Gå til innhold

CeeCee's hemmelige verden...

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ja ser at det er veldig forskjellig rundt på klinikkene. Jeg har også kun fått beskjed om å dusje før op. Men jeg har HIscrub fra forrige op så jeg kommer til å bruke den. Jeg har kjøpt BH og må kjøpe brystbånd. Det er det ikke mange som skriver at de bruker her.

Nå har op min blitt flytta til kl 14 istedet for 12. ÆSJ! Enda 2 timer å vente og grue seg.

Oppdaterer senere :jepp:

Ja er tydeligvis litt forskjellige prosedyrer... hehe :) huff, det er noe dritt da.. Faste lengre og :P Når skal du opereres? Jeg skal om akkurat 1 uke!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

i dag har jeg ikke trengt smertestillende :D men føler at jeg er litt "sliten" i venstre bryst, noen som har opplevd det?

Skrevet

Ææ jeg skal legge meg under kniven i morgen klokken 10:45, og gruer meg noe vanvittig! Men skal bli deilig å endelig kunne føle seg hel. Ta en tur innom min helt nye og "ikke rukket å bli pusset opp ennå"-blogg, www.janefonda.blogg.no. Kommer til å komme med daglige innlegg og før- og etterbilder:):)!

Skrevet

Dag 3 etter operasjon og formen er strålende :-) Tok av bandasjen sent igpår og fikk se de nye puppene mine, og er såå fornøyd :-)

Bilder og detaljerte beskrivelser er lagt på bloggen min :-)

Skrevet

Ææ jeg skal legge meg under kniven i morgen klokken 10:45, og gruer meg noe vanvittig! Men skal bli deilig å endelig kunne føle seg hel. Ta en tur innom min helt nye og "ikke rukket å bli pusset opp ennå"-blogg, www.janefonda.blogg.no. Kommer til å komme med daglige innlegg og før- og etterbilder:):)!

Nå ligger du vel på operasjonsbordet! :) Lykke til, og det er over før du vet ord av det! Dette går bra;) Oppdater oss når du er i form :klem:

Skrevet

Neeeeei. Skal opereres til tirsdag og nå har jeg sykt barn hjemme :( er det gyldig med legeattest pga barns sykdom og eller må jeg betale 25% av operasjonskostnadene om jeg må avlyse timen pga sykt barn? (om barnet fortsatt er sykt til tirsdag)

Skrevet

Hei igjen..Ja, jeg sa jeg skulle oppdatere, og det skal jeg nå gjøre.

Fikk indre blødning i venstre pupp, og måtte dermed hasteopereres igjen samme dag. Aldri i mitt liv har jeg hatt det verre enn nå. Ligger med dren i den puppen som fikk blødningen og må ha det der til jeg blør mindre enn 100ml pr døgn, noe som ikke har skjedd enda. Såå, det er altså ikke bare bare å ta silikon.. Sukk. Dette skjedde med under 1% av pasientene vel p merke. Fml..

• Liker 1
Skrevet

Må spørre, hvilken størrelse hadde du til å begynne med? Høyde? Jeg ble enig med PK på konsultasjonen om å legge inn 395g. Jeg er litt nervøs for at jeg skal få Pamela-pupper.. Men KP mente at det ville stå bra til resten av meg siden jeg har ganske bra med former nede. Og jeg syns jo der og da at det så bra ut når jeg fikk prøve proteser. Og siden jeg skal legge de under muskelen så vil jo litt forsvinne og..

Jeg hadde 70a, er 167cm høy og ca. 52kg :) hadde med bilder av de puppene jeg hadde sett for meg, så jeg sa ingenting om hvor mange gram jeg ville ha. men 400 er faktisk ikke så stort :)

Skrevet

Fikk indre blødning i venstre pupp, og måtte dermed hasteopereres igjen samme dag. Aldri i mitt liv har jeg hatt det verre enn nå. Ligger med dren i den puppen som fikk blødningen og må ha det der til jeg blør mindre enn 100ml pr døgn, noe som ikke har skjedd enda. Såå, det er altså ikke bare bare å ta silikon.. Sukk. Dette skjedde med under 1% av pasientene vel p merke. Fml..

Huff,dette var jo leit å høre:( Håper det går bra med deg.

Hvordan merket du at du fikk indre blødning?

Jeg skal opereres på tirsdag,og jeg er sykt redd!

Skrevet

Oi, det hørtes ikke godt ut. Litt uflaks kan man si :( god bedring til deg, håper du kommer deg fort :)

Skrevet

Å nei...så utrolig leit å høre....det var dumt. Og veldig, veldig uheldig! Håper du kommer deg raskt. Skal tenke masse på deg, og sender deg bli-frisk-tanker!

Føler med deg!

Skrevet

Da er jeg ferdig med opreasjonen min, og kan oppdatere dere litt:

Kjørte hjemmefra kl.sju, etter å ha skrubbet med Hibiscrub og tatt to ibux.

Beregnet good tid da jeg skulle kjøre, fordi det var så mye trafikk sist jeg var der. Så da var vi jo altfor tidlig ute, hehe. Var vel framme en time før. Men vi tok oss en stol i sola, og slappet av. Hadde med meg tante, som skulle kjøre meg hjem.

Kom inn når jeg skulle, og fylte inn skjemaet med opplysningner på. Så fikk jeg masse smertestillende piller å ta.

Og så fikk jeg en seng som var min, og et skap til å legge tingene mine i. Og så ventet jeg.

Så ble jeg lagt på bordet, og det skulle desinfiseres og setts på dirverse laken og greier, og så kom den skjønne anestesilegen. Han var såå grei, og gav meg kvalmestillende fordi jeg regnet med å bli kvalm, og så medisiner for å sove.

Jeg snakket og lo med dem, og så sa anestesilegen at han skulle gi meg mer sånn at jeg sovnet. Etter en stund høre jeg legen, sykepleieren og anestesilegen snakke sammen. Fikk med meg samtalen og tenkte: "Nå skal jeg jo sove...er det ikke krise at jeg hører hva de sier?" Men da fortalte de at jeg var ferdig og at det så bra ut :-D

Så ble jeg flyttet til senga mi, og klarte ikke å¨holde øynene åpne...prøvde og prøvde. Men etter ca 20 minutter våknet jeg. Og tant mi fikk komme inn til meg. Så fikk jeg litt kjeks, og saft.

Vi tenkte å dra sånn i elleve-tida-men jeg ble veldig uvel og kvalm med EN gang jeg satte meg opp...og helt svimmel og spyferdig da jeg reiste meg...så d var det ned på senga igjen. Prøvde igjen og igjen, men fikk ikke til. Så tilslutt kom den snille anestesi-legen og gav meg motgift mot morfinen som jeg nok reagerte på. Han gav meg først en dose, men klarte fortsatt ikke sitte, så da fikk jeg en dose til.

Og DA gikk det bra! Hurra!! Så var vel hjemme rundt 14.00!

Og her hjemme har det gått veldig bra enn så lenge. Jeg har ikke tatt så mye smertestillende, for jeg orker ikke bli kvalm. Men smertene er heller ikke ille. Jeg har fått morfin til å ta om ikke Ibux og paracet holder, men kvier meg. Så unngår om jeg kan.

Det ble lagt inn 325 i hver pupp. Rund, ru protese tror jeg. Skal spørre kirurgen i morgen! Han skal ringe da. Skal ikke på kontroll før om en måned eller to.

Og har nå sports-bh som jeg skal ha dag og natt i 6 uker, og brystbånd som skal på 4-6 uker.

Sitter ute på verandaen med laptop og bok, og nyter varmen mens ungene bader og leker ute.

Jeg har nå blitt en silikon-babe!! Wiiiii!

• Liker 1
Skrevet (endret)

Lykke til dere som skal inn de neste dagene....og kos dere, dere som er ferdige!!!

Endret av monicabebe
Skrevet

KJempe leit å høre! :( Håper blødningene gir seg snart og at formen blir bedre!

Hvordan merket du at du hadde blødning?

Skrevet

Da er jeg ferdig med opreasjonen min, og kan oppdatere dere litt:

Kjørte hjemmefra kl.sju, etter å ha skrubbet med Hibiscrub og tatt to ibux.

Beregnet good tid da jeg skulle kjøre, fordi det var så mye trafikk sist jeg var der. Så da var vi jo altfor tidlig ute, hehe. Var vel framme en time før. Men vi tok oss en stol i sola, og slappet av. Hadde med meg tante, som skulle kjøre meg hjem.

Kom inn når jeg skulle, og fylte inn skjemaet med opplysningner på. Så fikk jeg masse smertestillende piller å ta.

Og så fikk jeg en seng som var min, og et skap til å legge tingene mine i. Og så ventet jeg.

Så ble jeg lagt på bordet, og det skulle desinfiseres og setts på dirverse laken og greier, og så kom den skjønne anestesilegen. Han var såå grei, og gav meg kvalmestillende fordi jeg regnet med å bli kvalm, og så medisiner for å sove.

Jeg snakket og lo med dem, og så sa anestesilegen at han skulle gi meg mer sånn at jeg sovnet. Etter en stund høre jeg legen, sykepleieren og anestesilegen snakke sammen. Fikk med meg samtalen og tenkte: "Nå skal jeg jo sove...er det ikke krise at jeg hører hva de sier?" Men da fortalte de at jeg var ferdig og at det så bra ut :-D

Så ble jeg flyttet til senga mi, og klarte ikke å¨holde øynene åpne...prøvde og prøvde. Men etter ca 20 minutter våknet jeg. Og tant mi fikk komme inn til meg. Så fikk jeg litt kjeks, og saft.

Vi tenkte å dra sånn i elleve-tida-men jeg ble veldig uvel og kvalm med EN gang jeg satte meg opp...og helt svimmel og spyferdig da jeg reiste meg...så d var det ned på senga igjen. Prøvde igjen og igjen, men fikk ikke til. Så tilslutt kom den snille anestesi-legen og gav meg motgift mot morfinen som jeg nok reagerte på. Han gav meg først en dose, men klarte fortsatt ikke sitte, så da fikk jeg en dose til.

Og DA gikk det bra! Hurra!! Så var vel hjemme rundt 14.00!

Og her hjemme har det gått veldig bra enn så lenge. Jeg har ikke tatt så mye smertestillende, for jeg orker ikke bli kvalm. Men smertene er heller ikke ille. Jeg har fått morfin til å ta om ikke Ibux og paracet holder, men kvier meg. Så unngår om jeg kan.

Det ble lagt inn 325 i hver pupp. Rund, ru protese tror jeg. Skal spørre kirurgen i morgen! Han skal ringe da. Skal ikke på kontroll før om en måned eller to.

Og har nå sports-bh som jeg skal ha dag og natt i 6 uker, og brystbånd som skal på 4-6 uker.

Sitter ute på verandaen med laptop og bok, og nyter varmen mens ungene bader og leker ute.

Jeg har nå blitt en silikon-babe!! Wiiiii!

Så bra at motgiften virket og at formen din er bra!! :D

Jeg og fikk rund og ru proter.

Skrevet

KJempe leit å høre! :( Håper blødningene gir seg snart og at formen blir bedre!

Hvordan merket du at du hadde blødning?

Den ene puppen hovnet noe sinnsykt opp, og jeg fikk nesten ikke puste! Den gikk nesten opp til kragebeinet. Skikkelig vondt!! Så ta det med ro de første dagene jenter, det er mitt råd. Vet ikke om det var min eller kirurgens "feil" men. Ligger fortsatt med dren. Svir noe inni granskauen :(

Skrevet

Ja er tydeligvis litt forskjellige prosedyrer... hehe :) huff, det er noe dritt da.. Faste lengre og :P Når skal du opereres? Jeg skal om akkurat 1 uke!

Jeg ble operert på torsdag. Gått veldig bra til i dag. Har en sviende følelse under ene brystet når jeg står. Går greit når jeg sitter og ligger da. Fikk litt hetta på morgenen at det kan være noe galt. Men er som sagt kun når jeg står. Må gå å holde på puppen liksom. Ellers er alt bra. Sover om natta og har kun tatt 1 smertestillende som jeg tok første kvelden. :gjeiper:

Skrevet

Jeg ble operert på torsdag. Gått veldig bra til i dag. Har en sviende følelse under ene brystet når jeg står. Går greit når jeg sitter og ligger da. Fikk litt hetta på morgenen at det kan være noe galt. Men er som sagt kun når jeg står. Må gå å holde på puppen liksom. Ellers er alt bra. Sover om natta og har kun tatt 1 smertestillende som jeg tok første kvelden. :gjeiper:

Åjaaa.. Men er det ikke værre enn det er det vel sikkert ikke noe feil ! Og ikke rart det svir litt om ikke du tar no smertestillende. Godt å høre at formen er fin da. Får håpe det går like bra med meg ^^

Skrevet

Den ene puppen hovnet noe sinnsykt opp, og jeg fikk nesten ikke puste! Den gikk nesten opp til kragebeinet. Skikkelig vondt!! Så ta det med ro de første dagene jenter, det er mitt råd. Vet ikke om det var min eller kirurgens "feil" men. Ligger fortsatt med dren. Svir noe inni granskauen :(

Huff av meg... Jeg syns så utrolig synd på deg!! Håper du fort blir bedre :) Var du mye i bevegelse eller gjorde noe man ikke burde siden du sier du ikke viste om det var din eller kirurgen sin feil?? I så fall er jeg veldig intr. i å vite hva du har gjort så jeg ikke gjør det samme!!! hehe

Skrevet

Huff av meg... Jeg syns så utrolig synd på deg!! Håper du fort blir bedre :) Var du mye i bevegelse eller gjorde noe man ikke burde siden du sier du ikke viste om det var din eller kirurgen sin feil?? I så fall er jeg veldig intr. i å vite hva du har gjort så jeg ikke gjør det samme!!! hehe

Blødninger kan man ikke gjøre noe for å få selv. Det er kroppen som reagerer på det kirurgiske inngrepet, og det blør inni kroppen der det er kuttet. I dette tilfellet i puppen. Det skjer svært sjelden 2%, så det var veldig uheldig at det skjedde her. Det kan skje i alle typer operasjoner, og da må kirugen legge inn dren for å få blodet ut.

Ikke bekymre deg du StjernePerle, det går helt sikkert bra!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...