Gå til innhold

CeeCee's hemmelige verden...

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Jeg lurer forresten på en ting... :)

Hvor lenge må man gå med denne sportsbh'en ca ? Og fom. når kan man begynne å gå med normale bhåer ? Blir jo ikke så kult å feks gå på byen i en sportsbh haha ! Jaja, den tiden skal jeg LETT svelge, men hadde vært ok å vite hva man har i vente :)

Jeg fikk beskjed om å bruke den 24/7 i 2 uker, deretter ha den på i 4 uker til på dagtid (om jeg husker rett?). Legen hadde forresten polstret/teipet igjen puppene mine så jeg så ut som en mumie, måtte gå sånn i 4 dager. Det var 4 laaange dager:p

Sports-bhen på Collosseum ble fort vond synes jeg, så jeg kjøpte meg en svindyr Abecita sports-bh på en undertøysbutikk etter ca en uke.

jeg tok meg forresten en "fridag" fra sportsbh`en da jeg skulle på julebord;)

Endret av StellinaX
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei alle sammen :) Da har jeg vært på konsultasjon nr 3, altså på Fornebu !

Som dere kanskje husker så har jeg nå vært på Nobelklinikken (tilsammen to ganger, en gang i 2008 og en gang nå), Colosseum og nå i dag da Fornebu !

Kort sammendrag:

Nobel: Ville legge inn 225-250, kunne strekke seg til 290, men ikke med glede. (mente at jeg har for lite brystvev og kroppsfett for å legge inn mer)

Colosseum: Ville legge inn 350 gram, kunne gå både opp og ned, men syntes 350 ble perfekt på meg. (mente jeg hadde mer enn nok brystvev og kroppsfett). Denne kirurgen mente han skulle legge inn like stor protese på begge bryst da dette uten TVIL gir best resultat og likhet. Han sa at to forskjellige proteser lettere kan skape forskjeller enn utgangspunktet i to forskjellige bryst.

Fornebu : Ville legge inn 360gram i ene brystet og kanskje litt mindre i andre, dette skulle kirurgen vurdere under inngrepet med prøveproteser. Dette da jeg har litt forskjellig størrelse på de, det er minimalt, men det er litt pga amming.

Alt i alt, jeg synes personlig at 350/360 ser fantastisk ut på meg ! Jeg har så lite bryst at legen på fornebu sa at det finnes en diagnose for det: ikke utviklet bryst.

Han sa at han sjeldent sier det og virkelig mener det, men jeg er flat. Han kunne forstå hvorfor jeg ønsket å gjøre noe med dette. Til min fordel har jeg fått to barn og ammet, så huden på brystene har med graviditet, vektøkning og amming fått strukket seg naturlig slik at brystene har vært gjennom det en gang før. Dette vil gjøre det lettere å få et bra resultat da puppene ikke må "strekkes" for første gang.

Så Nobel er vraket ! Der opererer jeg meg ikke.... !

Så da står jeg igjen da, med disse to, Colosseum og Fornebu !

De vil legge inn ca det samme på meg så størrelse er ikke avgjørende. Derimot så spør jeg meg VELDIG om dette med forkjellig størrelse på protesene og ikke. Da jeg var på Nobel i 2008 så fikk jeg også beskjed om at jeg måtte ha 20 gram mindre i det ene da det hadde liiiitt mer volum i det.

Colosseum vil legge inn to like uten tvil, sier at det garantert gir best resultat og at to forskjellige proteser vil gi større forskjell enn brystet selv.

Fornebu vil legge inn to ulike, og bruke prøveproteser under operasjon for å se hva som matcher best.

HVA TENKER DERE ? Noen med erfaring rundt dette ? Eller har venninner som har gjort det osv.

Blir SÅ glad for noen meninger her, for dette er jo litt urovekkende. At to sååå dyktige kirurger har SÅÅÅÅ ulik mening om dette. Det er jo så enkelt som at en har rett og den andre har feil, da er spm.... hvilken av de er det ?!

Fordelen med Fornebu er garantiene de har, og de er veldig flinke på klinikken. FLOTT klinikk med utrolig hyggelig personell. Fant med en gang tonen med de. Det gjorde jeg også på Colosseum, men ene forskjellen er at legen på Colosseum hverken rørte puppene mine, målte eller noe. På Fornebu ble det rørt, kjent, målt, tatt bilder mens jeg løftet armene, hadde de hengende ned etc.

Undersøkelsen på Fornebu var mer grundig ! Uten tvil, men dette kan jo ha noe med erfaring og hvordan de jobber, så jeg dømmer ikke utifra det. Alikevel føles det for meg som pasient tryggere når de faktisk undersøker litt, i form av å faktisk kjenne på brystvevet, fettet etc. Det må jo bare være smartere enn å la være. But then agian: I'm no surgent :P

Blir som sagt UTROLIG takknemmelig om noen orker å svare eller gi sitt synspunkt her :)

Skrevet

Hei alle sammen :) Da har jeg vært på konsultasjon nr 3, altså på Fornebu !

Som dere kanskje husker så har jeg nå vært på Nobelklinikken (tilsammen to ganger, en gang i 2008 og en gang nå), Colosseum og nå i dag da Fornebu !

Kort sammendrag:

Nobel: Ville legge inn 225-250, kunne strekke seg til 290, men ikke med glede. (mente at jeg har for lite brystvev og kroppsfett for å legge inn mer)

Colosseum: Ville legge inn 350 gram, kunne gå både opp og ned, men syntes 350 ble perfekt på meg. (mente jeg hadde mer enn nok brystvev og kroppsfett). Denne kirurgen mente han skulle legge inn like stor protese på begge bryst da dette uten TVIL gir best resultat og likhet. Han sa at to forskjellige proteser lettere kan skape forskjeller enn utgangspunktet i to forskjellige bryst.

Fornebu : Ville legge inn 360gram i ene brystet og kanskje litt mindre i andre, dette skulle kirurgen vurdere under inngrepet med prøveproteser. Dette da jeg har litt forskjellig størrelse på de, det er minimalt, men det er litt pga amming.

Alt i alt, jeg synes personlig at 350/360 ser fantastisk ut på meg ! Jeg har så lite bryst at legen på fornebu sa at det finnes en diagnose for det: ikke utviklet bryst.

Han sa at han sjeldent sier det og virkelig mener det, men jeg er flat. Han kunne forstå hvorfor jeg ønsket å gjøre noe med dette. Til min fordel har jeg fått to barn og ammet, så huden på brystene har med graviditet, vektøkning og amming fått strukket seg naturlig slik at brystene har vært gjennom det en gang før. Dette vil gjøre det lettere å få et bra resultat da puppene ikke må "strekkes" for første gang.

Så Nobel er vraket ! Der opererer jeg meg ikke.... !

Så da står jeg igjen da, med disse to, Colosseum og Fornebu !

De vil legge inn ca det samme på meg så størrelse er ikke avgjørende. Derimot så spør jeg meg VELDIG om dette med forkjellig størrelse på protesene og ikke. Da jeg var på Nobel i 2008 så fikk jeg også beskjed om at jeg måtte ha 20 gram mindre i det ene da det hadde liiiitt mer volum i det.

Colosseum vil legge inn to like uten tvil, sier at det garantert gir best resultat og at to forskjellige proteser vil gi større forskjell enn brystet selv.

Fornebu vil legge inn to ulike, og bruke prøveproteser under operasjon for å se hva som matcher best.

HVA TENKER DERE ? Noen med erfaring rundt dette ? Eller har venninner som har gjort det osv.

Blir SÅ glad for noen meninger her, for dette er jo litt urovekkende. At to sååå dyktige kirurger har SÅÅÅÅ ulik mening om dette. Det er jo så enkelt som at en har rett og den andre har feil, da er spm.... hvilken av de er det ?!

Fordelen med Fornebu er garantiene de har, og de er veldig flinke på klinikken. FLOTT klinikk med utrolig hyggelig personell. Fant med en gang tonen med de. Det gjorde jeg også på Colosseum, men ene forskjellen er at legen på Colosseum hverken rørte puppene mine, målte eller noe. På Fornebu ble det rørt, kjent, målt, tatt bilder mens jeg løftet armene, hadde de hengende ned etc.

Undersøkelsen på Fornebu var mer grundig ! Uten tvil, men dette kan jo ha noe med erfaring og hvordan de jobber, så jeg dømmer ikke utifra det. Alikevel føles det for meg som pasient tryggere når de faktisk undersøker litt, i form av å faktisk kjenne på brystvevet, fettet etc. Det må jo bare være smartere enn å la være. But then agian: I'm no surgent :P

Blir som sagt UTROLIG takknemmelig om noen orker å svare eller gi sitt synspunkt her :)

Jeg hadde også litt forskjell og fikk lagt inn større protese på den ene siden. I begynnelsen så var den som jeg fikk lagt inn større protese på størst, men nå er de helt like :) Likere enn de var før operasjonen, selv om det ikke var så stor forskjell at du så det med mindre man så godt etter.

Jeg opererte på Fornebu og har ihvertfall ikke ett eneste vondt ord om klinikken eller Pål Schistad som opererte meg :) Og om jeg en gang i fremtiden skulle finne på å legge inn større proteser så blir det på Fornebu!

Lykke til med valget :)

Skrevet

Det var samme mann jeg var hos ! UTROLIG herlig fyr :) Likte han !!! Det var beroligende å høre, kan jeg spørre hvor stor forskjell det var på protesene dine ? Han snakket om 20-30 gram forskjell kun.

Skrevet

Det var samme mann jeg var hos ! UTROLIG herlig fyr :) Likte han !!! Det var beroligende å høre, kan jeg spørre hvor stor forskjell det var på protesene dine ? Han snakket om 20-30 gram forskjell kun.

Har 240 i den ene og 265 i den andre :) Jeg var først litt skeptisk til at det var forskjellig, siden jeg hadde hørt om tilfeller som syntes det ble større forskjell etter operasjonen, men nå er jeg veldig glad for at jeg hørte på han.

Skrevet

Så bra :) Hvor lang tid tok det før de jevnet seg ut da ?

Skrevet

Jeg opererte meg på fornebuklinikken, og har ingenting dårlig å si om det stedet :) Han tok faktisk ikke noe på meg under konsultasjonen, men han målte og tok bilder. Etter første konsultasjon bestemte vi for å fylle 400cc i den ene og 450 i den andre. Jeg synes dette hørtes litt mye ut egentlig, for hadde ikke lagt merke til at jeg hadde så ulike bryster. Men på operasjonsdagen kom Schistad frem til at det var bedre å ta 450cc i begge. Nå er det 2 1/2 uke siden operasjonen. Og den som var minst fra før er størst nå :P Men det er sikkert pga hevelser. Så hvis jeg hadde tatt mer i den tror jeg det ville sett veldig rart ut akkurat nå hvert fall. Men blir spennende å se resultatet :) Foreløpig er jeg veldig fornøyd hvert fall.

Skrevet

Så bra å høre og gratulerer med operasjon =D

Ja altså jeg er livredd for å få stor forskjell på de, for jeg mener det må jo synes bedre med noe så konkret som to silikonputer ?! Kan ikke forstå annet.

Tror du det vil rette på seg ? Siden du er såpass nyoperert, hvordan har dagene vært med tanke på hvordan du føler deg ? Hvordan er det nå etter ca nøyaktig 2 uker ?

(skal operere meg ca 2 uker før jul skjønner dere )

Skrevet

Hvitt ønske - høres ut som om de er kjempe flinke på Fornebu. Masse nyttig informasjon du fikk. Og hør på jentene- de er glade, ingen dårlige kommentarer. Men det er op til deg nå hvem skal du velge. :)

Har ett spørsmål- bor dere alle i nærheten på Fornebu? Eller velger dere å ta lang tur pga god klinikens navn og dyktige leger.

Skrevet

Jeg bor et kvarter unna Oslo sentrum, så for meg er det potato potata !

Ja vi får se :) heller mot de akkurat nå og jeg kan jo faktisk bare lette på det jeg tenker på den timen før operasjonen når jeg skal snakke med kirurgen. Fortelle at dette med ulik str bekymrer meg litt, så passer han vel ekstra godt på tenker jeg :) håper jeg :P

Skrevet

Har lest at folk anbefaler en viss type tape man bør kjøpe, som er ganske dyr, men visstnok veldig bra, noen som vet hva denne heter ? Hvor ofte bytter man tape den første tiden ?

Skrevet

Har lest at folk anbefaler en viss type tape man bør kjøpe, som er ganske dyr, men visstnok veldig bra, noen som vet hva denne heter ? Hvor ofte bytter man tape den første tiden ?

Tror det er mepiform du sikter til, bruker den selv,(litt usikker på om det er det den heter, litt glemsk :P)

Den skal hjelpe på arr, blir brukt på sykehus og av leger etter f.eks føflekkfjerning osv.

den skal byttes en gang i uka, hvertfall den informasjonen man får på fornebuklinikken:) første gang etter 10-12 dager, så en gang i uka.

Skrevet

Jeg var hos Schistad og fikk operert inn proteser med forskjellig volum. Kun 25ml i forskjell, men Schistad mente at forskjellen ville bli synligere med proteser, så derfor ville han utligne forskjellen ved å legge inn mer i den ene enn den andre. Er glad for det. For den puppen som var størst i utgangspunktet er fortsatt noe større, om man ser godt etter. Hadde han ikke lagt inn forskjellig ville nok forskjellen vært mer tydelig, tror jeg.

Anbefaler Fornebuklinikken!

Skrevet

Så bra å høre og gratulerer med operasjon =D

Ja altså jeg er livredd for å få stor forskjell på de, for jeg mener det må jo synes bedre med noe så konkret som to silikonputer ?! Kan ikke forstå annet.

Tror du det vil rette på seg ? Siden du er såpass nyoperert, hvordan har dagene vært med tanke på hvordan du føler deg ? Hvordan er det nå etter ca nøyaktig 2 uker ?

(skal operere meg ca 2 uker før jul skjønner dere )

Siden det er den som var minst fra før som er størst nå, og siden jeg fylte inn like mye, så regner jeg med at den kommer til å bli en del mindre..

Formen er tipp topp, det føles som mine egne pupper, og alt er som før operasjonen :)

Skrevet

Hvitt ønske - høres ut som om de er kjempe flinke på Fornebu. Masse nyttig informasjon du fikk. Og hør på jentene- de er glade, ingen dårlige kommentarer. Men det er op til deg nå hvem skal du velge. :)

Har ett spørsmål- bor dere alle i nærheten på Fornebu? Eller velger dere å ta lang tur pga god klinikens navn og dyktige leger.

Jeg bor 45minutters kjøretur fra fornebu, så var lett valg :)

Skrevet

Anbefaler Fornebuklinikken :) Jeg bor omtrent en time unna..

Skrevet

Da har jeg byttet tape for første gang. Arrene så ganske så greie ut tror jeg. MEN i kveld har jeg fått en rar følelse i det høyre brystet. Akkurat som om jeg kan kjenne protesen "gnisse" inni brystet når jeg drar armene litt frem og tilbake. Noen som har opplevd lignende? Jeg er litt nervøs for at jeg skal kjenne puppene/protesene inni der for alltid :S Håper bare ikke det er noe jeg har gjort som gjør at puppen har blitt rar...

Ellers så er de fortsatt høyt oppe og litt mer runde enn jeg liker. Håper virkelig at de slapper av litt mer etterhvert, men nå er det jo rett underkant av 2 uker siden op, så må vel bare smøre meg med tålmodighet det neste året....

Skrevet

.monika.d: Da har jeg sendt deg bilder på pm. :)Satser på at rundheten roer seg litt når det bare får gått litt tid ;)

Skrevet

Anbefaler Fornebuklinikken :) Jeg bor omtrent en time unna..

Når merket du at puppene hadde droppet? Jeg prøvde en spileløs bh i butikken i dag og jeg fikk helt fnatt av at puppene står så innmari av seg selv "høyt oppe". Jeg vil at de skal henge mer, hehe ;)På bloggen din ser det ut som om puppene dine på en måte har sluppet seg litt hvis du skjønner hva jeg mener?

På bildene jeg har tatt så ser de enda mer trillrunde ut og høye enn hva jeg syne sjeg ser i speilen.

Skrevet

Hvit-ønske: Det tok vel kanskje 5-6 uker før de ble helt like.

Jenny-A: Det kommer til å bli bedre :) Jeg følte akuratt det samme, men nå har de fått en mer naturlig form. Ting tar lenger tid enn man tror, og man blir veldig utolmodig så skjønner deg godt!

I dag har jeg trent for første gang. Og det var ikke noe problem :) måtte ligge på magen også, og det var litt ekkelt. Ikke vondt på noen måte, men følte at jeg lå på to ballonger med vann :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...