Gjest puselabb Skrevet 18. august 2007 #2241 Del Skrevet 18. august 2007 lillemyy! Jeg har desverre ikke erfaring med under muskelen, men det er det nok andre som har her. Når det gjelder hvilken cup du kommer til å få, kommer det an på forskjellige ting. Hva du er fra før, om du har mye eller lite vev blant annet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Perle77 Skrevet 19. august 2007 #2242 Del Skrevet 19. august 2007 Nå er jeg superspent! Skal til konsultasjonstime nr 2 i morgen. Tirsdag skal jeg på nr 3. Var så skuffet etter første konsultasjon, for den str jeg ble anbefalt var så mye mindre enn hva jeg hadde håpet på... Håper han jeg skal til i morgen sier noe annet.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
milla-mor Skrevet 19. august 2007 #2243 Del Skrevet 19. august 2007 lykke til, perle77! håper du forteller oss hvordan det gikk etterpå. er så spennende Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Perle77 Skrevet 21. august 2007 #2244 Del Skrevet 21. august 2007 lykke til, perle77! håper du forteller oss hvordan det gikk etterpå. er så spennende Hei hei Ja nå har jeg vært på min andre konsultasjonstime. Det føltes litt bedre enn den første. Han første mente jeg burde legge runde med moderat profil og max 190-200 med innsnitt ved brystvorten. Han i går mente jeg burde ha dråpeformede str 235 anbefalt, men 255 om jeg ønsker, og legge innsnittet under brystet. Noen som har erfaring med dråpeformede?? Skal på tredje og mest sannsynlig siste konsultasjon i dag. Spent på om han sier noe av det de andre to har sagt. Har fortsatt ikke bestemt meg helt for om jeg skal gjennomføre dette med operasjonen, eneste som evt stopper meg er muligheten for komplikasjoner sidenhen. Er også litt redd for å skulle bli det store samtaleemnet på jobb og blandt bekjente... Har kun pratet med samboeren min om dette, ingen andre som vet om mine "planer", og ønsker helst ikke at noen skal vite heller. Synes det er en særdeles privatsak, men kan vel kanskje være vanskelig å skjule...?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
milla-mor Skrevet 21. august 2007 #2245 Del Skrevet 21. august 2007 vet du, perle? familien min vet ingenting om inngrepet jeg har gjort. selv om jeg har vært masse sammen med dem... jeg gikk opp to str, så skulle jo tro de ville kommentert det, men dèt har de altså ikke eneste som vet det er tre venninner, kjæresten, og familien hans. familien hans er litt mer aksepterende, så de vet endel mer om meg enn min egen familie. jeg ville anbefalt runde proteser og snitt i brystvorten. hvis du holder en rund protese vertikalt, vil den få et naturlig heng, mens en dråpeformet lett kan bli for hengete for en ung kvinne. kirurgen min anbefalte bare dråpeformet til kvinner litt oppi årene. da har man jo endel mer heng, og det ville blitt snodig med tenårings-pupper snitt i brystvorten leges utrolig raskt, for der er det så tynn hud. veldig fornøyd selv, iallefall. hvis du ikke er sikker, så synes jeg faktisk ikke du skal gjøre det... selv tenkte jeg på det lenge, og var sikker et helt år før jeg bestilte time. det er en omfattende operasjon, og og den må gjentas ca hvert tiende år. oftere om du får hard kapsel. lykke til på den tredje konsultasjonen, da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Perle77 Skrevet 21. august 2007 #2246 Del Skrevet 21. august 2007 vet du, perle? familien min vet ingenting om inngrepet jeg har gjort. selv om jeg har vært masse sammen med dem... jeg gikk opp to str, så skulle jo tro de ville kommentert det, men dèt har de altså ikke eneste som vet det er tre venninner, kjæresten, og familien hans. familien hans er litt mer aksepterende, så de vet endel mer om meg enn min egen familie. jeg ville anbefalt runde proteser og snitt i brystvorten. hvis du holder en rund protese vertikalt, vil den få et naturlig heng, mens en dråpeformet lett kan bli for hengete for en ung kvinne. kirurgen min anbefalte bare dråpeformet til kvinner litt oppi årene. da har man jo endel mer heng, og det ville blitt snodig med tenårings-pupper snitt i brystvorten leges utrolig raskt, for der er det så tynn hud. veldig fornøyd selv, iallefall. hvis du ikke er sikker, så synes jeg faktisk ikke du skal gjøre det... selv tenkte jeg på det lenge, og var sikker et helt år før jeg bestilte time. det er en omfattende operasjon, og og den må gjentas ca hvert tiende år. oftere om du får hard kapsel. lykke til på den tredje konsultasjonen, da! Det er så godt å lese andres erfaringer og opplevelser. Tusen takk for svaret:) Jeg følte det bedre hos den andre legen jeg var til, men kanskje jeg kan høre med ham om hvordan han mener det vil bli med runde proteser? Det ble vel egentlig bare snakket om de dråpeformede. Grunnen til at han anbefalte de var vel, mener jeg, at jeg hadde veldig markete brystbein, og brystene mine var litt frahverandre, så han mente at dersom man la i runde, så ville det lett kunne bli veldig "runde utstikkende pupper", og det har jeg jo ikke lyst på. Han mente det ikke skulle så veldig mye til på meg før man ville se stor forskjell med og uten proteser. Så er det jo faren med rotering av de dråpeformede og da.. enda en ting som kan skje.. Går masse og tenker på større bryster for tiden. Kjøper ikke nye bh'er heller nå, for tenker vel egentlig at jeg snart får større bryster, og da er det jo bare bortkastet å kjøpe ny bh nå. Lurte på om jeg skulle gå til innkjøp av en større bh i dag og sånne "silikon-puter" man kan legge i. Så kanskje jeg kan få en følelse av hvordan det vil bli. Prøvde du med større bh'er el.l før operasjonen? Synes jeg har lest om så mange som har gjort "ris-testen" og lignende. Har ikke prøvd på det jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
milla-mor Skrevet 21. august 2007 #2247 Del Skrevet 21. august 2007 (endret) jeg kjøpte heller ingen nye bh`er når jeg først hadde bestemt meg! ingen nye på over et år... hum, hum. jeg tok ris-testen, men kjæresten min fikk latterkrampe, for de så "litt" snodige ut... litt som å legge en appelsin i hver skål på bh`en. så det ble med det! men det var dèt jeg ble anbefalt av kirurgen å gjøre. hadde med ris-pose på operasjons-dagen, men sa at jeg egentlig ikke hadde hatt så god hjelp av å tusle rundt med jasmin-ris i genseren. så han valgte str selv, og jeg er veldig fornøyd med det. kirurger vet gjerne hva de driver med jeg aner jo ikke hvordan kropps-fasong du har, men jeg ville jo tro det er mulig å få et pent resultat med runde proteser uansett, egentlig... selv har jeg veldig spinkel overkropp, og mange mente jeg burde ha dråpeformete, eller innlegg under brystmuskelen. men jeg har runde, og over, og de er mye finere enn jeg turte å håpe på! men hva slags resultat vil du ha, da? vil du ha dem naturlige, eller vil du ha så store innlegg som får plass? jeg var litt sånn "nei, det viktigste er at de blir naturlige, assa...", men inni meg ropte jeg "store! jeg vil ha dem stooore!" heldigvis fikk jeg en str som er naturlig til kroppen min. noe annet ville bare sett dumt ut. Endret 21. august 2007 av milla-mor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mariacand Skrevet 21. august 2007 #2248 Del Skrevet 21. august 2007 Hej Perle Jeg har det akkurat som dig.. Jeg har ønsket mig at gå fra en AA til en fuld B kop de sidste 10 år. nu er jeg snart 31år..det der holder mig tilbage er også omgivelserne og så evt. komplikationer.. er så redd for at skulle bedøves at tanken gør helt ondt.Nu har jeg været ved helsetjek idag. og starter herefter, når jeg forhåbentligvis får afvide at alt er ok, at tage på et par konsul... Jeg jobber i en bedrift hvor folk er meget meget konservative og en smule gammeldags.. hvor har du været på konsul..hnne? Klez fra maria:-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Perle77 Skrevet 22. august 2007 #2249 Del Skrevet 22. august 2007 (endret) jeg kjøpte heller ingen nye bh`er når jeg først hadde bestemt meg! ingen nye på over et år... hum, hum. jeg tok ris-testen, men kjæresten min fikk latterkrampe, for de så "litt" snodige ut... litt som å legge en appelsin i hver skål på bh`en. så det ble med det! men det var dèt jeg ble anbefalt av kirurgen å gjøre. hadde med ris-pose på operasjons-dagen, men sa at jeg egentlig ikke hadde hatt så god hjelp av å tusle rundt med jasmin-ris i genseren. så han valgte str selv, og jeg er veldig fornøyd med det. kirurger vet gjerne hva de driver med jeg aner jo ikke hvordan kropps-fasong du har, men jeg ville jo tro det er mulig å få et pent resultat med runde proteser uansett, egentlig... selv har jeg veldig spinkel overkropp, og mange mente jeg burde ha dråpeformete, eller innlegg under brystmuskelen. men jeg har runde, og over, og de er mye finere enn jeg turte å håpe på! men hva slags resultat vil du ha, da? vil du ha dem naturlige, eller vil du ha så store innlegg som får plass? jeg var litt sånn "nei, det viktigste er at de blir naturlige, assa...", men inni meg ropte jeg "store! jeg vil ha dem stooore!" heldigvis fikk jeg en str som er naturlig til kroppen min. noe annet ville bare sett dumt ut. He he, hørtes morsomt ut med "ris-puppene". Tror ikke jeg skal prøve på noe slikt. Har pratet så masse om pupper med samboeren min i det siste at han må jo få helt noia om jeg begynner med rare "ris-pupper" og... Jeg tenker akkurat slik du tenkte, at jeg vil ha naturlige, men drømmer om stooore. Vil jo ha litt "valuta for pengene", og har ikke lyst å gå etter operasjon og føle de er for små.. Var på siste konsultasjon i går. Det hjalp en del på å gjøre valget mitt lettere. Kirurgen var superhyggelig, men han tok ingen mål av meg. Bare så på dem og snakket litt generellt hva han mente ville bli bra. Han nevnte ingen spesifikk størrelse, og sa han ville avgjøre det når han opererte hva som ville bli bra til meg. Synes det var litt skummelt... Han er sikkert kjempe dyktig, men jeg hadde likt og fått litt mer spesifikk informasjon. Ikke viste han før/etter bilder heller. Sa han hadde sluttet med det. Klinikken i går hadde heller ingen rutiner for hvem som dekker hva dersom det skulle oppstå hard kapsel eller lignende. Kirurgen i går gjorde meg om ikke annet litt mer beroliget, for han sa jeg hadde de beste forutsetninger for å få et bra resultat, og at han mente jeg ville bli kjempe flott uansett hva implantat og str jeg gikk for (men at jeg ikke kunne ha for mye pga str min). Jeg viste ham et bilde med hva jeg så for meg, og han sa jeg kom til å bli flottere enn det, fordi utgangspunktet mitt var bedre enn henne på bildet Kan jo tenkes han bare prøvde å få meg til å ha lyst å gjøre dette..(funket:-)) En annen ting jeg reagerte på i går var at jeg etter å ha snakket med legen fikk prate med en dame som informerte om priser o.l. Hun satte meg opp på en dato med tidspunkt og alt, og gav meg resept og kontrakt som jeg kunne ta med hjem og lese gjennom. Jeg sa i fra om at jeg ikke hadde bestemt meg enda og det hadde hun forstått, men at vi gjorde alt klart, så kunne jeg bare ringe og avbestille om jeg ønsket. Følte liksom de "pushet litt på". Har litt flere spm jeg skal stille til de jeg har vært hos, men tror jeg faller på det andre stedet jeg var, de virket så seriøse, og jeg fikk et veldig bra intrykk av kirurgen. Virket så seriøs og ordentlig. Endret 22. august 2007 av Perle77 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Perle77 Skrevet 22. august 2007 #2250 Del Skrevet 22. august 2007 (endret) Hej Perle Jeg har det akkurat som dig.. Jeg har ønsket mig at gå fra en AA til en fuld B kop de sidste 10 år. nu er jeg snart 31år..det der holder mig tilbage er også omgivelserne og så evt. komplikationer.. er så redd for at skulle bedøves at tanken gør helt ondt.Nu har jeg været ved helsetjek idag. og starter herefter, når jeg forhåbentligvis får afvide at alt er ok, at tage på et par konsul... Jeg jobber i en bedrift hvor folk er meget meget konservative og en smule gammeldags.. hvor har du været på konsul..hnne? Klez fra maria:-) Hei Maria Høres smart ut å begynne det hele med en legesjekk. Jeg tenkte ikke så masse på akkurat det, men hadde tilfeldigvis legesjekk for tre uker siden, så jeg har fått bekreftet at alt er som det skal med meg:-) Jeg kjenner ingen som har operert seg, og er litt redd for å bli "pratet om". Tenkte jeg skulle gå til innkjøp av en større bh og noen solide innlegg, sånn at dersom noen kommenterer noe nå, så kan jeg si at jeg har jukset litt og evt at det er innlegg. Når jeg så har operert meg, så håper jeg ikke det blir så stor forskjell. Det er planen min ihvertfall, og i tankene mine fungerer den helt supert Hvorfor er du redd for å bli bedøvet? Jeg har vært på konsultasjoner i Bergen. Er det der du holder til og? -Perle- Endret 22. august 2007 av Perle77 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CeeCee Skrevet 22. august 2007 Forfatter #2251 Del Skrevet 22. august 2007 iiiiik! hmmm... kan dere andre kjenne innlegget inni puppen, om dere kjenner etter? det kan jeg, tydeligvis. hvis jeg tar under puppene, kjenner jeg kantene på innlegget. det ene kjennes til og med litt krøllete ut... åh, jeg ble så uvel. creepy. en annen ting... når kan jeg sove på magen? jeg sover så urolig, og har flere ganger våknet halvveis oppå en pupp. virker som om de har overlevd det, men blir veldig bekymret. jeg opererte, by the way, for ca to mnd siden. på forhånd, takk for svar Jada, jeg har ingen problemer med å kjenne mine, og hvis du har lest er dette ganske vanlig. Krøllingen du kjenner er rippling. Dersom du fyller noe flytende i en brødpose og holder den hengende, så vil du se at posen krøller seg. Det samme vil skje med et implantat. Så lenge du ikke får vondt kan du ligge på magen. Jeg sover alltid på magen og det er bra, for da holder lommene implantatet ligger i seg åpne, og på den måten kan du kanskje forhindre hard kapsel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mariacand Skrevet 22. august 2007 #2252 Del Skrevet 22. august 2007 Hej Perle He he Perle din plan er ikke dum. Jeg tænkte jeg kunne bruge en poncho den første tid LOL... Grunden til jeg er bange for bedøvelsen er ret og slett jeg slider med angst. Har gjort det i næsten 10 år nu siden jeg staretede på universitetet. Jeg har dødsangst/sygdomsangst/syghusangst... Min mor døde da hun var 34 år..Så det er sikkerty det der sidder lidt i mig. Som sagt har jeg tænkt på det i mange år - men det er først nu jeg har taget mig sammen. Min samboer støtter mig. Men synes selvfølgelig jeg er dejlig som jeg er..manglede bare ... Jeg er bosat i Oslo - men som du ser er jeg dansk.. Dejlig og have nogle og lufte sine tanker for... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Perle77 Skrevet 22. august 2007 #2253 Del Skrevet 22. august 2007 Hej Perle He he Perle din plan er ikke dum. Jeg tænkte jeg kunne bruge en poncho den første tid LOL... Grunden til jeg er bange for bedøvelsen er ret og slett jeg slider med angst. Har gjort det i næsten 10 år nu siden jeg staretede på universitetet. Jeg har dødsangst/sygdomsangst/syghusangst... Min mor døde da hun var 34 år..Så det er sikkerty det der sidder lidt i mig. Som sagt har jeg tænkt på det i mange år - men det er først nu jeg har taget mig sammen. Min samboer støtter mig. Men synes selvfølgelig jeg er dejlig som jeg er..manglede bare ... Jeg er bosat i Oslo - men som du ser er jeg dansk.. Dejlig og have nogle og lufte sine tanker for... He he, ja jeg kunne se at du var dansk Godt å lufte tankene sine her ja. Godt å både kunne lese om andre, og å kunne skrive selv. Hjelper veldig. Trist å høre om din mor. Vanskelig å forestille seg hvordan det er. Jeg vet heller ikke noe om angst og hvordan det forløper seg, men med tanke på bedøvelse, så tenker jeg at det er så mange som opereres hver dag (alle typer operasjoner), at det er nok ikke farlig. Om du ikke har noen allergier, så går det nok bra skal du se Jeg har først begynt å tenke på operasjon tidlig i vår. Jeg har alltid vært missfornøyd med størrelsen på brystene mine, og tenker vel egentliig nå at dersom jeg skal gjøre det, så bør det bli nå mens jeg fortsatt er ung (kun 30:-)) og sprek Ingen protester fra noen nå!! Hvordan str er du? Jeg er 174cm, 60-62kg -Perle- Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
annamalena Skrevet 22. august 2007 #2254 Del Skrevet 22. august 2007 Veldig mye god informasjon her. Lurer på om noen har valgt anatomiske implantater istedenfor runde - og var dere fornøyd med det? Legen jeg var hos anbefalte det da det ville se naturlig ut på meg. Jeg er 157cm, 52 kg - 32A Han anbefalte 250gr på begge sider Jeg må også nevne at jeg fulgte rådet om å sjekke ut flere plasser og sorrige leg /plass jeg gikk til anbefalte 295gr (runde) og nevnte aldri de anatomiske. Så nå er jeg litt i tvil om hva jeg skal gjøre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
milla-mor Skrevet 22. august 2007 #2255 Del Skrevet 22. august 2007 Jada, jeg har ingen problemer med å kjenne mine, og hvis du har lest er dette ganske vanlig. Krøllingen du kjenner er rippling. Dersom du fyller noe flytende i en brødpose og holder den hengende, så vil du se at posen krøller seg. Det samme vil skje med et implantat. Så lenge du ikke får vondt kan du ligge på magen. Jeg sover alltid på magen og det er bra, for da holder lommene implantatet ligger i seg åpne, og på den måten kan du kanskje forhindre hard kapsel åh, takk! har hørt om rippling, men innbilte meg at det som regel forekom hos dem med litt større innlegg enn meg. men godt å høre at det ikke er uvanlig. jeg sover litt på magen nå, men synes ikke det er så veldig behagelig. er vel mest mentalt, egentlig... at jeg er redd for å "skvisje" dem i stykker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Perle77 Skrevet 22. august 2007 #2256 Del Skrevet 22. august 2007 Veldig mye god informasjon her. Lurer på om noen har valgt anatomiske implantater istedenfor runde - og var dere fornøyd med det? Legen jeg var hos anbefalte det da det ville se naturlig ut på meg. Jeg er 157cm, 52 kg - 32A Han anbefalte 250gr på begge sider Jeg må også nevne at jeg fulgte rådet om å sjekke ut flere plasser og sorrige leg /plass jeg gikk til anbefalte 295gr (runde) og nevnte aldri de anatomiske. Så nå er jeg litt i tvil om hva jeg skal gjøre! Hei Annamalena Jeg er kanskje på samme stadie som deg. Jeg har vært til tre forskjellige plasser nå. Han jeg tror jeg kommer til å velge, mente jeg burde ha dråpeformede, 235 på hver side, muligens 255 om jeg ville ha litt større. Har heller ikke hørt så masse her inne om dråpeformede/anatomiske proteser. Er du i Bergen? Lykke til forresten -Perle- Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mariacand Skrevet 22. august 2007 #2257 Del Skrevet 22. august 2007 Hej igen Perle Ja det hjælper altid når folk beroliger hinanden lidt :-) Jeg vejer vel en 56 kg det svinger lidt :-) og er ca. 167 høj bruger en 70-75 a nu som jeg ikke altid fylder ordentlig ud heller. Det eneste jeg ønsker er en fuld B- cup hvor meget det så end kræver... Når jeg får alle prøver fra heletjekket kommer tilbage så skal jeg have bestilt konsul...3 steder akkurat som der anbefales :-) Jeg vil skyde på at jeg skal have lagt en 250/270 ind,.... Så du skal nok få at høre når jeg har fået taget mig samme :-) Det at kunne gå med bikin..uden indlæg vil være kanon.. :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
annamalena Skrevet 22. august 2007 #2258 Del Skrevet 22. august 2007 Jeg bor i Stavanger. Fant denne siden med foer og etterbilder http://www.plasticsurgeon.dk/page.asp?objectid=48&zcs=2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
emmeli Skrevet 26. august 2007 #2259 Del Skrevet 26. august 2007 Veldig mye god informasjon her. Lurer på om noen har valgt anatomiske implantater istedenfor runde - og var dere fornøyd med det? Legen jeg var hos anbefalte det da det ville se naturlig ut på meg. Jeg er 157cm, 52 kg - 32A Han anbefalte 250gr på begge sider Jeg må også nevne at jeg fulgte rådet om å sjekke ut flere plasser og sorrige leg /plass jeg gikk til anbefalte 295gr (runde) og nevnte aldri de anatomiske. Så nå er jeg litt i tvil om hva jeg skal gjøre! Hei. Ser du bor i Stavanger. Jeg opererte i stavanger i mars. Kan jeg spørre hvor du har vært på konsultasjon?? Jeg var på to, og endte opp på den siste jeg var hos. Føltes tryggest der Når skal du eventuelt inn?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jeanby Skrevet 28. august 2007 #2260 Del Skrevet 28. august 2007 hei hei! jeg plages sånn med puppene mine enda etter siste op. i mars med brystløft og nye implantater. Har fått grusomme arr rundt nipplene og de henger snart igjen.. er så skuffet. Er det noen her som vet om det er noen op. som er mulig få gjort under muskelen eller skofte "lommer" eller hva som helst for å få brystene og implantatene til å sitte høyere ?? Og for å korrigere arr ?? Cee Cee ?? du har vel enormt peiling på dette ;-) Håper på masse svar.....*fortvilt* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå