Gå til innhold

CeeCee's hemmelige verden...

Fremhevede innlegg

Skrevet

hei, hei :)

jeg opererte på klinikk stokkan i trondheim. kjempekjempefornøyd med dem, men litt upraktisk, for jeg bor ikke der selv... så må dra et stykke for etter-kontroll. men det var den klinikken jeg hadde beste inntrykk av, så da valgte jeg den.

før operasjonen var jeg 70 c. hva med deg? synes 400 ml høres fryktelig mye ut, men det er jo omtrent dèt jeg har selv... :ler:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har nylig lagt inn silikon delvis under muskel, og lurer på om det er noe jeg bør ta hensyn til med tanke på trening (aerobic, bodypump, step, styrke, apparattrening). Det er fremdeles 4 uker igjen til jeg kan gjenoppta treningen, men jeg merker at når jeg strammer brystmuskelen, så tar den liksom med seg implantatet litt oppover... Dette gir en litt ekkel følelse, men det er ikke vondt. Men jeg lurer på om det er farlig; om det fremprovoserer en forskyvning, kapsel eller blødning eller noe sånt. Lurer på om dette kommer til å vedvare, eller om det er noe som vil være der for alltid? Bør jeg avstå fra å trene brystmuskelen, eller trene lettere?

Skrevet
men hva er høyden og vekten din, da? jeg la inn 380 ml over muskel, og det er stort, men det ser naturlig ut. jeg er 175 cm høy, og veier vanligvis mellom 57-60 kg.

hvis du synes det ser for stort ut, så bør du selvfølgelig velge noe mindre. min erfaring er at man venner seg utrolig fort til disse nye puppene sine, og mange ønsker i ettertid at de tok mer.

jeg syntes først mine var altfor store, så altfor små, så helt perfekte! jeg elsker dem akkurat som de er nå (kunne godt hengt liiitt mer), og jeg innser nå at større ville blitt helt uproposjonelt...

:sol:

jeg er 172 cm og veier rundt 54-57 kg. (går veldig opp og ned hehe)

er passe slank, men ikke spinkel - og har bittelitt ekstra på mage og lår:)

Skrevet

ja, men da synes jeg kanskje at 300 ml høres fint ut, jeg. har hørt at gjennomsnitts-størrelsen norske jenter legger inn er 260 ml, så da er du ganske close i str til de som ønsker et naturlig resultat. jeg har òg et veldig naturlig resultat, men så er jeg jo litt høyere og tyngre enn deg.

håper du fortsetter med oppdateringer her inne, da. er så spennende... ja, jeg er nysgjerrig-per :-D

Skrevet
Hei og :velkommen: til min dagbok, som også vil fungere som et forum for de som har tatt eller vurderer brystforstørrelse.

Jeg er så lei av folk på hovedforumet som sier "Du må være fornøyd med kroppen din slik den er" og "Silikon er stygt/ farlig" etc., og som ikke har evne til empati eller å sette seg inn i andre folks situasjon.

Har lagt inn litt info om brystforstørrelse her slik at de som ønsker å vite mer, eller har spørsmål, kan komme hit for mer informasjon. Har engasjert meg litt i dette temaet og det å opplyse folk som vurdere å ta et slikt inngrep. Særlig med tanke på at det kan oppstå komplikasjoner og risikoer, og at det er masse å ta hensyn til når man skal ta et slikt inngrep.

Still gjerne spørsmål om du lurer på noe! :)

Hilsen CeeCee! :velkommen:

Hei! :)

Hvor mye er anbefalt å legge inn om man ønsker å gå fra en A-cup til en C-cup? Vil ha et mest mulig naturlig resultat, men vil også ha bra størrelse. Noen klinikker som er å anbefale fremfor andre? Vil også være trygg på at jeg får minst mulig komplikasjoner....

Har vurdert Colosseum klinikken og fornebu kliniikken. Vet fornebu tilbyr garanti nå, men hva er sjansene for at uforutsette ting skjer? Uten komplikasjoner må vel silikoninnlegg byttes etter ca 15-20 år?...

Og hva med arrene? Blir de veldig lite synlige etter hvert som tiden går?...

Gjest puselabb
Skrevet

Det er helt individuelt hvor mye man trenger for å gå opp fra a til c. Det kommer an på kroppsbygning og brystvev. Det kan bare en kirurg vurdere etter å ha sett deg.

Jeg anbefaler Fornebuklinikken på det varmeste, har ingenting annet enn positive opplevelser derfra. De har mye erfaring, er flinke og omsorgsfulle. De har en unik garanti, og bruker det aller beste innenfor proteser. Les mer på

fornebuklinikken.no

Det anbefales å bytte ut protesene etter mellom 10 og femten år.

Arrene er vanligvis svært lite synlige. Mine er (etter 6 uker) bare en 3 cm syltynn litt mørk strek. De er såvidt synlige, og de aller færreste danner godt synlige arr. Det er viktig å ikke få sol på arrene de første 6 måneder.

Skrevet
jeg er 172 cm og veier rundt 54-57 kg. (går veldig opp og ned hehe)

er passe slank, men ikke spinkel - og har bittelitt ekstra på mage og lår:)

Hei!

Jeg er 168/50-53 (går også opp og ned i vekt) og la inn 290. Hadde 75A/AA og nå er bruker jeg 75C/D, men i klær ser jeg ut som en B. Originalt ville jeg ha 450, men det var det ikke plass til. Regner med jeg hadde blitt en full D med 450, og sett ut som en C med klær. Nå er jeg egentlig fornøyd med mine 290 :) Synes ikke du skal være redd for 300. Tror du vil angre om du tar mindre enn det.

Hilsen

-CeeCee-

Skrevet

Puselabb:

Hvor myke er puppene dine nå i forhold til da det var 14 dager siden operasjonen?

Gjest ElCaramba
Skrevet

Bare innom for å ønske puppedamene en god sommer!

:klem:

Skrevet
Det er helt individuelt hvor mye man trenger for å gå opp fra a til c. Det kommer an på kroppsbygning og brystvev. Det kan bare en kirurg vurdere etter å ha sett deg.

Jeg anbefaler Fornebuklinikken på det varmeste, har ingenting annet enn positive opplevelser derfra. De har mye erfaring, er flinke og omsorgsfulle. De har en unik garanti, og bruker det aller beste innenfor proteser. Les mer på<a href="http://www.fornebuklinikken.no/stoerre-bryster.20890.no.html" target="_blank">

fornebuklinikken.no </a>

Det anbefales å bytte ut protesene etter mellom 10 og femten år.

Arrene er vanligvis svært lite synlige. Mine er (etter 6 uker) bare en 3 cm syltynn litt mørk strek. De er såvidt synlige, og de aller færreste danner godt synlige arr. Det er viktig å ikke få sol på arrene de første 6 måneder.

Takk for god informasjon! :)

La du inn silikon over eller under muskel? Hvor mye?

Hvor stor cup størrelse hadde du før operasjonen? Hvor stor har du nå?

Kan man velge om man vil være ved bevissthet eller sove under operasjonen?

Det ble mange spørsmål.... :ler: Men vil ha best mulig informasjon før jeg bestemmer meg... Men regner med det blir operasjon i august eller september... :)

Du er sikkert i bra form nå, seks uker etter operasjonen. Du har vel ikke noe vondt nå lenger? Når ga smertene seg skikkelig?

Gjest puselabb
Skrevet
Puselabb:

Hvor myke er puppene dine nå i forhold til da det var 14 dager siden operasjonen?

Mye mykere. Før var de harde, nå er de bare faste. Men jeg håper de fortsatt blir enda litt mykere.

Gjest puselabb
Skrevet
Takk for god informasjon! :)

La du inn silikon over eller under muskel? Hvor mye?

Hvor stor cup størrelse hadde du før operasjonen? Hvor stor har du nå?

Kan man velge om man vil være ved bevissthet eller sove under operasjonen?

Det ble mange spørsmål.... :ler: Men vil ha best mulig informasjon før jeg bestemmer meg... Men regner med det blir operasjon i august eller september... :)

Du er sikkert i bra form nå, seks uker etter operasjonen. Du har vel ikke noe vondt nå lenger? Når ga smertene seg skikkelig?

Jeg la inn 330 i hver, over muskel. Jeg var 80b før, nå er jeg 80d. Så jeg har gårtt opp 2 cupstr. Jeg er 1.56 høy og veier ca. 52 kg.

På fornebuklinikken får man ikke full narkose. Man sover tungt og får mye lokalbedøvelse. Jeg vet ikke hva de praktiserer andre steder, men jeg regner med det står på nettsidene deres. Jeg synes "min" metode var veldig bra. Jeg er overnervøs for full narkose, men også for å være helt bevisst. Jeg følte ikke noe ubehag verken før eller etter. Det var jeg veldig overrasket over.

Jeg er helt fin igjen nå etter 6 uker. De 4 første dagene var verst, men absolutt levelige. Etter det gikk det fort oppover. Etter nærmere 2 uker følte jeg meg veldig bra, men fortsatt en del sviing i arrene hvis jeg beveget meg mye, og ganske støl rundt puppene om morgenen. Etter 4 uker svidde det ikke lenger i arrene. Nå føles puppene bare bittelitt ømme om morgenen, og hvis jeg har vært i mye aktivitet.

Bare spør mer hvis du lurer på noe :) Det kan ikke bli for mye informasjon før en operasjon.

Skrevet

Jeg hadde lokalbedøvelse. Fikk noe å roe meg ned på først, så var det nåler i puppene. Dette hadde jeg gruet meg så sinnsykt til, men det var ikke ille. Jeg lå og pratet med kirurgen hele tiden under operasjonen, om hans sønns bursdag og mange andre ting. Hadde det faktisk ganske morsomt :)

Skrevet

Nå er det 9 dager til min operasjon.

Og jeg har ikke rørt smertestillende ettersom man ikkeskal røre det 2 uker før man opereres.

men i dag var jeg hos legen og fikk sarotex som skal hjelpe meg med søvnen.. er det noen som vet om jeg ikke kan ta det med tanke på operasjonen min?

det er meningen at jeg skal ta en pille på 10 mg hver kveld..

-Winona-

Skrevet
Jeg hadde lokalbedøvelse. Fikk noe å roe meg ned på først, så var det nåler i puppene. Dette hadde jeg gruet meg så sinnsykt til, men det var ikke ille. Jeg lå og pratet med kirurgen hele tiden under operasjonen, om hans sønns bursdag og mange andre ting. Hadde det faktisk ganske morsomt :)

Hei! :) Det er vel du som startet det forumet her...bra informasjonskilde for oss som har planer om brystforstørrelse. Fint å høre andres erfaringer.

Hvor ble du operert når du hadde denne bedøvelsesformen?

Skrevet
Nå er det 9 dager til min operasjon.

Og jeg har ikke rørt smertestillende ettersom man ikkeskal røre det 2 uker før man opereres.

men i dag var jeg hos legen og fikk sarotex som skal hjelpe meg med søvnen.. er det noen som vet om jeg ikke kan ta det med tanke på operasjonen min?

det er meningen at jeg skal ta en pille på 10 mg hver kveld..

-Winona-

Ring din kirurg og spør. Bedre føre var....! de er vant med slike spørsmål :)

Skrevet
Jeg la inn 330 i hver, over muskel. Jeg var 80b før, nå er jeg 80d. Så jeg har gårtt opp 2 cupstr. Jeg er 1.56 høy og veier ca. 52 kg.

På fornebuklinikken får man ikke full narkose. Man sover tungt og får mye lokalbedøvelse. Jeg vet ikke hva de praktiserer andre steder, men jeg regner med det står på nettsidene deres. Jeg synes "min" metode var veldig bra. Jeg er overnervøs for full narkose, men også for å være helt bevisst. Jeg følte ikke noe ubehag verken før eller etter. Det var jeg veldig overrasket over.

Jeg er helt fin igjen nå etter 6 uker. De 4 første dagene var verst, men absolutt levelige. Etter det gikk det fort oppover. Etter nærmere 2 uker følte jeg meg veldig bra, men fortsatt en del sviing i arrene hvis jeg beveget meg mye, og ganske støl rundt puppene om morgenen. Etter 4 uker svidde det ikke lenger i arrene. Nå føles puppene bare bittelitt ømme om morgenen, og hvis jeg har vært i mye aktivitet.

Bare spør mer hvis du lurer på noe :) Det kan ikke bli for mye informasjon før en operasjon.

Hei igjen! :)

Hadde en telefon konsultasjon med dr. Dillerud på fornebuklinikken i dag. Han virket veldig hyggelig - og jeg fikk god informasjon. Er veldig fristet til å bestille operasjon nå, men er redd for bedøvelsen - kan man velge å få lokal bedøvelse og være bevisst? (Selvfølgelig med masse smertestillende...:-)

Skrevet

iiiiik! :overrasket:

hmmm... kan dere andre kjenne innlegget inni puppen, om dere kjenner etter? det kan jeg, tydeligvis.

hvis jeg tar under puppene, kjenner jeg kantene på innlegget. det ene kjennes til og med litt krøllete ut... åh, jeg ble så uvel. creepy.

en annen ting... når kan jeg sove på magen? jeg sover så urolig, og har flere ganger våknet halvveis oppå en pupp. virker som om de har overlevd det, men blir veldig bekymret.

jeg opererte, by the way, for ca to mnd siden.

på forhånd, takk for svar :)

Gjest puselabb
Skrevet
Hei igjen! :)

Hadde en telefon konsultasjon med dr. Dillerud på fornebuklinikken i dag. Han virket veldig hyggelig - og jeg fikk god informasjon. Er veldig fristet til å bestille operasjon nå, men er redd for bedøvelsen - kan man velge å få lokal bedøvelse og være bevisst? (Selvfølgelig med masse smertestillende...:-)

Jeg skjønner du er redd for bedøvelsen. Det var jeg også - livredd! Det var det jeg grua meg aller mest til, men det viste seg å være fullstendig ubegrunnet. Jeg følte ikke noe som helst ubehag hverken før eller etterpå. Da jeg lå på operasjonsbordet og fikk nål i hånda (som bare var et bittelite stikk) med sovemedisin i, ble jeg først littegrann svimmel, så husker jeg ikke mer. Jeg våkna i oppvåkningssenga og var helt klar i hodet og hadde ingen smerter.

Dette står på Fornebuklinikkens sider ang. bedøvelse:

Ved fremmøte får du en beroligende medisin og siden en sovemedisin. Du sover en naturlig søvn og våkner når vi er ferdig. I tillegg får du lokalbedøvelse.

Gjest puselabb
Skrevet
iiiiik! :overrasket:

hmmm... kan dere andre kjenne innlegget inni puppen, om dere kjenner etter? det kan jeg, tydeligvis.

hvis jeg tar under puppene, kjenner jeg kantene på innlegget. det ene kjennes til og med litt krøllete ut... åh, jeg ble så uvel. creepy.

en annen ting... når kan jeg sove på magen? jeg sover så urolig, og har flere ganger våknet halvveis oppå en pupp. virker som om de har overlevd det, men blir veldig bekymret.

jeg opererte, by the way, for ca to mnd siden.

på forhånd, takk for svar :)

Jeg har hørt at man kan sove på magen når man selv føler seg klar for det. Når det ikke er vondt lenger eller gir noe ubehag. Etter to måneder tror jeg ikke det er farlig om du har våknet halvveis oppå puppene.

Når det gjelder å kjenne innlegget kan jeg ikke det. Etter et par uker husker jeg at jeg kunne kjenne det litt øverst, men ikke noe nå lenger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...