Gå til innhold

CeeCee's hemmelige verden...

Fremhevede innlegg

Skrevet

Little_me: Åh, det er så spennende! Jeg er så spent på dine vegne også:D Ja, jeg må nok bare bite i det tror jeg å fortelle det. Tror uansett at mamma kommer til å ta det bedre enn faren min. Men uansett så tror jeg at de vet for lite om denne type operasjon til å kunne si så mye om det. For de ser jo bare det som kommer ut i media, å det meste som omhandler brystforstørring i media gir jo nesten bare negative framstillinger. Så jeg tror de har fått feil bilde av det, uten å faktisk tenke over at det er en operasjon for de som også trenger det for å føle seg vel med seg selv. og desto mer jeg leser om brystforstørrelse, jo mer beroliget blir jeg for jeg føler ikke at det er noen "STOR" operasjon imotsetning til operasjoner som tar fleeeree timer osv.. Det er en ganske kort og grei operasjon virker det som. :) Så jeg gleder meg til den dagen det blir gjort :D

Jeg føler ikke jeg har gjort noe gærnt her i livet som skulle skuffet foreldrene mine, så jeg mener at dette må de nesten "unne" meg. Å det er jo ikke snakk om en "kjønns-operasjon" som jeg så på dr.phil her om dagen, det er bare så jeg sjøl kan føle meg hel lissom.

Og Hvis moren min skulle ha blitt sur for dette eller noe i den dur, så har jeg allerede planlagt et "motangrep" :P Hun røyker, det gjør ikke jeg. Så jeg har regnet ut hvor mye penger hun har brukt på røyk i livet sitt, og det blir sånn ca 5-600 000 kr. Så jeg føler at 30' for en operasjon som hjelper meg å leve på mitt beste, er heeeelt greit. :P

Men men. har funnet ut åssen type pupper jeg vil ha da. med tanke på størrelse. Men vet ikke helt hvor store de er :O

Bildet av ca størrelse på puppene. Men det er jo ikke sikkert legen anbefaler den størrelse. Men får se :D Vil ha litt "sportige" middels, ikke for store pupper lissom.

¨

http://www.hollywoodtuna.com/images/carmen...ugust_small.jpg

huGs til alle ! :klemmer:

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Gratulerer til alle nye tvilligmødre, og velkommen til alle nye her :)

Nå har jeg fått time til re-operasjonen og det blir den 2 april kl 13. Håper virkelig PK'n min får fikset det venstre brystet så det blir normalt. Har enda ikke noe som helt følelse i det ve brystet, og kun litt på det høyre, er en helt merkelig følelse og det er jo over 2 mnd siden jeg opererte meg.

Til dere nye, kort versjon, jeg har hatt alle mulige komplikasjoner i det venstre brystet og til og med betennelsen der. Alle komplikasjonene er slike som PK'n aldri har sett i sin karriære og jeg håper for pasienter sin del at de ikke får dem. Alt er en lang historie og det blir for mye å skrive her :) Men uansett jeg håper alt blir bra nå :)

Jeg er 176/69 kg og la inn 435 gr, runde, lavprofil over muskel. Gikk fra 80A til 80D.

Oj, jøss, håper det har gått bra for deg nå da :)

Men da er vel du rette person å spørre angående sånn type komplikasjoner osv? :P Det er en ting jeg lurer på, la oss si at jeg har hatt operasjonen, også ca 1 uke etterpå oppdager jeg at det er noe galt som ikke burde være sånn, f.eks kapsel eller infeksjon eller noe i den dur..

Vet du noe om man da får lagt inne nye proteser eller ny operasjon gratis pga det? eller må man da betale pånytt igjen? Er det en grense på hvor lang tid "garanti" man har hvis det skulle skje noe..?

Klem klem

Skrevet

Hei dere barnløse ;)

Jeg har to barn, og ammet begge to. Mine pupper har ikke forandret seg en dritt ved graviditet og amming. De ble litt større, men etter at jeg var ferdig å amme var de like fine igjen... Jeg brukte 70A da jeg var gravid og ferdig med å amme..

Ville bare fortelle at de ikke trenger å forandre seg, selv om dette selvfølgelig er individuelt :) (og at de som oftest kanskje forandrer seg..)

Forresten, puppene mine er 8 dager i dag :D Elsker de! Var til kontrolll i går, og hun var veldig fornøyd med de:)

Syns operasjonen og tiden etter har gått veldig bra. Omtrent ikke hatt vondt. Dagen etter operasjonen var jeg og drakk kaffe på senteret og litt små shopping (dog ingen bæring ;) ). Så jeg føler jeg har vært superheldig altså!

Eneste er at når jeg er ute så fryser jeg sånn på puppene..er dette vanlig?

Forresten, sporstbh jeg har på er 75 B, vil dette da være den str jeg har nå?

Skrevet
Oj, jøss, håper det har gått bra for deg nå da :)

Men da er vel du rette person å spørre angående sånn type komplikasjoner osv? :P Det er en ting jeg lurer på, la oss si at jeg har hatt operasjonen, også ca 1 uke etterpå oppdager jeg at det er noe galt som ikke burde være sånn, f.eks kapsel eller infeksjon eller noe i den dur..

Vet du noe om man da får lagt inne nye proteser eller ny operasjon gratis pga det? eller må man da betale pånytt igjen? Er det en grense på hvor lang tid "garanti" man har hvis det skulle skje noe..?

Klem klem

Hei du. vet du ikke spurte meg, men svarer litt likevel jeg ;)

Jeg vet at Fornebuklinikken (jeg opererte meg der) har bra garantiordning. På kapsel er det 5 år iallefall, andre har jeg sett har 1 år. Tror de fleste har noe garantiordninger.. Se på de forskjellige nettstedene :)

Infeksjon vet jeg ikke noe om, men nysgjerrig på det jeg også..

Og hvor lang tid etter kan det egentlig oppstå infeksjon?

Skrevet
Hei dere barnløse ;)

Jeg har to barn, og ammet begge to. Mine pupper har ikke forandret seg en dritt ved graviditet og amming. De ble litt større, men etter at jeg var ferdig å amme var de like fine igjen... Jeg brukte 70A da jeg var gravid og ferdig med å amme..

Ville bare fortelle at de ikke trenger å forandre seg, selv om dette selvfølgelig er individuelt :) (og at de som oftest kanskje forandrer seg..)

Forresten, puppene mine er 8 dager i dag :D Elsker de! Var til kontrolll i går, og hun var veldig fornøyd med de:)

Syns operasjonen og tiden etter har gått veldig bra. Omtrent ikke hatt vondt. Dagen etter operasjonen var jeg og drakk kaffe på senteret og litt små shopping (dog ingen bæring ;) ). Så jeg føler jeg har vært superheldig altså!

For det første er det mange som har sports-bh i en mindre størrelse en de egentlig har, for at den skal gi god støtte. For det andre er sportsbher rimelig tøyelige og elastiske, så for min del har i allefall sportsbh-størrelsen ikke samsvart med "min" størrelse i det hele tatt.. Etter op. tok de på meg 75C. Dro å kjøpte 70C etter en stund, fordi den var for stor rundt etter at hevelsen gikk ned. Gikk innom en ordentlig undertøysbutikk i Oslo her om dagen og ble målt. Da var jeg 65E. (På mandag er det 5 uker siden op.)

Men ligger jo mange tabeller for målting ute på nettet, går jo an å måle seg selv, selv om min erfaring er at det ikke blir heelt riktig, siden modellene på bher er så forskjellige osv.. Men gir jo en pekepinn da.

Skrevet
Hei du. vet du ikke spurte meg, men svarer litt likevel jeg ;)

Jeg vet at Fornebuklinikken (jeg opererte meg der) har bra garantiordning. På kapsel er det 5 år iallefall, andre har jeg sett har 1 år. Tror de fleste har noe garantiordninger.. Se på de forskjellige nettstedene :)

Infeksjon vet jeg ikke noe om, men nysgjerrig på det jeg også..

Og hvor lang tid etter kan det egentlig oppstå infeksjon?

Jeg vil i allefall tro at det er størst sjans for infeksjon før arret har grodd, da det er mulighet for bakterier å komme inn i puppen... Men infeksjon oppstår praktisk talt aldri på private sykehus i Norge, så det skal MYE uflaks til for å få det...

Skrevet
For det første er det mange som har sports-bh i en mindre størrelse en de egentlig har, for at den skal gi god støtte. For det andre er sportsbher rimelig tøyelige og elastiske, så for min del har i allefall sportsbh-størrelsen ikke samsvart med "min" størrelse i det hele tatt.. Etter op. tok de på meg 75C. Dro å kjøpte 70C etter en stund, fordi den var for stor rundt etter at hevelsen gikk ned. Gikk innom en ordentlig undertøysbutikk i Oslo her om dagen og ble målt. Da var jeg 65E. (På mandag er det 5 uker siden op.)

Men ligger jo mange tabeller for målting ute på nettet, går jo an å måle seg selv, selv om min erfaring er at det ikke blir heelt riktig, siden modellene på bher er så forskjellige osv.. Men gir jo en pekepinn da.

Takk for svar :)

Hvordan er puppene dine nå? Er de blitt mer myke og sånn? Om noen uker skal jeg også da å få målt de skikkelig tenker jeg.. Hvilken i Oslo er best? Om du vet :)

Skrevet
Jeg vil i allefall tro at det er størst sjans for infeksjon før arret har grodd, da det er mulighet for bakterier å komme inn i puppen... Men infeksjon oppstår praktisk talt aldri på private sykehus i Norge, så det skal MYE uflaks til for å få det...

Takk for svar på det også :)

Skrevet
Hei dere barnløse ;)

Godt å høre at det på noen ikke forandres:) Får håpe jeg er en av dem.. hehe

Skrevet
Godt å høre at det på noen ikke forandres:) Får håpe jeg er en av dem.. hehe

Skal krysse fingrene mine for deg jeg ;) Du får bare si ifra når den tiden kommer så jeg slipper å krysse så lenge:P

Skrevet
Skal krysse fingrene mine for deg jeg ;) Du får bare si ifra når den tiden kommer så jeg slipper å krysse så lenge:P

hihi ja skal gjøre det;)

Skrevet
Hei dere barnløse ;)

Så bra at du elsker dine nye pupper :) Tiden flyr avgårde, og jeg bare gleder meg til sommer og sol nå så man får vist fram litt :P

Angående det med sportsbh så fikk jeg en i 75C, mens nå tre mnd etter når jeg bruker vanlig bh så er det 70E som er korrekt strl :)

Jeg startet med 75B, så jeg endte opp med 75D, men skal visst ha 70 rundt, så da ble det 70E istedenfor :)

Skrevet

Jeg tror den beste i oslo er LaLina. Damen der sa at jeg kunne komme tilbake for å handle om 1-2 uker, så jeg ikke risikerte at ørsmå forandringer på puppene gjorde at bh-ene f eks la seg i folder, eller at brystvorten kom over kanten osv. siden de ikke bytter og deter ganske dyrt.

Puppene mine blir mykere for hver uke. Kjenner fortsatt at jeg har gjort noe med dem, litt ømt innimellom, men alt i alt helt supert!

Skrevet

Et lite spørsmål:)

Når jeg var på konsultasjon, så sa PK at de sjeldent brukte høyprofil innlegg. Dette var fordi det var større sjanse for å se når den foldet seg (rippling?). Spesielt hvis man la over muskel...

Dere med høyprofil, har dere lagt noe merke til dette?

:)

Skrevet
Et lite spørsmål:)

Når jeg var på konsultasjon, så sa PK at de sjeldent brukte høyprofil innlegg. Dette var fordi det var større sjanse for å se når den foldet seg (rippling?). Spesielt hvis man la over muskel...

Dere med høyprofil, har dere lagt noe merke til dette?

:)

Det hørtes egentlig litt rart ut, men jeg er ikke kirurg da. Har bare sett og lest om rippling, og for meg virker det som om det forekommer like mye med alle slags implantat, enten det er over eller under muskler, saltvann eller silikon.

Tror beste måten for å unngå det er at man har litt brystvev fra før så det dekker over eventuelle folder.

Selv har jeg veldig høy profil over muskel, og har enda ikke sett noe rippling. Puppene mine er 3,5mnd, men rippling kan vel forekomme enda. Kan til og med hende jeg har det uten at det vises.

Synes det er rart hvis høyprofil blir sjeldent brukt siden alle ikke passer til moderat eller lav profil. Kirurgen min mente at jeg måtte ha høy profil siden jeg hadde smale pupper. Hadde jeg fått moderat eller lav profil som er bredere, så ville puppene stukket langt ut på siden under armene.

Skrevet
Det hørtes egentlig litt rart ut, men jeg er ikke kirurg da. Har bare sett og lest om rippling, og for meg virker det som om det forekommer like mye med alle slags implantat, enten det er over eller under muskler, saltvann eller silikon.

Tror beste måten for å unngå det er at man har litt brystvev fra før så det dekker over eventuelle folder.

Selv har jeg veldig høy profil over muskel, og har enda ikke sett noe rippling. Puppene mine er 3,5mnd, men rippling kan vel forekomme enda. Kan til og med hende jeg har det uten at det vises.

Synes det er rart hvis høyprofil blir sjeldent brukt siden alle ikke passer til moderat eller lav profil. Kirurgen min mente at jeg måtte ha høy profil siden jeg hadde smale pupper. Hadde jeg fått moderat eller lav profil som er bredere, så ville puppene stukket langt ut på siden under armene.

Takk for svar:)

Ja synes også det var rart.. føler jeg har ganske smal overkropp, så tenkte kanskje lav eller moderat vil bli for bred. Men som du sir, så vet vel kirurgen best:)

Skrevet

Heihei! Ser det er snakk om infeksjoner lenger opp her. Har fått en veldig rød flekk, like over arret. Som kan være bittelitt varm av og til. Men ikke vondt i heletatt, klør bare litt nå og da. Noen som har vært borti det? 1mnd siden opr.

Må vel entur innom lege imorgen:)

Skrevet

Hola alle sammen !

Regner med at de fleste her vet svaret på dette, ettersom de fleste har vært på konsultasjon og hatt operasjon osv.. :)

Men hvor lenge etter en konsultasjon må man vente før man får angitt operasjonsdagen? Altså hvor lang tid går det etter konsultasjonen før man får vurdert en operasjonsdato?

Det varierer sikkert, men ettersom jg bruker p-pillen så må jeg vel slutte med den minst 2 uker før operasjonen. Men kan det gå 5 dager imellom eller 1 måned eller 3 måneder?

huGs * **

Skrevet
Hola alle sammen !

Regner med at de fleste her vet svaret på dette, ettersom de fleste har vært på konsultasjon og hatt operasjon osv.. :)

Men hvor lenge etter en konsultasjon må man vente før man får angitt operasjonsdagen? Altså hvor lang tid går det etter konsultasjonen før man får vurdert en operasjonsdato?

Det varierer sikkert, men ettersom jg bruker p-pillen så må jeg vel slutte med den minst 2 uker før operasjonen. Men kan det gå 5 dager imellom eller 1 måned eller 3 måneder?

huGs * **

Jeg måtte ikke slutte med p-pillen når jeg opererte, men det kan være fordi jeg ikke hadde full narkose.

Når du får time er supervanskelig å si. Jeg bestilte operasjonsen seks mnd etter konsultasjonen hehe, men jeg tror ikke det går mer enn ca en mnd eller mindre. Kan jo være heldig at noen avbestiller, så man får time raskere.

Skrevet

Ok.. Håper ikke det er så aaltfor lang ventetid på akkurat operasjonen ;l Kjedelig hvis det tar 4-10 mnder lissom etter konsultasjonen. Så hvis det er tilfellet håper jeg at noen avbestiller :P Men men. blir spennende uansett når den tid kommer :D :popcorn:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...