hadde samme kirurg første gang også. Har du noen tanker om type proteser, mengde for deg etc? Endret 7. januar 2013 av Lille v
*Bumblebee* Skrevet 7. januar 2013 #24576 Skrevet 7. januar 2013 men teres,er ikke det privatklinikk? samme klinikk-kjede puppedama brukte? har litt angst for de siden hun fikk så mye tull....det var vel ikke på samme klinikken vel og merke,men likevel..(er ikke sikker altså,kan godt være jeg blander nå) og en ting til,er dråpeformet anbefalt om man har lite fylde oppe? jeg trodde ikke det..men,kirurgen vet vel best uansett,masse lykke til!!! jeg tenker meg at det ikke blir før over sommeren for min del,med tanke på pengene bla.a. må spares her! og jeg er veldig usikker på hvor jeg skal ta...holder en knapp på fornebu klinikken foreløpig,tror jeg! eneste er jo at det er laangt borte fra her jeg bor..
*Bumblebee* Skrevet 7. januar 2013 #24577 Skrevet 7. januar 2013 Ingen superwoman, nei. Bare i god form og veldig klar for å komme i gang igjen :-) Man blir så lei av å sitte med borrelås i sofaen ;-) Har under anatomiske, under muskel. 325 i ene og 400 i andre, pga str. forskjell. Fikk bytta ut gml saltvannsproteser som ikke var noe fine etter to graviditeter og amming..Mulig jeg må opr på nytt pga at str forskjellen ble litt for stor, men det kan jo ennå endre seg... Opr. på Aviva Helse. Hadde samme kirurg første gang også. Har du noen tanker om type proteser, mengde for deg etc? har ikke noe spesifikt ang str og type enda,vil gå på konsultasjon først og få litt forklaring osv.Men vil hvertfall opp to str,er vel en B/liten B nå..? Om det lar seg gjøre,kommer jo an på formen på min kropp osvosv.Vil helst ha runde proteser,tror ikke jeg velger høyprofil.vil IKKE ha victoria beckham-fotball pupper! det ser fælt ut synes jeg..vet nok litt mer etter konsultasjon
*Bumblebee* Skrevet 7. januar 2013 #24578 Skrevet 7. januar 2013 Takk for det jeg har moderat profil, så de ser mye større ut forfra enn fra siden.. Skulle jeg gjort det om igjen hadde jeg gjerne gått for litt mer gram og gjerne mod+. Slik at de ble like breie men at det var litt mer projeksjon Ellers er jeg sååå glad for at du føler deg bedre Puppedama! Slik som Ceca sier, har tenkt mye på deg de siste dagene. Må bare si,wow dine var fine!! er slike jeg vil ha,hva hadde du i utg.punktet,og hvor mye la du inn? :D
LovelyMonroe Skrevet 7. januar 2013 #24579 Skrevet 7. januar 2013 hva har skjedd med puppedama da? Tror det handler om hvilke kirurg man får, hørt både positivt og mindre positivt om teres. men vil gjerne høre hva Puppedama måtte igjennom! Trodde og dråpeformede var minst egnet ved litt heng, men etter å ha snakket med tre kirurger pluss sett bilder seg jeg at det blir finest med anatomiske. Så bilder på konsultasjonen av en med runde og det var ikke noe fint syns jeg. Fyller opp tomrommet med dråpeformet/anatomisk også helt fint, ifølge dem ...
*Bumblebee* Skrevet 7. januar 2013 #24580 Skrevet 7. januar 2013 Ok så bra da!jeg har ikke vært på konsult.enda,så kan ikke uttale meg for mye kansje jeg og trenger dråpeform når kirurgen har sett på meg:) jeg har ikke lest heele historien til puppedama,men hun har måttet gå igjennom 2 operasjoner og er enda ikke helt fornøyd.om du blar et godt stykke bakover i tråden så skriver hun litt om det. ang bilder så får jeg ikke gjort noe enda,har ikke tlf el kamera jeg får koblet opp til dataen.Har også et lett gjenkjennelig kjennetegn,så kommer til å måtte holde over de litt pga det...haha vil ikke at folk skal kjenne meg igjen
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå