camcam Skrevet 6. september 2007 #2301 Del Skrevet 6. september 2007 hmm... blir nesten litt redd for å svare, for dette er så kjempeindividuelt... men mine forandret seg i ca seks uker. fra å være gigantiske pupper som sto rett ut, har de krympet til en naturlig str, og fått et fint heng. jeg tror nok du bør belage deg på litt forandring, ja, men til det bedre vil jeg tro jeg syntes mine var perfekte som de var, og ville ikke ha noe forandring, men de er jo enda finere nå! kjempenaturlige! hvis du prøvde 75d, men egentlig bruker 70... vil ikke det si at du er 70e? det er det samme som meg, isåfall gikk fra 70c til 70e med 380ml. Tusen takk for svar! Ja, det er så utrulig individuelt, det er jo litt frustrerende Ser at den andre har forandret seg bare på de siste to dagene. Var på 10 dagers kontroll i dag, og legen sa at de ser nok veldig annerledes ut om 1 år... Tipper det går veldig gradvis fremover. Ja, jeg må nok bruk 70e eller dd i enkelte BH-er, men er nok en 70d til "vanlig". Legen sa i dag at jeg kan begynne å bruke vanlige BHer alt (jippi!), så jeg dro umiddelbart inn på en undertøysbutikk og kjøpte en nydelig BH! Og vi kom frem til at jeg måtte ha 70D, ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
camcam Skrevet 6. september 2007 #2302 Del Skrevet 6. september 2007 Hei camcam Gratulerer med nye pupper!!! Jeg er desverre ikke kommet like langt som deg. Skal til pers først i oktober. Veldig misunnelig!! Du har funnet rette stedet for å komme i kontakt med flere som har gjort det samme som deg. Alle er, som du vil merke, super hyggelige her inne, og folk deler gjerne sine opplevelser og tips. Så velkommen hit! -Perle77- Tusen takk Du har virkelig noe å glede deg til!!! Jeg må innrømme at jeg har prøvd alle klærne i klesskapet de siste dagene, og boy så mye penere klærne sitter på kroppen nå!!! Det jeg liker med min størrelse, er at jeg kan se virkelig barmfager ut i noen klær, og mer vanlig ut i andre klær. Veldig greit når man skal i familieselskaper Er godt å ha noen her å snakke med, ja. Som forstår hvorfor man tar det valget vi har gjort. Og som kan dele sine erfaringer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
camcam Skrevet 6. september 2007 #2303 Del Skrevet 6. september 2007 hei camcam:) har lagt de over muskel:) når hadde du operasjon da? puppene mine er 3 dager gamle i dag;) hihi, og jeg er bare kjempe stolt av dem håper de vil synke litt da.. for de er litt voldsomme "oppe" enda, og "lite pupp" under hvis du skjønner men håper det går seg til:) ellers er de kanon fine! spent på hvilden str de blir da.. la som sagt inn 289 i hver.. regner med jeg blir en 75d/80c:) tror jeg uans går opp til 80 rundt, for 75 er akk stramt på ytterste hakket, og da kan jeg nok likeså gjerne gjøre det:) (lettere å finne 80c enn 75d tror jeg... og 80 er det litt lenger spile) ellers går alt helt fint nå, eneste som plager meg er att strikken på den "deilige" bh`n strammer slik rett over såret, men det er på en måte der den sitter riktig.. så må jo bare sitte der.. enda nå har jeg jo plaster over enda også :klø: men men.. må jo renge med litt;) kjempe godt å snakke med noen som også akk har operert:) Hei! Så fint at du også har lagt over muskel, da er det lettere å sammenligne. Mine pupper er 10 dager gamle i dag Og de blir mer og mer en del av meg. Og jeg må innrømme at med en ekte BH på i dag, så følte jeg meg plutselig myye bedre :-D Skal si selvtilliten steg et par hakk, ja Kjenner igjen følelsen av å ha pupper som er høyt oppe - jeg følte jeg hadde noen harde pistoler der oppe de første dagene Nå er de blitt mye mer runde og fine, og er blitt veldig myke. Og jeg kjenner veldig godt igjen det med at strikken i sportsbh-en strammer over arret. Det var faktisk det som plaget meg mest den første uken. Har egentlig ingen gode råd å komme med her. Men sjekk at sporstbhen ikke er for liten - da presser den unødvendig mye på allerede ømme bryster. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
camcam Skrevet 6. september 2007 #2304 Del Skrevet 6. september 2007 ett spørsmål.. noen som vet ca når "presset" gri seg? opererte på mandag.. skal på jobb igjen onsdag, men slik det er i dag kunne jeg ikke jobbet.. utrolig vondt å stå oppreist.. presser veldig, men dette er sikkert normalt? kjennes liksom ut som om dem har fått juling i natt.. og vil dem "synke" litt? Presset vil bli mindre og mindre for hver dag. Det er vanligvis verst om morgenen (morning boobs ) Jeg merket stor forbedring nøyaktig 1 uke etter operasjonen, og hver dag etterpå har bare blitt bedre og bedre. Jeg kjenner fremdeles litt press om morgenen når jeg står opp, og om kvelden om jeg har sittet for lenge i ro Men det er ikke smerter, bare press. Litt sånn melkespreng følelse (om du har hatt det :-) ) Og brystene dine vil synke, ja. Jeg anbefaler deg å ta noen bilder av brystene dine forfra og fra siden, da er det lettere å se forandringene i ukene fremover. Men husk å lagre de på et litt mer privat sted enn der du har familiebildene som du deler med venner og familie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
luzy Skrevet 6. september 2007 #2305 Del Skrevet 6. september 2007 tuuusen kjempe takk for god hjelp:))) betryggende! -luzy- Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
luzy Skrevet 7. september 2007 #2306 Del Skrevet 7. september 2007 Presset vil bli mindre og mindre for hver dag. Det er vanligvis verst om morgenen (morning boobs ) Jeg merket stor forbedring nøyaktig 1 uke etter operasjonen, og hver dag etterpå har bare blitt bedre og bedre. Jeg kjenner fremdeles litt press om morgenen når jeg står opp, og om kvelden om jeg har sittet for lenge i ro Men det er ikke smerter, bare press. Litt sånn melkespreng følelse (om du har hatt det :-) ) Og brystene dine vil synke, ja. Jeg anbefaler deg å ta noen bilder av brystene dine forfra og fra siden, da er det lettere å se forandringene i ukene fremover. Men husk å lagre de på et litt mer privat sted enn der du har familiebildene som du deler med venner og familie hadde ett spørsmål til jeg camcma hvor lenge ventet du med å dusje? opererte 8 mandag morgen, og det ene plasteret mitt har fallt av.. kan jeg ta en liten dusj i dag tror du? :-D føler jeg trenger det:) hu sykesøstera sa jeg sku ta av plastrene etter 4-7 dager og da kunne jeg dusje, så skulle jeg bare ha teip på.. og jeg gryer meg så forferdelig til å ha sportsbh`n kun over teipen :cry: det tror jeg gjør vondt.. men men.. hu sa jeg bare sku klappe teipen tørr da, men venner av meg som har operert sa det lønte seg å føne den helt tørr, så det ikke var rått under der, og det høres jo logisk ut? :klø: takk for hjelp så lenge, håper du får svart i dag -luzy- Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
camcam Skrevet 7. september 2007 #2307 Del Skrevet 7. september 2007 hadde ett spørsmål til jeg camcma hvor lenge ventet du med å dusje? opererte 8 mandag morgen, og det ene plasteret mitt har fallt av.. kan jeg ta en liten dusj i dag tror du? :-D føler jeg trenger det:) hu sykesøstera sa jeg sku ta av plastrene etter 4-7 dager og da kunne jeg dusje, så skulle jeg bare ha teip på.. og jeg gryer meg så forferdelig til å ha sportsbh`n kun over teipen :cry: det tror jeg gjør vondt.. men men.. hu sa jeg bare sku klappe teipen tørr da, men venner av meg som har operert sa det lønte seg å føne den helt tørr, så det ikke var rått under der, og det høres jo logisk ut? :klø: takk for hjelp så lenge, håper du får svart i dag -luzy- Hei! Jeg har inntrykk av at de ulike kirurgene gir ulike råd. Jeg fikk beskjed om at jeg kunne dusje allerede 2 dager etter opersjonen, og deretter måtte jeg dusje hver dag. Jeg har kun brukt micropore tapen, og aldri brukt plaster. Etter dusjen har jeg tørket forsiktig av med et håndkle, og gått en liten stund uten bh for å være sikker på at det var blitt tørt. Har vært inne på tanken om føner, men synest tapen tørker så fort likevel. Stingene/sårene var helt fine og tørre når jeg var på kontroll, og jeg kunne som sagt begynne å bruke vanlig BH allerede 10 dager etter opersajon. Forøvrig synest jeg spilene ble for vonde, så jeg bruker sportsBHen litt til, jeg ;-) Bare hyggelig å være til hjelp! Spør og grav mer dersom det er noe du lurer på! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
camcam Skrevet 7. september 2007 #2308 Del Skrevet 7. september 2007 Forresten, et godt tips dersom det presser med bhen på såret, er å ta cotton pads og legge akkurat over stingene. Det letter litt på presset. Det merket jeg i går når jeg gikk med bøyle BHen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fergie Skrevet 7. september 2007 #2309 Del Skrevet 7. september 2007 Forresten, et godt tips dersom det presser med bhen på såret, er å ta cotton pads og legge akkurat over stingene. Det letter litt på presset. Det merket jeg i går når jeg gikk med bøyle BHen. Bruker du spile bh allerede??? Det må du for all del ikke finne på å gjøre ennå. Såg at det bare var 10 dager siden operasjonen. Det er ALT for tidlig for deg å bruke det ennå. Du må i hver fall vente 6 uker. Og det er på det tidligste. Hvor har du forresten hørt at du kan bruke spile bh, allerede nå??? Og å bruke pads over arrene er ikke noe lurt, arrene må få puste, og dersom du dekker til de mer enn nødvendig, får de ikke det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
camcam Skrevet 7. september 2007 #2310 Del Skrevet 7. september 2007 Bruker du spile bh allerede??? Det må du for all del ikke finne på å gjøre ennå. Såg at det bare var 10 dager siden operasjonen. Det er ALT for tidlig for deg å bruke det ennå. Du må i hver fall vente 6 uker. Og det er på det tidligste. Hvor har du forresten hørt at du kan bruke spile bh, allerede nå??? Og å bruke pads over arrene er ikke noe lurt, arrene må få puste, og dersom du dekker til de mer enn nødvendig, får de ikke det. Det var kirurgen min som sa at jeg kunne bruke det nå alt... Kunne bruke spile BH, push up, sportsbh, you name it. Synest det virker veldig tidlig, men han sa at arrene var tørre og på god vei til å gro fint, så da skulle ikke det vere noen problem. Jeg brukte det litt i går (bare for å se hvordan det ser ut under topper ;-) ), men synest det ble altfor ubehagelig å gå med over lenger periode. Vet du hvorfor du ble anbefalt å vente i 6 uker? Er det pga stingene under? Beklager om jeg har spredd dårlige tips her! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fergie Skrevet 8. september 2007 #2311 Del Skrevet 8. september 2007 Det var kirurgen min som sa at jeg kunne bruke det nå alt... Kunne bruke spile BH, push up, sportsbh, you name it. Synest det virker veldig tidlig, men han sa at arrene var tørre og på god vei til å gro fint, så da skulle ikke det vere noen problem. Jeg brukte det litt i går (bare for å se hvordan det ser ut under topper ;-) ), men synest det ble altfor ubehagelig å gå med over lenger periode. Vet du hvorfor du ble anbefalt å vente i 6 uker? Er det pga stingene under? Beklager om jeg har spredd dårlige tips her! Grunnen til at de anbefaler min 6 uker, er pga at du skal la arrene få være i fred. Spilen på bh:en gnager på arrene, og kan dermed gi stygge arr. Jeg er ikke sikker på hvor lang tid stingene bruker på å gro, men hvis jeg ikke husker helt feil. Så burde de være helt grodd etter en 3 uker(er ikke helt sikker) Min kirurg anbefalte meg å vente 3 mnd før jeg brukte spile bh. Så jeg gikk bare med sports bh i 3 mnd. Ja, det kan være utrolig kjedelig å bare kunne bruke det. Men det lønner seg. Jeg opererte 4 desember 2006. Og du må se godt etter for å se arrene mine. Hvor lenge har du fått beskjed om å teipe arrene dine? Kan jeg spørre hvor du opererte? Ikke tenk på det med tipsene, det kan kjennes veldig deilig å få noe mykt på arrene. Men bare ikke gjør det til en vane. Sånn innimellom er greit. Men det ER bedre å ikke bruke det i det hele tatt. Hvor har du vært og fått målt brystene dine? Hvilken bh forretning? Du må forresten tenke på at brystene dine er nok litt hoven ennå, og etter hvert som de blir mykere. Vil det bli lettere å finne den rette størrelsen. Jeg såg også at du i tidligere innlegg sa at du brukte 70 før og nå 75. Det kan også være pga at du er ennå litt oppblåst og hoven. Du er nok fremdeles en 70. Mange Fergie! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillemyy Skrevet 8. september 2007 #2312 Del Skrevet 8. september 2007 Hei hei alle sammen! Nå er det tre dager siden jeg opererte inn 400 cc inn under muskelen, høy profil. Har hatt veldig lite smerte, kun når jeg har skulle reist meg opp fra liggende stilling i sengen. Har først i dag fått vondt under ene armhulen. Håper det skal gå over når jeg kommer hjem og får slappet av i kveld. Allerede samme dag som operasjonen var jeg frisk nok til å ta meg en tur på senteret og fikk shoppet litt, bærte selfølgelig ingenting da det ikke er bra. Jeg var tilbake på skolen allerede dagen etter operasjon og hadde ingen problemer, jobber i dag 8,5 timer og det går greit, utenom at jeg har litt smerter i foran ved armhulen. Jeg forventet med ikke å være så sprek så raskt, dagen etter operasjon vasket jeg håret, sminket meg, føhnet håret og allting. Og opplevde ingen problemer. Har nesten ikke tatt smertestillende i det hele tatt heller. Har nå enten en 75 eller 80 d. Er fornøyd med det jeg har sett hittils, men jeg har jo da ikke sett dem i hele sin prakt enda :-P hehe... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
milla-mor Skrevet 8. september 2007 #2313 Del Skrevet 8. september 2007 gratulerer, lillemyy så fint at alt gikk vel! husk å ikke løfte armene mer enn 45 grader, selv om det ikke gjør vondt... tenker da særlig på all hår-vaskingen du tydeligvis bedriver Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillemyy Skrevet 8. september 2007 #2314 Del Skrevet 8. september 2007 Ja, har prøvd så godt jeg kunne. Hehe har kansje ikke fulgt dette til punkt og prikke da..ooops :-P Hehe..Men har vært ganske flink. Noen som vet hvor man får kjøpt bher med d cup, hennes osv har ingenting. Vet at lazensa ahr mye, men det er dyyyrt :-P... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fergie Skrevet 8. september 2007 #2315 Del Skrevet 8. september 2007 Ja, har prøvd så godt jeg kunne. Hehe har kansje ikke fulgt dette til punkt og prikke da..ooops :-P Hehe..Men har vært ganske flink. Noen som vet hvor man får kjøpt bher med d cup, hennes osv har ingenting. Vet at lazensa ahr mye, men det er dyyyrt :-P... Som milla-mor sa, så må du ikke løfte for høyt. Selv om det kan virke uviktig, så er det det. Ikke bagatelliser det. Det koster deg mye mer å gjøre det opp igjen, både penger og smerte. Det er KUN deg det går ut over. Ta dette alvorlig. Bh i størrelse D, har de på h&m. Men hvis du vil ha ordentlig hjelp, går du til en bh forretning. De måler brystene dine, og vil finne de rette målene. Jeg målte meg på nettet, og da ble jeg en 80D, men når jeg gikk i en bh forretning, ble målene noe helt annet. Er idag en 70F. Kan jeg spørre hvor gammel du er? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fergie Skrevet 8. september 2007 #2316 Del Skrevet 8. september 2007 Forresten lillemyy, Gratulerer med operasjonen! :juhu: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
milla-mor Skrevet 8. september 2007 #2317 Del Skrevet 8. september 2007 hei, fergie jeg har ikke lagt merke til deg før for noen dager siden. er du ny, eller har du bare ikke skrevet på en stund? blir litt nysgjerrig på hvor lenge siden du opererte, og hvor mye, og sånn... virker jo som om du har ganske mye peil Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fergie Skrevet 8. september 2007 #2318 Del Skrevet 8. september 2007 hei, fergie jeg har ikke lagt merke til deg før for noen dager siden. er du ny, eller har du bare ikke skrevet på en stund? blir litt nysgjerrig på hvor lenge siden du opererte, og hvor mye, og sånn... virker jo som om du har ganske mye peil Hei! Det er en god stund siden jeg har vært her inne ja. Sist jeg sjekket, så var vel noen av de første innleggene mine her på kvinneguiden på side 35, der står det i hvert fall om operasjonen min. Jeg opererte 4 desember 2006. Og da opererte jeg inn 370cc under muskelen. Har du operert, eller skal du operere? Fergie! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
camcam Skrevet 8. september 2007 #2319 Del Skrevet 8. september 2007 Grunnen til at de anbefaler min 6 uker, er pga at du skal la arrene få være i fred. Spilen på bh:en gnager på arrene, og kan dermed gi stygge arr. Jeg er ikke sikker på hvor lang tid stingene bruker på å gro, men hvis jeg ikke husker helt feil. Så burde de være helt grodd etter en 3 uker(er ikke helt sikker) Min kirurg anbefalte meg å vente 3 mnd før jeg brukte spile bh. Så jeg gikk bare med sports bh i 3 mnd. Ja, det kan være utrolig kjedelig å bare kunne bruke det. Men det lønner seg. Jeg opererte 4 desember 2006. Og du må se godt etter for å se arrene mine. Hvor lenge har du fått beskjed om å teipe arrene dine? Kan jeg spørre hvor du opererte? Ikke tenk på det med tipsene, det kan kjennes veldig deilig å få noe mykt på arrene. Men bare ikke gjør det til en vane. Sånn innimellom er greit. Men det ER bedre å ikke bruke det i det hele tatt. Hvor har du vært og fått målt brystene dine? Hvilken bh forretning? Du må forresten tenke på at brystene dine er nok litt hoven ennå, og etter hvert som de blir mykere. Vil det bli lettere å finne den rette størrelsen. Jeg såg også at du i tidligere innlegg sa at du brukte 70 før og nå 75. Det kan også være pga at du er ennå litt oppblåst og hoven. Du er nok fremdeles en 70. Mange Fergie!Det hørtest veldig fornuftig ut det du skriver om at arrene vil gro bedre uten spiler som presser på. Merket jo godt presset når jeg gikk med spilene... Kanskje jeg misforstod kirurgen, at han mente jeg kunne bruke spile-bh på sikt? For jeg leste i papirene jeg fikk fra klinikken nå, at jeg skal bruke sports bh hver dag i 1-2 måneder. Tapen skulle jeg bruke i 3 måneder. Ble operert på Klinikk Bergen, og er veldig fornøyd med valget :-D Den ligger på Nesttun, og det er også der jeg var innom undertøysforretningen som ligger i senteret der. Husker ikke hva den heter i forbifarten. Ble målt til 70D. Er nøyaktig 70 cm under, og rundt 90/91cm over brystene. Jeg mener jeg skrev at jeg før har brukt 75 i størrelse, men at det er fordi jeg aldri egentlig har målt meg før. De har alltid blitt veldig vide etter en stund. Nå kjøpte jeg en 75C på Hennes & Mauritz forleden, og den passer på det innerste hakket. Så etterhvert vil den nok bli for vid for meg, ja. Men cupen passet fint. Du skriver at brystene sannsynligvis er hoven fremdeles. Hvordan vet man egentlig om de er hoven? Brystene er veldig myke nå, og jeg kan knipe de godt sammen. Skulle spørre kirurgen om det på torsdag, men det gikk selvsagt i glemmeboksen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
camcam Skrevet 8. september 2007 #2320 Del Skrevet 8. september 2007 Grattis med nye pupper, lillemyy Er enig med Fergie, du må ta dette mye mer alvorlig enn det du gjør. Selv om du ikke føler smerte ved å vaske håret og løfte ting, så skal du uansett ikke gjøre det! Og jeg vil absolutt tro spesielt fordi du har operert under muskel. Min kirurg anbefalte å ikke gjøre husarbeid på 2-3 uker heller. Så her er det mannen min som står for støvsuging, tømming av oppvaskmaskinen, oppheng av nyvaskede klær og slike ting som krever mye bruk av armene og brystmusklene. Jeg blir litt bekymret når jeg leser hvor lett du tar på det. Håper du innser at du må ta det mer med ro. Det ER mange komplikasjoner som kan oppstå etter operasjonen, dersom man ikke er forsiktig... Tenk nå over at de har klippet over muskele dine, og de skal ha ro til å vokse sammen igjen. Ang BHer, så fant jeg bare en i størrelse D på Hennes & Mauritz. Siden du har operert under muskel, vil det nok ta noen måneder før du får ditt endelige resultat. Det er ganske fasinerende å se utviklingen fra uke til uke på de som har operert under muskel! Lykke til - håper du slapper av den nærmeste uken Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå