pumpkinpie Skrevet 9. februar 2012 #21221 Skrevet 9. februar 2012 Du har jo hun som er med oss her:) myboobjob.blogg.no:) Takk!! Så gøy! Jeg vurderer selv å lage en anonym blogg.. Er dere interessert i at jeg skal gjøre det? Operasjon imorra!! Hjeeelp! Nå skal jeg bare nyyyte den siste puppeløse dagen min.. Haha! Prøve slappe av så mye som mulig..
Kamikaze Skrevet 9. februar 2012 #21222 Skrevet 9. februar 2012 Takk!! Så gøy! Jeg vurderer selv å lage en anonym blogg.. Er dere interessert i at jeg skal gjøre det? Operasjon imorra!! Hjeeelp! Nå skal jeg bare nyyyte den siste puppeløse dagen min.. Haha! Prøve slappe av så mye som mulig.. JAAA! Definitivt! jeg har lyst til å lage en selv, men er for redd Men det ville vært gøy å lese gjennom hele "opplevelsen" min senere, og samtidig ha et sted hvor man kan fortelle om hele prosessen, så jeg vurderer det fortsatt. Du burde gjøre det! Heldig!! Det går sikkert kjempefint, og tenk så gøy det blir å våkne opp med drømmepuppene :D hehe lykke til!
Putekrigern Skrevet 9. februar 2012 #21223 Skrevet 9. februar 2012 Takk!! Så gøy! Jeg vurderer selv å lage en anonym blogg.. Er dere interessert i at jeg skal gjøre det? Operasjon imorra!! Hjeeelp! Nå skal jeg bare nyyyte den siste puppeløse dagen min.. Haha! Prøve slappe av så mye som mulig.. Lykke til i morgen!!!!!!!
Lambada Skrevet 9. februar 2012 #21224 Skrevet 9. februar 2012 (endret) Takk!! Så gøy! Jeg vurderer selv å lage en anonym blogg.. Er dere interessert i at jeg skal gjøre det? Operasjon imorra!! Hjeeelp! Nå skal jeg bare nyyyte den siste puppeløse dagen min.. Haha! Prøve slappe av så mye som mulig.. Ja, det er så kjekt å lese om andre sine erfaringer med dette Jeg har også en anonym blogg: www.brystinnlegg.blogg.no (fantastisk oppfinnsomt navn ja :gjeiper: ) Der er før-bilder foreløbig. Og etter-bilder kommer så snart jeg får det til etter op. Og MASSE lykke til imorgen, håper du vil oppdatere oss når du er i form til det! Kjempespent selv, 4 dager igjen for meg nå, og fortsatt forkjøla. Endret 9. februar 2012 av Lambada
Lambada Skrevet 10. februar 2012 #21225 Skrevet 10. februar 2012 3 dager igjen!!!! Og jeg er i mye bedre form idag! Hurra!!! Hosta en del i natt, men etter jeg stod opp roa det seg veldig, så jeg tror det blir verre når jeg ligger flatt. Forma utenom det er helt normal Så da får jeg i hvertfall operere på mandag da. Pumpkinpie, tenker på deg nå! Er ikke sikker på når du skulle under kniven, men tenker du er det akkurat nå jeg? Heldiggris :D Håper forma er bra etterpå. Idag skal jeg vaske masse klær, så er alt helt klart til etter op. Har kjøpt både hettejakker og skjorter og cardigans med åpning foran, som jeg skal bruke etter op. Her skal alt være på stell
Jenny A Skrevet 10. februar 2012 #21226 Skrevet 10. februar 2012 Hei! Ble til slutt 650. Er en del større, vil si ca to cup størrelser. Men de ser veldig "naturlige" ut i forhold til hva man skulle tro, og endelig fyller de ut brystet, så jeg slipper så stor avstand. Superfornøyd! Eneste som er var att jeg nå på mandag måtte inn til hasteoperasjon pga den ene ville ikke gå ned, og han trodde det var veskeansamling, men viste seg det ikke var det, så nå har jeg 700 i den ene og 650 i den andre. Ser helt like ut. Eneste du skal være oppmerksom på er att det er mye mer komplikasjoner som kan oppstå med større implantater ( noe jeg da på mandag fikk erfare) . Så nå er jeg helt done, ALDRI mer operasjoner på meg. Men resultatet er bra.. Bilde! Klarer liksom ikke helt se for meg at 700ml ikke er stort, hehe
pumpkinpie Skrevet 10. februar 2012 #21227 Skrevet 10. februar 2012 Hei!!!! Tusen takk!! nå er jeg helt ferdig og ligger i godstolen hos mine foreldre. her har jeg tenkt å være minst en uke. så skal jeg hjem til samboer og hund når jeg føler meg bra nok.. min operasjonshistorie: Jeg møtte opp på Fornebuklinikken 7:15. var dritnervøs! haha.. der ble jeg møtt av en svensk hyggelig mann som tok meg med på hans kontor. han spurte om jeg følte meg bra og han sjekka gjennom helsearket mitt. så ble jeg tatt med til sykesenga (med varme! superdigg), der jeg skulle skifte. tok av meg alle klærne. fikk en engangstruse (boxer) og blånskjorte og morgenkåpe. så satt jeg og venta i senga på kirurgen Dr Schistad. Suuuperhyggelig mann! han tok meg videre til sitt kontor og prata med meg. fortalte meg litt greier og tegnet opp på brystene mine. etterpå tok han meg videre til operasjonsrommet. det så skummelt ut! haha aldri operert før. aldri hatt narkose før. tok armene ut på siden, fikk en sprøyte med noen medisiner som skulle forebygge kvalme etc. og så en stor kald plate på låret. og en greie på fingeren på den andre armen. så smørte de meg med noe desinfiserende gul guffe. etterpå sa de at de satt igang narkosen, som skulle virke etter 40 sekunder. etter ca 15 sek begynte jeg bli trøtt og se litt prikker! og så var jeg borte. jeg våknet opp i sykeseng mi på rommet. hææ er jeg ferdig spurte jeg. haha! klokka var da 09:30. hadde fått på meg skjorta igjen og en sprøytegreie i armen.. var veldig trøtt, lå og halvsov litt. så ble jeg mer og mer våken. fikk litt vann og ble spurt om en brødskive. gulost, brunost, syltetøy, tubeost? syltetøy sa jeg etterpå tok de ut den sprøyta i armen og tingen på fingern. foreldrene mine hadde kommet. fikk lov å gå når klokka var rundt halv 11–11. fikk kle på meg (fikk hjelp til å ta på genser, haha). så dro vi hjem. nå ligger jeg i stolen skal spise litt tomatsuppe nå og ta et par paracet. jeg er veldig fornøyd med det lille jeg ser utenpå bhen. :)
Lambada Skrevet 10. februar 2012 #21228 Skrevet 10. februar 2012 Hei!!!! Tusen takk!! nå er jeg helt ferdig og ligger i godstolen hos mine foreldre. her har jeg tenkt å være minst en uke. så skal jeg hjem til samboer og hund når jeg føler meg bra nok.. min operasjonshistorie: Jeg møtte opp på Fornebuklinikken 7:15. var dritnervøs! haha.. der ble jeg møtt av en svensk hyggelig mann som tok meg med på hans kontor. han spurte om jeg følte meg bra og han sjekka gjennom helsearket mitt. så ble jeg tatt med til sykesenga (med varme! superdigg), der jeg skulle skifte. tok av meg alle klærne. fikk en engangstruse (boxer) og blånskjorte og morgenkåpe. så satt jeg og venta i senga på kirurgen Dr Schistad. Suuuperhyggelig mann! han tok meg videre til sitt kontor og prata med meg. fortalte meg litt greier og tegnet opp på brystene mine. etterpå tok han meg videre til operasjonsrommet. det så skummelt ut! haha aldri operert før. aldri hatt narkose før. tok armene ut på siden, fikk en sprøyte med noen medisiner som skulle forebygge kvalme etc. og så en stor kald plate på låret. og en greie på fingeren på den andre armen. så smørte de meg med noe desinfiserende gul guffe. etterpå sa de at de satt igang narkosen, som skulle virke etter 40 sekunder. etter ca 15 sek begynte jeg bli trøtt og se litt prikker! og så var jeg borte. jeg våknet opp i sykeseng mi på rommet. hææ er jeg ferdig spurte jeg. haha! klokka var da 09:30. hadde fått på meg skjorta igjen og en sprøytegreie i armen.. var veldig trøtt, lå og halvsov litt. så ble jeg mer og mer våken. fikk litt vann og ble spurt om en brødskive. gulost, brunost, syltetøy, tubeost? syltetøy sa jeg etterpå tok de ut den sprøyta i armen og tingen på fingern. foreldrene mine hadde kommet. fikk lov å gå når klokka var rundt halv 11–11. fikk kle på meg (fikk hjelp til å ta på genser, haha). så dro vi hjem. nå ligger jeg i stolen skal spise litt tomatsuppe nå og ta et par paracet. jeg er veldig fornøyd med det lille jeg ser utenpå bhen. :) Gratulerer så mye :D Så HERLIG det må være å være ferdig! Håper forma er bra de neste dagene Nå gleder jeg meg bare enda mer!
AlfaOmega Skrevet 10. februar 2012 #21229 Skrevet 10. februar 2012 Hei! Er det noen PIP- silikon jenter/damer her? Jeg tok silikon for 10 år siden da jeg var 19 år. 300 ml og ble en stor B! Er nå 29 år, 7 kg tyngre og bruker nå 75C. Jeg er dessverre en av mange som i den perioden fikk silikon innlegg der silikonen var jukset med. Industirell istedet for medisisnk. Helt jævelig og vite at jeg kan ha en tikkende bombe inni i meg. MAO; de skal ut asap! Klinikken fjerner de gratis for meg og jeg skal nye, men mindre pupper! Skriver denne mailen da det må være fler enn meg med PIP og vil dele tanker rundt dette PS. Gjelder kun folk som tok silikon for 10-15 år siden på 4 klinikker i Norge! De berørte har fått brev fra sin klinikk. Helsedirektoratet : http://www.helsedirektoratet.no/Om/nyheter/Sider/brystimplantateter-fra-produsenten-pip.aspx Brystimplantater fra produsenten PIP Oppdatering pr. 11. januar: Helsedirektoratets tidligere anbefalinger gjelder fortsatt. EU-kommisjonen har gitt ekspertgruppen SCENIHR i oppdrag å gjennomføre en risikovurdering av implantatenes sikkerhet på EU-nivå. Vi avventer nå rapporten fra SCENIHR. Denne forventes ferdig i slutten av januar. Videre har Helsedirektoratet i dag sendt brev til de berørte klinikkene, der vi ber om at alle berørte pasienter gis tilbud om en konsultasjon. Vi har også bedt klinikkene sende oss oversikt over hvor mange PIP-implantater de har operert inn, i hvilke år dette ble gjort samt informasjon om eventuelle utskiftninger av implantater som måtte være foretatt.
Peggy Sue Skrevet 10. februar 2012 #21230 Skrevet 10. februar 2012 Hei! Ble til slutt 650. Er en del større, vil si ca to cup størrelser. Men de ser veldig "naturlige" ut i forhold til hva man skulle tro, og endelig fyller de ut brystet, så jeg slipper så stor avstand. Superfornøyd! Eneste som er var att jeg nå på mandag måtte inn til hasteoperasjon pga den ene ville ikke gå ned, og han trodde det var veskeansamling, men viste seg det ikke var det, så nå har jeg 700 i den ene og 650 i den andre. Ser helt like ut. Eneste du skal være oppmerksom på er att det er mye mer komplikasjoner som kan oppstå med større implantater ( noe jeg da på mandag fikk erfare) . Så nå er jeg helt done, ALDRI mer operasjoner på meg. Men resultatet er bra.. Så bra du ble fornøyd med resultatet. Uff, hørtes ikke noe særlig ut med den hasteoperasjonen nei, har du fortsatt vondt? Kjenner du den ekstra tyngden godt? Var det Skolleborg som gjorde operasjonen denne gangen også? Om du har lyst blir jeg veldig glad om du sender bilde Ser du skriver at du aldri skal operere igjen, men det må du jo mest sannsynlig innen 10-15år for å legge inn nye. Men det er heldigvis lenge til.
StellinaX Skrevet 10. februar 2012 #21231 Skrevet 10. februar 2012 Grayangel: Så bra de fikset problemet, håper du slipper flere komplikasjoner fremmover og bare kan nyte de nye atributtene;p Du så veldig fin ut på bildet jeg så (selv om det var sikkert før hasteoperasjonen?), str så absolutt ikke enorm ut, bare fin! Jeg har bestemt meg for å drøye reop. ytterligere, tenker å få det gjort rett over påske og heller bruke et par mnd nå på å trene meg opp etter to mnd med veldig mye sykdom. Står fortsatt mellom 400-450cc høy profil. Andre med den str her inne?
Grayangel Skrevet 10. februar 2012 #21232 Skrevet 10. februar 2012 Grayangel: Så bra de fikset problemet, håper du slipper flere komplikasjoner fremmover og bare kan nyte de nye atributtene;p Du så veldig fin ut på bildet jeg så (selv om det var sikkert før hasteoperasjonen?), str så absolutt ikke enorm ut, bare fin! Jeg har bestemt meg for å drøye reop. ytterligere, tenker å få det gjort rett over påske og heller bruke et par mnd nå på å trene meg opp etter to mnd med veldig mye sykdom. Står fortsatt mellom 400-450cc høy profil. Andre med den str her inne? Ja, det var før! Så nå er begge lik den største av de to , for det var ganske stor foskjell, selvom den minska litt Takk for det forresten Håper du får gjort det selv da! Med 400 cc var jeg en 70 DD / E/F i undertøysbutikker. Kommer sikkert til å bli kjempe bra
StellinaX Skrevet 10. februar 2012 #21233 Skrevet 10. februar 2012 Ja, det var før! Så nå er begge lik den største av de to , for det var ganske stor foskjell, selvom den minska litt Takk for det forresten Håper du får gjort det selv da! Med 400 cc var jeg en 70 DD / E/F i undertøysbutikker. Kommer sikkert til å bli kjempe bra Du må gjerne sende nytt bilde hvis du vil, alltid moro å se resultater:) Jeg er 70DD /32DD nå (I VS i hvertfall), har et lite håp om å kunne fortsette å kjøpe denne str på VS ettersom de ikke har større cup i 70/32...med 450cc så blir det kun 125cc mer enn hva jeg har i dag, så kanskje det går. Vel, får se, men gleder meg uansett stort til å få de nye boobsa på plass:)
cupcake91 Skrevet 10. februar 2012 #21234 Skrevet 10. februar 2012 Hei alle jenter! Jeg er ny her.. Jeg skal forstørre brystene mine 1. mars! Var på konsultasjon i desember og sålangt har jeg og kirurgen blitt enige om ca 300 gram silikon under muskelen. Bruker 75A nå, og ønsker å gå opp til en C-cup (Jeg er 165 cm og 55 kg). Har et par spørsmål jeg håper dere kan svare på.. Jeg har tenkt å dra til syden ca 4 måneder etter operasjonen. Er det noen grunn til at jeg ikke kan dra? Vet jeg må tape arrene for å ikke få sol på de osv, men er det noe med at silikonen eller noe ikke tåler høye temperaturer i den første tiden? :gjeiper: En annen ting.. Hvordan er det med trening av brystmuskelaturen etter at man har lagt inn silikon under muskelen? Noen som har erfaringer med det? Vet man skal vente 6 uker med å trene etter operasjonen. Men har hørt/lest at man aldri kan trene brystmuskelen etter å ha operert inn silikon under muskelen? Stemmer det? Huff, ble langt dette, men er så mye jeg lurer på! Håper dere kan svare :-)
Lambada Skrevet 10. februar 2012 #21235 Skrevet 10. februar 2012 Hei alle jenter! Jeg er ny her.. Jeg skal forstørre brystene mine 1. mars! Var på konsultasjon i desember og sålangt har jeg og kirurgen blitt enige om ca 300 gram silikon under muskelen. Bruker 75A nå, og ønsker å gå opp til en C-cup (Jeg er 165 cm og 55 kg). Har et par spørsmål jeg håper dere kan svare på.. Jeg har tenkt å dra til syden ca 4 måneder etter operasjonen. Er det noen grunn til at jeg ikke kan dra? Vet jeg må tape arrene for å ikke få sol på de osv, men er det noe med at silikonen eller noe ikke tåler høye temperaturer i den første tiden? :gjeiper: En annen ting.. Hvordan er det med trening av brystmuskelaturen etter at man har lagt inn silikon under muskelen? Noen som har erfaringer med det? Vet man skal vente 6 uker med å trene etter operasjonen. Men har hørt/lest at man aldri kan trene brystmuskelen etter å ha operert inn silikon under muskelen? Stemmer det? Huff, ble langt dette, men er så mye jeg lurer på! Håper dere kan svare :-) Ingen grunn til at du ikke kan dra til syden etter 4 mnd nei, men bruk sunblock eller teip arrene ja De tåler nok både varme og kulde vil jeg tro. Jeg skal også legge inn ca 300 under muskel, om 3 dager. Jeg fikk bare beskjed om at jeg ikke kan trene på 4 uker. Men etter det er det ikke noe i veien for det. Kanskje litt lurt å være litt forsiktig den første tia uansett kanskje, om du pumper jern da. Jeg kan i hvertfall svømme osv igjen etter 4 uker.
charlott Skrevet 10. februar 2012 #21236 Skrevet 10. februar 2012 Jeg har tenkt å dra til syden ca 4 måneder etter operasjonen. Er det noen grunn til at jeg ikke kan dra? Vet jeg må tape arrene for å ikke få sol på de osv, men er det noe med at silikonen eller noe ikke tåler høye temperaturer i den første tiden? :gjeiper: Det går helt fint så lenge du beskytter arrene! En annen ting.. Hvordan er det med trening av brystmuskelaturen etter at man har lagt inn silikon under muskelen? Noen som har erfaringer med det? Vet man skal vente 6 uker med å trene etter operasjonen. Men har hørt/lest at man aldri kan trene brystmuskelen etter å ha operert inn silikon under muskelen? Stemmer det? Jeg har hatt 2 operasjoner, første gangen la jeg under muskel (saltvannsproteser). Begynte å trene igjen etter ca 8 uker, da gikk det forsåvidt greit. Jeg trener hardt, og ved hard trening av overkroppen kunne jeg alltid føle et slags press/unormal følelse fra brystet. Mulig det delvis skyldes at saltvannsprotesene var mye fastere(hardere) enn silkonprotesene jeg har nå. Andre gangen valgte jeg over muskel (silikon gel), og da startet jeg forsiktig trening etter ca 4 uker. Nå kjenner jeg ingen ting ved trening, så det kan ikke være tvil om at over muskel er best hvis en skal trene hardt. Det er selvsagt viktig å høre på de råd du får av legen, men ikke glem at selv også langt på vei vil føle om trening er lurt. Gjør det vondt eller er direkte ubehagelig => vent.
cupcake91 Skrevet 10. februar 2012 #21237 Skrevet 10. februar 2012 Ingen grunn til at du ikke kan dra til syden etter 4 mnd nei, men bruk sunblock eller teip arrene ja De tåler nok både varme og kulde vil jeg tro. Jeg skal også legge inn ca 300 under muskel, om 3 dager. Jeg fikk bare beskjed om at jeg ikke kan trene på 4 uker. Men etter det er det ikke noe i veien for det. Kanskje litt lurt å være litt forsiktig den første tia uansett kanskje, om du pumper jern da. Jeg kan i hvertfall svømme osv igjen etter 4 uker. Åh, det var bra! :-D Ei jeg vet om som opererte på samme klinikk som jeg skal for ca 2 år siden, fikk beskjed om å unngå å sole seg på ett helt år! Og det var ikke pga arrene :S syns det var veldig merkelig..
charlott Skrevet 10. februar 2012 #21238 Skrevet 10. februar 2012 Åh, det var bra! :-D Ei jeg vet om som opererte på samme klinikk som jeg skal for ca 2 år siden, fikk beskjed om å unngå å sole seg på ett helt år! Og det var ikke pga arrene :S syns det var veldig merkelig.. Noen mener jo man ikke skal sole seg i det hele tatt .... og vet bare ikke å begrense sine utsagn.
cupcake91 Skrevet 10. februar 2012 #21239 Skrevet 10. februar 2012 Jeg har hatt 2 operasjoner, første gangen la jeg under muskel (saltvannsproteser). Begynte å trene igjen etter ca 8 uker, da gikk det forsåvidt greit. Jeg trener hardt, og ved hard trening av overkroppen kunne jeg alltid føle et slags press/unormal følelse fra brystet. Mulig det delvis skyldes at saltvannsprotesene var mye fastere(hardere) enn silkonprotesene jeg har nå. Andre gangen valgte jeg over muskel (silikon gel), og da startet jeg forsiktig trening etter ca 4 uker. Nå kjenner jeg ingen ting ved trening, så det kan ikke være tvil om at over muskel er best hvis en skal trene hardt. Det er selvsagt viktig å høre på de råd du får av legen, men ikke glem at selv også langt på vei vil føle om trening er lurt. Gjør det vondt eller er direkte ubehagelig => vent. Takk for erfaringen! Jeg pumper ikke jern akkurat, men har jo lyst å kunne trene brystmuskulaturen litt etter operasjonen, når jeg føler for det! :-) Ville vel sett dumt ut hvis jeg trente hele kroppen untatt brystmusklene.. :gjeiper: Hvordan vil du sammenligne operasjonen over og under muskelen?
Lambada Skrevet 11. februar 2012 #21240 Skrevet 11. februar 2012 Har tenkt på det jeg og, med trening osv, men jeg er så tynn over brystkassa at ribbebein viser godt både over og under brystene, så jeg må ha protesene under muskelen uansett, ellers ser de ut som to tennisballer.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå