Gå til innhold

CeeCee's hemmelige verden...

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ja, men det sier seg jo selv at ingen med barn kan vente i 4-6 uker med å bære dem, i hvert fall ikke små barn det ikke går ann å kommunisere skikkelig med. Jeg kan jo ikke holde mannen min hjemme fra jobb for å bære på henne i mange uker ;) Men får bare høre hva kirurgen sier..

Vel, som jeg sa - så kjenner du nok best på kroppen når du kan løfte henne igjen. Tror det er individuelt hvor fort kroppene våre leger seg.. Jeg mente ikke at du må vente flere uker, men at du, som sagt, må kjenne på kroppen selv. Nå vet jeg ikke hvor lenge siden det er du ble operert, men et par uker er nok minumum.. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor lenge måtte folk la være å bære? Og hvor tungt er for tungt i starten? Dere som har unger, når bærte dere dem? Ungen min veier 8 kg, lurer på når jeg kan bære henne igjen.

Råd fra min pk var å unngå mest mulig løft i 2 uker. Har ei jente som akkurat har blitt to 2 så er jo nesten umulig å ikke løfte litt. Men som han sa, minst mulig, og inntil kroppen omså. Ikke løft langt fra kroppen, det belaster mest, men hold barnet inntil deg og støtt på hoften. Jeg "satt" meg ned for å løfte henne. Men du kjenner jo også om det er vondt. Så det gikk greit, men jeg ventet i over en uke før jeg prøvde, og da korte avstander og ikke lenge. Er 13 dager siden jeg tok, så løfter ennå minst mulig, men syns ikke det er vondt eller ubehagelig lengre.

Skrevet

Da står vi ganske likt da:) skal du ha under muskel? Det skal jeg. Gruer meg til smertene...

Ja det gjør vi, alt er handlet inn og gjort klart :D

Så nå kan dagen komme, jeg skal ha over musklen, med snitt rundt brystvorta ;)

Skrevet

Nå er jeg nyopperert! Oppererte for 3 dager siden å formen er ganske bra :-) men noe jeg bekymrer meg over er hvor mye volum det er på den øvre delen av brystet i forhold til resten..klar over at det er veldig hovent enda men trodde ikke det var normalt med så mye..har ikke sånn nedpressbånd heller, kirurgen satt det ikke på meg så jeg trengte det tydeligvis ikke men det skjønner ikke jeg :-P har noen erfaring med dette??

Skrevet

Nå er jeg nyopperert! Oppererte for 3 dager siden å formen er ganske bra :-) men noe jeg bekymrer meg over er hvor mye volum det er på den øvre delen av brystet i forhold til resten..klar over at det er veldig hovent enda men trodde ikke det var normalt med så mye..har ikke sånn nedpressbånd heller, kirurgen satt det ikke på meg så jeg trengte det tydeligvis ikke men det skjønner ikke jeg :-P har noen erfaring med dette??

Jeg var også veldig hoven øverst, men det gikk seg til etterhvert.. 14 dager siden operasjonen min nå, og hevelsen er så og si borte..

Hvor mye la du inn og over eller under muskel? :)

Skrevet

Jeg var også veldig hoven øverst, men det gikk seg til etterhvert.. 14 dager siden operasjonen min nå, og hevelsen er så og si borte..

Godt å høre,hehe..Er ikke så fint nå så håper det roer seg snart. La inn 325 under muskel, er 168 høy og 52 kg..Måtte fylle de tomme lommene etter amming:-) å du:-)?

Skrevet (endret)

Jeg er 163 høy og veier 60 kg. Jeg la inn 400cc.. høres sikkert mye ut, men jeg er veldig bred over brystkassa, så de ser absolutt ikke store ut. :) Følte også at jeg måtte fylle litt ut etter amming av 2 barn...

La under muskel jeg også foresten :)

Endret av cayenne83
Skrevet (endret)

Jeg er 163 høy og veier 60 kg. Jeg la inn 400cc.. høres sikkert mye ut, men jeg er veldig bred over brystkassa, så de ser absolutt ikke store ut. :) Følte også at jeg måtte fylle litt ut etter amming av 2 barn...

La under muskel jeg også foresten :)

ÅJa :-) nei syns nå det hørtes bra ut:-) er du fornøyd? å lurer på hvor myke dine er blitt nå etter 2uker?noe forskjell?mine er stein harde men nå er det jo bare 4.dagen etter op også da.

Endret av mammi
Skrevet (endret)

Mine er blitt veldig mye mykere.. Kjenner jo fremdeles at de er hardere enn normalt, men allikevel ekstremt mye mykere enn den første uken :)

Har du mye smerter? Nå etter 16 dager, så føles det nesten som før.. det er litt ømt og sårt med en gang jeg våkner, men det går over i løpet av 10 minutter.. Den første uken var et smertehelvete for meg.. håper du har det bedre enn hva jeg hadde :)

Ellers så er jeg ganske fornøyd. Synes de ser litt små ut jeg da, men jeg prøvde en gammel BH i str. 80B og den er for liten. jeg ender nok opp med 80C og det er jo helt fint. Hadde nok ikke vært noe fint om det ble særlig større. Ellers så er det ingen forskjell på de, de er helt like..

Endret av cayenne83
Skrevet

Hei alle sammen.

Mitt første innlegg. :) har lest en del i denne dagboken. Og fikk svar på en del av spm før jeg skulle opereres.

Var på konsultasjon i slutten av januar. Onsdag 28 mars ble min operasjonsdato. Så her sitter jeg på dag 5 med struttende pupper. :)

På konsulten så ble det bestemt 250 på største pupp og 300 på minste, var veldig bestemt ett naturlig resultat. Jeg er 163 høy og 63 kg. 30 år,hadde vrengte lommer etter amming og var en 75 a. Menne...etter en del tenking så tok jeg med ett bilde på operasjonsdagen og brått så ble det 400 og 360.... Iiiiiik tenkte jeg, men han mente på at det ville bli veldig bra for jeg hadde mye hud og at det ikke ville bli for stort. Han sa han skulle prøve litt under operasjonen. Det ble som bestemt, de er lagt under muskel, høy profil, runde og silikon.

Har vært i knall form fra dag en, lite smerter. Holder meg i ro da, begynner å kjede meg litt. Leeengter etter å sove på siden igjen. Og få av det nedpress båndet, det er litt klønete og verkende.

Og puppa...de er store. Så håper de blir litt mindre......ikke så mye da. ;)

Opererte meg hos bo cederqvist i Strømstad, Sverige.

Hilsen schnuppa

Skrevet

Hvor lenge måtte folk la være å bære? Og hvor tungt er for tungt i starten? Dere som har unger, når bærte dere dem? Ungen min veier 8 kg, lurer på når jeg kan bære henne igjen.

Blir ikke noe bæring her før om noen uker. Neste tirsdag må jeg hjelpe minste mann opp i bilstolen sin, men prøver å unngå løfting lengst mulig. Mine unger veier nok 17 og 14... Ca ihvertfall.

Skrevet

Godt å se at det roer seg ned fort, har lest om så mange det tar lang tid på.

Skrevet

Hei alle sammen.

Mitt første innlegg. :) har lest en del i denne dagboken. Og fikk svar på en del av spm før jeg skulle opereres.

Var på konsultasjon i slutten av januar. Onsdag 28 mars ble min operasjonsdato. Så her sitter jeg på dag 5 med struttende pupper. :)

På konsulten så ble det bestemt 250 på største pupp og 300 på minste, var veldig bestemt ett naturlig resultat. Jeg er 163 høy og 63 kg. 30 år,hadde vrengte lommer etter amming og var en 75 a. Menne...etter en del tenking så tok jeg med ett bilde på operasjonsdagen og brått så ble det 400 og 360.... Iiiiiik tenkte jeg, men han mente på at det ville bli veldig bra for jeg hadde mye hud og at det ikke ville bli for stort. Han sa han skulle prøve litt under operasjonen. Det ble som bestemt, de er lagt under muskel, høy profil, runde og silikon.

Har vært i knall form fra dag en, lite smerter. Holder meg i ro da, begynner å kjede meg litt. Leeengter etter å sove på siden igjen. Og få av det nedpress båndet, det er litt klønete og verkende.

Og puppa...de er store. Så håper de blir litt mindre......ikke så mye da. ;)

Opererte meg hos bo cederqvist i Strømstad, Sverige.

Hilsen schnuppa

Hei! Bo opererte meg også. Han er visst veldig dyktig! Lykke til.. :)

Skrevet

Godt å se at det roer seg ned fort, har lest om så mange det tar lang tid på.

Samme her.. Jeg er veldig hoven, spesielt oppe på brystet. Ser nesten ut som jeg har dobbeltpupp siden jeg er så hoven :fnise: Den ene puppen er også MYE mer hoven enn den andre, men dette er visst normalt.

Det er nå 10 dager siden operasjonen min, og jeg er tilbake på jobb. Vondt og ømt, mem med smertestillende i vesken så skal jeg nok komme meg igjennom denne dagen også!

Heldigvis ingen på jobb som har merket noe - de tror alle jeg var på hyttetur med kjæresten :lur:

Skrevet

Hei! Bo opererte meg også. Han er visst veldig dyktig! Lykke til.. :)

Ahh...har noen venninner som har vært hos han og. De er veldig fornøyd. Men må du bruke nedpress båndet i 6 uker? Står tre uker på lappen min. Kanskje fordi det var trangt hos deg? Syns det båndet er verst under armene.

I dag fikk jeg dusjet, det var deilig. Men har små kuler i arrene, skal ikke ta av teip før om noen dager. Så får se da. Det svir veldig i arrene i dag. Ellers er jeg uten smertestillende, vært det noen dager.

Skrevet

Hmmm... Syns det er veldig rart at dere har fått beskjed om å bruke nedpressbånd og ikke jeg. Skremmer meg litt :tristbla:

Skrevet

Samme her.. Jeg er veldig hoven, spesielt oppe på brystet. Ser nesten ut som jeg har dobbeltpupp siden jeg er så hoven :fnise: Den ene puppen er også MYE mer hoven enn den andre, men dette er visst normalt.

Det er nå 10 dager siden operasjonen min, og jeg er tilbake på jobb. Vondt og ømt, mem med smertestillende i vesken så skal jeg nok komme meg igjennom denne dagen også!

Heldigvis ingen på jobb som har merket noe - de tror alle jeg var på hyttetur med kjæresten :lur:

Hehe, dobbelpupp. :D jeg skal heldigvis ikke på jobb før 14 dager etter operasjonen, begynner da med halve dager. Orker jeg hele så gjør jeg det. Men bruker armene mye, så får prøve seg litt fram.

Føler du at du går med en hemmelighet eller? Føler meg litt sånn fnisete rundt folk som ikke vet.

Skrevet

Hei hei! Tenkte å slenge inn mitt bidrag til denne tråden! :danse:

Dette er altså min puppehistorie:

Var på konsultasjon hos Topstad ved Sørlandsparken spesialistsenter, da jeg sa jeg ville ha størst mulig pupper, uten at det skulle bli heeelt vulgært. Legen sa så hyggelig at jeg hadde så fine pupper fra før av så han skjønte ikke helt hvorfor jeg ville dette, men hvis det var noe jeg ville så...

Vi ble hvertfall enige om 325 i hver pupp og jeg gikk fornøyd ut igjen, etter å ha vært litt nervøs for å vise meg frem for en fremmed på den måten (pga selvbilde-/tillit, usikkerhet osv osv).

Noen dager etter sendte jeg han en mail og lurte på diverse, blant annet om han kunne vurdere å putte inn mer, altså opp til 400. Da svarte han at de tok med seg forskjellige størrelser til operasjonsbordet som de kunne prøve. :jepp:

Den 27. mars var da min dag som jeg hadde gledet meg lenge til! Og det gikk VELDIG bra!! Ble litt venting, så ble jeg vist inn i en gang hvor jeg måtte stå å kikke litt i taket til sykepleierne viste meg inn til operasjonsbordet. Alt gikk så fort, plutselig var jeg våken igjen og klar for å dra hjem. (Fremdeles litt "rusa" etter narkosen). Har forresten aldri blitt operert på noen måte før.

Har heldigvis en kjempe snill og hjelpsom samboer som var med meg hele veien og helt til kvelden etter operasjonen da han måtte på jobb. Jeg lå hvertfall og hvilte i senga/på sofaen de første par dagene. Hadde ikke noe vondt annet enn når jeg skulle reise meg opp etter å ha ligget en stund. Overrasket over at det har gjort så lite vondt! :biggrin:

Det var en dag jeg ble kjempe kvalm og kastet opp flere ganger, og skikkelig hodepine, men thats it.

Jeg har ikke annet enn tape over arrene og støttebh som ejg skal ha på i 6 uker. Ikke noe nedpressbånd eller hva dere har kalt det. Ikke noen bandasje heller.

Legen ringte meg dagen etter og lurte på hvordan det gikk med meg. Han sa jeg hadde forsvunnet så fort på operasjonsdagen, hehe. De prøvde å få inn 350 men det hadde visst sett helt sprengt ut, så da ble det med de 325 ;)

Dag 3 kunne jeg altså ta av meg støttebh og dusje for første gang. Det var veldig spennende og merkelig å skulle se de! Og jeg må si jeg ble fornøyd da jeg så meg selv i speilet! De så kjempe fine ut! :hakeslepp: Er veldig spent på de neste ukene hvordan de utvikler seg!

Nå har det altså gått 6 dager siden operasjon. Jeg føler meg veldig bra, og veldig veldig rastløs. Vasket huset og diverse igår. Gikk en liten tur også, må si jeg var sliten på kvelden! Er vant til å trene 5-7 dager i uken, så det er kjempe kjedelig å måtte vente i 6 uker :sukk: (Og særlig nå før sommeren). Men men, noe må man ofre ;)

Jeg ligger fortsatt med hevet rygg i sengen og orker ikke ligge på siden. Blir ikke kjempe kvalitetssøvn, men det er nok verdt det! Angrer ikke ett sekund på at jeg har gjort dette, og kan absolutt anbefale det til de som tenker og vurderer!

Dette ble kjeeempe langt, men jeg er bare så happy så må bare dele denne historien med fler enn mine nærmeste! :helen:

Skrevet

Hmmm... Syns det er veldig rart at dere har fått beskjed om å bruke nedpressbånd og ikke jeg. Skremmer meg litt :tristbla:

Tror ikke du skal være bekmyret for det! Legen veit nok hvem som trenger og ikke! Jeg hørte aldri noe snakk om nedpressbånd for å si det sånn! :)

Skrevet

Ahh...har noen venninner som har vært hos han og. De er veldig fornøyd. Men må du bruke nedpress båndet i 6 uker? Står tre uker på lappen min. Kanskje fordi det var trangt hos deg? Syns det båndet er verst under armene.

I dag fikk jeg dusjet, det var deilig. Men har små kuler i arrene, skal ikke ta av teip før om noen dager. Så får se da. Det svir veldig i arrene i dag. Ellers er jeg uten smertestillende, vært det noen dager.

Ja, han er veldig hyggelig! Var hos han2 ganger for å diskutere diverse og 2 ganger etter operasjonen.. han var her i Norge da, jeg dro ikke til sverige. Men ja, jeg vet ikke hvorfor jeg må bruke nedpressbåndet i 6 uker, men skal innrømme at jeg jukser.. Gikk bare med det hele døgnet de første 14 dagene. Nå er jeg uten på dagen og sover med det om natten.. Føles veldig mye bedre! båndet gjorde at jeg fikk vondt overalt. De kulene i arrene du kjenner, det er ikke bare størknet blod? Jeg innbilte meg nemlig at jeg hadde masse kuler der, men nå har jeg byttet tape en gang, og da fulgte hele "remsen" med størknet blod med og det var altså det som lagde kulene hos meg.. Arrene er super fine. Sykepleieren sa i dag at hun nesten ikke kunne se de. så bra at du klarer deg uten smertestillende! Jeg gikk på de ganske lenge og kan fortsatt finne på å ta en Ibux eller to.. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...