-C- Skrevet 24. november 2011 #20541 Skrevet 24. november 2011 Ringte nettopp colosseumklinikken for på bruksanvisningen til mepiform står d du skal ta av bandasjen en gang til dagen og inspisere såreg og vaske.. men colosseumklinikken sa jeg skulle bare la tapen være på og ikke røre arret og bytte en gang i uka. Good to know ! Denne skal jeg hamstre... når man betaler 30 k for en operasjon burde man ta seg råd til at arrene blir ok tenker jeg
*Wenche* Skrevet 24. november 2011 #20542 Skrevet 24. november 2011 Tips. MEPIFORM tape etter å ha søkt litt på internett har jeg sett flere bruke mepiform så tok en tur til apoteket igår. Fra klinikkene anbefales det å bruke micropore tape på sårene, dette er en billig kirugisk tape som beskytter sårene MEN d har ingen behandlende effekt op arret...mepiform derimot har en behandlende effekt på arr dannelse. den er mye dyrere.. men anbefaler innkjøp av denne for finest mulig arr ;-) Bruker denne tapen jeg også, men sliter med at det faller av etter 4-5 dager.. Flere som har det problemet?
MyBoobJob Skrevet 24. november 2011 #20543 Skrevet 24. november 2011 8 uker siden operasjonen. Tiden har gått utrolig fort. Tenker ikke så mye over det lengre, de er liksom bare mine pupper. Det værste er at jeg ikke husker hvordan de "gamle" så ut. Nå ser jeg bare frem til å begynne med spilebhèr igjen Akkurat det samme her! Jeg har blitt så vant til de og husker liksom ikke de "gamle" lenger.. Hehe..
MyBoobJob Skrevet 24. november 2011 #20544 Skrevet 24. november 2011 Tips. MEPIFORM tape etter å ha søkt litt på internett har jeg sett flere bruke mepiform så tok en tur til apoteket igår. Fra klinikkene anbefales det å bruke micropore tape på sårene, dette er en billig kirugisk tape som beskytter sårene MEN d har ingen behandlende effekt op arret...mepiform derimot har en behandlende effekt på arr dannelse. den er mye dyrere.. men anbefaler innkjøp av denne for finest mulig arr ;-) Jaaa, Mepiform er bra! Jeg bruker den nå. Ikke så vond å rive av som den andre heller..
MyBoobJob Skrevet 24. november 2011 #20545 Skrevet 24. november 2011 Ringte nettopp colosseumklinikken for på bruksanvisningen til mepiform står d du skal ta av bandasjen en gang til dagen og inspisere såreg og vaske.. men colosseumklinikken sa jeg skulle bare la tapen være på og ikke røre arret og bytte en gang i uka. Ja dette lurte jeg også på, og Fornebuklinikken sa det samme. La den være på en uke uten å inspisere og vaske såret
Michelle81 Skrevet 24. november 2011 #20546 Skrevet 24. november 2011 Til dere med implantat med ulik str. Har dere også mye mer spreng i det brystet med størst innlegg. kjenner meg mer stram over det største innlegget. Men kjenner liksom et stramt belte over brystet og ryggen....tror egentlig det er muskelen som er stivnet selv om jeg har tatt over muskel.
Mia88 Skrevet 25. november 2011 #20547 Skrevet 25. november 2011 Hei. JEg er ny her, men etter det jeg leser,så tror jeg dette er den rette tråden for meg ^^ har hatt konsultasjonstime sist torsdag.og fått time til inngrep allerede 7 desember. Så nå må jeg plutselig bestemme meg raskt. og det er IKKE lett. jeg er 172. høy og veier 55 kg. Bruker 75B. kirurgen foreslo at jeg burde legge inn 280 eller 300. har ammet 2 barn så puppene mine er litt "tomme" noen andre med ca samme str som har lagt inn samme gram? Er redd for å føle at de blir for store.vil ikke ende opp med bimbo pupper. ^^ lurer også på anbefaling om plassering. over eller under muskel? vet under muskel er mye vondere enn over.og jeg vil helst ha over. men redd for at kantene skal syns. noen som har erfaringer med dette? blir glad for svar.
Pusetøsa Skrevet 25. november 2011 #20548 Skrevet 25. november 2011 Hei. JEg er ny her, men etter det jeg leser,så tror jeg dette er den rette tråden for meg ^^ har hatt konsultasjonstime sist torsdag.og fått time til inngrep allerede 7 desember. Så nå må jeg plutselig bestemme meg raskt. og det er IKKE lett. jeg er 172. høy og veier 55 kg. Bruker 75B. kirurgen foreslo at jeg burde legge inn 280 eller 300. har ammet 2 barn så puppene mine er litt "tomme" noen andre med ca samme str som har lagt inn samme gram? Er redd for å føle at de blir for store.vil ikke ende opp med bimbo pupper. ^^ lurer også på anbefaling om plassering. over eller under muskel? vet under muskel er mye vondere enn over.og jeg vil helst ha over. men redd for at kantene skal syns. noen som har erfaringer med dette? blir glad for svar. Fikk du ingen anbefalinger om å legge over eller under muskelen? Jeg har skjønt at om man har noe heng, så vil de legge over. Er man veldig tynn og har lite vev & fett som kan dekke protesen er det beste under muskelen. Fikk du prøve protesestr i en bh? Da får man en liten anelse om hvordan de kommer til å bli
Michelle81 Skrevet 25. november 2011 #20549 Skrevet 25. november 2011 (endret) Til dere som har tatt silikon: Jeg har tatt over muskel og er på dag 9 etter operasjon... de er nå akkurat passe str og jeg vil ikke de skal krympe mer!!! Noen erfaringer på hvor mye de krymper? Hvor myke blir de og...? Prøvte en BH med push up padding og de var for faste til å forme seg etter paddingen og ble mer liggende over paddingen... håper det ikke blir et problem om et par uker Endret 25. november 2011 av Michelle81
Michelle81 Skrevet 25. november 2011 #20550 Skrevet 25. november 2011 (endret) Hei. JEg er ny her, men etter det jeg leser,så tror jeg dette er den rette tråden for meg ^^ har hatt konsultasjonstime sist torsdag.og fått time til inngrep allerede 7 desember. Så nå må jeg plutselig bestemme meg ra skt. og det er IKKE lett. jeg er 172. høy og veier 55 kg. Bruker 75B. kirurgen foreslo at jeg burde legge inn 280 eller 300. har ammet 2 barn så puppene mine er litt "tomme" noen andre med ca samme str som har lagt inn samme gram? Er redd for å føle at de blir for store.vil ikke ende opp med bimbo pupper. ^^ lurer også på anbefaling om plassering. over eller under muskel? vet under muskel er mye vondere enn over.og jeg vil helst ha over. men redd for at kantene skal syns. noen som har erfaringer med dette? blir glad for svar. Da jeg var på konsultajon målte kirugen hvor mye løs hud/ fettlag jeg hadde i øverste delen av brystet.. du ha mer enn 2cm for å kunne legge over brystet. kirugen skal kunne hjelpe deg med dette..er fordeler og ulemper med både over og under. Det som er viktig å vite at 280cc kan vær lite hos noen og mye hos andre dette er veldig avhengig av din anatomi.. eks bredde på brystkassen.. antall cc du har fra før i brystene legges sammen me antall cc du har i innlegg.. du ser at dette kan gjøre det litt vanskelig å sammenligne det me andre. Jeg ville gjort som jeg gjorde..fant mg en BH jeg ønsket å passe og tok den me på konsultasjon og prøvte ulike innlegg oppi for å finne str. Endret 25. november 2011 av Michelle81
Mia88 Skrevet 25. november 2011 #20551 Skrevet 25. november 2011 Fikk du ingen anbefalinger om å legge over eller under muskelen? Jeg har skjønt at om man har noe heng, så vil de legge over. Er man veldig tynn og har lite vev & fett som kan dekke protesen er det beste under muskelen. Fikk du prøve protesestr i en bh? Da får man en liten anelse om hvordan de kommer til å bli fikk anbefalinger.men er fortsatt usikker etter å ha lest en del om det. hun anbefalte over muskelen. men jeg er veldig tynn og er så og si flat øverst på brystet. så er redd for at det skal synes veldig. men har og bittelitt heng.så ser jo og fordelen ved å legge dem over muskelen da.
Mia88 Skrevet 25. november 2011 #20552 Skrevet 25. november 2011 Da jeg var på konsultajon målte kirugen hvor mye løs hud/ fettlag jeg hadde i øverste delen av brystet.. du ha mer enn 2cm for å kunne legge over brystet. kirugen skal kunne hjelpe deg med dette..er fordeler og ulemper med både over og under. Det som er viktig å vite at 280cc kan vær lite hos noen og mye hos andre dette er veldig avhengig av din anatomi.. eks bredde på brystkassen.. antall cc du har fra før i brystene legges sammen me antall cc du har i innlegg.. du ser at dette kan gjøre det litt vanskelig å sammenligne det me andre. Jeg ville gjort som jeg gjorde..fant mg en BH jeg ønsket å passe og tok den me på konsultasjon og prøvte ulike innlegg oppi for å finne str. Jeg fikk beskjed om å gå med kokt ris i en sportsBH for å finne ut hva jeg trivdes med. synes ALT virker stort jeg. men det er vel kanskje fordi jeg er vant med mine bittesmå pupper ^^
maya28 Skrevet 25. november 2011 #20553 Skrevet 25. november 2011 Hei . Jeg er ny her inne. HAr vært på konsultasjon for 9mnd siden . Og har endelig fått mot til å gjøre dette .Skal oppererest 3JAN 2012 !!!! MIA88: du virket ganske lik meg . 55kg og 170 høg .har ammet to barn . bruker 75B . Og ønsker en C eller D....tror det blir 310g .Men ikke sikkert før dagen er der . Er veldig skeptisk til narkose . kan ikke folk dø av dette?
bee:) Skrevet 25. november 2011 #20554 Skrevet 25. november 2011 Til dere med implantat med ulik str. Har dere også mye mer spreng i det brystet med størst innlegg. kjenner meg mer stram over det største innlegget. Men kjenner liksom et stramt belte over brystet og ryggen....tror egentlig det er muskelen som er stivnet selv om jeg har tatt over muskel. Hei Jeg hadde mye vondere i brystet med størst innlegg.. Det føltes ut som muskelen var spendt hele tiden og det stakk og gjorde vondt når jeg beveget meg, mens det andre kjente jeg ikke noe til.. Dette gikk over med meg etter ca. en og en halv uke..Nå er det 2 uker siden jeg opererte, og smerten er helt borte Så det går nok over snart :D
Bianca91 Skrevet 25. november 2011 #20555 Skrevet 25. november 2011 Til dere som har tatt silikon: Jeg har tatt over muskel og er på dag 9 etter operasjon... de er nå akkurat passe str og jeg vil ikke de skal krympe mer!!! Noen erfaringer på hvor mye de krymper? Hvor myke blir de og...? Prøvte en BH med push up padding og de var for faste til å forme seg etter paddingen og ble mer liggende over paddingen... håper det ikke blir et problem om et par uker Jeg tok over muskel for ca 9 uker siden, og jeg syntes de har blitt veldig myke! mykere enn forventet faktisk. Det jeg merker med mine er at det er veldig lett og klemme de sammen så man får kløft, men ikke fullt så enkelt og dytte de ''oppover'' hvis du skjønner. Første gangen jeg prøvde push up så var de for faste, andre gangen jeg prøvde gikk det bedre og jeg fikk fin kløft, men kunne kanskje ønske at de ble pushet litt mer oppover. Men regner med det kommer til å bli bedre med tiden de kommer jo til å bli enda mykere.
Mia88 Skrevet 25. november 2011 #20556 Skrevet 25. november 2011 Hei . Jeg er ny her inne. HAr vært på konsultasjon for 9mnd siden . Og har endelig fått mot til å gjøre dette .Skal oppererest 3JAN 2012 !!!! MIA88: du virket ganske lik meg . 55kg og 170 høg .har ammet to barn . bruker 75B . Og ønsker en C eller D....tror det blir 310g .Men ikke sikkert før dagen er der . Er veldig skeptisk til narkose . kan ikke folk dø av dette? er nok veldig liten sjanse for at du dør av det. de vet hva de gjør. men man kan jo få lokalbedøvelse også. også blir du bare neddopa,men er våken under operasjonen.da kan du også se resultatet underveis.det fikk ihvertfall jeg tilbud om. vurderer det sterkt.
maya28 Skrevet 25. november 2011 #20557 Skrevet 25. november 2011 Er det mange som har reist langt med fly .Hvor mange dager etter opperasjon reiste dere hjem ?? 2 dager ? må bestille biletter
maya28 Skrevet 25. november 2011 #20558 Skrevet 25. november 2011 Er ikke det litt ekkelt da? kjenne at noen holder på med deg ,og lydene skeptisk
bee:) Skrevet 25. november 2011 #20559 Skrevet 25. november 2011 Er det mange som har reist langt med fly .Hvor mange dager etter opperasjon reiste dere hjem ?? 2 dager ? må bestille biletter Hei Jeg bor en time med fly fra Oslo. Jeg tok fly ned dagen før op, og tok fly hjem dagen etter op... Var ingen problem å ta fly Var sliten og hadde vondt når jeg kom hjem, men dette var fordi jeg hadde gått og styret så mye...
Pusetøsa Skrevet 25. november 2011 #20560 Skrevet 25. november 2011 Til dere som har tatt silikon: Jeg har tatt over muskel og er på dag 9 etter operasjon... de er nå akkurat passe str og jeg vil ikke de skal krympe mer!!! Noen erfaringer på hvor mye de krymper? Hvor myke blir de og...? Prøvte en BH med push up padding og de var for faste til å forme seg etter paddingen og ble mer liggende over paddingen... håper det ikke blir et problem om et par uker Hvor mye tok du? Skal selv ta over muskelen om 6 dager....
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå