Gå til innhold

CeeCee's hemmelige verden...

Fremhevede innlegg

Skrevet

Huffameg!! Kan du ikke proppe deg med smertestillende?

Di virker ikke, tar dosen som står på pakken og paracet i tillegg.. men merker ingen forskjell.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei alle sammen! Tenkte jeg skulle komme med en detaljert historie om operasjons dagen min! :)

Hadde time 1. mars på Medi 3 Ålesund klokken 10.00. Kom på klinikken ca kl 09.00, ble ropt opp etter ca 10 minutt. Fikk eget rom og skiftet til sykehusdrakt (som var kjeempe stor!), kjæresten fikk være med. En hyggelig Intensivsykepleier ga informasjon om tiden etter inngrepet og medisiner, som jeg egentlig skulle fått etter operasjonen, men siden jeg kom en time før tiden fikk jeg det først. Syns det var bra egentlig. Deretter kom anestesilegen innom og ga informasjon om narkose og ga meg medisiner som skulle virke etter operasjonen. Så kom kirurgen og tok bilder i alle vinkler, det ble bestemt å legge inn mellom 250 – 300 gram, høyprofil under muskel. Han tegnet meg opp. Jeg ble bedt om å gå på toalettet før operasjonen. Kl 10.30 kom det en operasjonssykepleier og hentet meg.

Vi gikk til operasjonssalen, som ikke var så skummelt som jeg trodde. Der ble jeg møtt av to operasjonssykepleiere. La meg ned på operasjonsbordet. Hadde på meg sykehusbuksen, bokser og sokker. Lå behagelig med pute under hodet og knær, tepper og varmeflasker. Lå med hendene rett ut på siden. Fikk veneflon i venstre arm og pulsmåler på pekefingeren. Blodtrykksmåler på høyre hånd. Fikk sovemedisin gjennom veneflonen med en gang, kjente meg litt svimmel og ør. Men ikke nok til å sovne. Det siste jeg husker er at den ene sykepleieren sa at jeg skulle få en oksygenmaske over munnen, hun sto og holdt den over meg og jeg lurte på når hun skulle sette den på. Det var det siste jeg husket. Sovnet kl 10.45.

Våknet opp i sengen på rommet der kjæresten min ventet, da var klokka ca 12.00. Det første jeg spurte sykepleieren om var hvor mye som ble lagt inn. 265 gram var svaret. Glemte det igjen og spurte kjæresten igjen etterpå. Løftet dyna å så på puppene (med brystbånd) flere ganger. Var litt trøtt og groggy etter narkosen, slappet av i senga, men fikk ikke sove pga jeg lå så vondt med ryggen. Turte ikke å bevege meg så masse heller. Ristet/skalv og hakket tenner litt etter narkosen. Det første jeg kjente etter jeg våkna var et enormt press på brystkassa, kjentes ut som noen satt oppå meg. Fikk ikke til å puste ordentlig, bare korte åndedrag. Klarte heller ikke å snakke i lange setninger. Men det gikk over etter en liten time.

Ca klokken 13.00 fikk jeg god mat på sengen (+ 500 mg pinex forte for hjemturen) trengte hjelp til å løfte glasset og rundstykket. Kunne sikkert klart det selv, men jeg var så sliten og redd for å gjøre noe galt. Brukte lang tid på å spise et halvt rundstykke. Litt etter jeg var ferdig å spise hjalp intensivsykepleieren meg på sengekanten og kledde på meg sportsbhen og klær. Fikk sett puppene uten brystbåndet for første gang. De var kjempestore og spisse! Hun fulgte meg på do, hjalp meg med å ha av buksa og bokseren også. Hun sto utenfor døra og kom inn etter en liten stund og hjalp meg med å ha på buksa igjen.

Rundt klokken 14.00 ble jeg trillet i rullestol ut fra sykehuset, mens kjæresten hentet bilen og ventet rett utenfor døren. Sykepleieren hjalp meg inn i bilen og tok på sikkerhetsbeltet. Det var ikke ubehagelig i det hele tatt. Turen hjem gikk kjempefint, gjorde aldri noe vondt. Selv ikke over små humper og ujevnheter i veien. Var hjemme klokken 16.00

Alt gikk over all forventning! De var så hyggelige og profesjonelle :-)

Hadde forventet meg det verste i forhold til smerter, men har aldri hatt vondt. Bare litt spenn i musklene, men det er ikke noe å klage over. De første dagene tok jeg 500 mg Pinex forte + 200 mg Ibux hver 4. time og 5 mg Oxycontin til natten som virker i 12 timer.. På 4. dagen syns jeg at Pinex forte ble litt for mye på dagen, følte meg litt rusa, så jeg gikk over til 500 mg Paracet + 200 mg Ibux når jeg trengte det. 4 dager etter operasjonen tok jeg bare en dose Paracet + Ibux kl 12.30. Var smertefri hele dagen, men tok en Pinex forte til natten for sikkerhetsskyld. I dag er jeg på femte dagen og kjenner nesten ikke at jeg er operert lenger!

Lå halvveis sittende på sofaen de to første dagene, hadde mer vondt i ryggen enn i puppene. Så å sove i sengen igjen var godt! På tredje dagen hadde jeg mange puter under hodet og ryggen, men kjente at det egentlig ikke var nødvendig. Så i natt sov jeg med bare to puter under hodet og sov kjempegodt! Trenger ikke hjelp til noe lenger egentlig, kommer meg opp fra liggende stilling ved å bruke magemusklene. Det eneste som begrenser meg nå er at jeg ikke kan løfte armene mine og strekke meg etter noe, men det er ikke noe problem. Har satt ned ting jeg trenger når jeg er alene hjemme :)

Jeg angrer ikke ett sekund på at jeg gjorde dette!

Skrevet

Estetiske komplikasjoner...

http://www.breastaugmentationvirginia.com/before-after-photo/double-bubble-after-breast-augmentation-pictures/breast-implants-exchange-49-pictures/

Tror nok jeg ligner litt på henne etter at hun har rettet på brystene.. Jeg har double bubble :( Lurer på om jeg skal bestille meg en kontrolltime hos Schistad for å høre hva han mener om det. Om det ikke blir verre enn det er nå, så er det greit, men hvis det blir mye verre med årene synes jeg ikke det er greit. Jeg burde hatt løft jeg egentlig, tenker jeg da.. Hva tenker dere? ( SYnes størrelsen på puppene er perfekte nå, så ønsker jo ikke legge inn mer heller..

Skrevet (endret)

http://www.breastaugmentationvirginia.com/before-after-photo/double-bubble-after-breast-augmentation-pictures/breast-implants-exchange-49-pictures/

Tror nok jeg ligner litt på henne etter at hun har rettet på brystene.. Jeg har double bubble :( Lurer på om jeg skal bestille meg en kontrolltime hos Schistad for å høre hva han mener om det. Om det ikke blir verre enn det er nå, så er det greit, men hvis det blir mye verre med årene synes jeg ikke det er greit. Jeg burde hatt løft jeg egentlig, tenker jeg da.. Hva tenker dere? ( SYnes størrelsen på puppene er perfekte nå, så ønsker jo ikke legge inn mer heller..

jeg skjønner ikke hva det er..? ser ikke noe feil på de puppene jeg..

åja, at det er en strek nede liksom?

Endret av sjøhest
Skrevet

Nå er jeg på vei hjem etter time på colloseum klinikken. Jeg er ikke helt fornøyd med resultatet, da jeg synes puppene er litt for store og har en litt unaturlig form. Ønsker de var litt "flater" på toppen, og kanskje en cup mindre bla fordi jeg synes det er vanskelig å finne bher og bikini.

Men dette var ikke særlig oppløftende. Kirurgen mente jeg da hadde to muligheter, enten velge samme str i anatomiske, men da kunne det hende at de ikke festet seg fordi de ble lagt inn i en kapsel som allerede var der og den var rund og glatt. Da kunne protesten skli og bli liggende skjevt.

Andre alternativet var å velge en lavere profil og mindre protese (snakket om ca 360 cc), men som hadde samme diameter som de jeg allerede har. Men da var problemet at puppene kunne henge mer nedover og at jeg kunne få slapp hud i overkant. Dette fordi protesen ikke ville fylle ut kapselen som allerede var der.

Noen som vet noe om dette? Jeg trodde huden ville trekke seg sammen, og at resultatet derfor ville bli bra. Fikk også litt følelsen av at han prøvde å overtale meg til å ikke gjøre det. Men kan jo ikke gjøre annet en å stole på det han sier heller... Ble så fortvilet og lei meg når jeg var der, at jeg satt med tårer i øynene. Nå vet jeg ikke hva jeg skal ta med til. Bor et stk unna Oslo, så er ikke bare å dra på konsultasjoner andre plasser. Og ikke kan jeg ta ny OP andre steder heller, for da må jeg jo betale full pris for ny operasjon.

Skrevet

Det sa min pk før jeg opererte meg. Hvis jeg la inn for mye var det ikke bare å legge inn en mindre protese senere, på grunn av kapselen som allerede er der. Da kom man til å få mye heng og resultatet kunne bli stygt.

Skrevet

Hei!

Jeg har et par spørsmål jeg håper noen kan svare på.

Jeg skal ta silikon under brystmuskelen; er det noen som vet om det kan lindre om man er flink til å tøye muskelen en stund i forveien? Så den blir mer elastisk liksom?

Operasjonen er i juni og jeg reiser på sydenferie 10 dager etterpå. Er det noen som et om jeg kan bruke noe som er tilnærmet lik bikini? KJedelig å sitte med sportsBH og topp i 14 dager :sjenert:

Skrevet

Hei!

Jeg skal ta silikon under brystmuskelen; er det noen som vet om det kan lindre om man er flink til å tøye muskelen en stund i forveien? Så den blir mer elastisk liksom?

Operasjonen er i juni og jeg reiser på sydenferie 10 dager etterpå. Er det noen som et om jeg kan bruke noe som er tilnærmet lik bikini? KJedelig å sitte med sportsBH og topp i 14 dager :sjenert:

Jeg tok under muskel 1. Mars og har det veldig bra nå, ikke vondt eller noe. Grunnen til at du skal bruke sportsbh er at det skal være støtte, ikke flyte utover og at de skal feste seg. I tillegg må du bruke nedpressbånd i tre uker i og med det legges under muskel. Hadde jeg vært deg, hadde jeg ikke tenk bikiniovrrdel. Finn en sportstopp med god støtte der du kan ha nedpressbånd under, og som ser ganske ok ut. Husk at den 'investeringen' du gjør de første ukene er alfa omega for et godt resultat!! :-))

Skrevet

Heisann :)

Nå er det 15 dager siden jeg opererte meg på fornebuklinikken og jeg har sinnsykt mye ubehag. Når vil det gi seg liksom? Vonde ilninger i brystene, brystvortene mine er syyykt vonde, og det føles som arrene revner. Brystene er også veldig numme. Noen som har noen tips til hva jeg kan gjøre med brystvortene som lindrer litt? Tror det hadde føltes bedre om de ikke var så såre :)

Skrevet

Heisann!

Jeg er HELT ny på dette forumet, laget meg bruker for to minutter siden bare for å få spørre dere jenter alle de spørsmålene jeg sitter inne med, som jeg håper dere kan hjelpe meg med! :)

For 6 dager siden la jeg inn anatomiske silikonproteser under brystmuskelen. Det jeg nå lurer på, er:

Bh'en jeg har fått, MÅ jeg bruke akkurat denne, eller kan jeg bruke andre typer? Isåfall, hvilke? Fungerer jo helt greit den jeg har, men den ser ikke direkte nydelig ut, i tillegg vises brystvortene igjennom, kan jeg kanskje ha en av mine Pierre Robert-sportsbher over?

Jeg har fått beskjed om å bruke bhen i 6 uker og nedpressbåndet i 2 uker, men lite info om tiden etterpå. Kan jeg bruke hva som helst da, eller bør jeg unngå spiler? Skal til syden på den tiden, går bikini greit? Hva er rett og slett lurest å bruke, en bh med god støtte kanskje?

Jeg har en del smerter i arrene, det river og svir litt i de, men regner med at dette er vanlig bare 6 dager etter op. Er det også vanlig at de "buler" litt under teipen? Er akkurat som om det ligger en liten ledning under teipen, for å prøve å forklare.

Når kan jeg begynne å løfte tungt igjen? Har en sønn på 1,5 år som jeg virkelig savner å løfte opp og kose med, men kjenner jo at det er en stund til jeg klarer det enda. Jeg er veldig redd for å anstrenge meg for mye, for tidlig, og ødelegge noe.

Så, til slutt, når kunne dere kjøre bil igjen? Jeg prøvde igår kveld, men klare ikke sette bilen i revers, så kom meg ikke engang ut av oppkjørselen! :)

Føler jeg har fått litt dårlig informasjon fra klinikken ang. tiden etterpå, og synes det er litt kleint å øverøse de med spørsmål over telefon, så jeg spør heller her jeg :)

Tusen hjertelig takk for svar, råd og hjelp!

Skrevet (endret)

Melila:

Gratulerer så mye.:-)

Jeg har også under muskel. Opererte for 12 dager siden. Bilkjøring går bedre og bedre for min del, men jeg har automat, kun litt stiv, så det kommer seg nok! Jeg fikk beskjed om at bilkjøring var ok et ca en uke, men kjenne selv på smerter.

Jeg startet med løft på barna mine i går, jeg fikk beskjed om å ikke løfte mer enn 10 kg. Mine er 9 kg og 11 kg, minste samme alder som din. Viktig med rolige bevegelser og riktige løft!

Jeg har ikke hatt så mye vondt, det gav seg veldig etter 6-7 dagen. Er i grunn mest stiv, og da spesielt på morgenen.

Sportsbh: du kan bruke det du vil, så lenge det gir god støtte i sidene, jeg har Pierre Robert som et supplement, fungerer veldig bra for meg. I tillegg har jeg Triumph traction extreme ( ikke veldig pen, men god), har også en fra Cubus som er litt penere!. Gleder meg til å ta av nedpressbånd, da blir klesvalgene enklere igjen.

Jeg har tenkt å prøve spilebh etter 6 uker, tror det er ok, men de fleste syns det er bedre uten spiler. Vi går jo uten så lenge i forkant så kroppen venner seg litt av med det, og det må en ny tilvenning til. Sikkert på samme måte som da vi startet med bh da vi fikk pupper.... Bikini er helt ok etter 6 uker, prøv deg frem med eller uten spiler og se hva som er best.

Hvor opererte du? Jeg opererte på Drammen Private Sykehus. Fått masse info og oppfølging, veldig ivaretatt.

:-))

Endret av Sundance
Skrevet

Hei!

Hva med å finne sportsbikiniene fra adidas? Jeg har ihvertfall brukt dem før og de gir god støtte :)Likner på sportsbh i fasongen, men har bikini stoff...

Skrevet

Det skal jeg prøve! Takk! :)

Vurderer å fremskynde operasjonen litt, kan ikke utsette turen.

Er det noen som vet hvor lenge man må vente med å bade?

Skrevet

Det skal jeg prøve! Takk! :)

Vurderer å fremskynde operasjonen litt, kan ikke utsette turen.

Er det noen som vet hvor lenge man må vente med å bade?

4 uker ifølge min kirurg. Dette pga fare for infeksjon i operasjonssåret :)

Skrevet

Heisann :)

Nå er det 15 dager siden jeg opererte meg på fornebuklinikken og jeg har sinnsykt mye ubehag. Når vil det gi seg liksom? Vonde ilninger i brystene, brystvortene mine er syyykt vonde, og det føles som arrene revner. Brystene er også veldig numme. Noen som har noen tips til hva jeg kan gjøre med brystvortene som lindrer litt? Tror det hadde føltes bedre om de ikke var så såre :)

Kjøp deg ammeinlegg :) Gjerne de i ull, de er geniale til såre brystvorter :)

Skrevet

Har fått litt av det samme problemet selv. Er det en garantisak?

Skrevet

Melila:

Gratulerer så mye.:-)

...

Hvor opererte du? Jeg opererte på Drammen Private Sykehus. Fått masse info og oppfølging, veldig ivaretatt.

:-))

Tusen takk for godt svar! :)

Jeg ble operert ved Fana Medisinske Senter. Veldig fornøyd med de, bortsett fra det at jeg følte jeg fikk litt lite informasjon om tiden etterpå, men jeg kunne sikkert vært flinkere selv til å spørre spørsmål.

Nå, 10 dager etter operasjonen er jeg så godt som smertefri, og har vært det siden 8 dager etter operasjonen. Veeldig deilig! :) Har kjørt automatgir til nå, klarte å kjøre manuellgir igjen igår, bare litt vanskelig å få den i revers/førstegir.

Så, har jeg enda noen flere spørsmål til dere :)

Når ble teipen på arrene deres tatt av? Trodde man måtte vente to uker jeg, men plutselig tok pleieren den av på kontrollen en uke etter operasjon. Hvor ofte bytter dere etter det er gått to uker?

I tillegg fikk jeg beskjed om å vente seks uker med å løfte tungt, men som alenemor til en sønn på 1,5 så går jo ikke det. Litt bekymret for at jeg gjør noe dumt når jeg løfter på ham selv om jeg har fått beskjed om å la være. Kan dere forklare meg hvorfor vi ikke kan løfte tungt etter operasjonen, så lenge det ikke gjør vondt? Går det greit eller bør jeg for all del unngå det?

Og hva med å løfte armene over hodet?

Tror aldri jeg blir tom for spørsmål, haha :)

Skrevet

Så, har jeg enda noen flere spørsmål til dere :)

Når ble teipen på arrene deres tatt av? Trodde man måtte vente to uker jeg, men plutselig tok pleieren den av på kontrollen en uke etter operasjon. Hvor ofte bytter dere etter det er gått to uker?

I tillegg fikk jeg beskjed om å vente seks uker med å løfte tungt, men som alenemor til en sønn på 1,5 så går jo ikke det. Litt bekymret for at jeg gjør noe dumt når jeg løfter på ham selv om jeg har fått beskjed om å la være. Kan dere forklare meg hvorfor vi ikke kan løfte tungt etter operasjonen, så lenge det ikke gjør vondt? Går det greit eller bør jeg for all del unngå det?

Og hva med å løfte armene over hodet?

Tror aldri jeg blir tom for spørsmål, haha :)

Hei igjen :wink:

De tok av teipen på meg også på kontrollen etter en uke, men hun satte på ny. Jeg bytter nå ca 1 gang i uken, lar det helst gå noen dager lenger. Bruker Scanpore teipen.

I papirene mine står det at jeg kan løfte 10 kg, men være obs på å løfte riktig. Etter 6 uker kan jeg løste og styre som jeg vil... Legen min sa også at jeg må selv kjenne på smerter osv.

Armer over hodet er ok etter 1 uke, men forsiktig også kommer bevegeligheten av seg selv. Det fikk jeg også beskjed om på 1 ukes kontrollen.

:blink::sol:

Skrevet

Hei!

Det er nå 20 dager siden operasjonen min. Jeg lurer på en ting.. Det høyre brystet mitt er litt større enn det venstre. Det har ikke vært slik hele tiden, merket det etter ca 14 dager. Jeg ser tydelig forskjellen når jeg har på meg sportsbh'en og når jeg tar den av.. Det virker som det venstre brystet har sunket mer enn det høyre, arret er akkurat i folden på venstre bryst, mens høyre er litt lenger opp på brystet.. Kan det ha en sammenheng med at jeg er høyrehendt, siden jeg bruker brystmuskelen mer?(følger reglene altså)

Noen andre som har opplevd dette? Når kan jeg forvente at dette normaliserer seg? En siste ting.. dere som har operert for en stund siden: når ble brystene helt mykt og bevegelige? Mine har blitt myye mykere enn de var første dagene, men da var de jo steinharde! :gjeiper: Vet de ikke blir like myk som før, men håper de blir endel mykere framover! :jepp:

Skrevet

Noen som vet hvor tidlig det er mulig å begynne å merke antydning til kapselsdannelse ? Er det mulig å kjenne det allerede etter første uken ?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...