Kvelerslangen Skrevet 20. mai 2007 #2001 Del Skrevet 20. mai 2007 Takk for svar, Løvinne:) Jeg har lest på amerikanske nettsteder at de opererer inn implantater på unge kvinner, og at de ikke råder dem til å vente til de har fått de barna de skal ha. Men det er vel kanskje fordi de tenker business.. Likevel har de jo mer erfaring der enn det norske kirurger har... Jeg vil anta at noen kvinner lett danner harde kapsler, og at disse kvinnene vil få det uansett om de venter til etter at de er ferdige med alle svangerskapene eller ikke... Synes det er så mange historier om kvinner som er strålende fornøyde med implantatene sine, også etter svangerskap og amming, har selv ei slik venninne... Derfor er jeg så fristet til å tenke at får jeg stygg kapsel, ville jeg nok fått det uansett, og da må jeg bare akseptere at jeg ikke kan ha implantater i det hele tatt... Men jeg tenker bare høyt...Ønsker meg pupper, men fremfor alt ønsker jeg jo ett eller flere barn og pupper som ser ekte ut, om enn tomme i noen år til... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvelerslangen Skrevet 20. mai 2007 #2002 Del Skrevet 20. mai 2007 Her er jeg igjen... Har lest at hvis man legger under muskel, risikerer man at implantatet flytter seg oppover brystkassa, mens hvis man legger det over muskel, kan det flytte seg nedover (bottoming out), slik at brystvorta blir sittende unaturlig høyt på brystet. Har sett på flere bilder, og synes tildels brystvortene sitter litt høyt på brystet hos de som har lagt over muskel...., men det er jo ikke så mange bilder å finne av "overs" - virker som man legger mest under (har vært på amerikanske, svenske og danske nettsider). Spekulerer til jeg blir grønn.... Lurer på om noen har erfaring med klinikk stokkan i trondheim? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bina Skrevet 20. mai 2007 #2003 Del Skrevet 20. mai 2007 Hei Elsie.... Ser du funderer mye på dette med over/under og hard kapsel. Jeg ventet med å legge inn implantater til jeg var ferdig med å få barn. Hvorfor de anbefaler unge kvinner å legge inn implantater i Usa tror jeg nok er mest for profitten. Da er de omtrent sikret at denne kvinnen kommer tilbake igjen etter hun har fått barn. Mange får kapsel, men brystene vil jo også endre seg endel og kanskje bli hengepupper med silikon i... Jeg har som nevnt tidligere hatt to BF, begge over muskel. Fikk kapsel første gang, noe jeg tror kommer av et kraftig spark jeg fikk i puppen. Vet at sjansen er der for at jeg kommer til å få det igjen, men håper på det beste. Kan jo ta ta år får du får det... Dette med plasering... Mine er som sagt over muskel og ser veldig naturlig ut. Mye av grunnen til at de omtrent alltid blir lagt under i Usa er at de bruker nesten bare saltvann. Disse rynker seg mer, og kjennes også mindre naturlig ut. Brystvortene mine sitter forøvrig akkuratt der de skal, kommer nok mye ann på kirurgen også. så er det viktig å gå med bh for å holde på "fasongen" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Odense Skrevet 20. mai 2007 #2004 Del Skrevet 20. mai 2007 Hei! Lurer på hvor lenge det gikk før dere ble friske nok til og leve som normalt, dra på cafe, drikke vin med venninder, gå ut på byen..osv..Hehe kanskje litt rart spm. Men er litt spent på hvor lenge det vil gå før jeg kan leve som normalt igjen...Er jo greit å gå med denne sports bhèn regner med at en kan lage kløft med den også etter silikonen er på plass Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bina Skrevet 20. mai 2007 #2005 Del Skrevet 20. mai 2007 Odense: Jeg gikk på kaffebar ca 5 dager etter BF. På by`n har jeg ikke vært ennå, men ei vennine av meg dro på by`n to og en halv uke etterpå. Kan ikke skryte av veldig push up effekt av denne sports bh`n, men for et par timer kan du ha på en annen bh. Bare beskytt arret, da mener jeg ikke de første to ukene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Opa Skrevet 20. mai 2007 #2006 Del Skrevet 20. mai 2007 Jeg synes å vente til etter at man har fått barn er opp til hver enkelt. Selv ble jeg operert da jeg var 21, det er 4 år siden og jeg har fortsatt ingen planer om barn... De anbefaler jo -ihvertfall på colosseumklinikken i oslo- at man bytter implantat etter 10-15 år, så når jeg får barn er det uansett på tide å bytte. Har du planer om barn i den nærmeste framtid er det jo helt klart lurt å vente. Men vente til du har fått barn bare for å vente synes jeg personlig er tull. Så mye bedre jeg har det med meg selv nå etter operasjonen! Hard kapsel kan du få uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bina Skrevet 20. mai 2007 #2007 Del Skrevet 20. mai 2007 Hvis man føler man kan leve med de brystene man har, så er det jo like greit å vente. Men for all del, de som ønsker å operere før barn må gjerne gjøre det! Hadde jeg hatt store komplekser så hadde jeg kanskje tatt før. Som du sa Opa så må de jo byttes etterhvert alikevel :smile: Håper ikke du følte deg provosert av min mening, dette er jo opp til hver en kvinne å velge selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvelerslangen Skrevet 20. mai 2007 #2008 Del Skrevet 20. mai 2007 "Dette med plasering... Mine er som sagt over muskel og ser veldig naturlig ut. Mye av grunnen til at de omtrent alltid blir lagt under i Usa er at de bruker nesten bare saltvann." Takk for svar, Bina:) Har sjekket opp litt, og ser at du har rett - i USA har da lagt inn mest saltvannsproteser, og de legges under muskelen for at krøllingen ("rippling") ikke skal synes. Skjønner det likevel ikke helt, ettersom jeg ser på de amerikanske stedene at de legger protesene bare delvis submuskulært, og da vil ripplingen uansett bli synlig (i nedre del av brystene). Har sett flere bilder nå av silikon plassert over muskelen, og som ser naturlig ut, uten silikonkant. Men det er tydelig at noen legger inn for store implantater, for hos enkelte ser jo huden helt glatt og stram ut, som oppblåste ballonger. Men huden er jo tøyelig, så den tilpasser seg vel etterhvert slik at brystene får en mindre stram overflate? Hvordan har du lagt arret? Tenker at det må være en fordel å ha arrene på selve brystene/undersiden, og ikke akkurat i selve folden -(for å unngå at arret vises mens du f.eks vasker håret i dusjen i svømmehallen...) Har også sett at submuskulær plassering gir et stivere utseende - med brystene liggende langt fra hverandre, og at de er mindre bevegelige/mer unaturlige..Men lettere med mammografiunderøkelser senere.. Tja, ikke lett... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bina Skrevet 21. mai 2007 #2009 Del Skrevet 21. mai 2007 Jeg har arret under brystet, slik at man ikke kan se det. Når jeg løfter armene så havner arret i folden under puppen, helt perfekt. Må si kirurgen har vært flink, arrene er veldig pene selv om det bare er snaue 6 uker siden oprasjonen. Er som du sier noen som får veldig faste og "blanke" pupper etter en BF, hvis man fyller mer enn det man har hud til over så vil det bli sånn i begynnelsen. Men huden vil tøye seg og få et mer naturlig utseende, hvis man ikke har lagt inn alt for stort da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Odense Skrevet 21. mai 2007 #2010 Del Skrevet 21. mai 2007 Hei igjen.. Hvor lenge er det nødvendig og få hjelp til ungene etter operasjonen, sånn minimum? Jeg har ei jente på 5 år, hun klarer seg selv og jeg trenger ikke hjelp til henne..Men har ei jente på 1,5 år som jeg løfter mye..Jeg skulle egentlig ta operasjonen i beg. av juni, men tror egentlig at jeg må vente til midten av juli når mannen min har ferie...litt kjedelig å vente så lenge, men det er vell det lureste..? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vienna Skrevet 21. mai 2007 #2011 Del Skrevet 21. mai 2007 Hei... Nå er det bare tre dager igjen for meg, og jeg begynner å bli nervøs! Kan liksom ikke helt tro at "nå skjer det" faktisk, det er ikke lenger bare en tanke! Grue/glede..... Sånn, det hjalp, måtte bare få det ut! Hilsen Vienna goes to Boobieville Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest puselabb Skrevet 22. mai 2007 #2012 Del Skrevet 22. mai 2007 Nå er det bare tre dager igjen for meg, og jeg begynner å bli nervøs! Så spennende! Kan tenke meg at du har litt blanda følelser nå ja, men det går sikkert kjempefint, bare tenk på alle de som er fornøyde i etterkant! Jeg har litt under en måned igjen, jeg begynner å merke det på meg. Grue/gleder meg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vienna Skrevet 23. mai 2007 #2013 Del Skrevet 23. mai 2007 Takk for troest Puselabb, naa er det bare EN dag igjen! Hjeeelp.... Er veldig nervoes naa, men kan egentlig ikke sette fingen paa hvorfor, jeg VIL jo dette! Haaper jeg blir fornoeyd som du sier, jeg gleder meg jo utrolig mye til aa kunne gaa i de klaerne jeg vil igjen, og bare foele meg vel, rett og slett:) (Bikini? Ja takk! Det har jeg skydd som pesten de siste fem aarene, men naa er det frem med den igjen! Jippi!) Hvor mye skal du legge inn da? Over eller under muskel? Jeg tror jeg skal ha "bare" 260 over muskel, saa jeg faar en perky og full B/liten C. Legen ville legge inn 300, men jeg synes det hoertes og saa litt mye ut...skal ta en final size-check i morgen foer operasjonen, men jeg tror jeg gaar for 260, da blir jeg omtrent slik jeg var foer jeg slanket meg 10 kilo og ammet ett barn:) Haaper jeg da! Naa maa jeg paa apoteket og kjoepe Hibiscrub... Stor klem, Vienna Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CeeCee Skrevet 23. mai 2007 Forfatter #2014 Del Skrevet 23. mai 2007 Takk for troest Puselabb, naa er det bare EN dag igjen! Hjeeelp.... Er veldig nervoes naa, men kan egentlig ikke sette fingen paa hvorfor, jeg VIL jo dette! Haaper jeg blir fornoeyd som du sier, jeg gleder meg jo utrolig mye til aa kunne gaa i de klaerne jeg vil igjen, og bare foele meg vel, rett og slett:) (Bikini? Ja takk! Det har jeg skydd som pesten de siste fem aarene, men naa er det frem med den igjen! Jippi!) Hvor mye skal du legge inn da? Over eller under muskel? Jeg tror jeg skal ha "bare" 260 over muskel, saa jeg faar en perky og full B/liten C. Legen ville legge inn 300, men jeg synes det hoertes og saa litt mye ut...skal ta en final size-check i morgen foer operasjonen, men jeg tror jeg gaar for 260, da blir jeg omtrent slik jeg var foer jeg slanket meg 10 kilo og ammet ett barn:) Haaper jeg da! Naa maa jeg paa apoteket og kjoepe Hibiscrub... Stor klem, Vienna Heisann Vienna! Det er veldig liten forskjell mellom 260 og 300... Det er snakk om 40 gram. Mål opp 40 gram ris og se hvor mye du får. Men det kommer jo også litt an på din høyde/ vekt/ anatomi ellers. Anbefaler alle å ta "ristesten" før dere bestemmer dere for størrelse! Kjøp en BH i den cup størrelsen du ønsker. Mål opp ris i en brødpose slik at du fyller BH'en. Gå rundt med den hjemme i noen dager. Ofte vil de fleste ha mer enn de originalt ønsket. Grunnen er at man utrolig fort blir vant til størrelsen, og synes man har tatt for lite. Fyll deretter på med mer ris/ mindre ris, til du har funnet "din størrelse". Deretter veier du posen, og du har antall gram du ønsker. Det er jo skikkelig kjipt å ikke være fornøyd etter å ha betalt 25. -30-000 kroner for en operasjon.... Hilsen -CeeCee- Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CeeCee Skrevet 23. mai 2007 Forfatter #2015 Del Skrevet 23. mai 2007 Odense: Jeg gikk på kaffebar ca 5 dager etter BF. På by`n har jeg ikke vært ennå, men ei vennine av meg dro på by`n to og en halv uke etterpå. Kan ikke skryte av veldig push up effekt av denne sports bh`n, men for et par timer kan du ha på en annen bh. Bare beskytt arret, da mener jeg ikke de første to ukene. Til alle: Det er en grunn til at man skal gå med sports-BH i X antall uker. Dersom man hadde brukt push-up hadde ikke brystene grodd på plass skikkelig og man kan risikere å måtte operere på nytt. Et par timer går det greit å ha på annen BH, men da ikke push-up og ikke med bøyle. Den bør også være støttende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest puselabb Skrevet 23. mai 2007 #2016 Del Skrevet 23. mai 2007 Takk for troest Puselabb, naa er det bare EN dag igjen! Hjeeelp.... Er veldig nervoes naa, men kan egentlig ikke sette fingen paa hvorfor, jeg VIL jo dette! Haaper jeg blir fornoeyd som du sier, jeg gleder meg jo utrolig mye til aa kunne gaa i de klaerne jeg vil igjen, og bare foele meg vel, rett og slett:) (Bikini? Ja takk! Det har jeg skydd som pesten de siste fem aarene, men naa er det frem med den igjen! Jippi!) Hvor mye skal du legge inn da? Over eller under muskel? Jeg tror jeg skal ha "bare" 260 over muskel, saa jeg faar en perky og full B/liten C. Legen ville legge inn 300, men jeg synes det hoertes og saa litt mye ut...skal ta en final size-check i morgen foer operasjonen, men jeg tror jeg gaar for 260, da blir jeg omtrent slik jeg var foer jeg slanket meg 10 kilo og ammet ett barn:) Haaper jeg da! Naa maa jeg paa apoteket og kjoepe Hibiscrub... Stor klem, Vienna Jeg skal legge inn 320g. over muskel. Jeg er en 80b nå, og vil få omtrent en d-cup. Ikke føl deg presset til å ta 300, du må ta det du synes føles rett. På mange vil faktisk 40g. utgjøre en merkbar forskjell. Men husk også at mange angrer i etterkant på at de ikke tok noen gram til. Jeg tror man blir fort vant med størrelsen. Uff det er så mye forskjellig å tenke på! Mange dilemmaer: ikke for stort og ikke for lite. Det er ikke lett å skulle finne ut av det når man aldri vet det eksakte resultatet. Jeg skjønner godt at du er nervøs selv om du ikke akkurat kan sette fingeren på hvorfor. Det er jo en operasjon, man er helt og holdent overlatt i andres hender. Men klinikkene her i Norge har en veldig god standard og det er svært få mislykkede tilfeller. Det kommer til å gå så bra, tenk så lykkelig du kommer til å være når det er overstått og du har ordentlige pupper:) Stor lykke til-klem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Løvinne70 Skrevet 23. mai 2007 #2017 Del Skrevet 23. mai 2007 Lykke til i morgen Vienna Ikke noe å kvi seg til... Mange av dere andre som har følt ubehag fordi BHen gnager mot arret? Kan det være bra da? Jeg bruker jo 75 D i sportsbh og vet jeg skal ha 75 for når jeg måler meg stramt under er jeg 76 cm Har Triumph Tri-Action Workout sin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FISK74 Skrevet 23. mai 2007 #2018 Del Skrevet 23. mai 2007 Da har også jeg fått meg nye pupper Men jeg synes de ser utrolig store og melkesprengte ut når jeg ta av meg sports-bh'en, forhåpentligvis skyldes det at de er hovne.... Ble operert for 4 dager siden... Spørsmål til dere tidligere opererte: Hvor lang tid tar det før hevelsen går ned, og ca hvor mye gikk hevelsen ned ( i %) Jeg får litt angst.... Har runde implantater over muskel, 240 cc Takknemlig for beroligende svar!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FISK74 Skrevet 23. mai 2007 #2019 Del Skrevet 23. mai 2007 Da har også jeg fått meg nye pupper Men jeg synes de ser utrolig store og melkesprengte ut når jeg ta av meg sports-bh'en, forhåpentligvis skyldes det at de er hovne.... Ble operert for 4 dager siden... Spørsmål til dere tidligere opererte: Hvor lang tid tar det før hevelsen går ned, og ca hvor mye gikk hevelsen ned ( i %) Jeg får litt angst.... Har runde implantater over muskel, 240 cc Takknemlig for beroligende svar!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvelerslangen Skrevet 23. mai 2007 #2020 Del Skrevet 23. mai 2007 Hei, løvinne, fisk74, puselabb og vienna:kan jeg spørre hvor/hvem som opererte dere? Jeg bor i midt-norge, ikke så mange klinikker her. Leste i dagboken at du, CeeCee opererte deg på fana med.senter hos dr.Bugge? Og så leste jeg i avisen om en mislykket operasjon på den andre bergens klinikken, husker ikke hva legen het. Har også sett intervju på TV med dr. Bunæs i Oslo... Vanskelig å vite hvilken kirurg som er rett person for mine pupper, he he:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå