Saaaa Skrevet 4. oktober 2012 #23041 Skrevet 4. oktober 2012 Hei Saaaa ! Ser du har operert deg i Bodø, hvilken kirurg? Skal operere meg hos Christian Busch, noen som har erfaring med han? Skal på konsultasjon om 13 dager, iiik. Jeg har også C.Busch. Veldig fornøyd med han. Fikk god oppfølging. Har jeg lurt på noe så har jeg sendt sms eller ringt han. Fått kjapt svar tilbake. skal du legge inn mye?
kris123 Skrevet 4. oktober 2012 #23042 Skrevet 4. oktober 2012 Æsj, må gå med brystbåndet 1 uke til. Men fikk heldigvis ha det av hvis jeg skulle noe spes for det var bare sånn i tilfelle. Skal feire bursdagen i morgen så da skulle jeg få slippe å ha det på :-D
snuppsia Skrevet 4. oktober 2012 #23043 Skrevet 4. oktober 2012 (endret) Jeg har også C.Busch. Veldig fornøyd med han. Fikk god oppfølging. Har jeg lurt på noe så har jeg sendt sms eller ringt han. Fått kjapt svar tilbake. skal du legge inn mye? Godt å høre! Vet ikke hvor mye jeg skal legge inn, har jo former men er ikke feit, så ønsker noe mellom 300-400 cc (det heter vel cc?). Vil jo at puppene skal passe kroppen min (noe de ikke gjør nå, 75a nå). Vi får se hva han sier :-) Får man velge selv om man vil legge over eller under muskel? Jeg vil ha under muskel, har ikke så mye pupp fra før av. Endret 4. oktober 2012 av snuppsia
Gurip Skrevet 4. oktober 2012 #23044 Skrevet 4. oktober 2012 Når blir puppene gode å ta på???? Det må være ekstremt lite opphissende å ta på disse puppene her! Spesielt når jeg. Ligger på ryggen er de steinharde. Utrolig lite erotisk! Når de blir gode å ta på? Litt vanskelig å svare på, men mine myknet sånn litt etter hvert. De som har kjent på dem, sier at de er "myke og faste" (jeg opererte under muskel for snart fire mnd siden). Når man ligger på ryggen vil aldri silikonpupper bli som vanlige pupper. De vil alltid peke mer oppover og være i nesten samme form som når man står. Vet ikke om det var noe svar til deg...? Hvor lenge lar dere puppene "lufte seg" hver dag? Så stramt og tvangsaktig å ha på den bhén dag og natt... 13 dgr siden operasjon her. Jeg luftet puppene mine litt etter hver gang jeg dusjet, sånn kanskje i en times tid... Etter hvert tok jeg også av meg bh'en en stund før jeg la meg og gikk bare rundt hjemme uten den på. Jeg har ikke følelse i den venstre puppen jeg, men høyre puppen kjenner jeg. Selvom det er null følelse under brystvorta på begge. Fler som har det sånn? Men de har endelig begynt å myke seg opp og bli mer bevegelige:) Jeg mangler fortsatt følelse i en slags trekant under brystvortene fortsatt. Følelsen i selve brystvortene er nok litt mindre nå enn før operasjonen, men de reagerer fortsatt på varme/kulde/berøring, så jeg er ikke lei meg... Det er viktigere for meg at puppene ser bra ut enn at følelsen kommer 100% tilbake igjen (selv om jeg skulle ønske at den gjorde det, altså!). Fra en kneoperasjon for 5-6 år siden mangler jeg fortsatt litt følelse i huden rundt arret, så jeg var forberedt på at det kunne skje nå også...
Puppedama Skrevet 4. oktober 2012 #23045 Skrevet 4. oktober 2012 Tenker at det er litt trist for ham som skal kose med de at de er harde,men ellers så plager det meg svært lite:) Det plager meg heller mer at jeg ikke har noe følelse overhodet i brystvorten. DET håper jeg kommer seg,for det føles litt som et tap for meg:)
Saaaa Skrevet 4. oktober 2012 #23046 Skrevet 4. oktober 2012 (endret) Godt å høre! Vet ikke hvor mye jeg skal legge inn, har jo former men er ikke feit, så ønsker noe mellom 300-400 cc (det heter vel cc?). Vil jo at puppene skal passe kroppen min (noe de ikke gjør nå, 75a nå). Vi får se hva han sier :-) Får man velge selv om man vil legge over eller under muskel? Jeg vil ha under muskel, har ikke så mye pupp fra før av. For meg så var det ikke noe valg. Jeg hadde for lite hud/fett på overkroppen for å få over. Men kan man legge over og under så vil jeg tro at man får velge. jepp det heter cc. Det er ingen ventetid der, det var i alle fall ikke det så det er jo kjekt Endret 4. oktober 2012 av Saaaa
henriiiette Skrevet 4. oktober 2012 #23047 Skrevet 4. oktober 2012 Var på lindex og kjøpte meg en svart sportsbh i merket swegmark i dag, den er supergod og kan anbefales:D Gnager ikke på sår og holder puppene godt på plass:D synes også puppene ble litt spisse i den triaction bh'n fra klinikken, men det blir de ikke i denne:D Prøvde en vanlig bh idag også bare for å se, 80 D passet faktisk, så da må jeg innrømme jeg ble glad:D
kris123 Skrevet 4. oktober 2012 #23048 Skrevet 4. oktober 2012 Jeg har en litt rar følelse i den ene puppen. På vedsiden inn mot kløften liksom. Kjennes ut som at implantatet glipper litt fra festet sitt under implantatet under huden på en måte. Hvis jeg bøyer meg eller noe. Noen andre som har merket noe sånt? Skikkelig rart.
snuppsia Skrevet 4. oktober 2012 #23049 Skrevet 4. oktober 2012 (endret) Saaaa : Var det han som foreslo str. eller fikk du komme med ønske? Jeg er jo ikke veldig spinkel og ønsker litt størrelse for å få det til å passe kroppen. Har hørt så mange som har vært hos kirurger som ikke liker større pupper (tenker ikke 800 cc her da, haha ). Men kanskje 400 eller no. Hva bør jeg spørre han om når jeg er på konsultasjon? Har hørt de er kresne på folk under 20, altså at 3/10 får avslag. Jeg er på ingen måte en umoden 18åring som ønsker glamourpupper, vil fremstå som voksen og at dette er nøye igjennomtenkt :-) red: og ja, det er jo nøye igjennomtenkt når jeg har ønsket dette i 4-5 år. Brystene har ikke forandret seg noe særlig siden den gang og har lest mye på nettet for å finne ut om mulige komplikasjoner, forskjellige typer implanter (det heter vel det?) osv. Endret 4. oktober 2012 av snuppsia
snuppsia Skrevet 4. oktober 2012 #23050 Skrevet 4. oktober 2012 Var på lindex og kjøpte meg en svart sportsbh i merket swegmark i dag, den er supergod og kan anbefales:D Gnager ikke på sår og holder puppene godt på plass:D synes også puppene ble litt spisse i den triaction bh'n fra klinikken, men det blir de ikke i denne:D Prøvde en vanlig bh idag også bare for å se, 80 D passet faktisk, så da må jeg innrømme jeg ble glad:D Hei, ble 450 cc stort på deg? Er det dumt å spørre om vekten/høyden din? Skal selv ta brystforstørrelse i januar.
henriiiette Skrevet 4. oktober 2012 #23051 Skrevet 4. oktober 2012 Hei, ble 450 cc stort på deg? Er det dumt å spørre om vekten/høyden din? Skal selv ta brystforstørrelse i januar. Nei jeg synes ikke det selv, og har fått kommentarer fra venner og familie om at det ser naturlig ut og passer til kroppen min, føler ikke det skriker silikon:p hehe. Er 170 høy og veier 70 kg. Men jeg er ikke av den spinkle typen da, har litt grov benbygdning:p kirurgen anbefalte først 420 cc men jeg ville heller ha de litt store enn å angre på at de ble for små, så vi ble enige om at 450 cc var en bra str. Og jeg er strålende fornøyd:D på meg tilsvarer det 80 D i bh:)
kris123 Skrevet 5. oktober 2012 #23052 Skrevet 5. oktober 2012 Hvordan har deres pupper utviklet seg etter op? Har de vært like hele veien eller har de forandret seg i litt forskjellig tempo? Syns mine er bittelitt forskjellige nå nemlig..
Happy-girl Skrevet 5. oktober 2012 #23053 Skrevet 5. oktober 2012 3 dager igjen, så kan jeg hive vekk det stygge brystbåndet!!! Om jeg gleder meg!! Mins ikke det er lenge siden jeg satt her og grua meg, og nå er det snart tre uker siden allerede:D Jeg var å handla meg noen "Bh-er" her om dagen, uten spiler. Da var jeg innom Nordby, (Vet ikke hvor mange av dere som har nordby tilgjengelig) men i den dyre undertøysbutikken der fant jeg noen kjempe fine Bh-er. Ligner litt på sportsbh, men er mye tynnere, og har kjempe tynne stropper. De hadde den i alle farger, og var super deilige å ha på seg! Kan passe til alle topper pga. stroppene! Så er det noen som er på jakt etter spileløse bh-er som er behagelig anbefaler jeg det :D Jeg har nemlig prøvd å titta etter normale spile løse bh-er, men de ble for "bestemoraktig" eller så er de jo søren i meg gjennomsiktig, og det føler jeg meg ikke særlig komfertabel med! Noen som har noen tips?
Saaaa Skrevet 5. oktober 2012 #23054 Skrevet 5. oktober 2012 Saaaa : Var det han som foreslo str. eller fikk du komme med ønske? Jeg er jo ikke veldig spinkel og ønsker litt størrelse for å få det til å passe kroppen. Har hørt så mange som har vært hos kirurger som ikke liker større pupper (tenker ikke 800 cc her da, haha ). Men kanskje 400 eller no. Hva bør jeg spørre han om når jeg er på konsultasjon? Har hørt de er kresne på folk under 20, altså at 3/10 får avslag. Jeg er på ingen måte en umoden 18åring som ønsker glamourpupper, vil fremstå som voksen og at dette er nøye igjennomtenkt :-) red: og ja, det er jo nøye igjennomtenkt når jeg har ønsket dette i 4-5 år. Brystene har ikke forandret seg noe særlig siden den gang og har lest mye på nettet for å finne ut om mulige komplikasjoner, forskjellige typer implanter (det heter vel det?) osv. Han spurte meg hva jeg var ute etter, jeg sa ca en størrelse opp i forhold til det som jeg var da. Jeg sa at jeg ville at det skulle være naturlig til min kropp og at jeg var ikke ute etter at de skulle være stor. Så vi ble opprinnelig enig om at jeg skulle ha lav profil 220cc. Men etterhvert som tiden ble nærmere operasjonen kjente jeg at jeg fikk litt panikk for at jeg ikke skulle bli fornøyd, at de skulle bli for små.. og så hadde jeg lest at man mister ca 25cc når man går under muskelen, så jeg sa at jeg tenkte på 280cc, for jeg ville nå ha en C i stedet for en stor B, og da sa han at da måtte ja ha high profile. Jeg ble ikke tilbudt moderate profile, hvorfor vet jeg ikke.. jeg ville ha lest meg litt opp på de ulike profilene før konsultasjonen. Hvis du skal ha noe som passer til kroppen din så vil jeg tro at det går bra, men jeg vet ikke hvordan de er i forhold til alder og operasjon.
Maheni83 Skrevet 5. oktober 2012 #23055 Skrevet 5. oktober 2012 Heeeei,lenge siden jeg har vært her inne nå,er snart 5 måneder siden operasjonen.Ting har gått bra til nå.Plages eneste med veldig kalde pupper,og dem blir iskalde når jeg trener ute.Blir kalde når jeg går uten bh også.Kjennes ut som en isende følelse,værst på høyre bryst. Også er puppene harde,synes ikke dem blir noe særlig mykere.Sikkert pga at jeg ikke hadde pupper fra før.Og selve silikonen blir jo ikke mykere..Syns puppene er stygge og steinharde når jeg ligger på rygg og vil ikke at typen skal ta på meg da.Har fått tilbake følelsen i begge brystene heldigvis.
RosaPrinsesse Skrevet 5. oktober 2012 #23056 Skrevet 5. oktober 2012 (endret) Hei damer! Påtide ¨introdusere seg - jeg har smuglest her i hva som føles som en evighet, men det er vel egentlig bare et par uker siden jeg fant tråden.. Jeg bestemte meg for silikon i begynnelsen av august! Eller, bestemte meg.. Jeg har vært frem og tilbake noen ganger siden det og Egentlig har jeg tenkt på det frem og tilbake siden jeg var ferdig slanket for over seks år siden. Etter over 45 kilos vektnedgang kan dere jo selv tenke dere hvordan puppene ser ut... Jeg er nå 29 år, ca 167 høy og ganske muskuløs på 70 kilo. Det var MYE som hang og slang etter vektnedgangen, så for drøye tre år siden gjennomgikk jeg en stor bukplastikk hos Dr. Skolleborg på Colosseumklinikken i Oslo, som jeg fikk dekket av staten. Jeg vet at han er opptatt av at man skal få minst mulig arr - han spurte før bukplastikken om jeg var klar over hvor stort arret blir (det går fra hofte til hofte), hvorpå jeg bare måtte flire.. Med tanke på alle strekkmerkene han skar vekk i prosessen, har jeg jo i sum fått mindre arr på magen Eneste grunnen til at jeg ikke har lagt inn silikon før, er at jeg har vært (og er, for all del..) redd for "silikonfølelsen" i puppene, jeg er så redd for at de ikke skal føles som mine egne, at jeg alltid skal føle at det er noen fremmedlegemer der, og at andre skal kjenne det... Men here we go.. "Bestemte" meg som sagt i august, tok motet til meg når jeg så at økonomien nesten holdt, og bestilte konsultasjon. Fikk ny time hos Skolleborg midt i august, og det endte med at jeg bestilte time til operasjon 12 november.. Det er 38 dager til!! Kunne fått mye før, men det må passe med skole og jobb og så videre.. Phew. Fremdeles engstelig, da! Kjæresten min var med meg på konsultasjon, og han synes jeg bør gå for de største implantatene.. Fikk valget mellom 350cc og 450cc under muskel, 350 var helt ok og 450 var litt for stort, men man "mister" jo litt når implantatet døttes innunder muskelen, så den vil jo virke mindre... Og da tror jeg det blir veldig bra! Jeg vil ikke egentlig ha så mye større bryst, bare fylle opp det tomme.. Eller jo, litt større Pupp er jo gøy! Men, som Skolleborg sa, livet er mer trening og hverdag enn lørdagskveld med fin utringning! Jeg trener en del og liker å løfte tungt! Likevel anbefalte han under muskel. Det lille jeg har igjen av fyll i lommene mine ligger nedenfor brystmuskelen, slik at man ser konturen av den nesten helt inn til brystbenet... Kjempefint, ja! Jeg har tenkt mye på at jeg burde gå for 350, men jeg er ganske "røsslig", ikke tykk lenger men brede skuldre og god muskelmasse gjør at jeg tror jeg hadde tålt 450 helt fint... Aner ingenting om hva slags profil han viste meg, husker bare at protesene var 80% fyllt. Det ble mye på en gang... Jaja. Her er iallefall jeg - snart ? (Edit - jøjemeg for en avhandling, beklager!) Endret 5. oktober 2012 av RosaPrinsesse
Nalaya Skrevet 5. oktober 2012 #23057 Skrevet 5. oktober 2012 Hei damer! Påtide ¨introdusere seg - jeg har smuglest her i hva som føles som en evighet, men det er vel egentlig bare et par uker siden jeg fant tråden.. Jeg bestemte meg for silikon i begynnelsen av august! Eller, bestemte meg.. Jeg har vært frem og tilbake noen ganger siden det og Egentlig har jeg tenkt på det frem og tilbake siden jeg var ferdig slanket for over seks år siden. Etter over 45 kilos vektnedgang kan dere jo selv tenke dere hvordan puppene ser ut... Jeg er nå 29 år, ca 167 høy og ganske muskuløs på 70 kilo. Det var MYE som hang og slang etter vektnedgangen, så for drøye tre år siden gjennomgikk jeg en stor bukplastikk hos Dr. Skolleborg på Colosseumklinikken i Oslo, som jeg fikk dekket av staten. Jeg vet at han er opptatt av at man skal få minst mulig arr - han spurte før bukplastikken om jeg var klar over hvor stort arret blir (det går fra hofte til hofte), hvorpå jeg bare måtte flire.. Med tanke på alle strekkmerkene han skar vekk i prosessen, har jeg jo i sum fått mindre arr på magen Eneste grunnen til at jeg ikke har lagt inn silikon før, er at jeg har vært (og er, for all del..) redd for "silikonfølelsen" i puppene, jeg er så redd for at de ikke skal føles som mine egne, at jeg alltid skal føle at det er noen fremmedlegemer der, og at andre skal kjenne det... Men here we go.. "Bestemte" meg som sagt i august, tok motet til meg når jeg så at økonomien nesten holdt, og bestilte konsultasjon. Fikk ny time hos Skolleborg midt i august, og det endte med at jeg bestilte time til operasjon 12 november.. Det er 38 dager til!! Kunne fått mye før, men det må passe med skole og jobb og så videre.. Phew. Fremdeles engstelig, da! Kjæresten min var med meg på konsultasjon, og han synes jeg bør gå for de største implantatene.. Fikk valget mellom 350cc og 450cc under muskel, 350 var helt ok og 450 var litt for stort, men man "mister" jo litt når implantatet døttes innunder muskelen, så den vil jo virke mindre... Og da tror jeg det blir veldig bra! Jeg vil ikke egentlig ha så mye større bryst, bare fylle opp det tomme.. Eller jo, litt større Pupp er jo gøy! Men, som Skolleborg sa, livet er mer trening og hverdag enn lørdagskveld med fin utringning! Jeg trener en del og liker å løfte tungt! Likevel anbefalte han under muskel. Det lille jeg har igjen av fyll i lommene mine ligger nedenfor brystmuskelen, slik at man ser konturen av den nesten helt inn til brystbenet... Kjempefint, ja! Jeg har tenkt mye på at jeg burde gå for 350, men jeg er ganske "røsslig", ikke tykk lenger men brede skuldre og god muskelmasse gjør at jeg tror jeg hadde tålt 450 helt fint... Aner ingenting om hva slags profil han viste meg, husker bare at protesene var 80% fyllt. Det ble mye på en gang... Jaja. Her er iallefall jeg - snart ? (Edit - jøjemeg for en avhandling, beklager!) Velkommen i klubben da :D Er det ikke mulig å få en mellomting da? høres jo litt rart ut at du enten må ha 350 eller 450. Hva med 400 ?
RosaPrinsesse Skrevet 5. oktober 2012 #23058 Skrevet 5. oktober 2012 Joda, klart jeg kan. Jeg tror han plukket frem de to for å illustrere et eksempel, jeg synes det virket som om han også mente (og kjæresten var enig der) i at 450 ble best. Det ville fylle bra, gi litt størrelse og likevel ikke være i veien på trening og til hverdags.. Jeg synes 450 var ok, bare pittelitt stort, så munder muskel og med litt tilvenning, tror jeg det blir bra. De fleste synes jo tross alt at de kunne tatt i litt når de først var i gang.. Har lest om én som tok ut sine, og kjenner ei som har gjort det, men jeg vet om og kjenner langt fler som skulle ønske de hadde tatt litt mer...
lizzin Skrevet 5. oktober 2012 #23059 Skrevet 5. oktober 2012 Er liksom redd de blir å se FOR naturlige ut, vil ikke ha FOR naturlige bryst. Er det veldig stor forskjell på fyllet oppe og nede? Har bare hørt positive ting om fornebu, har hørt noe negativt med det har skjedd for flere år siden, da det var andre kirurger der mener jeg. Vil bare informere om at dere får lov å dele bilder dere som har anatomiske innlegg, eller kanskje linke meg til noen andre som har?? :D:D:D:D:D:D har sett lite bilder av det.. de er veldig faste og fine, henger ikke på samme måte som naturlige bryster på samme str. Hva mener du med "fyllet oppe og nede"? Tenker du på den kanten endel som har silikonbryster får på overgangen mellom implantatet og brystkassen? Hvis du søker på tear droped implants på google bildesøk finner du jo endel
Pynteblomst Skrevet 6. oktober 2012 #23060 Skrevet 6. oktober 2012 Hei damer! Påtide ¨introdusere seg - jeg har smuglest her i hva som føles som en evighet, men det er vel egentlig bare et par uker siden jeg fant tråden.. Jeg bestemte meg for silikon i begynnelsen av august! Eller, bestemte meg.. Jeg har vært frem og tilbake noen ganger siden det og Egentlig har jeg tenkt på det frem og tilbake siden jeg var ferdig slanket for over seks år siden. Etter over 45 kilos vektnedgang kan dere jo selv tenke dere hvordan puppene ser ut... Jeg er nå 29 år, ca 167 høy og ganske muskuløs på 70 kilo. Det var MYE som hang og slang etter vektnedgangen, så for drøye tre år siden gjennomgikk jeg en stor bukplastikk hos Dr. Skolleborg på Colosseumklinikken i Oslo, som jeg fikk dekket av staten. Jeg vet at han er opptatt av at man skal få minst mulig arr - han spurte før bukplastikken om jeg var klar over hvor stort arret blir (det går fra hofte til hofte), hvorpå jeg bare måtte flire.. Med tanke på alle strekkmerkene han skar vekk i prosessen, har jeg jo i sum fått mindre arr på magen Eneste grunnen til at jeg ikke har lagt inn silikon før, er at jeg har vært (og er, for all del..) redd for "silikonfølelsen" i puppene, jeg er så redd for at de ikke skal føles som mine egne, at jeg alltid skal føle at det er noen fremmedlegemer der, og at andre skal kjenne det... Men here we go.. "Bestemte" meg som sagt i august, tok motet til meg når jeg så at økonomien nesten holdt, og bestilte konsultasjon. Fikk ny time hos Skolleborg midt i august, og det endte med at jeg bestilte time til operasjon 12 november.. Det er 38 dager til!! Kunne fått mye før, men det må passe med skole og jobb og så videre.. Phew. Fremdeles engstelig, da! Kjæresten min var med meg på konsultasjon, og han synes jeg bør gå for de største implantatene.. Fikk valget mellom 350cc og 450cc under muskel, 350 var helt ok og 450 var litt for stort, men man "mister" jo litt når implantatet døttes innunder muskelen, så den vil jo virke mindre... Og da tror jeg det blir veldig bra! Jeg vil ikke egentlig ha så mye større bryst, bare fylle opp det tomme.. Eller jo, litt større Pupp er jo gøy! Men, som Skolleborg sa, livet er mer trening og hverdag enn lørdagskveld med fin utringning! Jeg trener en del og liker å løfte tungt! Likevel anbefalte han under muskel. Det lille jeg har igjen av fyll i lommene mine ligger nedenfor brystmuskelen, slik at man ser konturen av den nesten helt inn til brystbenet... Kjempefint, ja! Jeg har tenkt mye på at jeg burde gå for 350, men jeg er ganske "røsslig", ikke tykk lenger men brede skuldre og god muskelmasse gjør at jeg tror jeg hadde tålt 450 helt fint... Aner ingenting om hva slags profil han viste meg, husker bare at protesene var 80% fyllt. Det ble mye på en gang... Jaja. Her er iallefall jeg - snart ? (Edit - jøjemeg for en avhandling, beklager!) Hei, og velkommen hit ! Jeg skal selv opereres hos Skolleborg på mandag Vi ble enige om at han skulle ta med to forskjellige str; 400 og 450 cc og se under operasjonen hva som så best ut for meg .. Jeg er 174 cm og veier 58-60 kg. Godt å høre at du har gode erfaringer med Skolleborg Nå ble jeg akkurat skikkelig nervøs, tenk bare TO dager igjen !
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå