Gå til innhold

CeeCee's hemmelige verden...

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg må bare spørre om noen vet HVOR viktig det er å holde seg veldig rolig den første uken? operasjonen ble utført for 2 dager siden. jeg er ganske rastløs av meg og sliter veldig med å ikke løfte armene da jeg er ganske avhengig av meg selv ettersom ingen andre vet om operasjonen foreløpig.

Jeg tok buss hjem allerede noen timer etter operasjonen og bar på en bag som var relativt tung. har også støvsugd, tørket støv, laget middag ryddet og vasket og kanskje løftet armene mer enn jeg burde de påfølgende dagene. jeg er den eneste som hadde mulighet til å få dette gjort før vi reiser på ferie neste uke. jeg har vært veldig forsiktig og har ikke hatt antydninger til sterke smerter som er uutholdelig men er nå redd for at jeg har anstrengt meg for mye og at jeg får et mislykket resultat.

Hva er det verste som kan skje i følge av at jeg har beveget meg for mye den første tiden uten at kroppen selv har sagt ifra? :trist:

er det forresten vanlig at man kjenner implantatet nesten under armen? eller kan det være en hevelse?

er livredd for at de har flyttet seg nå!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei :) jeg er helt ny her! Følgt denne dagboken en god stund! Og med god informasjon har jeg planlagt og bestilt min operasjon 5 juni! Er helt i ekstase! Og vill at tiden skal fly av gårde! Skal operer meg på klinikk stokkan i Trondheim, gleder meg så utrolig mye:D

Flere som skal da deg ute? Eller som er i samme båt og skal operer seg i juni?

Skrevet

Jeg skal i ilden 8 juni :vinke:

Så spennende, da er det ikke bare jeg som håper våren kommer og at tiden flyr :D.

Hvilke planer for innlegg og størrelse har du?

Skrevet

Jeg har flere barn og skal endelig fylle de tomme lommene;) det blir anatomiske proteser, ca 290 tror jeg:)

Hva er planene dine?

Skrevet

Jeg har flere barn og skal endelig fylle de tomme lommene;) det blir anatomiske proteser, ca 290 tror jeg:)

Hva er planene dine?

Okei :) har bare ett barn, men tenkt og fyll opp de tomme lappene som er der :) tenker det blir rundt samme som deg ;) Ca 280 - 300 moderat tror jeg det var, avtaler på operasjonsl dagen

Skrevet

Da står vi ganske likt da:) skal du ha under muskel? Det skal jeg. Gruer meg til smertene...

Skrevet (endret)

Vvjjhjjgswojggohxkr

sorry.. har lest mye i denne tråden de siste dagene. Hadde mobilen i lomma, og skrev tydeligvis dette innlegget..

har ikke skrevet noe i denne tråden før, men jeg kan jo kanskje begynne. det er jo alltids kjekt med nye erfaringer :)

Jeg er en jente på 29 år. La inn 400cc, høyprofil, under muskel for en uke siden. Jeg har hatt uutholdelige smerter. PK'en min fortalte at jeg kom til å ha mye sterkere smerter enn normalt, fordi muskelen min var såpass trang. Han måtte jobbe hardt for å få inn protesene.. Jeg vet ikke hvorfor han ikke da gikk ned en str eller to, siden jeg ikke var bastant på 400. I utgangspunktet hadde jeg tenkt rundt 300cc.

Men jeg endte hvertfall opp med 400cc. Det høres stort ut, men nå har hevelsen gått litt ned og jeg tilsvarer en stor 80B. Prøvde en BH som var 80C i dag, men det ble for stort.. Ikke var jeg HELT flat fra før heller. så puppene mine er altså ikke så mye større enn hva de var, selv om 400cc høres mye ut.

Jeg er 160 høy og veier 60 kg..

Kanskje noen kan svare meg på noen spm? hovedsaklig de som tok under muskel..

1. bruker dere brystbånd/nedpressbånd?

2. når kunne dere kjøre bil igjen? Jeg er på 7. dagen og kan ikke tenke meg det for alt i verden.

3. hvor lenge må dere bruke sportsbh på natten?

4. hvor mye la du inn og hvilken str ble du?

5. når klarte dere å sove på siden igjen? Jeg er så LEI av å sove på ryggen.

:)

Endret av cayenne83
Skrevet

2. når kunne dere kjøre bil igjen? Jeg er på 7. dagen og kan ikke tenke meg det for alt i verden.

Heisann!

Skal prøve så godt jeg kan å svare på de jeg vet svaret på :)

Tok selv 355 cc, anatomiske, under muskelen for 2 uker og 3 dager siden. 75A var for stort før, nå har jeg ca. 75C. På Change ble jeg målt til 70DD, men jeg tror de bruker litt mindre størrelser enn andre steder.

Jeg bruker nedpressbånd ja. Håpte og trodde jeg kunne slutte å bruke det etter to-ukers-kontrollen, men fikk beskjed om å bruke det en uke til pga. litt størrelsesforskjell og hevelse i venstre bryst. Fikk nytt bånd derimot, det var deilig!

Jeg prøvde å kjøre bil etter 5 dager, men hadde ikke sjangs til å klare å gire(har litt hard gir), så jeg fikk låne mamma sin automat og kjørte den uten problem fra dag 7. Etter 12-13 dager klarte jeg, med litt smerter når jeg girte, å kjøre manuell igjen.

Jeg har fått beskjed om å bruke sportsbh dag og natt i 6 uker, bruker pierre robert sin. Etter de 6 ukene kunne jeg bruke hva som helst, til om med spile-bh, noe jeg synes var litt rart, siden andre har fått beskjed om å gå hele 6 mnd. uten spiler.

Jeg klarer å ligge på siden nå, men har fått beskjed om å ikke gjøre dette før etter 6 uker. Har de siste nettene våknet opp på siden derimot, derfor lurer jeg også selv på når dere andre begynte å sove på siden igjen? Savner det!

Takk for svar :)

Skrevet (endret)

takk :)

Ja, jeg synes vi alle har fått såpass forskjellig informasjon at det er vanskelig å bli klok på.. det beste er vel å holde seg til hva sin egen PK anbefaler, men man blir allikevel forvirret.

Jeg har fått beskjed om å gå med nedpressbåndet i 6 uker.. det var standard hos de.. sukk.. alt er så vondt med det båndet på, når jeg tar det av så er det rett og slett FREEDOM... men... det er vel bare sånn det er..

jeg har foresten fått beskjed om at jeg kan ligge på siden når jeg føler for det. det sa han etter to dager. jeg lurer derfor på når andre har klart det uten smerter..

Jeg lurer også på hvor lenge dere andre hadde "morning boobs", altså at det gjorde vondt i puppene når dere våknet.. Jeg har fryktelige smerter i rundt 5 min før det stabiliserer seg noe.. Fint å høre andres erfaringer, selv om jeg selvfølgelig vet at alt er individuelt.. :)

Endret av cayenne83
Skrevet

Det er idag 6 uker siden min operasjon.

Jeg brukte nedpressbånd i 3 uker. Tok det av på kveldene av og til hvis jeg skulle noe spesielt.

Jeg kjørte bil etter ca ei uke, måtte være forsiktig for at det ikke skulle være vondt, både med ratting og giring.

Fikk beskjed om å bruke nedpressbånd med sportsbh utenpå i 3 uker. deretter kunne jeg bruke bh'er uten spiler og uten pushup som jeg ville i 4-6 mnd. Jeg bruker både sportsbh og vanlig spileløs bh om natta nå.

Jeg la inn 295 høyprofil. Jeg var 70A og er nå 70D.

Jeg fikk lov å sove på sida så snart jeg klarte det. Det viktigste var å ikke løfte armene høyt, eller svinge fram og tilbake med armene når man går, da dras innleggene bakover. Tror jeg lå på sida fra 2 uker etter operasjonen. Nå kjenner jeg ingen verdens ting, annet enn at den venstre nippelen er mer følsom enn den andre, det er litt vondt å få dusjstrålen rett på den f.eks. Mens den andre er helt normal.

Skrevet

Hei=)

Jeg fikk silikon og brystløft for 12 dager siden. Såå utrolig fornøyd med resultatet=)

jeg er 165, og ca 55kg. La inn 255, og er nå en 75c. kan bruke di samme bhene som før, men fyller di ut på en mye finere måte=P. jeg kjørte bil allerede dagen etterpå, rygging klarte jeg ikke da, men rett frem gikk greit. (med hendene lavt på rattet, og forsiktige svinger.)

Har nesten ikke hatt smerter, tok smertestillende første to dagene, men det var mer for å forebygge.

Tok operasjonen på en torsdag og var tilbake på jobb på mandag, har heldigvis en stillesittende jobb, så det var null problem=) Jeg sover på siden litt nå, klarte det vel etter ca en uke, men snur meg forsiktig, og passer på at det ikke er noe "strekk eller press" på brystene. men utrolig deilig å kunne snu på seg litt i sengen=).

Brystene er fremdeles unaturlig harde.

Noen som vet hvor lenge de er slik?

Og hvor lang tid det går før hevelsen går ned? ser noen skriver noen uker, jeg ser ingen forskjell på di nå som fra dagen jeg tok dem..

Skrevet

takk for svar :)

Mine bryster er så og si nesten like harde som med en gang jeg ble operert. 10 dager siden min operasjon. Det høyre brystet er kanskje litt mykere, men det venstre er mye hardere. Hevelsen er dog gått ned ganske mye.. :)

Nå klarer jeg faktisk å sove litt på siden, det er deilig! :) Prøvde å kjøre bil i går, men det gikk ikke..

Skrevet

6 ukers update på bloggen med bilder og alt er nå lagt ut :-)

Skrevet

Hei alle sammen!

Nå vet jeg ikke om denne tråden er død eller om den lever i beste velgående, men jeg håper den lever og at det er plass til meg:)

Jeg er en jente på 24 år som bor i Oslo, og har lagt inn silikon på Fornebuklinikken for 4 dager siden. Fra før var jeg en stor a/liten b, men nå er jeg en c. La inn 275cc under muskelen. For meg er det veldig viktig at str ser naturlig ut, og at det ikke ble for stort. Slik det ser ut nå så er de i vert fall ikke for store, så det er jeg veldig fornøyd med!

Ellers må det sies at jeg har hatt forferdelig vondt de siste dagene, men at dagen i dag har vært en av de bedre. Dusjen i dag var bare helt fantastisk!!

Jeg sliter veldig med dette å sove oppreist, og merker at jeg bekymrer meg litt for hevelsen jeg har overst på brystet.. Dette er sikkert noe som kommer til å bli bedre, men nå kjennes det utrolig stramt og ubehagelig ut. Huff.. Noen andre med noen erfaringer med dette? Hvor lang tid tok det før dere følte dere "normale" etter operasjonen?

Jeg er også litt bekymret for at bh'en jeg har på (fikk den på klinikken) skal sitte for stramt eller for tett opp til arrene.. Siden jeg fikk beskjed om at den ikke måtte klemme på arrene eller løfte brystene.. Dette gjør meg så usikker-er redd for å "ødelegge" de pene puppene mine med å ha på bh'en feil!! Hvordan gjorde dere dette?

Takker ellers for at dette forumet er opprettet. Har hjulpet meg mye de siste dagene med spm som har svirret rundt i hodet mitt :):)

Skrevet

Jeg skjønner heller ikke helt hvorfor noen har fått beskjed om å bruke nedpressbånd? Det har ikke min PK sagt noe om..:S

Skrevet

Hei. velkommen hit, jeg er ny her selv :)

Virker ikke som om forumet er like aktivt som det en gang var, men det kan vi jo kanskje gjøre noe med? :)

Kjenner igjen følelsen av å slite med å sove oppreist. Nå er det 11 dager siden min operasjon (400cc under muskel) og jeg klarte fint å sove på siden i natt, deilig! :) Ellers så føler jeg også at hevelsen er gått kraftig ned. Kan ikke lenger se at jeg er hoven, selv om jeg sikkert er det bittelitt..

Jeg bruker BH fra Lindex, merke Swegmark. Ser de nevner den i begynnelsen av denne tråden også, men jeg fant den helt av meg selv. Skikkelig behagelig å ha på i forhold til den man får hos PK'en..

Ellers så er det dette med brystbånd.. noen får det anbefalt, andre ikke. det er uansett mest aktuelt for de som har under muskel. dette er fordi man har en teori om at innleggene kan komme for høyt opp, om de ikke presses ned i starten. Det er ikke funnet bevis på at brystbånd hjelper, derfor har mange gått bort fra å bruke brystbånd. Noen kirurger anbefaler det dog, de tenker vel at det uansett ikke skader, så da er det bedre enn å la være.

Jeg har gjort det slik at jeg sover med brystbåndet mitt på. Har det på når jeg er ute og går tur osv. men når jeg slapper av i sofaen så tar jeg det av.. :)

Skrevet

Hvor lenge måtte folk la være å bære? Og hvor tungt er for tungt i starten? Dere som har unger, når bærte dere dem? Ungen min veier 8 kg, lurer på når jeg kan bære henne igjen.

Skrevet

Har selv to barn, på 3 og 4 år. de veier vel ca 15 og 20 kg. kunne aldri ha løftet dem nå, men kanskje om et par uker..

de sier jo at man skal vente 4-6 uker med å løfte tungt. jeg er ikke sikker på hva tungt er, men jeg tenker nok at man kjenner det selv på kroppen.. selv får jeg vondt om jeg løfter noe særlig mer enn 2-3 kg nå.

Skrevet

Har selv to barn, på 3 og 4 år. de veier vel ca 15 og 20 kg. kunne aldri ha løftet dem nå, men kanskje om et par uker..

de sier jo at man skal vente 4-6 uker med å løfte tungt. jeg er ikke sikker på hva tungt er, men jeg tenker nok at man kjenner det selv på kroppen.. selv får jeg vondt om jeg løfter noe særlig mer enn 2-3 kg nå.

Ja, men det sier seg jo selv at ingen med barn kan vente i 4-6 uker med å bære dem, i hvert fall ikke små barn det ikke går ann å kommunisere skikkelig med. Jeg kan jo ikke holde mannen min hjemme fra jobb for å bære på henne i mange uker ;) Men får bare høre hva kirurgen sier..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...