annamalena Skrevet 28. august 2007 #2261 Del Skrevet 28. august 2007 Jeg har har vært på KLinikk Stavanger og Colusseum klinikken. Hvor var du og hvilket sted valgte du og hvorfor- var du fornøyd? Det var mange spørsmål på en gang.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Perle77 Skrevet 28. august 2007 #2262 Del Skrevet 28. august 2007 Nå har jeg bestilt time!! Har fått dato 16. oktober, og er kjempe spent!! Har noen flere spørsmål jeg skal stille ang størrelsen og form på protesene, men det kunne jeg ringe om nå på torsdag. Spennende.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
annamalena Skrevet 28. august 2007 #2263 Del Skrevet 28. august 2007 (endret) Jeg skal "i ilden" i midten av september. Hvordan er det etterpå - da tenker jeg å føne hår og kle på seg. En skal jo ikke løfte armene over brysthøyde de første 2 ukene..! Endret 28. august 2007 av annamalena Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
annamalena Skrevet 28. august 2007 #2264 Del Skrevet 28. august 2007 Lykke til - har du bestemt deg for runde eller anatomiske? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
milla-mor Skrevet 28. august 2007 #2265 Del Skrevet 28. august 2007 Jeg skal "i ilden" i midten av september. Hvordan er det etterpå - da tenker jeg å føne hår og kle på seg. En skal jo ikke løfte armene over brysthøyde de første 2 ukene..! jeg hadde veldig sterke smerter, og måtte ha hjelp til alt mulig den første uken. var sengeliggende, og svimte av flere ganger når jeg skulle på do og sånn... etter en uke, klarte jeg å kle på meg selv, men fikk hjelp til hårvask i to uker. men de fleste har visst endel mindre smerter enn meg... heldigvis du skal ikke løfte armene mer enn 45 grader de to første ukene, så det er greiest om du har noen hos deg som kan hjelpe til. masse lykke til til perle 77 og annamalena! så spennende Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
emmeli Skrevet 28. august 2007 #2266 Del Skrevet 28. august 2007 jeg hadde veldig sterke smerter, og måtte ha hjelp til alt mulig den første uken. var sengeliggende, og svimte av flere ganger når jeg skulle på do og sånn... etter en uke, klarte jeg å kle på meg selv, men fikk hjelp til hårvask i to uker. men de fleste har visst endel mindre smerter enn meg... heldigvis du skal ikke løfte armene mer enn 45 grader de to første ukene, så det er greiest om du har noen hos deg som kan hjelpe til. masse lykke til til perle 77 og annamalena! så spennende Jeg hadde vondt bare de første dagene... Etterpå kunne jeg gjort det meste men begrenset meg fordi alle sa du skulle gjøre minst mulig pga faren for kapsel... Veldig individuelt det med smerter... Lykke til dere begge to Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Perle77 Skrevet 29. august 2007 #2267 Del Skrevet 29. august 2007 Lykke til - har du bestemt deg for runde eller anatomiske? Har noen spørsmål til legen ang det, men tror det vil bli dråpeformede på meg. Da blir ikke den øvre kanten på protesen så veldig markert. (jeg har visst veldig markert brystbein) Det var opp til meg om jeg ville legge den under eller over muskel, men siden jeg trener litt, og fikk se et par merklige bilder der en jente strammet muskelen (hele brystet så malplasert ut..) så tror jeg det kan være greit med over muskel. Legen sa uansett at han ikke helt så fordelen med under muskel, og at det var veldig mye vondere. Str skal jeg også høre litt om. Har hørt om "ris-testen", veier ris det samme som silikon? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Perle77 Skrevet 29. august 2007 #2268 Del Skrevet 29. august 2007 jeg hadde veldig sterke smerter, og måtte ha hjelp til alt mulig den første uken. var sengeliggende, og svimte av flere ganger når jeg skulle på do og sånn... etter en uke, klarte jeg å kle på meg selv, men fikk hjelp til hårvask i to uker. men de fleste har visst endel mindre smerter enn meg... heldigvis du skal ikke løfte armene mer enn 45 grader de to første ukene, så det er greiest om du har noen hos deg som kan hjelpe til. masse lykke til til perle 77 og annamalena! så spennende Takk milla-mor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Perle77 Skrevet 29. august 2007 #2269 Del Skrevet 29. august 2007 Er det noen som vet hva som er "best" av å legge protesen over eller under muskelen? Synes det ser ut som de fleste før/etter bilder på nettet viser protesen lagt under. Om dette stemmer, hvorfor er dette foretrukken metode? Noen som har erfaring med insnitt under brystet eller ved brystvorten? Noen gode råd om hva jeg bør velge?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
milla-mor Skrevet 29. august 2007 #2270 Del Skrevet 29. august 2007 Er det noen som vet hva som er "best" av å legge protesen over eller under muskelen? Synes det ser ut som de fleste før/etter bilder på nettet viser protesen lagt under. Om dette stemmer, hvorfor er dette foretrukken metode? Noen som har erfaring med insnitt under brystet eller ved brystvorten? Noen gode råd om hva jeg bør velge?? på klinikken hvor jeg opererte, la de alltid protesen over muskel, og tok alltid snitt i beystvorten. kirurgen skjønte ikke hvorfor andre kirurger lager så mye styr rundt dette, og ofte lar kunden bestemme selv, for som han sa "vi vet jo alle fordeler og ulemper, så hvorfor ikke konsekvent velge det som gir best resultat?". hvis man trener styrke, og i tillegg har spinkel overkropp, vil det bli mye penere med protesen over muskel. jeg har sett en jente i treningsstudioet mitt som tydeligvis har protese under muskel, og det er ikke mye pent... alt forflytter seg liksom... når hun løfter vekter. og så vil jeg nok en gang reklamere for snitt i brystvorten! huden der er så tynn, og leges så fort. arrene mine synes ikke i det hele tatt. jeg ser dem ikke selv, enda jeg vet at de er der men det er mulig det er tryggere med tanke på amme-evnen å ta snittet under... det vet jeg ikke helt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
luzy Skrevet 29. august 2007 #2271 Del Skrevet 29. august 2007 hei alle sammen:) helt ny her i dag (faktisk!), og vet ikke engang om jeg har trykkt på riktig ting (trykkte svar nederst bare??) må bare si at dette er en av de beste sidene jeg har vært inne påHappy.gif har lest hvert og ett innlegg her! (og er vel omtrent 117 sider eller noe:P) men jammen var det lærerikt:) jeg har operasjon nå på mandag, kl o7.15 på fornbuklinikken:) hos pål schistad:) skal legge inn 280 over muskel... er 168 og veier 53:) gleder meg kjempe masse til resultatet, og håper selvsagt det blir bra.. men må si jeg gruer meg til selve inngrepet, mest sannsynlig for at jeg ikke har operert før:) hatt lyst på dette i 5 år nå (er 23), fra jeg skjønte at dem ikke ble større Happy.gif er en 75 a/b, varierer på bh type, og vil ha normale til meg:) ikke store playboy pupper:P ville bare skrive her, egentlig for å si det er en kanon bra side! som gjør at pingler som meg blir litt roet ned;) så cee cee: STÅ PÅ! utrlig bra initativ og god hjelp:D blir på radisson på fornebu frem til tirsdag, pga av att det er 2 timer hjem så ville dem ha meg i nærheten:) men det er bare betryggende:) kommer nok tilbake og sier hvordan det gikk! *gleeeeede seg* (og litt redd) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
milla-mor Skrevet 29. august 2007 #2272 Del Skrevet 29. august 2007 hei, luzy velkommen, velkommen! kjempefin side, ja. ble så glad når jeg fant den! så spennende med operasjon, da. mange som skal i ilden den nærmeste tiden. kjempgøy! ikke at jeg mener at alle bør ta silikon, men når vedkommende først har bestemt seg, så håper man jo så klart bare på det beste, og at vedkommende endelig skal få bli fornøyd med puppene sine masse lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
luzy Skrevet 29. august 2007 #2273 Del Skrevet 29. august 2007 (endret) ja helt enig:) og ingen har noen ting med det.. bor jo på ett lite tettsted, slik at alle kjenner alle:) og drittslenging blir det sikkert, men får tenke realistinsk, mest sannsynlig sjalusi;) som oftest er det det. min kropp, mitt valg! har gledet meg sååå lenge, og tenk at dette er ingen sak... men jammen begynner jeg å grue meg veldig og egentlig..men ikke slik at jeg ikke vil liksom:) huff..tenkte jeg var tøff jeg:P he he.. har en liten ting med nåler.. og det er jo så tett! dem skal liksom skjære i meg, men neiii da, redd den lille nåla jeg (kanskje?) må ha i hånda jeg:/ :klø: he he.. kall meg dum, men slik er det:) he he.. skal være redd for mye rart;) men overlever nok helt sikkert Endret 29. august 2007 av luzy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Perle77 Skrevet 30. august 2007 #2274 Del Skrevet 30. august 2007 ja helt enig:) og ingen har noen ting med det.. bor jo på ett lite tettsted, slik at alle kjenner alle:) og drittslenging blir det sikkert, men får tenke realistinsk, mest sannsynlig sjalusi;) som oftest er det det. min kropp, mitt valg! har gledet meg sååå lenge, og tenk at dette er ingen sak... men jammen begynner jeg å grue meg veldig og egentlig..men ikke slik at jeg ikke vil liksom:) huff..tenkte jeg var tøff jeg:P he he.. har en liten ting med nåler.. og det er jo så tett! dem skal liksom skjære i meg, men neiii da, redd den lille nåla jeg (kanskje?) må ha i hånda jeg:/ :klø: he he.. kall meg dum, men slik er det:) he he.. skal være redd for mye rart;) men overlever nok helt sikkert Hei luzy Velkommen hit! Du må ha lykke til med operasjonen! Blir spennende å høre hvordan det går. Jeg er som deg, litt små nervøs for operasjonen. Men tenk så flotte pupper vi kommer til å få!! -Perle- Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Perle77 Skrevet 30. august 2007 #2275 Del Skrevet 30. august 2007 på klinikken hvor jeg opererte, la de alltid protesen over muskel, og tok alltid snitt i beystvorten. kirurgen skjønte ikke hvorfor andre kirurger lager så mye styr rundt dette, og ofte lar kunden bestemme selv, for som han sa "vi vet jo alle fordeler og ulemper, så hvorfor ikke konsekvent velge det som gir best resultat?". hvis man trener styrke, og i tillegg har spinkel overkropp, vil det bli mye penere med protesen over muskel. jeg har sett en jente i treningsstudioet mitt som tydeligvis har protese under muskel, og det er ikke mye pent... alt forflytter seg liksom... når hun løfter vekter. og så vil jeg nok en gang reklamere for snitt i brystvorten! huden der er så tynn, og leges så fort. arrene mine synes ikke i det hele tatt. jeg ser dem ikke selv, enda jeg vet at de er der men det er mulig det er tryggere med tanke på amme-evnen å ta snittet under... det vet jeg ikke helt. Takk igjen Legen mente det var helt greiest å legge snittet under, men om jeg ønsket noe annet, så var det fullt mulig. Fikk intrykk av at han mente det ble best resultat med snittet under, men når jeg hører hva du sier, så frister det mer å legge snittet ved brystvorten. Føler det ser så veldig operert ut med snittet under.. -Perle77- Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
emmeli Skrevet 1. september 2007 #2276 Del Skrevet 1. september 2007 Takk igjen Legen mente det var helt greiest å legge snittet under, men om jeg ønsket noe annet, så var det fullt mulig. Fikk intrykk av at han mente det ble best resultat med snittet under, men når jeg hører hva du sier, så frister det mer å legge snittet ved brystvorten. Føler det ser så veldig operert ut med snittet under.. -Perle77- Hei. Jeg måtte bare si en liten ting her Jeg har snittet under, opererte i mars og jeg må lete etter arret. Aldri om noen hadde klart å se det... Så det er ikke så ille med snittet under Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Perle77 Skrevet 2. september 2007 #2277 Del Skrevet 2. september 2007 Hei. Jeg måtte bare si en liten ting her Jeg har snittet under, opererte i mars og jeg må lete etter arret. Aldri om noen hadde klart å se det... Så det er ikke så ille med snittet under Hei emmeli Det var veldig godt å høre, for jeg pratet med en sykepleier som jobbet sammen med han kirurgen som skal operere meg. Jeg spurte henne om han hadde gjort mange inngrep med snittet rundt brystvorten. Hun svarte at hun ikke hadde jobbet der så lenge, men at så lenge hun hadde vært der, så hadde han kun lagt snittet under brystet. Siden han tydelivis ikke er så vandt med å legge snittet andre steder enn under, så vil jeg tro han får finest resultat av det. Tror du ikke?? -Perle77- Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
emmeli Skrevet 2. september 2007 #2278 Del Skrevet 2. september 2007 Hei emmeli Det var veldig godt å høre, for jeg pratet med en sykepleier som jobbet sammen med han kirurgen som skal operere meg. Jeg spurte henne om han hadde gjort mange inngrep med snittet rundt brystvorten. Hun svarte at hun ikke hadde jobbet der så lenge, men at så lenge hun hadde vært der, så hadde han kun lagt snittet under brystet. Siden han tydelivis ikke er så vandt med å legge snittet andre steder enn under, så vil jeg tro han får finest resultat av det. Tror du ikke?? -Perle77- Jeg tenkte aldri over snitt andre plasser fordi kirurgen min alltid brukte snittet under Jeg hadde lagt snittet der uten å tvile en gang til jeg, kjempefint ble det. Uansett hva du velger vil jeg bare ønske deg lykke til, det blir sikkert bra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinge_Ling Skrevet 2. september 2007 #2279 Del Skrevet 2. september 2007 Hei! Jeg orket ikke lese igjennom alle sidene her..he he..var så mye.. derfor skriver jeg heller her å spør.. Jeg har tenkt å få lagt inn silikon nå i løpet av kort tid. Men driver å snuserlitt rundt for å finne ut hvilken klinikk som har mest positiv omtale og som andre har vært fornøyde med..Har hørt litt om fornebu klinikken. At den skal være bra. De har jo en fin garanti ordning ogsåå.. Noen som erfaringer? Lurer også på hvor lang tid før en oprasjon man må slutte å røyke? Noe man bør tenke på før og etter? Dette er noe jeg har tenkt på i snart 7 år! Etter å ha ammet mine to barn har jeg bare tomme lommer igjen:( Å selvtilliten min er ikke mye å skryte av. . Veit det hjelper meg mye på alle områder om jeg tar dette valget Håper dere vil svare meg:) Send gjerne en PM om du/dere vil det. Tusen takk på forhånd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest puselabb Skrevet 2. september 2007 #2280 Del Skrevet 2. september 2007 Hei! Jeg orket ikke lese igjennom alle sidene her..he he..var så mye.. derfor skriver jeg heller her å spør.. Jeg har tenkt å få lagt inn silikon nå i løpet av kort tid. Men driver å snuserlitt rundt for å finne ut hvilken klinikk som har mest positiv omtale og som andre har vært fornøyde med..Har hørt litt om fornebu klinikken. At den skal være bra. De har jo en fin garanti ordning ogsåå.. Noen som erfaringer? Lurer også på hvor lang tid før en oprasjon man må slutte å røyke? Noe man bør tenke på før og etter? Dette er noe jeg har tenkt på i snart 7 år! Etter å ha ammet mine to barn har jeg bare tomme lommer igjen:( Å selvtilliten min er ikke mye å skryte av. . Veit det hjelper meg mye på alle områder om jeg tar dette valget Håper dere vil svare meg:) Send gjerne en PM om du/dere vil det. Tusen takk på forhånd Jeg har jo allerede anbefalt Fornebuklinikken til deg, og har ikke noe annet enn positivt å si :rosasmil: Så kan jeg jo svare på det om røyking. Det er ikke noe krav at man skal slutte å røyke før en brystforstørrelse (bare ved brystløft i tillegg). I etterkant blir det derimot anbefalt å ikke røyke på 2 uker. Dette er for at arrene skal få best mulighet til å gro. Nikotin kan sinke sårhelingen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå