Gå til innhold

CeeCee's hemmelige verden...

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei Ceecee :) : Det jeg skrev om bruk av annen bh i et par timer for en spesiel anledning, var noe kontorsøster på fornebuklinikken sa til meg. Har også fått det i et skriv mener jeg. Men forstår jo at det er veldig viktig å bruke sports bh`n så lenge man skal.

Lykke til i morgen Vienna :jepp:

Videoannonse
Annonse
Gjest puselabb
Skrevet (endret)
Hei, løvinne, fisk74, puselabb og vienna:kan jeg spørre hvor/hvem som opererte dere?

Jeg har ikke operert enda, den store dagen er tirsdag 19. juni. Men da er det hos Fornebuklinikken, av Dr. Pål Schistad. Jeg kjenner flere som har operert seg der og har vært fantastisk fornøyde, og jeg hadde en "bra" konsultasjon der, så jeg har en veldig god følelse for den klinikken. Men det blir jo et stykke unna hvis du bor i Midt-Norge. Jeg har ikke noe kunnskap om klinikker i det området, men jeg ville ofret et par timers reisetid for å få den klinikken jeg ville.

Endret av puselabb
Gjest lambada
Skrevet

hei alle puppedamer!

nå har jeg lest gjennom hele dagboka! så jeg følte at her må jeg få lov til å bli medlem...:)

Har fått utrolig mye kunnskap, mye kjekkere å lese folk som har GJORT det isteden for kunn å lese fakta.

litt om meg.. har altid had komplekser pga av mine bryst. jeg fikk barn å puppene mine ble, tja nesten druer. kontaktet klinikk, de ville jeg skulle vente etter jeg hadde fått de barna jeg skulle ha, vart skuffet men, fikk da en til han ammet i over 1 å 1/2 år, derme mer drue!

så nå har jeg overbevist samboer å har kontaktet klinikk, så det blir konsultasjon over telefon. noen som har gjort det? blir det litt usæriøst?

Skrevet

Jeg ble operert på FMS hos Dr. Bugge og er kjempefornøyd med jobben hans. Men uansett er det viktig å oppsøke flere klinikker og velge den som er riktig for DEG :)

Skrevet
Hei Ceecee :) : Det jeg skrev om bruk av annen bh i et par timer for en spesiel anledning, var noe kontorsøster på fornebuklinikken sa til meg. Har også fått det i et skriv mener jeg. Men forstår jo at det er veldig viktig å bruke sports bh`n så lenge man skal.

Lykke til i morgen Vienna :jepp:

Ja, jeg vet at du vet, men det er mange som ikke vet, og kanskje tror det betyr hvilken som helst BH, med spiler og alt, så derfor ville jeg bare nevne det. :)

Skrevet

Puselabb: Du skal jo ha samme kirurg som jeg hadde :) Tror absolutt du blir fornøyd med han, synes han var veldig nøye og flink. Blir spennende å høre hvordan det går med deg!

Ceecee: Skjønner du må informere så det ikke blir noen missforståelser her inne. Flott dagbok foresten :klappe:

Lambada: Trenger ikke nødvendigvis være useriøst over telefonen, men er vel kanskje greit om kirurgen får se bildet av deg også... Du burde jo skjekke et par, tre klinikker før du bestemmer deg. Synes kanskje du vil få et mer riktig inntrykk av å møte på konsultasjon, da får du sett og "følt" om dette var riktig valg. :rosasmil:

Jeg har også lagt merke til Dorthe sine nyere fordeler, er vel lite tvil om at det er operert litt der :icon_lol: skjønner liksom ikke hvorfor hun skal benekte det jeg da, er vel ingen skam å gjøre dette i våre dager. Lurer på hvem klinikk og kirurg hun brukte... blir jo litt nyskjerrig da :ler:

Gjest lambada
Skrevet

ja, skal sende inn bilder og, men har tenkt å la meg opperere i trondheim. noen som kan fortelle om sine erfaringer?

hvor lang tid må man være i ro etter på? blir man liggende på klinikken over natten eller? kan man ta fly hjem rett etter på?

dere som har gått opp en størrelse i bh, vises det kjempe godt...?

jeg har ikke tenkt å fortelle det til noen i min familie eller venner av forskjellige grunner

hvilken respons fikk dere?

tok dere noen andre operasjoner i tilegg til brystene?

Skrevet
ja, skal sende inn bilder og, men har tenkt å la meg opperere i trondheim. noen som kan fortelle om sine erfaringer?

hvor lang tid må man være i ro etter på? blir man liggende på klinikken over natten eller? kan man ta fly hjem rett etter på?

dere som har gått opp en størrelse i bh, vises det kjempe godt...?

jeg har ikke tenkt å fortelle det til noen i min familie eller venner av forskjellige grunner

hvilken respons fikk dere?

tok dere noen andre operasjoner i tilegg til brystene?

Jeg ble liggende et par timer. Det første døgnet skal man ha tilsyn av en voksen, og det er anbefalt å ta det mest mulig med ro første par døgn. Hør hva klinikken din sier du.

Jeg har gått opp 3 str, men ingen kan se det. Det er forde jeg alltid har hatt innlegg i Bhen så ingen har sett jeg har hatt så små pupper. De siste ukene før opr kjøpte jeg og en bh som var to nr større i cupen og hadde silikoninnlegg i. Puppene ser ikke større ut i klær nå enn før. Så jeg anbefaler å fylle opp bh din litt jeg :)

Er ikke anbefalt å ta flere opr på en gang.

Skrevet

Hei alle sammen!

Da var mine to nye fordeler på plass, tusen takk for lykkeønskninger:)

Gruet meg veldig på forhånd, men hadde jeg visst hvor enkelt alt skulle forløpe kunne jeg nok ha spart meg for en del timers gruing! Jaja, slik er det nå med oss mennesker.

Har tatt keisersnitt før, så heldigvis er jeg ikke helt grønn på operasjoner og sårsmerter, men har aldri vært i full sedasjon før.

Kom inn i går kl 11.00, tok smertestillende tabletter og fikk prøve størrelser en gang til. Endte opp med 280 (over muskel). Legen ville gi meg 300, jeg ville ha 260, så da ble vi enige om 280. Jeg har verdens smaleste overkropp (str. 32/34), så disse få grammene utgjør faktisk en forskjell på meg. Hadde med meg "lykke-singleten" min,den jeg har brukt når jeg har tatt ris-testen, og så at 300 ble akkurat litt for mye, mens 280 ble perfekt. Så får jeg heller bruk push-up dersom jeg skulle begynne å bli bortskjemt på størrelsen etterhvert...hele poenget med operasjonen er at jeg vil se ut slik jeg gjorde før amming og slanking, samt at det ikke skal sees av andre, selv i bikini. Resultatet er vanskelig å bedømme ennå, men det ser bra ut så langt!

Det var helt udramatisk å bli lagt i sedasjon, jeg husker bare at jeg småpratet litt med den hyggelige anestesilegen, før alt plutselig ble fantastisk (valium...)og der forsvinner minnet mitt, frem til jeg hørte en stemme som sa "Nå er du snart klar til å reise hjem...!"

Hæ? Er det over allerede? Jeg måtte kjenne etter for å se om det virkelig var sant. Hadde ingen umiddelbare smerter, da lokalbedøvelsen fremdeles virket, men benyttet meg av pinex forte og voltaren, som foreskrevet av legen, da jeg kom hjem. Ikke noe kvalm eller svimmel, heller. Venstresiden har jeg fremdeles ingen smerter i (utrolig, men sant), mens høyresiden er veldig vond når jeg beveger på meg, men bare da. Når jeg sitter rolig her i sofaen og skriver, kjenner jeg så og si ingenting. Ikke er jeg spesielt hoven heller, så dette ser lovende ut. Er selvfølgelig spent på hva som venter meg bak bandasjene (kan fjernes på mandag), men med utgangspunktet jeg hadde fra før kan det jo bare bli bedre! Takker dere her inne for støtten på veien:)

Ble operert på Colosseumklinikken i Oslo, for den som lurte på det:)

Så nå skal jeg bare ligge i sofaen med overkropppen høyt og se film resten av helgen, mens jeg for en gangs skyld gleder meg til at det skal bli mandag!

Klem, Vienna

Gjest puselabb
Skrevet

Gratulerer med nye pupper Vienna! Så deilig at alt gikk bra og at du fikk akkurat så mye som du ønsket. Jeg synes det er veldig bra at du skriver så detaljert, vi som ikke har operert enda kan ikke få nok informasjon! Det hjelper hvertfall meg veldig, for det skumleste er på en måte å ikke vite akkurat hva som skal skje.

Skrevet

GRATULERER VIENNA!

:velkommen: til Boobieville :sexy:

Skrevet

Gratulerer Vienna!

Det må være deilig nå, spennende å se hvordan puppene "setter" seg.

Har hørt mye positivt både om Fornebuklinikken og Fana medisinske senter, og ser at flere her inne har vært fornøyde med colosseumklinikken.

Men ingen som har erfaring med Trondheim?

Jeg vil gjerne finne en erfaren kirurg som har holdt på med pupper gjennom flere år, men fikk inntrykk av at de på klinikk Stokkan i Trondheim egentlig har erfaring fra annen type plastikkirurgi (fettsuging, brannskader).

Samtidig tenker jeg det må være en fordel å bli operert nærmest mulig hjemplassen, i tilfelle det skulle oppstå komplikasjoner.

Hvilken avtale har dere hatt i tilfelle komplikasjoner? (blødning, infeksjon).

Skrevet

En ting til, som jeg lurer på: er det noen av dere her inne som har vært til mammografi etter at dere fikk nye boobs?

Jeg tenker litt på det også, har jo barn, og vil holde meg frisk. Selv om det heldigvis ikke har vært noe brystkreft i slekta mi, så er jo brystkreft likevel den vanligste kreftformen (tror jeg) blant kvinner i Norge, så når jeg blir litt eldre, ønsker jeg å gå til regelmessig mammografi.

Leser at de anbefaler ultralyd av bryst med implantater. Uansett

blir det nok mer styr med undersøkelsen, og man må jo på forhånd forsikre seg om at røntgeninstituttet/legen har arfaring med slike undersøkelser...

He he, jeg ønsker meg nye pupper uansett!:) Men vil bare gjøre det mest fornuftige (og under muskelen så vil jo mammografien være enklere....)

Hvordan klarte dere å bestemme dere for den beste plasseringen? Lot dere bare kirurgen avgjøre det?

Skrevet
Uff, Dorthe var ikke helt heldig med puppene sine, vanskelig å lyve seg unna operasjon her:

http://www.seher.no/cm/SeHer/Kjendisnytt/Norske/1.523946

Ja, her ser man jo en tydelig kant! Har ikke sett slik kant på henne før, på TV, men det er kanskje bevegelsen som gjør det, at implantatet glir i forhold til huden rundt... Dette hadde vel vært unngått om hun hadde hatt implantatet under muskelen istedet.....?

Skrevet

God morgen!

Bare en liten tilstandsrapport fra meg, som er i storform:)

I dag var det ikke en gang vondt å komme seg ut av sengen da jeg stod opp, mens i går var nettopp det dagens tyngste utfordring. Så det går fort fremover! Den brennende smerten når jeg beveger meg er borte, og det eneste ubehaget jeg har nå er følelsen av å være litt stiv og støl, som om jeg skulle ha gått tur med tung sekk som ikke var innstilt riktig. Ikke nødvendig med mer smertestillende fra i dag av:)

Snakket med kirurgen som opererte meg i går, han ringte for å sjekke at alt var bra med meg, og sa at resultatet hadde blitt helt perfekt:) Så nå dør jeg av spenning her, prøver å stirre bandasjene mine i senk for å se hva som skjuler seg bak de hvite kompressene og all tapen. Synes ikke jeg virker spesielt hoven heller, det vil si, den sprengte følelsen jeg hadde i går er borte, så man kan jo håpe at også det er på vei bort:) Vet at det tar sin tid altså, men alle små ting teller:)

Tar det fremdeles helt med ro, ligger og sitter med overkroppen høyt, og lar mannen min ta seg av vår lille sønn på to år. Måtte mandag komme fort!

Klem, Vienna

Skrevet

Heisann! Jeg er ny her, som medlem, ikke som gjest. Flott dagbok du har her CeeCee, har fulgt med lenge på den.

Jeg følte at jeg måtte registrere meg nå, for endelig har jeg bestillt time til operasjon. Det var aktuelt også for 2 år siden, operasjonsdato ble bestillt, men jeg og mannen min bestemte oss for at vi ville ha ett barn til først (vårt tredje -og siste). Så nå er ammingen ferdig, og det er fritt fram. Siden jeg er lærer, tenkte jeg det det ville være lurt å få utført operasjonen i sommer, i midten av juli, så får jeg en måned på meg før jeg skal tilbake i jobb. Jeg skal opereres på Nobel Clinic.

Det jeg lurer på er om det er litt vel optimistisk å fly hjem allerede dagen etter operasjonen? Har ikke hatt konsultasjon ennå (hadde det for 2 år siden, men må ha en til, selvfølgelig), men snakket med kontorsøster, og hun mente at det beste uansett er å legge protesene under muskel. Må si det skremmer meg litt, for jeg har alltid tenkt at jeg ville ha over. Har en liten 75 B, stor 75 A akkurat nå. Jeg trener en del aerobic og bodypump, så har jo ikke lyst til at implatatet skal forskyve seg ved bruk av brystmuskelen heller. Jeg har en det hud, for før graviditetene hadde jeg 75 C. Jeg skal sende inn nye bilder, så blir det konsultasjon over telefon. Er spent på om han mener det blir over eller under muskel...

Gratulerer til alle nyopererte!

Gjest lambada
Skrevet

det lurer jeg å på, om det er mulig å fly hjem etter 2 netter?

og hvordan er det med etterkontroll da, må man reisee tilbake da? å når er den vanligvis?

Skrevet (endret)

Har noen spørsmål som jeg håper noen kan svare på:

Jeg skal i et bryllup lørdagen før operasjonen (fredag, altså 6 dager før). Er det greit å drikke sånn passe mye alkohol da?

Også har vi (vi er to venninner) bestilt fly hjem dagen etter operasjonen, Går det greit, tror dere? Vet ikke ennå om det blir over eller under muskel, og jeg skjønner jo at vondtene er individuelle, men hva tror dere? Hadde dere som har operert dere orket å flydd dagen etter operasjonen?

Kontordama var veldig nøye med at vi må ha noen sammen med oss døgnet etter operasjonen. Det skjønner jeg jo godt, og min kjære mamma skal være med for å hjelpe til. Men tror dere det går greit om hun venter på hotellet, og så tar vi drosje (uten følge) til hotellet der hun tar imot oss? Det er jo så langt fra Oslo sentrum til Nobel Clinic, er det ikke det da?

Dere som trener og har silikon: går det bra med aerobic, løping og styrketrening?

Og én ting til: Vi har bestillt to hotellrom, mamma på ett og venninna mi og jeg på ett. Tenker vi kan ringe henne om vi trenger hjelp på natta. Går det greit, tror dere? Skal høre med hotellet om de har to rom med dør imellom. Hadde vel vært det lureste og beste...

Endret av ~Solsikke~
Skrevet

Hei!

Til dere som lurer på div ang, flyreise dagen etterpå...

Jeg tror ikke jeg hadde vært i stand til å fly dagen etterpå, desverre.

Må man, så må man, men for min del hadde det vært umulig, tror jeg.

Og jeg var i relativt god form, til å være nyoperert.

I tillegg er det ikke så bra for selve implantatet med så mye bevegelse så tidlig, man skal jo helst ligge bom stille de to første døgnene bla. for å minske faren for kapsel...

Uff, det var sikkert ikke dette dere ville høre, men..

Ang alkohol, så sies det så mye forskjellig synes jeg. På enkelte amerikanske nettsteder anbefales det å slutte med alkohol seks uker før operasjonen, mens jeg fikk kun beskjed om å ikke drikke dagen før operasjonen. Jeg var selv på fest forrige lørdag, og ble operert på fredag, seks dager etterpå. Spør klinikken som skal operere deg om dette!

Hilsen Vienna som skal ta av bandasjen i morgen:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...