anirahtak Skrevet 31. mai 2012 #21861 Skrevet 31. mai 2012 Uff, prøvde meg en tur på butikkrunde og div idag, jammen ble jeg sliten. nå er jeg beordra til sofa resten av kvelden flere som sliter litt med å bli "vanlig"? er åtte dager siden operasjonen nå. og når blir begge puppene normale igjen? synes den ene er så mye hardere enn den andre bekymrer meg mye for dette, klarer liksom ikke å nyte resultatet enda.. Nå er det snart et halvt år siden jeg opererte, men jeg hadde samme problemet som deg. Ene brystet var en del større og mye hardere og ømmere enn det andre. bekymret meg masse for dette, og kom innom flere ganger til legen min. Heldigvis var han veldig tålmodig og forklarte at dette var helt normalt. I mitt tilfelle var noe av grunnen at han hadde testet ut flere forskjellige innlegg på ene siden. Men i alle tilfeller er det to separate inngrep, så det er helt naturlig at kroppen reagerer forskjellig. I mitt tilfelle varte denne forskjellen ganske lenge, men etterhvert sluttet jeg og tenke på det. Husker ikke når det gikk over, men idag er de helt "perfekte" og har vært sånn ganske lenge:)
sjøhest Skrevet 31. mai 2012 #21862 Skrevet 31. mai 2012 Er det noen som har operert på klinikk bergen eller volvat bergen?? Hva kosta det og er dere fornøyd? jeg har nå vært på fana medisinske og likte ikke legen + at han sa det kom til å koste 39 500 kr (!!!) noe jeg ikke har råd til.
miss_universum Skrevet 1. juni 2012 #21863 Skrevet 1. juni 2012 Åh hærregud nå sviiiir det i sårene,det brenner som F! Skikkelig ubehagelig.Kjennes ut som noen river de opp.Men det gror vel nå tenker jeg.Jeg må jo bare syte litt hehe Er enda kjempehoven og øm! Kan ta av nedpressebåndet på lørdag,det skal bli sååååå godt!Jeg er kjempespent på hvordan resultatet kommer til å bli. Når opererte du? Jeg har akkurat samme smerter som deg, klarer ikke sove mer enn et par timer om gangen, klarer såvidt å kle på meg og begynner å bli ganske lei!! Og jeg er kun på dag 3.. Hater dette brystbåndet, hadde nok ikke hatt like vondt hvis jeg kunne ta det av, men fikk beskjed idag på første kontroll at jeg må gå med det i en-og en halv uke til. Sånn som jeg har det nå ser jeg ikke helt at jeg skal være klar for hverdagen på mandag, da er ferien min over.. Har enda ikke klart å dusje, vanskelig å pusse tennene.. Klage!!!!
miss_universum Skrevet 1. juni 2012 #21864 Skrevet 1. juni 2012 Er det noen som har operert på klinikk bergen eller volvat bergen?? Hva kosta det og er dere fornøyd? jeg har nå vært på fana medisinske og likte ikke legen + at han sa det kom til å koste 39 500 kr (!!!) noe jeg ikke har råd til. Var det Dr.Bugge du var hos? Han opererte meg på tirsdag. Vet han var dyr, men jeg fikk et godt inntrykk av han og arbeidet hans.
sjøhest Skrevet 1. juni 2012 #21865 Skrevet 1. juni 2012 Var det Dr.Bugge du var hos? Han opererte meg på tirsdag. Vet han var dyr, men jeg fikk et godt inntrykk av han og arbeidet hans. ja det var han, likte ikke fyren. han svarte unnvikende på mange spørsmål og virka bare sjølgod og ville at jeg skulle operere med en gang selv om jeg ikke visste hvor store jeg ville ha engang. og prisen var 39 500 kr!! så nå vurderer jeg andre i bergen.
miss_universum Skrevet 1. juni 2012 #21866 Skrevet 1. juni 2012 ja det var han, likte ikke fyren. han svarte unnvikende på mange spørsmål og virka bare sjølgod og ville at jeg skulle operere med en gang selv om jeg ikke visste hvor store jeg ville ha engang. og prisen var 39 500 kr!! så nå vurderer jeg andre i bergen. Ja man må så klart finne en lege man trives med Syns ikke han var så veldig snakkesalig jeg heller, men når jeg kom til konsultasjonen hadde jeg bestemt meg for det meste jeg ville på forhånd. Vi snakket litt om størrelser og han spurte meg hvordan jeg ville se ut. Fortalte at jeg hadde prøvd ut størrelser hjemme (med ris), og han var enig i mengden jeg hadde kommet fram til. Han foreslo at jeg skulle prøve noe som var litt større siden jeg skulle ha under muskelen. Han fikk nok det inntrykket av meg at jeg viste hva jeg ville, at jeg hadde lest mye om dette og at jeg ville ha det gjort snarest, så det var ikke så mye å snakke om på konsultasjonen. Men, han svarte på de teite spørsmålene jeg hadde, og siden jeg hadde lest så mye om han på forhånd og viste han var flink, så valgte jeg han.
smiiiley Skrevet 1. juni 2012 #21867 Skrevet 1. juni 2012 Hei alle sammen Vet ikke hvor aktiv denne siden er lengre, men driver å leser meg opp. Puh, ganske mange sider som er skrevet her. Selv er jeg nyoperert, og er 11 dager post op Jeg la inn 280 cc over muskel, og opererte meg på colosseum klinikken i stavanger. Første dagene var jeg litt sånn, oooh jeg er så fornøyd, men de er svææære og runde.. Har faktisk kjent litt anger noen ganger jeg har sett i speilet, men har smørt meg med tålmodighet. Nå elsker jeg dem de begynner å ta forn, har fått litt mer naturlig heng, og de har blitt litt minkdre kanskje ikke så mye mindre, men ser iallefall mer naturlige ut enn de melonene jeg hadde første uka Litt vanskelig å vite bh størrelse enda siden de er så nye. Men har vært ute å prøvd litt, å det ser ut til at jeg er en stor 75c / liten 75 d. Alt etter type bh. Kjøpte meg 3 spileløse i går (haha, nei klarer ikke å vente med å kjøpe). Alle i 75c. Gleder meg til å bruke de om noen få uker. Var ei her oppe som spurte om forskjellen på puppene nå i begynnelsen. Ja, den høyre min er større og hardere og vondere enn den venstre. Jeg tror kanskje den tar litt lengre tid, siden jeg bruker den handa mer. Men for en uke siden var den venstre mye mer øm og vond enn den høyre. Så de healer seg forskjellig. Hvor lang tid tok det for dere før puppene var myke og naturlige, og ikke hovne og ømme? Det var litt om meg
sjøhest Skrevet 1. juni 2012 #21868 Skrevet 1. juni 2012 Ja man må så klart finne en lege man trives med Syns ikke han var så veldig snakkesalig jeg heller, men når jeg kom til konsultasjonen hadde jeg bestemt meg for det meste jeg ville på forhånd. Vi snakket litt om størrelser og han spurte meg hvordan jeg ville se ut. Fortalte at jeg hadde prøvd ut størrelser hjemme (med ris), og han var enig i mengden jeg hadde kommet fram til. Han foreslo at jeg skulle prøve noe som var litt større siden jeg skulle ha under muskelen. Han fikk nok det inntrykket av meg at jeg viste hva jeg ville, at jeg hadde lest mye om dette og at jeg ville ha det gjort snarest, så det var ikke så mye å snakke om på konsultasjonen. Men, han svarte på de teite spørsmålene jeg hadde, og siden jeg hadde lest så mye om han på forhånd og viste han var flink, så valgte jeg han. ja altså han var ikke helt fæl heller, jeg hadde nok bare operert der hadde jeg hatt råd til den stive prisen. men nå må jeg gå andre steder og høre.
sjøhest Skrevet 1. juni 2012 #21869 Skrevet 1. juni 2012 men dere som har anatomiske og har hatt narkose i det siste, hva betalte dere egentlig? er det vanlig at det koster 40 000 kr? må jeg bare godta det liksom? syns det er veldig mye penger!
Maheni83 Skrevet 1. juni 2012 #21870 Skrevet 1. juni 2012 Når opererte du? Jeg har akkurat samme smerter som deg, klarer ikke sove mer enn et par timer om gangen, klarer såvidt å kle på meg og begynner å bli ganske lei!! Og jeg er kun på dag 3.. Hater dette brystbåndet, hadde nok ikke hatt like vondt hvis jeg kunne ta det av, men fikk beskjed idag på første kontroll at jeg må gå med det i en-og en halv uke til. Sånn som jeg har det nå ser jeg ikke helt at jeg skal være klar for hverdagen på mandag, da er ferien min over.. Har enda ikke klart å dusje, vanskelig å pusse tennene.. Klage!!!! Opererte meg på tirsdagen,jeg har tatt bort brystbåndet nå,gadd ikke ha det på mere,er for vondt!Skal egentlig ta d av i morgen.Men jeg klarte å dusje i går,og jeg klarer det aller meste selv nå,men klarer ikke å vaske håret..! Og det er noe jeg gjerne vil gjøre nååå! hehe..men jeg vil advare mot å spise for mye smertestillende,jeg fikk sykt mye vannansamling i kroppen av det,så ut som en vannballong i går.
miss_universum Skrevet 1. juni 2012 #21871 Skrevet 1. juni 2012 Opererte meg på tirsdagen,jeg har tatt bort brystbåndet nå,gadd ikke ha det på mere,er for vondt!Skal egentlig ta d av i morgen.Men jeg klarte å dusje i går,og jeg klarer det aller meste selv nå,men klarer ikke å vaske håret..! Og det er noe jeg gjerne vil gjøre nååå! hehe..men jeg vil advare mot å spise for mye smertestillende,jeg fikk sykt mye vannansamling i kroppen av det,så ut som en vannballong i går. Ok, da er vi like langt vi da. La du under muskelen? Urettferdig at du får ta av ditt i morgen! (selv om du gjorde det idag).. Tør ikke helt ta av mitt, vil jo gjøre som legen sier sånn at alt gror som det skal. Men, det er en sann pine... Klarte å dusje isted, det var godt! Klarte ikke å vaske håret like grundig overalt, men det ble hvertfall vått og såpete og lukter myye bedre nå... Var utrolig deilig å slippe puppene løs fra fengselet sitt en stund!
Maheni83 Skrevet 1. juni 2012 #21872 Skrevet 1. juni 2012 Ok, da er vi like langt vi da. La du under muskelen? Urettferdig at du får ta av ditt i morgen! (selv om du gjorde det idag).. Tør ikke helt ta av mitt, vil jo gjøre som legen sier sånn at alt gror som det skal. Men, det er en sann pine... Klarte å dusje isted, det var godt! Klarte ikke å vaske håret like grundig overalt, men det ble hvertfall vått og såpete og lukter myye bedre nå... Var utrolig deilig å slippe puppene løs fra fengselet sitt en stund! hehe ja det var digg med en dusj.Tror jeg bare skal ta på brystbåndet igjen,får dårlig samvittighet når jeg ikke har det på..er jo redd det skal påvirke resultatet..
rikke94 Skrevet 1. juni 2012 #21873 Skrevet 1. juni 2012 men dere som har anatomiske og har hatt narkose i det siste, hva betalte dere egentlig? er det vanlig at det koster 40 000 kr? må jeg bare godta det liksom? syns det er veldig mye penger! Jeg betalte i hvert fall 37 500, og så er det jo alle medisinene og andre supplies man må ha. Men anatomiske ser tross alt mer naturlige ut enn runde, og var absolutt verdt de ekstra kronene spør du meg.
monicabebe Skrevet 1. juni 2012 #21874 Skrevet 1. juni 2012 hehe ja det var digg med en dusj.Tror jeg bare skal ta på brystbåndet igjen,får dårlig samvittighet når jeg ikke har det på..er jo redd det skal påvirke resultatet.. Jeg opererte på fredag under muskel, og fikk beskjed om å ha på båndet i 4-6dager. Klarte 5. Og detvar sååå godt å ta det av. Synes det var så stramt og ekkelt...og vanskelig å kle seg. Husker ikke om du snakket om den brennende/sviende smerten i sårene, men den hadde jeg mye av på dag 3 og 4....au!!! Men nå kjenner jeg det ikke lenger. Puppene mine er en uke i dag. Wiiiii. Jeg kjenner at jeg er "støl" i brystmusklene, men regner med det skal være sånn. Ellers tar jeg minimalt med smertestillende. Har tatt etter fulle dager på jobb, for da blir jeg "sliten" i puppene, hehe.Har jo jobbet siden onsdag, så fikk jo ikke så mye hvile før jeg startet på. Lykke til dere som er litt kortere enn meg i prosessen....det kommer til å bli bedre og bedre dag for dag!!! :jepp:
Missy1 Skrevet 1. juni 2012 #21875 Skrevet 1. juni 2012 Uff.. Nå er jeg redd jeg har vært i for mye aktivitet. Hva kan skje da? Kan man gjøre det man orker så lenge man ikke får vondt? Jeg har gått tur, kjørt litt bil, løfta småtteriet littegrann (forsiktig) og gjort litt husarbeid.
smiiiley Skrevet 1. juni 2012 #21876 Skrevet 1. juni 2012 Uff.. Nå er jeg redd jeg har vært i for mye aktivitet. Hva kan skje da? Kan man gjøre det man orker så lenge man ikke får vondt? Jeg har gått tur, kjørt litt bil, løfta småtteriet littegrann (forsiktig) og gjort litt husarbeid. Lurer litt på det samme. Er 11 dager siden jeg opererte, og har løfta snuppa et par ganger i dag. Ikke løftet ut med armene, men bare hjulpet henne forsiktig ned fra stol osv. Da har jeg jo armene inntil kroppen, og løfter ikke oppover på en måte. Når begynte dere som har barn, å løfte de små. Snuppa mi er ca. 12 kg.
Missy1 Skrevet 1. juni 2012 #21877 Skrevet 1. juni 2012 Lurer litt på det samme. Er 11 dager siden jeg opererte, og har løfta snuppa et par ganger i dag. Ikke løftet ut med armene, men bare hjulpet henne forsiktig ned fra stol osv. Da har jeg jo armene inntil kroppen, og løfter ikke oppover på en måte. Når begynte dere som har barn, å løfte de små. Snuppa mi er ca. 12 kg. Jeg har også løfta sånn forsiktig, med armene inntil kroppen. Føler ikke at jeg brukte brystmusklene for det gjorde ikke noe vondt, men vet jo ikke sikkert. Fra mandag må jeg levere og hente i bhg :-/
sjøhest Skrevet 1. juni 2012 #21878 Skrevet 1. juni 2012 kan jeg spørre et rart spm og? jeg presterte å gå hjem med en lånt bh fra klinikken i går.. kjente ikke at jeg hadde den på meg, så nå har jeg den her hjemme. bør jeg reise opp med den, eller sende den dertil? eller late som ingenting? den er jo ikke min.. står lindex på den, virker ikke som en sånn dyr en. hva ville dere gjort?
Maheni83 Skrevet 1. juni 2012 #21879 Skrevet 1. juni 2012 Jeg har følt meg dårlig i dag,har vært i byen å traska litt,å sett etter en ny sportsbh uten hell.Kom hjem og ble så i elendlig form.Har ikke tatt smertestillende før nå,paralgin forte.Så har gått omtrent hele dagen uten smertestillende.Sliter så mye med hodepine,tror det kommer av nakken,siden jeg går å løfter skuldrene opp hele tia.Er så rar,jeg er svimmel og kjennes ut som alt snurrer når jeg anstrenger meg.Og jeg er full av vann i kroppen,legen visste ikke engang hva det var.Jeg har kjøpt vanndrivene urter..Er det flere her som opplever å ha mye vannansamling i kroppen?? Det ser jo ut som at jeg har lakt på meg,men det har jeg jo ikke.Har jo spist lite og tror neppe at man legger på seg så mye på bare 3 dager sånn at man ser det i speiliet hehe. Hadde forbereda meg på større pupper,men ikke større mage,hofter og lår..Jeg sliter også med å holde inn magen,noe som var lett før.Må nok ha noe med at jeg har operert under muskelen. Har tatt paralgin forte nå,og føler meg lettere.Håper jeg kommer meg fort! Jeg freaker ut når jeg kjenner meg "syk",å tror da at det er infeksjon.. Helt utrolig hvor redd man er for ALT nå.. :/ Slitsomt.
smiiiley Skrevet 1. juni 2012 #21880 Skrevet 1. juni 2012 Jeg har følt meg dårlig i dag,har vært i byen å traska litt,å sett etter en ny sportsbh uten hell.Kom hjem og ble så i elendlig form.Har ikke tatt smertestillende før nå,paralgin forte.Så har gått omtrent hele dagen uten smertestillende.Sliter så mye med hodepine,tror det kommer av nakken,siden jeg går å løfter skuldrene opp hele tia.Er så rar,jeg er svimmel og kjennes ut som alt snurrer når jeg anstrenger meg.Og jeg er full av vann i kroppen,legen visste ikke engang hva det var.Jeg har kjøpt vanndrivene urter..Er det flere her som opplever å ha mye vannansamling i kroppen?? Det ser jo ut som at jeg har lakt på meg,men det har jeg jo ikke.Har jo spist lite og tror neppe at man legger på seg så mye på bare 3 dager sånn at man ser det i speiliet hehe. Hadde forbereda meg på større pupper,men ikke større mage,hofter og lår..Jeg sliter også med å holde inn magen,noe som var lett før.Må nok ha noe med at jeg har operert under muskelen. Har tatt paralgin forte nå,og føler meg lettere.Håper jeg kommer meg fort! Jeg freaker ut når jeg kjenner meg "syk",å tror da at det er infeksjon.. Helt utrolig hvor redd man er for ALT nå.. :/ Slitsomt. Jeg merka at jeg ble veldig oppblåst i magen når jeg tok paralfin forte. Sånn som deg, at jeg ikke klarte å trekke inn magen. Litt forstoppet tror jeg også at jeg ble :/
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå