Gå til innhold

CeeCee's hemmelige verden...

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei hei.

Det står at man skal skifte tape etter 10-12 dager. Lot dere det går 10 eller 12 dager da? :gjeiper:

Jeg er nemlig på dag 10 imorgen, så lurer litt på om jeg skal skifte da, eller vente ennå et par dager!?!? :klo:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ventet 12 dager. Og dusjet først. Lettere å få av tapen når den er litt våt. Mellom skiftingene må man huske å la tapen tørke før man tar på bh og klær. Jeg føner tapen tørr.

Skrevet

Hei.

Gikk fint å ta av tapen idag !

Trodde jeg skulle besvime , men det gikk helt fint .

Dag 12 . gjor som dere sa . dusjet ,tok at ,tørket m føhn og tok på tape :):) veldig fine arr !! La meg på senga så fikk kjæresten tape :) bruker scanpore ,siden jeg ikke fikk tak på micropore , men skal se om jeg finner den på mandag .

Skrevet

Jeg har noen spm som jeg håper dere kan svare på mens jeg venter på at operasjonsdagen min endelig skal komme :)

1. Hvordan er det å gå i trapper? Jeg bor nemlig i 3. etasje uten heis. Klarer jeg å gå opp trappene alene etter operasjonen? Har allerede planlagt å kjøpe inn/sette fram alt jeg trenger på forhånd så jeg slipper å gå ut mer enn jeg må, men jeg kan jo ikke akkurat sitte i trappeoppgangen i to dager heller :P Og hva med å låse opp døra? Jeg forestiller meg at det kan gjøre vondt, man spenner jo brystmusklene når man vrir om nøkkelen?

2. Jeg har billetter til syden med søsteren min 2-3 uker etter operasjonen. Går det bra hvis jeg tar et par solingsdager med bikini, eller må jeg ha sportsbhen/tvangstrøya på hele turen?

3. Hvor mange mnd tok det før puppene så ut som og kjentes som deres egne? :D

4. Er det noen her som har måttet klare seg helt alene etter operasjonen, og gikk det i så fall fint?

5. Jeg skal lage en get well-mappe med tvserier og filmer :D forslag?

Jeg gleder meg! Håper tiden går fort!

Skrevet

Hehe kjempe flott!!:) takk for supre svar!!! Nei tar nattog bort så skal bare møte noen venner osv før je reiser til klinikken, så må dusje osv der ( det gikk helt greitt, doktor barstad sa de hadde kjempe flott dusj!:)) men er dumt om jeg ikke kan ha noe som helst make up på om morgenen selv om jeg skal dusje på klinikken:) er de åpen søndager da? Sendte en Mail fredag jeg ikke fikk svar på:P

Merket jeg ble litt tørr i huden og håret og følte meg ikke akkurat fresh på operasjonsdagen, men det skulle vel bare mangle. Ingen sminke og joggebukse og hettejakke liksom.. :)

Vet forresten ikke om de er åpne på søndager..

Skrevet

Jeg har noen spm som jeg håper dere kan svare på mens jeg venter på at operasjonsdagen min endelig skal komme :)

1. Hvordan er det å gå i trapper? Jeg bor nemlig i 3. etasje uten heis. Klarer jeg å gå opp trappene alene etter operasjonen? Har allerede planlagt å kjøpe inn/sette fram alt jeg trenger på forhånd så jeg slipper å gå ut mer enn jeg må, men jeg kan jo ikke akkurat sitte i trappeoppgangen i to dager heller :P Og hva med å låse opp døra? Jeg forestiller meg at det kan gjøre vondt, man spenner jo brystmusklene når man vrir om nøkkelen?

2. Jeg har billetter til syden med søsteren min 2-3 uker etter operasjonen. Går det bra hvis jeg tar et par solingsdager med bikini, eller må jeg ha sportsbhen/tvangstrøya på hele turen?

4. Er det noen her som har måttet klare seg helt alene etter operasjonen, og gikk det i så fall fint?

Jeg kan prøve å svare litt :)

1) Tipper det går greit å gå i trapper og låse opp døra hvis du må, men det heldigste er jo selvfølgelig å ha hjelp.

2) Jeg lot støtte-BHen være på dag og natt i 3 (eller 4?) uker med unntak av dusjen og prøve litt bikini og nattkjole og sånt, hehe. Jeg tror det er viktig å ha støtte de første ukene for at puppene skal gro fast der de skal være, men et par timer i bikini kan nok ikke skade så mye. Bare pass på å ikke få sol på arrene, det skal du ikke på omtrent et år faktisk..

3) Puppene mine ser veldig ut som mine nå og gjorde vel det etter et par mnd tenker jeg, men de er fortsatt litt ømme/følelsesløse på undersiden og jeg merker de kan være litt ømme noen ganger. Men ellers er de mye bedre nå, jeg kan lage kløft og de "disser" når de skal og sånt :)

4) Jeg hadde kjæresten min til å hjelpe meg og uten han hadde jeg ikke kommet meg opp av senga engang (du kan jo ikke bruke armene til å dytte fra med for å komme opp) så jeg hadde satset p åå få hjelp egentlig..

5) Hehe, det kommer helt ann på hva du liker og sånt, men jeg så på litt Cougar Town, litt Sex and the City og noen filmer. Jo! Og fikk kjæresten min til å laste ned "Hoarders" til meg (ekstreme samlere) hehe :biggrin:

Håper det var til litt hjelp :)

Skrevet

Hei:) it`s me again :gjeiper: haha... Jeg kan jo også prøve å svare som best jeg kan. Er jo bare 9 dager siden jeg opererte.

1: Du klarer nok å gå opp trappene, men jeg ville nok helst ha hatt noen med meg for å hjelpe til. Du kan jo føle deg rimelig svimmel bare timer etter inngrepet lissom. Men med litt støtte, funker det greit.

2: Jeg aner IKKE hvordan det er å reise til synden så tett innpå operasjonen. Men jeg ville iallefall ha passet VELDIG på. Aller helst ville jeg ha utsatt turen altså, om det er mulig? :forvirret:

3: Som sagt så er det kun 9 dager siden inngrepet mitt, så jeg er fortsatt øm og hoven. MEN jeg kan jo kjenne en del følelser i de alikevel.

4: Jeg husker faktisk jeg spurte om det samme som deg på akkurat dette spm. Og jeg føler vel at jeg kan gi deg bare kun ET svar på det. NEI!!!;) hehe... Altså du er rett og slett nødt til å ha noen der med deg. Du trenger hjelp til en GOD del de første dagene. Bare det å klare å reise seg opp fra sofaen/senga, er RIMELIG hardt!! Ja jeg klarte det ikke selv den første dagen. Samboeren min måtte hjelpe meg.

5:Er det serier du skal se? Hva liker du? Greys? Fruene? Nissene over skog og hei;) osv... Noe som er lett å se på? må sove litt mellom "slagene" vettu :tongue::sove:

Skrevet

Da var jeg tilbake på hotellet!!! Det gikk veldig bra! Diskuterte frem og tilbake m legen om runde eller anatomiske, landet på det siste! 320 over muskel! Har ikke sett mye, men tror det ble veldig bra. Han var iallefall veldig fornøyd selv :) ble utrolig godt tatt imot! Det hele var en fin opplevelse! Ikke gjør det altfor vondt heller :D gleder meg til å kunne se de!!!

Skrevet

Tusen takk for svar, jeg setter stoooor pris på det :D Dessverre ser det ut til at jeg blir nødt til å klare meg på egen hånd med mindre jeg får noen venner til å hjelpe meg. Jeg BARE gleder meg til operasjonen, men gruer meg til å ikke få til sånne vanlige småting som å gå ut av senga og gå på do :P Får bare håpe at det ordner seg.

Kakii: GRATULERER :klemmer: Så flott at det gikk fint! Hold oss oppdatert :)

Skrevet

Tusen takk for svar, jeg setter stoooor pris på det :D Dessverre ser det ut til at jeg blir nødt til å klare meg på egen hånd med mindre jeg får noen venner til å hjelpe meg. Jeg BARE gleder meg til operasjonen, men gruer meg til å ikke få til sånne vanlige småting som å gå ut av senga og gå på do :P Får bare håpe at det ordner seg.

Kakii: GRATULERER :klemmer: Så flott at det gikk fint! Hold oss oppdatert :)

Tusen takk:) ! Jeg har med meg en venninne, men hadde nok helt sikkert klart meg aleine og:) de sa de anbefalte og ha med noen på det sterkeste, men det gikk helt sikkert fint uten og :)

Skrevet

Kamikaze-kanskje du kan klare alt alene. MEN f.eks.jeg besvimmte den andre dag etter operasjonen. Så jeg var nødt til å ha noen som kunne ha hjulpet meg..

Skrevet

Da var jeg tilbake på hotellet!!! Det gikk veldig bra! Diskuterte frem og tilbake m legen om runde eller anatomiske, landet på det siste! 320 over muskel! Har ikke sett mye, men tror det ble veldig bra. Han var iallefall veldig fornøyd selv :) ble utrolig godt tatt imot! Det hele var en fin opplevelse! Ikke gjør det altfor vondt heller :D gleder meg til å kunne se de!!!

CONGRATULATION!!! :biggrin: :biggrin:

Godt å høre at alt har gått bra:) Så det ble over muskel ja? Du MÅ sende meg bilder så fort du orker da;) Moro å se vettu;) hehe....

Formen bra nå eller?

Skrevet

Tusen takk:) ! Jeg har med meg en venninne, men hadde nok helt sikkert klart meg aleine og:) de sa de anbefalte og ha med noen på det sterkeste, men det gikk helt sikkert fint uten og :)

Jeg vil nok kanskje tro at det å ha noen hos seg de første dagene, vil gi en GOD trygghet iallefall. Jeg ville iallefall ikke ha vært alene den første dagen og natten. Plutselig KAN det jo være noe, og da bør man jo ha noen til å hjelpe til litt:=)

Men nå har jeg hørt at det nok kanskje er litt forskjell på å ta over og under muskel, ved tanke på formen og smerter ol etter inngrepet!??

Skrevet

Ja gleder meg til å vise !! Men får jo ikke sett de selv engang på 4 uker!!! Og skjønner virkelig ikke hvorfor jeg må gå med denne støttebandasjen i 2 uker!! Den strammer jo så veldig! Ellers er formen upåklagelig bra! Er bare litt redd ser litt ut som jeg har "madonna pupper" over muskel skal jo vere mindre smerte. Han sa og det kom til å føles mykere :)

Skrevet

Ja gleder meg til å vise !! Men får jo ikke sett de selv engang på 4 uker!!! Og skjønner virkelig ikke hvorfor jeg må gå med denne støttebandasjen i 2 uker!! Den strammer jo så veldig! Ellers er formen upåklagelig bra! Er bare litt redd ser litt ut som jeg har "madonna pupper" over muskel skal jo vere mindre smerte. Han sa og det kom til å føles mykere :)

Ja det er nok kanskje litt midre. Eller jeg synes absolutt ikke uner var noe vondt heller jeg altså!

Støttebandasje?? Jeg fikk kun en bh på meg jeg:p

Skrevet

4 dager mente jeg... He he!! Ja har på noe de kaller "nedpresse bind" skjønner ikke helt hvorfor! Det presset veldig, skjønner ikke at puppene blir finere akkurat! Har begynt å få litt blåmerker og. Er det normalt?

Skrevet

Hei.

Gikk fint å ta av tapen idag !

Trodde jeg skulle besvime , men det gikk helt fint .

Dag 12 . gjor som dere sa . dusjet ,tok at ,tørket m føhn og tok på tape :):) veldig fine arr !! La meg på senga så fikk kjæresten tape :) bruker scanpore ,siden jeg ikke fikk tak på micropore , men skal se om jeg finner den på mandag .

Hei :)

Jeg var på flere apotek og fant ikke oe annet enn scanpore, men på boots apotek hadde de den.. Så prøv der om du har det i nærheten :)

Skrevet

Hei :)

Kan vel svare på spørsmålene dine jeg også :)

1. Du kommer deg opp trappene vil jeg tro, men jeg ble fort sliten dagen etter operasjonen, så var godt å finne sengen etter reisen hjem.

2. Etter 3 uker er du nok i form til en syden tur, men ikke få sol på arrene.. Går nok bra med noen timer i bikini :)

3. Etter 6 uker når jeg fikk byttet til annen bh og fikk av meg nedpressbåndet var det egentlig som om det va mine egne, de er fortsatt litt harde å ta på i forhold til "ekte" vare, men de er ikke vode lengre og de er liksom en del av meg :)

4. Jeg la under muskel, og var totalt ubrukelig de første 4-5 dagene. Måtte ha hjelp til alt. kom meg ikke opp og ned av sengen uten hjelp, og selv da var det vanskelig inni mellom. Anbefaler virkelig at noen er sammen med deg, en venninne eller noe, bare slik at du har noen der om det skulle være noe :)

5. Jeg så mye på cougar town, breaking bad, big bang theory og maasse filmer :P

Skrevet

Takk igjen! :D Planen min er å ha en haug med puter i senga sånn at jeg sitter mest mulig oppreist så jeg kan bruke beina til å komme ut av senga i stedet for armene. Tror dere det hadde gått? Men det beste alternativet er selvfølgelig å få noen til å hjelpe. Vet bare ikke hvem jeg er komfortabel med å fortelle om dette til :P Var så vidt jeg klarte å fortelle det til søsteren min, og hun er bortreist hele den første uken etter operasjonen min. Arg!

Jeg skal forresten ta 310 under muskel :)

Skrevet

Hei jenter!! :klemmer:

En liten sniker, som har lest og lest i mange mnd! Tenk at en slik tråd kan ha såå mye informasjon, gode tanker og spørsmål man ikke visste man hadde! :gjeiper:

Jeg er glad jeg fant dere, og kan jo kjapt fortelle om meg selv (føler jo jeg "kjenner" noen av dere allerede):

Jeg er 33 år, og har en datter på 18mnd, etter svangerskap, amming og ikke minst ammeslutt ble jeg mer og mer klar for å ta avgjørelsen om å få en liten oppgradering av mine "slappiser"... :fnise: Har vel alltid sagt at jeg skulle gjøre dette, om sv.skap og amming satte sine spor, til og med lenge før jeg ble gravid! Liten kropp, men hadde opprinnelig flotte, ganske passe store bryster (om jeg får si det selv! :rodmer: ). Forrige onsdag var jeg på konsultasjon, og jaggu booka jeg meg time kjapt, for her sitter jeg; nyoperert og happy!

Operert i Oslo (Clk), 280cc under muskelen. Tar mine smertestillende, og mannen har hjemmekontor i dag og i morgen. Blir nok interessant med lillegull første uken..hun er jo ganske mammadalt.. :yvonne: så her får far trå til!! Foreløpig kjennes det jo veldig greit ut, tror jeg tåler endel smerter (har vært gjennom endel heftige operasjoner tidligere :snurt: ), så det blir spennende å se hvordan dette utarter seg!

Jeg vil bare få takket dere alle :rosaengel: for mye gode tips, erfaringer og tanker! Det har vært til stor hjelp! Jeg holder dere gjerne oppdatert på formen fortløpende, jeg storgleder meg til å bli kjent med den nye kroppen min! :hjerte:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...