subrenno Skrevet 19. juni 2012 #22241 Skrevet 19. juni 2012 hei, jeg har vært inne til brystforstørrelse og har fått komplikasjon etter denne operasjonen 2 ganger i høyre bryst. Når jeg var på konsultasjonen så forklarte jeg til min kirurg at det er forskjell på størrelsen på mine bryst og at jeg ønsket så store som mulig. Han sa til meg at størlseforskjellen ikke var noe problem å jeg fikk valget mellom 400ml og 450ml, jeg valgte 450ml og kirurgen betrygget meg om at dette ville gå bra påtross av min kroppstørrelse. Problemet mitt er at jeg har fått et hull i arret som ikke vil lukke seg og som det renner væske ifra, resten av arret samt resten av høyre bryst er helt uten komplikasjoner på noen som helst måte. Ventre gikk bra uten komplikasjoner helt siden første operasjon. Etter første gang så tok kirurgen ut protesen min og lot meg gå 2 mnd uten for at ting skulle gro seg til før han prøvde igjen. Etter denne operasjonen hvor jeg ikke hadde protesen lenger så grodde arret som det skulle. Deretter prøvde vi igjen å legge inn protesen min (450ml) og den samme komplikasjonen skjedde, arret fikk igjen et lite hull som ikke vil lukke seg men dette har nå skjedd på et annet sted enn sist gang. Så nå har kirurgen min har satt meg på diclocil for å "sikre" å utelukke en betennelse i såret å håpe på at det vil gro seg til. Dette har vi bare prøvd nå en ukes tid å nå er han utolmodig på å bare heller gi meg andre proteser å bli ferdig med saken som han sier. Jeg har bedt om vi kan prøve å sy det igjen men kirurgen virker ikke interessert i denne løsningen, har heller ikke hørt noe om strips fra han. Foreløpig går jeg bare hjemme å venter på at det skal stoppe å væske å at ting skal prøve å gro seg til. Jeg går med mepitel, kompress og micropore teip over såret nå inntil videre. Jeg føler meg hjelpesløs ang dette da jeg føler jeg ikke kan snakke med kirurgen min pga jeg er redd han skal bare gjøre ting imot min vilje å hvis jeg ikke samtykker så kan jeg glemme garantien min jeg har hos dem. Er det noen der ute som har noen form for erfaring, kunnskap eller opplevd lignende så hadde jeg satt pris på all hjelp jeg kan få. jeg vet virkelig ikke hva jeg skal gjøre akkuratt nå. Mvh
MJT Skrevet 20. juni 2012 #22242 Skrevet 20. juni 2012 Haha, min første reaksjon når jeg så puppene mine for første gang i går: "Satan så stygge de er!" Hehe, men de er jo så hoven ennå, og det var ikke veldig pent.. Selv om jeg har anatmoiske så ser de kulerunde ut, og den venstre som har implantat på to str mindre enn den høyre, er fortsatt størst. MEN, dette går seg til, det er jeg helt overbevist om Jeg bare lurer på en ting. Jeg fikk beskjed om å gå med nedpressbåndet i 2 uker, men jeg syns det satt så fryktelig slakt på.. Er det ikke meningen at det skal være litt stramt i det minste? Og hvor lenge har dere gått med nedpressbånd?
miss_universum Skrevet 20. juni 2012 #22243 Skrevet 20. juni 2012 Haha, min første reaksjon når jeg så puppene mine for første gang i går: "Satan så stygge de er!" Hehe, men de er jo så hoven ennå, og det var ikke veldig pent.. Selv om jeg har anatmoiske så ser de kulerunde ut, og den venstre som har implantat på to str mindre enn den høyre, er fortsatt størst. MEN, dette går seg til, det er jeg helt overbevist om Jeg bare lurer på en ting. Jeg fikk beskjed om å gå med nedpressbåndet i 2 uker, men jeg syns det satt så fryktelig slakt på.. Er det ikke meningen at det skal være litt stramt i det minste? Og hvor lenge har dere gått med nedpressbånd? Jeg gikk med båndet i to uker, fikk ikke lov å ta det av i det hele tatt. Til å begynne med syns jeg det satt veldig stramt, slet med å terekke pusten helt. Etterhvert som hevelsene gikk ned ble det slakkere og slakkere. Kirurgen hadde tegnet en strek på båndet som markerte hvor stramt jeg skulle feste det.
MJT Skrevet 20. juni 2012 #22244 Skrevet 20. juni 2012 hei, jeg har vært inne til brystforstørrelse og har fått komplikasjon etter denne operasjonen 2 ganger i høyre bryst. Når jeg var på konsultasjonen så forklarte jeg til min kirurg at det er forskjell på størrelsen på mine bryst og at jeg ønsket så store som mulig. Han sa til meg at størlseforskjellen ikke var noe problem å jeg fikk valget mellom 400ml og 450ml, jeg valgte 450ml og kirurgen betrygget meg om at dette ville gå bra påtross av min kroppstørrelse. Problemet mitt er at jeg har fått et hull i arret som ikke vil lukke seg og som det renner væske ifra, resten av arret samt resten av høyre bryst er helt uten komplikasjoner på noen som helst måte. Ventre gikk bra uten komplikasjoner helt siden første operasjon. Etter første gang så tok kirurgen ut protesen min og lot meg gå 2 mnd uten for at ting skulle gro seg til før han prøvde igjen. Etter denne operasjonen hvor jeg ikke hadde protesen lenger så grodde arret som det skulle. Deretter prøvde vi igjen å legge inn protesen min (450ml) og den samme komplikasjonen skjedde, arret fikk igjen et lite hull som ikke vil lukke seg men dette har nå skjedd på et annet sted enn sist gang. Så nå har kirurgen min har satt meg på diclocil for å "sikre" å utelukke en betennelse i såret å håpe på at det vil gro seg til. Dette har vi bare prøvd nå en ukes tid å nå er han utolmodig på å bare heller gi meg andre proteser å bli ferdig med saken som han sier. Jeg har bedt om vi kan prøve å sy det igjen men kirurgen virker ikke interessert i denne løsningen, har heller ikke hørt noe om strips fra han. Foreløpig går jeg bare hjemme å venter på at det skal stoppe å væske å at ting skal prøve å gro seg til. Jeg går med mepitel, kompress og micropore teip over såret nå inntil videre. Jeg føler meg hjelpesløs ang dette da jeg føler jeg ikke kan snakke med kirurgen min pga jeg er redd han skal bare gjøre ting imot min vilje å hvis jeg ikke samtykker så kan jeg glemme garantien min jeg har hos dem. Er det noen der ute som har noen form for erfaring, kunnskap eller opplevd lignende så hadde jeg satt pris på all hjelp jeg kan få. jeg vet virkelig ikke hva jeg skal gjøre akkuratt nå. Mvh Hei! Uff, dette var ikke noe koselig nei.. Jeg har dessverre ingen erfaring med dette i det hele tatt, jeg er på min andre dag bare.. Men jeg lurer litt på hvor du har vært? Kan jeg spørre om det? Dersom du er redd for at garantien din ryker om du ikke gjør som han sier, så syns jeg du skal ta kontakt med en advokat. Jeg tror nemlig ikke klinikken kan gjøre det. En advokat koster mellom 12-1500 kr for en time, og det rekker nok med en time om dette ikke drøyer veldig ut da.. Evt så finnes det noe som heter jussbussen (gjorde vertfall det før) der man kan snakke med jussstudenter, og det er gratis.. Husk også at det er i kirurgens interesse å holde deg fornød, det skal ikke mange misfornøyde kunder til før det blir merkbart for han. Ønsker deg masse lykke til og håper virkelig det går bra Blir veldig glad om du holder oss oppdatert på hvordan det går
Ms.Boob Skrevet 20. juni 2012 #22245 Skrevet 20. juni 2012 hei, jeg har vært inne til brystforstørrelse og har fått komplikasjon etter denne operasjonen 2 ganger i høyre bryst. Når jeg var på konsultasjonen så forklarte jeg til min kirurg at det er forskjell på størrelsen på mine bryst og at jeg ønsket så store som mulig. Han sa til meg at størlseforskjellen ikke var noe problem å jeg fikk valget mellom 400ml og 450ml, jeg valgte 450ml og kirurgen betrygget meg om at dette ville gå bra påtross av min kroppstørrelse. Problemet mitt er at jeg har fått et hull i arret som ikke vil lukke seg og som det renner væske ifra, resten av arret samt resten av høyre bryst er helt uten komplikasjoner på noen som helst måte. Ventre gikk bra uten komplikasjoner helt siden første operasjon. Etter første gang så tok kirurgen ut protesen min og lot meg gå 2 mnd uten for at ting skulle gro seg til før han prøvde igjen. Etter denne operasjonen hvor jeg ikke hadde protesen lenger så grodde arret som det skulle. Deretter prøvde vi igjen å legge inn protesen min (450ml) og den samme komplikasjonen skjedde, arret fikk igjen et lite hull som ikke vil lukke seg men dette har nå skjedd på et annet sted enn sist gang. Så nå har kirurgen min har satt meg på diclocil for å "sikre" å utelukke en betennelse i såret å håpe på at det vil gro seg til. Dette har vi bare prøvd nå en ukes tid å nå er han utolmodig på å bare heller gi meg andre proteser å bli ferdig med saken som han sier. Jeg har bedt om vi kan prøve å sy det igjen men kirurgen virker ikke interessert i denne løsningen, har heller ikke hørt noe om strips fra han. Foreløpig går jeg bare hjemme å venter på at det skal stoppe å væske å at ting skal prøve å gro seg til. Jeg går med mepitel, kompress og micropore teip over såret nå inntil videre. Jeg føler meg hjelpesløs ang dette da jeg føler jeg ikke kan snakke med kirurgen min pga jeg er redd han skal bare gjøre ting imot min vilje å hvis jeg ikke samtykker så kan jeg glemme garantien min jeg har hos dem. Er det noen der ute som har noen form for erfaring, kunnskap eller opplevd lignende så hadde jeg satt pris på all hjelp jeg kan få. jeg vet virkelig ikke hva jeg skal gjøre akkuratt nå. Mvh Hei kjære deg! Vet akkurat hvordan du har det, jeg har nemlig opplevd det samme som deg. Venstre puppen min har enda et åpent sår som overhodet ikke gror av seg selv. Hver gang jeg er inne å skifter strips, åpner det seg igjen, og det renner masse væske ut. Har nå stripset med skikkelig teip i to uker, men har det ikke grodd innen fredag skal jeg inn å sy på nytt. Jeg opererte på Klinikk Stokkan for fire uker siden, og la inn 400 cc i begge bryst, via areola. Høyre pupp fungerer fint. Men fikk indre blødning i den venstre puppen, og måtte reoperere samme dagen, og gikk deretter med dren i fire dager. Nå er det enda litt størrelsesforskjell, og den venstre puppen er høyere opp, strammere og litt annerledes enn den høyre. Skikkelig kjipt! Kirurgen min mente dette skulle gå seg til, men det er jeg litt i tvil på.
subrenno Skrevet 20. juni 2012 #22246 Skrevet 20. juni 2012 Hei kjære deg! Vet akkurat hvordan du har det, jeg har nemlig opplevd det samme som deg. Venstre puppen min har enda et åpent sår som overhodet ikke gror av seg selv. Hver gang jeg er inne å skifter strips, åpner det seg igjen, og det renner masse væske ut. Har nå stripset med skikkelig teip i to uker, men har det ikke grodd innen fredag skal jeg inn å sy på nytt. Jeg opererte på Klinikk Stokkan for fire uker siden, og la inn 400 cc i begge bryst, via areola. Høyre pupp fungerer fint. Men fikk indre blødning i den venstre puppen, og måtte reoperere samme dagen, og gikk deretter med dren i fire dager. Nå er det enda litt størrelsesforskjell, og den venstre puppen er høyere opp, strammere og litt annerledes enn den høyre. Skikkelig kjipt! Kirurgen min mente dette skulle gå seg til, men det er jeg litt i tvil på. Hei! høres ut som vi begge sitter i en kjedelig situasjon jeg har vært på colosseum og operert. hadde litt trøbbel med størrelsen etter første operasjonen selv men det har gått seg til så jeg tror det samme vil skje i ditt tilfelle også men hvor lenge har du hatt dette åpne såret om jeg får spørre? har du opplevd at det har grodd å revnet opp igjen eller har det aldri grodd? går du på noen form for antibiotika eller lignende også? beklager "avhøret" her men jeg må nesten bare spørre ut siden du har vært lenger i dette enn meg. Og en siste ting, har kirurgen din sagt til deg at det kan forekomme av "for store" innlegg eller at du har veldig tynn hud akuratt der hvor du har såret?
subrenno Skrevet 20. juni 2012 #22247 Skrevet 20. juni 2012 Hei! Uff, dette var ikke noe koselig nei.. Jeg har dessverre ingen erfaring med dette i det hele tatt, jeg er på min andre dag bare.. Men jeg lurer litt på hvor du har vært? Kan jeg spørre om det? Dersom du er redd for at garantien din ryker om du ikke gjør som han sier, så syns jeg du skal ta kontakt med en advokat. Jeg tror nemlig ikke klinikken kan gjøre det. En advokat koster mellom 12-1500 kr for en time, og det rekker nok med en time om dette ikke drøyer veldig ut da.. Evt så finnes det noe som heter jussbussen (gjorde vertfall det før) der man kan snakke med jussstudenter, og det er gratis.. Husk også at det er i kirurgens interesse å holde deg fornød, det skal ikke mange misfornøyde kunder til før det blir merkbart for han. Ønsker deg masse lykke til og håper virkelig det går bra Blir veldig glad om du holder oss oppdatert på hvordan det går Hei. hvis jeg husker riktig så var det et skriv jeg måtte skrive under før operasjonen som jeg ikke har fått en kopi av. var dette tilfelle for deg også? og hvis ja, husker du hva det gjaldt? det er nesten 1 år siden min første operasjon nå så min garanti går snart ut. derfor jeg har litt dårlig tid med alt dette. jeg ønsker jo ikke noen andre proteser nå som jeg er vant med de jeg har. jeg var på colosseum btw.
MJT Skrevet 20. juni 2012 #22248 Skrevet 20. juni 2012 Hei. hvis jeg husker riktig så var det et skriv jeg måtte skrive under før operasjonen som jeg ikke har fått en kopi av. var dette tilfelle for deg også? og hvis ja, husker du hva det gjaldt? det er nesten 1 år siden min første operasjon nå så min garanti går snart ut. derfor jeg har litt dårlig tid med alt dette. jeg ønsker jo ikke noen andre proteser nå som jeg er vant med de jeg har. jeg var på colosseum btw. Jeg har en kontrakt som jeg skrev under på, men den var i 2 eksemplarer så jeg har ene selv.. Ellers har jeg ikke signert noen ting. Har du bare 1 års garanti? Det var kort syns jeg.. Mener jeg har 5 års garanti, og livstidsgaranti på implantatene. Jeg tror kanskje jeg ville tatt kontakt med en advokat bare for å høre hva som faktisk gjelder, og hva du kan kreve og hva du bør eller ikke bør gå med på. Skjønner deg veldig godt at du ikke ønsker andre og da sikkert mindre nå som du har hatt dem så lenge! Dersom det likevel MÅ bli utfallet ville jeg prøve å fått til en avtale med kirurgen om at du om en tid, når vevet har strukket seg nok, skal få satt inn igjen den størrelsen du i utgagnspunktet hadde og vil ha, uten noe ekstra kostnad. Dersom du orker ennå en operasjon da.. Det var tross alt kirurgen som sa at dette kom til å gå fint til å begynne med, og det er jo han som skal kunne dette her..
Margaret123 Skrevet 20. juni 2012 #22249 Skrevet 20. juni 2012 I skrivet jeg fikk med meg fra klinikken står det: " Badekar, svømmehall, soling og solarium skal unngås de første 4 ukene." Okei. takk for svar, får finn på en unnskyldning for hvorfor jeg ikke kan bad hehe
Gurip Skrevet 20. juni 2012 #22250 Skrevet 20. juni 2012 Jeg bare lurer på en ting. Jeg fikk beskjed om å gå med nedpressbåndet i 2 uker, men jeg syns det satt så fryktelig slakt på.. Er det ikke meningen at det skal være litt stramt i det minste? Og hvor lenge har dere gått med nedpressbånd? Mitt er ikke så veldig stramt, det skal bare sikre at puppene ikke gror fast for høyt oppe. På dagtid hjelper jo tyngdekraften med til dette. Jeg fikk beskjed om på klinikken at det var aller viktigst å bruke det om natten (da ligger man jo nede...). Jeg skal bruke mitt i 10 dager, siste dag i morgen!
Ms.Boob Skrevet 20. juni 2012 #22251 Skrevet 20. juni 2012 Hei! høres ut som vi begge sitter i en kjedelig situasjon jeg har vært på colosseum og operert. hadde litt trøbbel med størrelsen etter første operasjonen selv men det har gått seg til så jeg tror det samme vil skje i ditt tilfelle også men hvor lenge har du hatt dette åpne såret om jeg får spørre? har du opplevd at det har grodd å revnet opp igjen eller har det aldri grodd? går du på noen form for antibiotika eller lignende også? beklager "avhøret" her men jeg må nesten bare spørre ut siden du har vært lenger i dette enn meg. Og en siste ting, har kirurgen din sagt til deg at det kan forekomme av "for store" innlegg eller at du har veldig tynn hud akuratt der hvor du har såret? Bare spør du, spurte mye selv rett etter alt skjedde Dét grodde fint rett etterpå, men helt plutselig etter to uker ca, revnet dét plutselig opp. Ringte kirurgen samme dag, og fikk komme inn å stripse med kraftig teip. Uka etter skifta jeg på nytt, da var det fortsatt åpent. Nå har jeg ikke sett såret på én uke, men ser det væsker endel fra det enda. Skal tilbake fredag for å sy. Hun sa ingenting om verken for tynn hud eller for store innlegg. Sånne ting kan ofte skyldes at de måtte operere flere ganger, og i mitt tilfelle to ganger på én dag. Da fikk ikke såret nok ro, og kunne derfor bruke lengre tid enn det som bare ble operert én gang. Jeg har gått på to kurer, to forskjellige penicillintyper. Ene gangen pga drenet, andré gangen pga det åpne såret. Bare spør om det er mer du lurer på! Vet hvor kjipt dette er Klem fra meg!
butterfly89 Skrevet 21. juni 2012 #22252 Skrevet 21. juni 2012 Da har jeg vært på konsultasjon hos Dr. Skolleborg ble enige om 220-240 cc. Veldig fornøyd med kirurgen, han var veldig vennlig og profesjonell, og jeg følte meg trygg og avslappet. Han legger visst i 95% av tilfellene, under muskel.. jeg hadde forberedt meg på over muskel, siden jeg ikke er helt flat fra før av. Så gruer meg litt nå
Missy1 Skrevet 21. juni 2012 #22253 Skrevet 21. juni 2012 Igår prøvde jeg bikinier og oppdaget til min store skrekk at puppene mine sitter i forskjellig høyde det er størrelseforskjell på de etter operasjon og den som hang før op henger igjen nå. Så jeg ser helt skeiv ut og kan ikke engang gå i bikini for da syns det veldig godt at de sitter i forskjellig høyde fant en bikini tilslutt som dekker for kløfta så den kan jeg bruke, men jeg betalte vel for faen ikke 31000kr for å fortsatt slite med å kle meg. Syns kirurgen burde gjort meg oppmerksom på denne forskjellen før operasjon for jeg har aldri merket at de sitter i forskjellig høyde før :(I
MJT Skrevet 21. juni 2012 #22254 Skrevet 21. juni 2012 Igår prøvde jeg bikinier og oppdaget til min store skrekk at puppene mine sitter i forskjellig høyde det er størrelseforskjell på de etter operasjon og den som hang før op henger igjen nå. Så jeg ser helt skeiv ut og kan ikke engang gå i bikini for da syns det veldig godt at de sitter i forskjellig høyde fant en bikini tilslutt som dekker for kløfta så den kan jeg bruke, men jeg betalte vel for faen ikke 31000kr for å fortsatt slite med å kle meg. Syns kirurgen burde gjort meg oppmerksom på denne forskjellen før operasjon for jeg har aldri merket at de sitter i forskjellig høyde før :(I Hvor lenge er det siden din operasjon nå, og har du over eller under muskel? Har begge to droppet skikkelig?
Gurip Skrevet 22. juni 2012 #22255 Skrevet 22. juni 2012 Til alle dere puppeinteresserte jenter, her er en liste over puppeblogger : http://brystinnlegg.blogg.no/ http://sanssouci.blogg.no/ http://meandmyboobs.blogg.no/ http://myboobjob.blogg.no/ http://onmywaytomygoal.blogg.no/ http://plasticjob.blogg.no/ http://newboobs.blogg.no/ http://janefonda.blogg.no/ http://minpupp.blogg.no/ http://jegharfattpupper.blogg.no/ Fant en ny blogg, slenger den på lista http://maliasen.blogg.no/
Missy1 Skrevet 22. juni 2012 #22256 Skrevet 22. juni 2012 Hvor lenge er det siden din operasjon nå, og har du over eller under muskel? Har begge to droppet skikkelig? jeg har over muskel og det er straks 4uker siden operasjon. Før operasjon så hang den ene puppen og ikke den andre, den som hang før henger litt igjen nå. Men løfter jeg den som henger litt opp så en er på høyden den egentlig sittter så ser jeg at den sitter høyerer oppe enn den andre. Dermed om jeg tar på meg en bikini og den blir løfta opp så kan man se i kløfta at puppene sitter i forskjellig høyde og jeg ser skeiv ut 1
Nysgjerrigper6 Skrevet 22. juni 2012 #22257 Skrevet 22. juni 2012 Da har jeg fått time for min operasjon, 27 august! Er helt på tuppa her jeg sitter! hoho Jeg spurte spesielt for den datoen da jeg må jobbe i sommer og skal på tur, samt det må passe med turnusen for samboeren. Siden jeg vil ha med meg god støtte Har dere noen god huskeliste for å ha med?
MJT Skrevet 22. juni 2012 #22258 Skrevet 22. juni 2012 jeg har over muskel og det er straks 4uker siden operasjon. Før operasjon så hang den ene puppen og ikke den andre, den som hang før henger litt igjen nå. Men løfter jeg den som henger litt opp så en er på høyden den egentlig sittter så ser jeg at den sitter høyerer oppe enn den andre. Dermed om jeg tar på meg en bikini og den blir løfta opp så kan man se i kløfta at puppene sitter i forskjellig høyde og jeg ser skeiv ut Uff, det er kjedelig... Men tror du ikke det kan komme seg? De sier jo det kan ta flere mnd før de er ferdig.. Håper det kommer seg etterhvert, viss ikke ville jeg snakket med PK om det. Jeg ville forresten nevnt det med engang jeg, jo før jo bedre Da har jeg fått time for min operasjon, 27 august! Er helt på tuppa her jeg sitter! hoho Jeg spurte spesielt for den datoen da jeg må jobbe i sommer og skal på tur, samt det må passe med turnusen for samboeren. Siden jeg vil ha med meg god støtte Har dere noen god huskeliste for å ha med? Wow!! Gratulerer med dato! Skjønner godt at du er helt på tuppa, holdt på å gå ut av mitt gode skinn selv jeg Til selve operasjonsdagen vil jeg anbefale deg en løs og ledig genser, aller helst en du kan trekke oppover beina faktisk. Det hadde jeg selv, og jeg skjønte ikke hvor lurt dette var før jeg stod der etter jeg hadde våknet og skulle kle på meg. Åsså hadde jeg en jogge bukse som jeg luffet rundt på hotellet i etterpå, godt å ikke ha noe som strammet noen plass, verken magen eller andre steder. Man er ganske oppblåst etterpå...
Missy1 Skrevet 22. juni 2012 #22259 Skrevet 22. juni 2012 Det kan ikke gå seg til tror det er utgangspunktet mitt som har gjort at de ser sånn ut og man kan ikke fikse opp det men syns kirurgen burde advart meg for det kom som et stort sjokk på meg. Vet ikke om jeg ville brukt så mye penger om jeg hadde visst resultatet ble sånn
Gurip Skrevet 22. juni 2012 #22260 Skrevet 22. juni 2012 Da har jeg fått time for min operasjon, 27 august! Er helt på tuppa her jeg sitter! hoho Jeg spurte spesielt for den datoen da jeg må jobbe i sommer og skal på tur, samt det må passe med turnusen for samboeren. Siden jeg vil ha med meg god støtte Har dere noen god huskeliste for å ha med? Lykke til med operasjon i høst! Smart å time det godt sånn at du får litt hjelp. Jeg forsøkte å samle mine erfaringer i et blogginnlegg, her er link til innlegget på bloggen min
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå