RosaPrinsesse Skrevet 14. desember 2012 #24001 Skrevet 14. desember 2012 Føltes det greit å sove uten? Når jeg våkner og har ligget på den ene siden er det litt press i brystet til jeg legger meg på den andre siden. Har du det? Merker ikke noe til det ellers. Kun når jeg ligger lenge på en side også kan jeg kjenne det litt jevnstore bryst når jeg har ligget på ryggen lenge, en slags brennende følelse. Føles helt ok. Litt merkelige følelser bare, kindof.. Merker at jeg sklir mer og mer over mot magen, jeg sover som regel langt over på høyre side og aller helst på magen, men det går bare ikke enda. Det er ikke vondt, men det kjennes som om jeg ligger på to håndballer! Kan ikke huske at det har vært noe ubehagelig å ligge lenge på ryggen, har vel ikke blitt liggende lenge nok
Puppedama Skrevet 14. desember 2012 #24002 Skrevet 14. desember 2012 Føles helt ok. Litt merkelige følelser bare, kindof.. Merker at jeg sklir mer og mer over mot magen, jeg sover som regel langt over på høyre side og aller helst på magen, men det går bare ikke enda. Det er ikke vondt, men det kjennes som om jeg ligger på to håndballer! Kan ikke huske at det har vært noe ubehagelig å ligge lenge på ryggen, har vel ikke blitt liggende lenge nok Jeg klarer ikke sove på siden lenger uten pute mellom puppene,får følelsen av at jeg ligger på en ball. Med pute føles det riktig nok bedre:)
Summer.-) Skrevet 14. desember 2012 #24003 Skrevet 14. desember 2012 Jeg klarer ikke sove på siden lenger uten pute mellom puppene,får følelsen av at jeg ligger på en ball. Med pute føles det riktig nok bedre:) Det høres ikke noe særlig ut. Får håpe det går seg til, skal vel ikke være sånn at man må sove med pute imellom resten av livet får man håpe..
Puppedama Skrevet 14. desember 2012 #24004 Skrevet 14. desember 2012 Det høres ikke noe særlig ut. Får håpe det går seg til, skal vel ikke være sånn at man må sove med pute imellom resten av livet får man håpe.. Jeg er ganske tynn i overkroppen,og det gjør nok at det merkes bedre,men kan ikke se for meg at dette kan bli noe bedre på noe vis. Implantat under muskel flytter jo ikke på seg sånn som naturlige pupper gjør. Og de flyter i hvertfall ikke utover! Derimot strutter de nesten mer når jeg ligger enn når jeg står.
Lille v Skrevet 14. desember 2012 #24005 Skrevet 14. desember 2012 Hehe okei. Spent på hva min størrelse blir.. Hadde B cup å la inn 375 og 400. Men så hadde jeg litt å fylle opp etter amming.. Men ei venninne av meg sa hun bruker C i bh fra H&M , men da hun målte seg i en undertøysbutikk på Majorstua måtte hun opp i DD !! Såe.. Skjønner ikke helt hvorfor det er så stor forskjell .. Hei! Ny her, jeg! Har du lagt over el under muskel? Runde el anatomiske? 1
Lille v Skrevet 14. desember 2012 #24006 Skrevet 14. desember 2012 Jeg valgte Colosseum fordi jeg ikke følte meg helt på bølgelengde med kirurgen jeg snakket med på Fornebu, men jeg tror nok at jeg bare var uheldig. For søsteren min er veldig fornøyd der. Neida, sykepleierne var kjempeflinke og snakket med meg hele veien. Husker ikke engang at jeg sovnet. De var helt fantastiske. Jeg var også redd for alt mulig, særlig narkose. Men det gikk jo bare kjempe fint, og det var ingenting å være redd for. Var faktisk bare veldig behagelig sov meget godt. Føltes som om jeg bare hadde blunket et sekund. Og de aller fleste er redde for narkose. Det som hjalp meg å tenke er det at, når man opererer på et privat sykehus, så har de så mye å tape på at noe går galt. Offentlige hysjer jo ting ned. Men regjeringen hater privatsykehus, så skjer noe der, så stenger det nok fort. Så de har altfor mye å tape på å ta unødvendige sjangser Jeg har jo lagt under muskel, og syntes faktisk ikke det er så ille som jeg hadde trodd. Har jo hørt mye om hvor vondt det er. Men jeg syntes ikke det er veldig vondt. Men kommer kanskje litt an på smerteterskel osv? Hei! Du har lagt under muskel, ser jeg. Har du anatomiske eller runde? Mengde? Hvordan kjenner du deg nå? Ble opr på Aviva 5/12, anatomiske, under muskel. Byttet ut saltvanninnlegg som har lagt siden -97 pga myyyyye rippling og polvottebryst etter amming. Har nå sånn merkelig, stikkende smertefølelse i det ene brystet når jeg bøyer meg fremover, akkurat som om implantatet forsøker å sprenge seg ut...Er bedre når støttebåndet er på. Har litt av det samme på andre, men det sprenger mer inn mot kløften, når jeg ligger på siden. Fikk på det litt blodutredning dag 5 postop, men har sikkert vært litt for aktiv da... Hvor lenge ble du oppfordret til å bruke støttebandet?
Lille v Skrevet 14. desember 2012 #24007 Skrevet 14. desember 2012 Hei! Jeg har tenkt på operasjon i flere år, og har veldig lyst! Jeg var hos legen på konsultasjonstime for noen dager siden, og han sa jeg måtte tenkte nøye gjennom det! Jeg er ikke helt flatbrystet, men føler ikke at kroppen er proposjonell. Jeg er dessuten veldig glad i å løpe, og når kroppsfett forsvinner er det brystene som får «lide»... Jeg er bare 20 år og er utrolig redd for å angre bittert i ettertid. Selv om jeg er ganske sikker på at jeg ikke vil angre om alt går bra, er jeg redd for hvordan det blir den dagen jeg kanskje skal få barn. 50 % sannsynlighet for å få kapseldannelse er jo ganske mye! Da jeg var hos legen oppdaget jeg at det også går an å legge via brystvorten. Jeg glemte jo selvfølgelig å spørre videre om dette.. Så jeg har en del spørsmål som jeg håper dere kan svare på/hjelpe meg med: 1. Har noen erfaring med det å operere gjennom brystvorten? Er det vondt? Er arret veldig tydelig 2. Har man mulighet til å amme selv om man tar det gjennom brystvorten? 3. Hvordan vil en eventuell kapseldannelse se ut når protesen opereres gjennom brystvorten? Vil den bli like «stram» som ved innleggelse under brystet? Håper dere kan hjelpe meg! Hei! Ble opr. første gang i -97, saltvannsinnlegg med åpning under brystvorten. Arrene ble svært pene, ingen kunne se det, med mindre de visste om det. Har bytta innlegg for 9 dager siden til anatomiske, silikon og under muskelen. PK brukte de samme inngangene, men det er vanskelig å si noe om arrene ennå...Han har åpnet litt mer da det er lagt inn større innlegg. Han har begge gangene også brukt tråd som må fjernes, ikke sånn som forsvinner av seg selv. Hadde samme PK begge gangene. Har ammet to barn, fullammet til 4-5mnd og det har gått helt fint. Den komplikasjonen jeg fikk var at det ene brystet utviklet seg mindre enn det andre da melka kom og ble betydelig mindre og produserte litt mindre melk. Mest sannsynlig så har det no med opr. å gjøre, men det kan være at det bare ble sånn, uavhengig av opr. Håper dette kan være til hjelp
Lille v Skrevet 14. desember 2012 #24008 Skrevet 14. desember 2012 De gjør nok det, er bare jeg som er "en smule" utålmodig... Om 3 uker kan jeg begynne å bruke vanlig bh, men uten spiler. Vet dere om man kan kjøpe spilebh og ta ut spilene? Sømmen er der allikevel, men det ser ut som den sømmen er på de spileløse også. Jeg finner ikke så mange fine spileløse bh...og kunne godt tenkt meg noen flotte bh nå som jeg har fått pupper som kan fylle dem Har kjøpt noen fine spileløse på Lindex, de går opp til store str.Her er linken: http://www.lindex.com/no/undertoey/bh/6710422/Soft-BH/?styleId=22190757 Finner ikke større enn C-cup her, men har selv kjøpt 75D, mulig de har E også. Har kjøpt både hvit og sort, synes de var fine og gleder meg til å kunne bruke de...om noen uker.
Lille v Skrevet 14. desember 2012 #24009 Skrevet 14. desember 2012 Jeg gikk på den feilen nemlig. For jeg prøvde meg frem i en butikk og handlet på nett i samme størrelse. Skulle vise seg at det var dumt:P BH må bare prøves Ja,nå har det blitt ganske tydelig på venstre også. I begynnelsen var det bare på høyre. Skal bli så godt å få fikset! Det irriterer meg skikkelig,for jeg kan jo ikke kjøpe meg flere BH-er heller når jeg ikke vet om de blir forstørret. Begynner å bli litt lei de jeg har nå. Er vant til å ha fler å velge i Nei,dette er spennende. Jeg kommer til å kjempe for å få inn mer. Det er jo fortsatt mye hud til overs om de blir flyttet lengre ned og jeg vil for pokker ha stramme pupper,når jeg kostet på de over 30 000,- og operert 2 ganger! Hei! Ser du er opr. under muskel, men har fått komplikasjoner. Greier ikke å finne det du tidligere har skrevet. Kan jeg spørre hvilke komplikasjoner du har fått siden du skal opr. igjen? Hvilke type protese har du? Var selv opr. 5/12, men er svært usikker på om det blir bra. PK har lagt inn mye mer i det ene pga størrelsesforskjell, noe vi viste om, men synes størrelsesforskjellen er stooor på hø og ve. Vet jo at det er tidlig i prosessen og at de nok vil forandre seg, men som det ser ut nå, så er det ikke riktig bra...
Puppedama Skrevet 14. desember 2012 #24010 Skrevet 14. desember 2012 Hei! Ser du er opr. under muskel, men har fått komplikasjoner. Greier ikke å finne det du tidligere har skrevet. Kan jeg spørre hvilke komplikasjoner du har fått siden du skal opr. igjen? Hvilke type protese har du? Var selv opr. 5/12, men er svært usikker på om det blir bra. PK har lagt inn mye mer i det ene pga størrelsesforskjell, noe vi viste om, men synes størrelsesforskjellen er stooor på hø og ve. Vet jo at det er tidlig i prosessen og at de nok vil forandre seg, men som det ser ut nå, så er det ikke riktig bra... Hei! Jeg har fått SKIKKELIG double bubble,ikke den typen hvor folden er flyttet,men den hvor det opprinnelige brystevevet henger løst under implantatet. På meg henger det kanskje 4-5 cm løst på høyre side og noe mindre på venstre. Jeg har Eurosilicone ru,høyprofil under muskel.
RosaPrinsesse Skrevet 14. desember 2012 #24011 Skrevet 14. desember 2012 (endret) Skiftet teip igjen i dag, siden den holdt på å løsne. Her er det kommet litt mer farge på arrene enn for knappe to uker siden, helt normalt. Det lille, mørkere området ytterst til venstre på første bildet er ganske ømt, kjennes omtrent ut som et sting/knute er på vei ut eller noe; Endret 14. desember 2012 av RosaPrinsesse
Puppedama Skrevet 14. desember 2012 #24012 Skrevet 14. desember 2012 Skiftet teip igjen i dag, siden den holdt på å løsne. Her er det kommet litt mer farge på arrene enn for knappe to uker siden, helt normalt. Det lille, mørkere området ytterst til venstre på første bildet er ganske ømt, kjennes omtrent ut som et sting/knute er på vei ut eller noe; Du har utrolig tynne arr! Mine er mye bredere!
RosaPrinsesse Skrevet 14. desember 2012 #24013 Skrevet 14. desember 2012 Du har utrolig tynne arr! Mine er mye bredere! Takk, jeg vet Flink til å sy han der Skolleborg. Det lange bukplastikkarret er i all hovedsak veldig fint det også, men temmelig bredt midt på foran, fordi jeg sover på magen.. Hehe. Ut mot sidene ser det ut som små risp, nesten. Men jeg regner med at disse arrene også blir litt bredere med tiden da, det gjorde iallefall bukpalstikkarret. Men jeg har god grohud, tror jeg.
Puppedama Skrevet 14. desember 2012 #24014 Skrevet 14. desember 2012 Takk, jeg vet Flink til å sy han der Skolleborg. Det lange bukplastikkarret er i all hovedsak veldig fint det også, men temmelig bredt midt på foran, fordi jeg sover på magen.. Hehe. Ut mot sidene ser det ut som små risp, nesten. Men jeg regner med at disse arrene også blir litt bredere med tiden da, det gjorde iallefall bukpalstikkarret. Men jeg har god grohud, tror jeg. Det kan tyde på at du har det Skal se om jeg får surret meg til å legge ut bilde av mine arr senere i kveld,så kan du se forskjellen:)
Lille v Skrevet 14. desember 2012 #24015 Skrevet 14. desember 2012 Hei! Jeg har fått SKIKKELIG double bubble,ikke den typen hvor folden er flyttet,men den hvor det opprinnelige brystevevet henger løst under implantatet. På meg henger det kanskje 4-5 cm løst på høyre side og noe mindre på venstre. Jeg har Eurosilicone ru,høyprofil under muskel. Å huff...ja, det er vel det som kan skje med implantat under muskel, har jeg forstått. Var litt redd for det, jeg og, pga amming og noe heng. Så flott at kirurgen ordner opp uten at det blir no styr. Er jo selvfølgelig sånn det skal være, men ekstra ille om man må argumentere eller legge press på klinikken. Det er jo en kostbar affære å operere seg, og da er det jo viktigst av alt at man er fornøyd! Har du ammet? Hatt innlegg før? Regner med du får kjempefine pupper når det er gjort.. Fant bildene du hadde lagt ut rett etter opr. og nå. Ganske merkelig, for de ser jo så flotte ut på det bildet du la ut like etter opr... Sa din PK noe om hvor lang tid det måtte gå mellom inngrepene? Du var opr i september? Ser jo helst at jeg ev. slipper reopr mot sommeren. Vil være fit til den tid... Har også Eurosilicone, men anatomiske. Min PK la inn 400/325 pga str forskjell...
Puppedama Skrevet 14. desember 2012 #24016 Skrevet 14. desember 2012 Å huff...ja, det er vel det som kan skje med implantat under muskel, har jeg forstått. Var litt redd for det, jeg og, pga amming og noe heng. Så flott at kirurgen ordner opp uten at det blir no styr. Er jo selvfølgelig sånn det skal være, men ekstra ille om man må argumentere eller legge press på klinikken. Det er jo en kostbar affære å operere seg, og da er det jo viktigst av alt at man er fornøyd! Har du ammet? Hatt innlegg før? Regner med du får kjempefine pupper når det er gjort.. Fant bildene du hadde lagt ut rett etter opr. og nå. Ganske merkelig, for de ser jo så flotte ut på det bildet du la ut like etter opr... Sa din PK noe om hvor lang tid det måtte gå mellom inngrepene? Du var opr i september? Ser jo helst at jeg ev. slipper reopr mot sommeren. Vil være fit til den tid... Har også Eurosilicone, men anatomiske. Min PK la inn 400/325 pga str forskjell... Jeg har ammet to barn,og begge i nesten ett år hver. Hadde også store bryster før jeg ammet min siste (75e),men etter det hadde jeg bare huden igjen. Den huden er også veldig strekt,tydeligvis mer enn PK la merke til,derfor må det litt til for å fylle opp. Har ikke hatt innlegg før,forsåvidt. Han har ikke sagt noe om hvor lang tid det MÅ gå,men jeg skal opereres i slutten av januar,og da har det gått 4 måneder. De var ganske fine så lenge hevelsen var der,men når den begynte å forsvinne så gikk det brått nedover. Den siste måneden har jeg ventet for å se om det ble noe bedring,men da det ikke gjorde det sa kirurgen at vi tar en ny operasjon. Slipper heldigvis å gå sånn så lenge. Måtte dette bli den siste operasjonen vel og merke!
Mik85 Skrevet 14. desember 2012 #24017 Skrevet 14. desember 2012 (endret) Hei! Ny her, jeg! Har du lagt over el under muskel? Runde el anatomiske? Under muskel, runde, høy profil, 375 og 400cc Har ammet, så trengte å fylle opp litt Men angrer på at jeg ikke tok liiiiitt mer Endret 14. desember 2012 av Mik85
Cupcake92 Skrevet 15. desember 2012 #24018 Skrevet 15. desember 2012 Hei! Du har lagt under muskel, ser jeg. Har du anatomiske eller runde? Mengde? Hvordan kjenner du deg nå? Ble opr på Aviva 5/12, anatomiske, under muskel. Byttet ut saltvanninnlegg som har lagt siden -97 pga myyyyye rippling og polvottebryst etter amming. Har nå sånn merkelig, stikkende smertefølelse i det ene brystet når jeg bøyer meg fremover, akkurat som om implantatet forsøker å sprenge seg ut...Er bedre når støttebåndet er på. Har litt av det samme på andre, men det sprenger mer inn mot kløften, når jeg ligger på siden. Fikk på det litt blodutredning dag 5 postop, men har sikkert vært litt for aktiv da... Hvor lenge ble du oppfordret til å bruke støttebandet? Hei! Jeg har runde og 400 cc. Føler meg forholdsvis bra. Den vestre puppen gjør litt vondt iblandt. Hvis jeg gjør rare bevegelser eller belaster litt mye på den siden, så stikker det, vanskelig å forklare, men det sprenger på innsiden på en måte. Som om noe er i klem. Men idag har det gitt seg en god del, og jeg føler meg veldig bra jeg fikk beskjed om å ha på støttebånd i 10 dager. Dvs, jeg kan fjerne det imorgen. Endelig! Hvor lenge må du bruke ditt? Virker som om jeg har vært heldig. Alt har gått veldig fint så langt og jeg er veldig fornøyd med alt :D 1
Sorie Skrevet 15. desember 2012 #24019 Skrevet 15. desember 2012 Hei! Jeg har runde og 400 cc. Føler meg forholdsvis bra. Den vestre puppen gjør litt vondt iblandt. Hvis jeg gjør rare bevegelser eller belaster litt mye på den siden, så stikker det, vanskelig å forklare, men det sprenger på innsiden på en måte. Som om noe er i klem. Men idag har det gitt seg en god del, og jeg føler meg veldig bra jeg fikk beskjed om å ha på støttebånd i 10 dager. Dvs, jeg kan fjerne det imorgen. Endelig! Hvor lenge må du bruke ditt? Virker som om jeg har vært heldig. Alt har gått veldig fint så langt og jeg er veldig fornøyd med alt :D Så bra ! Jeg har også hørt at det er flere som opplever ¨stikking¨ etterpå. Går det fort over, eller kan det var en stund? Vet du noe mer om hvilken størrelse du har fått? Nå er det virkelig ikke lenge igjen til min tur! to dager igjen! Kan ikke tro det.. ! Nå skjer det faktsik Har du/dere opplevd å ha fått strekkmerker på brystene siden dere fikk silikon? 1
Puppedama Skrevet 15. desember 2012 #24020 Skrevet 15. desember 2012 Stikking er helt vanlig. Tror jeg hadde det i ca 4 uker
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå