Lottee Skrevet 14. mai 2012 #21541 Skrevet 14. mai 2012 Oh shiiiit. Jeg sier jeg bruker 80C. Jeg bruker faktisk 80C, men jeg har alltid syns at puppene mine er laangt ifra en 80C og jeg syns bh er ubehagelig å gå i. Hvorfor? Det fant jeg akkurat ut. Etter å ha sjekka med 3 forskjellige bh-kalkulatorer finner jeg ut at størrelsen min egentlig er 80A kommer som et voldsomt sjokk. Så da vil jeg gjerne korrigere meg selv litt. Jeg er 164høy, veier 62kg og bruker str 80A. Jeg vil gjerne opp til en stor C, kanskje D. Det viser seg jo nå at jeg har null peil på bh-størrelser og puppe strørrelser :-/ Så greit at du vet det nå da :-) Jeg måtte også korrigeremin størresle fra 75B til 75A etter å tatt korrekte mål.
Stripa Skrevet 14. mai 2012 #21542 Skrevet 14. mai 2012 Oh shiiiit. Jeg sier jeg bruker 80C. Jeg bruker faktisk 80C, men jeg har alltid syns at puppene mine er laangt ifra en 80C og jeg syns bh er ubehagelig å gå i. Hvorfor? Det fant jeg akkurat ut. Etter å ha sjekka med 3 forskjellige bh-kalkulatorer finner jeg ut at størrelsen min egentlig er 80A kommer som et voldsomt sjokk. Så da vil jeg gjerne korrigere meg selv litt. Jeg er 164høy, veier 62kg og bruker str 80A. Jeg vil gjerne opp til en stor C, kanskje D. Det viser seg jo nå at jeg har null peil på bh-størrelser og puppe strørrelser :-/ jeg anbefaler og gå inn i en undertøysbutikk å få målt bh størrelsen orntlig. Det er kjempe vanskelig å finne rett bh str selv. Når jeg er ferdig operert og kan bruke vanlige bher så skal jeg innom "Change" å få målt størrelsen min og kjøpe meg noen dyre, gode bher. jeg har jobbet på vanlig klesbutikk med undertøys avdeling og da lærte vi litt om størrelser og hvordan en måler. Og jeg hadde veldig mange kunder som brukte helt feil str. Riktig størrelse på bher er alfa omega
Missy1 Skrevet 14. mai 2012 #21543 Skrevet 14. mai 2012 Jeg målte bare hjemme nå. Spiller ingen rolle hva størrelsen min er nå før operasjonen for jeg skal ikke kjøpe ny bh før operasjonen uansett når det endelige resultatet er på plass stikker jeg og får målt meg skikkelig
Stripa Skrevet 14. mai 2012 #21544 Skrevet 14. mai 2012 Jeg målte bare hjemme nå. Spiller ingen rolle hva størrelsen min er nå før operasjonen for jeg skal ikke kjøpe ny bh før operasjonen uansett når det endelige resultatet er på plass stikker jeg og får målt meg skikkelig Ja det var det jeg tenkte på. Jeg formulerte meg litt teit såg jeg Blir dumt å bruke masse penger på undertøy nå. Jeg avventer all shopping nå. Såg en fin topp jeg ville ha hinn dagen, men jeg turde ikke å kjøpe den.. hehe... redd den ikke passer meg etter operasjon.. heheh
Missy1 Skrevet 14. mai 2012 #21545 Skrevet 14. mai 2012 Jeg gleder meg som en liten unge til jeg kan handle klær. Alle klærna mine er stygge og slitte, men jeg har ikke klart å få bytta de ut for jeg føler ikke noe sitter pent på meg når puppene er så stygge som nå. Men det er ikke lenge til :D
Vestlandsjente Skrevet 14. mai 2012 #21546 Skrevet 14. mai 2012 Ingen som har opplevd noen komplikasjoner her?
StjernePerle Skrevet 15. mai 2012 #21547 Skrevet 15. mai 2012 jeg anbefaler og gå inn i en undertøysbutikk å få målt bh størrelsen orntlig. Det er kjempe vanskelig å finne rett bh str selv. Når jeg er ferdig operert og kan bruke vanlige bher så skal jeg innom "Change" å få målt størrelsen min og kjøpe meg noen dyre, gode bher. jeg har jobbet på vanlig klesbutikk med undertøys avdeling og da lærte vi litt om størrelser og hvordan en måler. Og jeg hadde veldig mange kunder som brukte helt feil str. Riktig størrelse på bher er alfa omega Kan du fortelle litt til oss som ikke vet det, om hvordan man måler og bh'n skal sitte osv??
Lottee Skrevet 15. mai 2012 #21548 Skrevet 15. mai 2012 En uke igjen nå jenter ;-) *gleder seg* Noen som har lyst å dele litt om bruk av bh, støtte og bikini etter operasjon? For dere som har og dere som skal operere: Hvilke retningslinjer fikk dere fra klinikken dere opererte hos, og hvordan gjorde dere det. Hvor lenge brukte dere støtte/sports-bh og hvor lenge før dere begynte å bruke bh med spiler. Noen som vet noe om bruk av bikini etter operasjon? Reiser til syden 7 uker etter operasjon, og har store planer om å bruke bikini, finner bare veldig lite informasjon om dette. Mvh Lotte:-) http://meandmyboobs.blogg.no/
Missy1 Skrevet 15. mai 2012 #21549 Skrevet 15. mai 2012 Jeg har fått beskjed om å unngå sol i 1år (så lenge arrene er tildekt regner jeg med det er greit å være i sola). Kan ikke bade i basseng eller badekar før det har gått 4uker, sjøen er greit. Skal bruke sportsbh dag og natt i 3uker, deretter i 2uker på dagtid. Jeg kommer til å kjøpe bikiner og bher uten spiler for jeg tror spilene dytter på silikonen så puppen kan bli rar etterhvert. Trenger jo ikke spiler når man har stramme fine pupper uansett Arrene skal teipes i 3mnd 1
Missy1 Skrevet 15. mai 2012 #21550 Skrevet 15. mai 2012 Kan du fortelle litt til oss som ikke vet det, om hvordan man måler og bh'n skal sitte osv?? Det beste er å dra i en ordentlig undertøysforetning og be de om å måle. Men ellers finner man noen kalkulatorer på nett, de måler du selv hjemme (med bh på som ikke har innlegg i seg). Du måler stramt under bysten og løst (helt inntil, men ikke stram til båndet) over høyeste del av brystene (somregel over brystvortene). Man plotter inn dette på en kalkulator og får str. Størrelsen på cupen finner du ved hjelp av å måle brystvidden. Legg målebåndet løst rundt det bredeste på bysten og les av omkretsen. Dette kan være feks. 96cm. Jeg fant denne tabellen (istedenfor kalkulator): Trekk det første målet (f.eks 80 cm) fra dette siste målet (96cm). Differansen er 16 cm, noe som tilsvarer C-cup: Differanse på 11 cm: AA-cup Differanse på 12 cm: A-cup Differanse på 14 cm: B-cup Differanse på 16 cm: C-cup Differanse på 18 cm: D-cup Differanse på 20 cm: E-cup Differanse på 22 cm: F-cup Differanse på 24 cm: G-cup Löplabbet fører sportsbher fra Shock Absorber, som er kjent for å ha et godt hold og har i tillegg mange individuelle tilpasningsmuligheter. Her får du tilpasset både cup og bystvidde.
Henriiette Skrevet 15. mai 2012 #21551 Skrevet 15. mai 2012 Noen som har røyka/snust fram til dagen før operasjon? jeg skal egentlig slutte i dag, siden det er 1uke før operasjon, men hvor farlig kan det være med en-to snus i døgnet fram til søndag?
Stripa Skrevet 15. mai 2012 #21552 Skrevet 15. mai 2012 Kan du fortelle litt til oss som ikke vet det, om hvordan man måler og bh'n skal sitte osv?? Det beste er å ta en tur til en skikkelig undertøysbutikk og få målt Alle pupper er forskjellige. Noen brede, smale, lange, høye osv osv..
Missy1 Skrevet 15. mai 2012 #21553 Skrevet 15. mai 2012 Noen som har røyka/snust fram til dagen før operasjon? jeg skal egentlig slutte i dag, siden det er 1uke før operasjon, men hvor farlig kan det være med en-to snus i døgnet fram til søndag? Jeg har ikke operert ennå, men i papirene mine står det at man skal slutte å røyke 2uker før operasjon. Jeg snuser så jeg ringte inn og hørte og hu dama mente det var samme, jeg måtte slutte. Skal egentlig slutte idag, men det er trist å gi opp snusen nå siden jeg slutta med røyken for en mnd siden. Prøvde å google litt og fant dette fra en kirurg: Snusing er fortsatt et litt ukjent territorium til tross for at dette har vært i bruk lenge. Det man alltid er redd for er at forskjellige stoffer i snus kan påvirke blodsirkulasjonen i huden på samme måte som røyk. Røykere har i større undersøkelser ca. 10 ganger så stor risiko for sårkomplikasjoner. Ved større hudkirurgiske inngrep velger jeg å være litt streng angående snusing, selv om det vitenskapelige grunnlaget for dette enda er manglende. Når det gjelder brystforstørrelse med brystinnlegg/brystprotese har det neppe noen betydning. Når det gjelder narkose praktiserer vi "fastende" regler. Dette gjelder også for snus. Det vil si at man ikke skal snuse de siste 6 timer før et inngrep. Nå vet ikke jeg om dette stemmer, men skal ta det rolig og gjøre mitt beste for å slutte. Men trist er det
StjernePerle Skrevet 15. mai 2012 #21554 Skrevet 15. mai 2012 Det beste er å ta en tur til en skikkelig undertøysbutikk og få målt Alle pupper er forskjellige. Noen brede, smale, lange, høye osv osv.. Okii.. Men jeg skal opereres 31. mai, og trenger å kjøpe sportsbh til da. Eller sånn bh til etter operasjonen da. Tenkte å kjøpe den triumph bh'n som har fått så mye skryt :D Men får bare satse på en cup da? Kan jo ikke dra å måle de små puppene nå akkurat hehe..
Henriiette Skrevet 15. mai 2012 #21555 Skrevet 15. mai 2012 Jeg har ikke operert ennå, men i papirene mine står det at man skal slutte å røyke 2uker før operasjon. Jeg snuser så jeg ringte inn og hørte og hu dama mente det var samme, jeg måtte slutte. Skal egentlig slutte idag, men det er trist å gi opp snusen nå siden jeg slutta med røyken for en mnd siden. Prøvde å google litt og fant dette fra en kirurg: Snusing er fortsatt et litt ukjent territorium til tross for at dette har vært i bruk lenge. Det man alltid er redd for er at forskjellige stoffer i snus kan påvirke blodsirkulasjonen i huden på samme måte som røyk. Røykere har i større undersøkelser ca. 10 ganger så stor risiko for sårkomplikasjoner. Ved større hudkirurgiske inngrep velger jeg å være litt streng angående snusing, selv om det vitenskapelige grunnlaget for dette enda er manglende. Når det gjelder brystforstørrelse med brystinnlegg/brystprotese har det neppe noen betydning. Når det gjelder narkose praktiserer vi "fastende" regler. Dette gjelder også for snus. Det vil si at man ikke skal snuse de siste 6 timer før et inngrep. Nå vet ikke jeg om dette stemmer, men skal ta det rolig og gjøre mitt beste for å slutte. Men trist er det hmm, ikke lett når det står både og..
Henriiette Skrevet 15. mai 2012 #21556 Skrevet 15. mai 2012 hvordan er det med nikotinfri snus? går det greit? da er det jo sikkert litt enklere å slutte:p
Missy1 Skrevet 15. mai 2012 #21557 Skrevet 15. mai 2012 Okii.. Men jeg skal opereres 31. mai, og trenger å kjøpe sportsbh til da. Eller sånn bh til etter operasjonen da. Tenkte å kjøpe den triumph bh'n som har fått så mye skryt :D Men får bare satse på en cup da? Kan jo ikke dra å måle de små puppene nå akkurat hehe.. Jeg kjøpte den fra triumph. Det jeg gjorde var å prøve den over bhen jeg hadde på fra før. Jeg vil at puppene skal bli litt større enn de er med bh nå og den størrelsen jeg gikk for hadde litt ekstra plass i tillegg til bhen min hvis du skjønner. Skal ikke være lett det der når man ikke vet hvordan de blir etter operasjonen. Men fikk vite idag at jeg ikke skal bruke bh før jeg har vært hos de 2dager etter op og fjernet bandasjen så jeg kunne venta, men er sikkert ikke helt klar for bh shopping 2 dager etter operasjonen
Missy1 Skrevet 15. mai 2012 #21558 Skrevet 15. mai 2012 hvordan er det med nikotinfri snus? går det greit? da er det jo sikkert litt enklere å slutte:p Nikotinfri snus er nok greit ja. Det er jo nikotinen som er "farlig". Jeg dropper heller snusen enn nikotinfri
monicabebe Skrevet 15. mai 2012 #21559 Skrevet 15. mai 2012 Da har jeg vært på konsultasjon og skal opereres den 25.5 kl. 09.00. Weeeeeeee!!! Spent! Kirurgen vil legge 350 gram under muskelen. Han trodde det ville passe, men skulle se an under operasjonen om han syntes det var passe eller om han skulle justere litt. Det vet jeg jo ikke så mye om, så jeg stoler på at han har rett!! Vil at tida skal gå fort jeg!!!! Men synes det er rart at vi har så mye ulike regler etter operasjonen. Det burde være litt likt vel? Jaja...jeg gleder meg i allefall :-D
Missy1 Skrevet 15. mai 2012 #21560 Skrevet 15. mai 2012 Da har jeg vært på konsultasjon og skal opereres den 25.5 kl. 09.00. Weeeeeeee!!! Spent! Kirurgen vil legge 350 gram under muskelen. Han trodde det ville passe, men skulle se an under operasjonen om han syntes det var passe eller om han skulle justere litt. Det vet jeg jo ikke så mye om, så jeg stoler på at han har rett!! Vil at tida skal gå fort jeg!!!! Men synes det er rart at vi har så mye ulike regler etter operasjonen. Det burde være litt likt vel? Jaja...jeg gleder meg i allefall :-D Så gøy jeg skal operere 29mai skulle ønske det var imorgen for jeg er uuutålmodig. Det er litt forskjellige regler hos de forskjellige klinikkene, men det er ikke så stor forskjell egentlig. Vet ikke hvorfor det ikke er likt overalt jeg.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå