Gå til innhold

CeeCee's hemmelige verden...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk resept på paracet, azitromax, arcoxia og hibiscrub. Azitromax skulle tas kvelden før op, arcoxia en time før op og jeg skulle dusje med hibiscrub kvelden før og morgenen før op. Måtte også faste fra kvelden før. Men det er nok forskjellig fra klinikk til klinikk, og jeg vil tro at kirurgen din vet hva han driver med :)

Jeg skal ta to azitromax kvelden før og 2 voltaren og 3 paracet noen timer før operasjon. Ellers ingenting.

Syns også det var veldig rart at han ba meg om å kjøpe en liten sportsbh fordi den skulle være trang, 70b høres veldig trangt ut med nyopererte pupper!

Men får satse på at han vet hva han driver med ja :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skal ta to azitromax kvelden før og 2 voltaren og 3 paracet noen timer før operasjon. Ellers ingenting.

Syns også det var veldig rart at han ba meg om å kjøpe en liten sportsbh fordi den skulle være trang, 70b høres veldig trangt ut med nyopererte pupper!

Men får satse på at han vet hva han driver med ja :)

Jeg fikk heldigvis sportsbh på klinikken så jeg slapp å kjøpe før op. Fikk sportsbh i 75D som ikke var superstram rett etter op, men utover dagen ble den ganske stram pga hevelse. Har jo hørt om andre som fikk bh i B-cup som har endt opp med D-cup så det er vel litt forskjellig hvor stramme de ulike klinikkene mener de skal være. Vet ikke hva jeg ender opp med enda, men vil ikke tro det er større enn 75D :)

Skrevet

Ompalompas så utrolig gøy å lese, det er så likt det jeg opplevde selv!! Opererte meg på tirsdag, kl 8, våknet to timer etter og fikk høre at jeg fikk 375/400 som jeg ønsket, høy profil under muskel. Sov på akkurat samme tidspunkt som deg natt 1 jeg også, haha! Hadde på forhånd lagt av bh på klinikken i 75c som jeg mistenkte ble for lite (hadde a fra før, ingen amming), så tipper jeg burde hatt samme som deg, nå har jeg hatt øverste og nederste knapp åpen i to dager og det hjalp masse! Ps, angrepille kan gi utslag på graviditetstesten i flere dager etterpå, gi falsk positiv, så forhåpentligvis er du ikke gravid nå - jeg var livredd for det selv. Hvor opererte du deg?

Ang tabletter fikk jeg arcoxia og paracet, og på klinikken fikk jeg med meg oxy-et eller annet (morfin) til de første dagene. Har ikke hatt vondt en eneste gang, kun vært stiv og følt at brystet er "tungt".

Bare spør om dere lurer på noe:)

Skrevet

Ompalompas så utrolig gøy å lese, det er så likt det jeg opplevde selv!! Opererte meg på tirsdag, kl 8, våknet to timer etter og fikk høre at jeg fikk 375/400 som jeg ønsket, høy profil under muskel. Sov på akkurat samme tidspunkt som deg natt 1 jeg også, haha! Hadde på forhånd lagt av bh på klinikken i 75c som jeg mistenkte ble for lite (hadde a fra før, ingen amming), så tipper jeg burde hatt samme som deg, nå har jeg hatt øverste og nederste knapp åpen i to dager og det hjalp masse! Ps, angrepille kan gi utslag på graviditetstesten i flere dager etterpå, gi falsk positiv, så forhåpentligvis er du ikke gravid nå - jeg var livredd for det selv. Hvor opererte du deg?

Ang tabletter fikk jeg arcoxia og paracet, og på klinikken fikk jeg med meg oxy-et eller annet (morfin) til de første dagene. Har ikke hatt vondt en eneste gang, kun vært stiv og følt at brystet er "tungt".

Bare spør om dere lurer på noe:)

Wow, det var litt av et sammentreff! Hvordan er formen din nå i forhold til de første dagene? :) Formen min er veldig bra, men føler meg fortsatt litt handicappet når jeg skal bevege meg. Jeg opererte på nobelklinikken av dr. Lykke :) Hvor opererte du? Jeg fikk samme smertestillende som deg, og har tatt en oxynorm natt til i går og en natt til i dag :)

Er over to uker siden jeg tok angrepille så tror dessverre ikke det er derfor :/ Tok en ny test i dag som var litt svakere, men fortsatt positiv. Men krysser alt jeg har for at det er en tidlig spontanabort. Tenker at testen burde være sterkere enn den er når jeg tross alt er tre dager over forventet mens.

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor skal man egentlig dusje hver dag? Det har ikke jeg fått beskjed om :klo:

Er på dag 9 etter op nå og formen er fin! Ubehagelig når brystene disser når jeg går, så holder liksom en arm under de for å holde de på plass :ler2: Sportsbhen er nok litt for stram, men det hjelper med kompresser så jeg ikke skal få gnagsår. Ellers gikk tapeskiftet fint, sårene var ennå ikke helt lukket, men det så veldig rolig og fint ut! Har fremdeles str forskjell (den de la inn mest i, er større enn den andre :/), men jeg krysser fingrene for at det kan gå seg til :)

Spennende med alle dere andre nyopererte :D

Skrevet

Hvorfor skal man egentlig dusje hver dag? Det har ikke jeg fått beskjed om :klo:

Er på dag 9 etter op nå og formen er fin! Ubehagelig når brystene disser når jeg går, så holder liksom en arm under de for å holde de på plass :ler2: Sportsbhen er nok litt for stram, men det hjelper med kompresser så jeg ikke skal få gnagsår. Ellers gikk tapeskiftet fint, sårene var ennå ikke helt lukket, men det så veldig rolig og fint ut! Har fremdeles str forskjell (den de la inn mest i, er større enn den andre :/), men jeg krysser fingrene for at det kan gå seg til :)

Spennende med alle dere andre nyopererte :D

Jeg vet ikke hvorfor jeg må dusje hver dag, men står i skrivet mitt at jeg skal det etter dag 4. Tipper det er for å holde det mest mulig rent :) Men har også tenkt på at artene da blir våte hver dag og jeg tenker at det kanskje ikke er så bra. Men man må jo bare følge instruksene fra klinikken.

Så bra formen din er fin :) Hvor mange dager hadde du vondt/ubehag? Godt å høre at dine disser allerede da, for det gjør absolutt ikke mine for å si det sånn! Haha :P Er visst vanlig med noe forskjell på brystene i begynnelsen, så vi får håpe det retter seg opp for deg :)

Skrevet

Jeg vet ikke hvorfor jeg må dusje hver dag, men står i skrivet mitt at jeg skal det etter dag 4. Tipper det er for å holde det mest mulig rent :) Men har også tenkt på at artene da blir våte hver dag og jeg tenker at det kanskje ikke er så bra. Men man må jo bare følge instruksene fra klinikken.

Så bra formen din er fin :) Hvor mange dager hadde du vondt/ubehag? Godt å høre at dine disser allerede da, for det gjør absolutt ikke mine for å si det sånn! Haha :P Er visst vanlig med noe forskjell på brystene i begynnelsen, så vi får håpe det retter seg opp for deg :)

Ja, det er nok for å holde det rent, for man blir jo svett under den trange bhen :P Men som du skriver så blir jo arrene og tapen vått hver dag :/ Jeg dusjer ca annenhver dag (fra dag 4) men vasker meg da med hibiscruben i området på og rundt arrene bare sånn for sikkerhetsskyld, også har jeg jo nesten en full flaske hibiscrub igjen så hvorfor ikke ;)

Jeg har ikke hatt behov for noe smertestillende faktisk! Tok en paragin samme kvelden som op før jeg la meg bare for sikkerhetsskyld, også har jeg brukt et par paracet, men det har vært fordi bhen strammet så det gjorde vondt pga den. Ellers har jeg bare vært støl som etter en skikkelig brystøkt, og hatt den typiske tyngdefølelsen i brystet. Har nok vært i litt for mye aktivitet, men når jeg ikke har noe vondt så er det fort gjort å glemme seg....

Det mest plagsomme er bhen som gnager :P -Så kan ikke akkurat klage ;)

Hvordan har du det nå da? :)

Skrevet

Ja, det er nok for å holde det rent, for man blir jo svett under den trange bhen :P Men som du skriver så blir jo arrene og tapen vått hver dag :/ Jeg dusjer ca annenhver dag (fra dag 4) men vasker meg da med hibiscruben i området på og rundt arrene bare sånn for sikkerhetsskyld, også har jeg jo nesten en full flaske hibiscrub igjen så hvorfor ikke ;)

Jeg har ikke hatt behov for noe smertestillende faktisk! Tok en paragin samme kvelden som op før jeg la meg bare for sikkerhetsskyld, også har jeg brukt et par paracet, men det har vært fordi bhen strammet så det gjorde vondt pga den. Ellers har jeg bare vært støl som etter en skikkelig brystøkt, og hatt den typiske tyngdefølelsen i brystet. Har nok vært i litt for mye aktivitet, men når jeg ikke har noe vondt så er det fort gjort å glemme seg....

Det mest plagsomme er bhen som gnager :P -Så kan ikke akkurat klage ;)

Hvordan har du det nå da? :)

Sto i skrivet mitt at jeg skulle bruke vanlig såpe og ikke hibiscrub etter operasjon, men er sikkert ikke krise at du gjør det :) jeg har også masse igjen i min.

Oi, da har du virkelig vært heldig! :) Jeg trodde jeg var heldig, men jeg har tatt 2x4 paracet daglig i tillegg til 1 tbl arcoxia på morgenen. Har også tatt en oxynorm begge nettene. Hadde sett for meg at jeg skulle få mye større smerter så jeg føler meg uansett heldig, hehe :) Nå føler jeg meg bare litt hemmet fordi jeg ikke kan bruke armene som før og jeg klarer ikke rette opp skuldrene enda. Har også vondt i rygg og nakke etter å ha sittet sammenhengende i tre døgn :P

La du under muskel? I såfall hvor lang tid tok det før de begynte å bli mykere øverst på brystet? Mine er myke under og harde øverst :P

Skrevet (endret)

.

Endret av Libra
Skrevet

Hei dere

Håper det går bra med alle de nyopererte her inne!

For min del er det 11 dager siden operasjon, og jeg har byttet teip for første gang. Tok av teipen, dusjet og satte på ny. Det klødde/gjorde vondt etterpå, men tror det bare var teipen som måtte sette seg. Men det ene arret kjennes så bredt og hovent ut. Og det gjør litt vondt. Prøvde å se litt på det gjennom teipen og ser ut som det kanskje har lukket noe bittelitt på et lite punkt. Er dette vanlig? Er redd arret har blitt irritert eller noe, ble helt kvalm da jeg kjente på det, skikkelig rart. Hvordan var arrene deres etter 10-12 dager og dusj uten teip og ny teip? Er det sannsynlig at det har åpnet seg eller er jeg bare paranoid nå?

Nå har ikke jeg byttet teip enda, men tror det er vanlig at det ikke er helt lukket første gangen man bytter :) Har også hørt om at det kan væske litt fra sårene fordi kroppen støter fra seg stingene. Det er helt sikkert normalt så lenge de ikke er veldig røde og hovne og væsker mye tenker jeg!

Skrevet

Er det noen andre som har fått skikkelig rumlemage etter operasjonen? Min rumler i ett sett :P Har også hatt veldig mye luft i magen, men heldigvis ikke blitt forstoppet.

Skrevet

Er det noen andre som har fått skikkelig rumlemage etter operasjonen? Min rumler i ett sett :P Har også hatt veldig mye luft i magen, men heldigvis ikke blitt forstoppet.

Jeg ble utroooolig oppblåst i magen.. På dag 4. så jeg 5 mnder gravid ut :sjokkert: Var så oppblåst at det gjorde vondt å ha på klær! Men ja, magen min lagde utrolig mange rare lyder haha.. Forstoppet ble jeg også, så jeg begynte å drikke sånn avføringsgreier fra apoteket :fnise: Nå 13 dager etter OP kjenner jeg meg enda litt oppblåst, heldigvis er alt av smerter helt borte :laugh:

Skrevet

Hei dere

Håper det går bra med alle de nyopererte her inne!

For min del er det 11 dager siden operasjon, og jeg har byttet teip for første gang. Tok av teipen, dusjet og satte på ny. Det klødde/gjorde vondt etterpå, men tror det bare var teipen som måtte sette seg. Men det ene arret kjennes så bredt og hovent ut. Og det gjør litt vondt. Prøvde å se litt på det gjennom teipen og ser ut som det kanskje har lukket noe bittelitt på et lite punkt. Er dette vanlig? Er redd arret har blitt irritert eller noe, ble helt kvalm da jeg kjente på det, skikkelig rart. Hvordan var arrene deres etter 10-12 dager og dusj uten teip og ny teip? Er det sannsynlig at det har åpnet seg eller er jeg bare paranoid nå?

Hmm, hadde såret åpnet seg tror jeg kanskje det hadde væsket veldig mye?? Når jeg bytta teip var det noe størknet blod, ellers så det ut som en tynn strek.. Er vell bare å følge med å se om smertene blir borte? :-) Ellers så kan du jo alltids ta en tlf til klinikken for sikkerhetsskyld !

Skrevet

Jeg ble utroooolig oppblåst i magen.. På dag 4. så jeg 5 mnder gravid ut :sjokkert: Var så oppblåst at det gjorde vondt å ha på klær! Men ja, magen min lagde utrolig mange rare lyder haha.. Forstoppet ble jeg også, så jeg begynte å drikke sånn avføringsgreier fra apoteket :fnise: Nå 13 dager etter OP kjenner jeg meg enda litt oppblåst, heldigvis er alt av smerter helt borte :laugh:

Haha, godt det ikke bare er meg :fnise:

Hvor mange dager tok det før du sluttet å ha vondt/ubehag i brystet? Må spørre alle som har operert hehe :P

Skrevet

Haha, godt det ikke bare er meg :fnise:

Hvor mange dager tok det før du sluttet å ha vondt/ubehag i brystet? Må spørre alle som har operert hehe :P

Det gjorde aldri veldig vondt for meg, men var vondt under brystet den første uka. (Tok over muskel, 295 og 330, var 70B før). Spesielt etter at jeg hadde sittet over lengre tid for så å reise meg opp, da gjorde det ganske vondt :( Ellers når jeg rørte meg og flytta på meg. Men etter en uke kunne jeg reise meg opp, røre på meg, løfte armene osv uten smerter :-) Nå 13 dager etter op kan jeg også ligge behagelig på siden, og de begynner å bli myke! :laugh: Begynner å glemme helt at jeg har tatt operasjonen, merker ikke noe til de :-)

Skrevet

Det gjorde aldri veldig vondt for meg, men var vondt under brystet den første uka. (Tok over muskel, 295 og 330, var 70B før). Spesielt etter at jeg hadde sittet over lengre tid for så å reise meg opp, da gjorde det ganske vondt :( Ellers når jeg rørte meg og flytta på meg. Men etter en uke kunne jeg reise meg opp, røre på meg, løfte armene osv uten smerter :-) Nå 13 dager etter op kan jeg også ligge behagelig på siden, og de begynner å bli myke! :laugh: Begynner å glemme helt at jeg har tatt operasjonen, merker ikke noe til de :-)

Jeg har heller ikke hatt veldig vondt, men har vært vondt å reise seg etter jeg har sovet og beveger meg ikke helt som før enda. Godt å høre at du var fin igjen etter en uke for da er det bare tre dager igjen for meg :D Begynner å bli lei av å ligge på sofaen nå :P Og gleder meg til å kunne ligge på siden igjen!!

Skrevet (endret)

Endret av Libra
Skrevet

Kan du ligge på siden helt som vanlig? Jeg er 12 dager etter op nå, og jeg tør ikke det enda! Men herregud så lyst jeg har! Drømmer om å ligge på siden. Men jeg er så utrolig redd for at de skal rotere eller at det skal skje noe galt. Blir redd bare jeg kommer borti liksom. Tør heller ikke å klemme de sammen eller noe sånt, er liksom redd for at de skal løsne...

Når jeg ligger på siden så ligger jeg ikke sånn at armene presser de sammen, hvis du skjønner. Jeg ligger sånn at de ikke kommer i klem :-) Med nederste armen under puta/hodet og den andre armen ned så ikke titsa kommer i klem! Litt vanskelig å forklare hehe.. Jeg begynte smått med å bare snu overkroppen litt til siden og hodet til siden, så plutselig våkna jeg en dag med at jeg lå på siden! :-) Du kan ligge hvordan du vil bare du ikke får vondt av det eller at det er ubehagelig (etter det jeg har fått inntrykk av)

Skrevet

Jeg føler at 300cc anatomisk under muskel er aaltfor lite, men jeg har faktisk ikke plass til mer:( Huff.. vet ikke hva jeg skal ta meg til..

Skrevet (endret)

Endret av Libra

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...