Gå til innhold

CeeCee's hemmelige verden...

CeeCee

Anbefalte innlegg

Hei, jeg kom over dette på fornebuklinikken sine sider, og kom på at det var spørsmål om dette med massasje av brystene for å holde dem mye.

"Som nevnt, anbefaler vi at den gamle typen som ble satt inn før ca. 1990 (”glatt protese”) skiftes. Alle som feilaktig har praktisert massasje for å holde brystene myke, anbefaler vi også å skifte protesene p.g.a. muligheter for lekkasje. Det samme gjelder de som har gjennomgått såkalt utvendig kapselsprengning - en metode som ble forlatt for 20 år siden."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Imsdal
Vi får holde kontakten og klage i kor vi da, mens vi ligger i senga og venter på å bli bra igjen etter oprasjonen :fnise: , hvilken dato skulle du? hvor mye skulle du legge inn? og hvor gammel er du? Du har sikkert skrevet det her et sted, men jeg spør fordet jeg.. :sjenert:

Skal opereres i begynnelsen av april :) Vet ikke hvor mye jeg skal få lagt inn enda, håper på 300 kanskje. Har bare hatt vurdering over telefon, så det blir spennende! Er 22 år, så jeg begynner og bli rimelig klar for dette :fnise:

Gleder meg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo jenter! Fikk operasjon på onsdag, løft + sillicon-325 gram Det gikk veldig bra! I går var mer kririskk fordi jeg følte at puppene mine skal snart eksplodere. Har tatt under muskel via brystvorten på Pilestredet Clinique. Det er helt fantastikk! Fikk lokal narkose med dyp sovn, kjente ingenting. I morgen tar fly hjemme. Bor hos ei god vennine som hjalp meg. Takk og pris at det er ferdig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hallo jenter! Fikk operasjon på onsdag, løft + sillicon-325 gram Det gikk veldig bra! I går var mer kririskk fordi jeg følte at puppene mine skal snart eksplodere. Har tatt under muskel via brystvorten på Pilestredet Clinique. Det er helt fantastikk! Fikk lokal narkose med dyp sovn, kjente ingenting. I morgen tar fly hjemme. Bor hos ei god vennine som hjalp meg. Takk og pris at det er ferdig!

heisann..:)

grattis med nye pupper!! :fnise:

godt å høre at alt gikk bra..:)

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg kom over dette på fornebuklinikken sine sider, og kom på at det var spørsmål om dette med massasje av brystene for å holde dem mye.

"Som nevnt, anbefaler vi at den gamle typen som ble satt inn før ca. 1990 (”glatt protese”) skiftes. Alle som feilaktig har praktisert massasje for å holde brystene myke, anbefaler vi også å skifte protesene p.g.a. muligheter for lekkasje. Det samme gjelder de som har gjennomgått såkalt utvendig kapselsprengning - en metode som ble forlatt for 20 år siden."

Jeg syntes det er så rart at de praktiserer dette i USA da, når de liksom er så mye lengre enn Norge når det gjelder praktisk kirurgi.. Men det høres jo mest fornuftig ut å ikke kna opererte bryst! :) Føler meg igrunn mer trygg på en norsk kirurg enn en fra statene. Lurer på om noen vet om fornebuklinikken holder åpent til sommeren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har du nye pupper PUSSEN.. :) Gratulerer så mye!!

takker for det er så spent på endelig resultatt er i veldig fin form jeg no. men det stramer litt med det støtte bånde og sportsbh går det bra med deg da fornøyd med resultattet er hevelsen gått ned og hva str fikk du

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes det er så rart at de praktiserer dette i USA da, når de liksom er så mye lengre enn Norge når det gjelder praktisk kirurgi.. Men det høres jo mest fornuftig ut å ikke kna opererte bryst! :) Føler meg igrunn mer trygg på en norsk kirurg enn en fra statene. Lurer på om noen vet om fornebuklinikken holder åpent til sommeren?

Jeg fikk nettopp en mail tilbake fra Fornebuklinikken, for jeg lurte på akkurat det samme. Og de sa at de holder stengt i hele juli. Så dersom du vil ha operasjon før sommeren tror jeg det lønner seg å kjappe seg :) Dersom du skal ha etter juli fikk jeg beskjed om at man bør komme på konsultasjon før de stenger for sommeren (med mindre du ikke har noe "hast").

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siliconsally, was it easy to change the Tape for the first time? Have to do it in some days :forvirra:

How did the scars look like?

:klem:

Hei. Svarer på norsk jeg,for jeg er så dårlig i engelsk :)

Det gikk veldig greit,var litt ekkelt,men jeg gjorde det i dusjen når teipen var våt,og dro den saaaaaakte av! Arret så ikke noe fint ut egentlig,litt "bølgete" og hardt/opphovnet. Det var noe bedre etter 3 uker,men ikke så fint synes jeg. Men bedrer seg. Skal bytte igjen i morgen tenker jeg,da er de 4 uker (minus en dag).

Går det bra med deg? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PIE: Joda,man kan operere flere ganger selv om man legger under muskelen første gangen! :)

Enten legger de innlegget i samme lommen eller så lager de nye lomme under muskelen. (tror jeg)

Lykke til på onsdag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar siliconsally :)

Yeah, everything goes fine i think, except that i bacame so paranoic about all this :fnise: Cheking if everything is fine every hour, can even wake up in the night and check if thay are ok ufff :smile: Looking forward till it will pass at least 3 weeks, maybe i will feel more relaxed then :ball:

And you? Are the breasts getting softer each week? Mine are so hard right now (day 10)

:klem1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor lang tid tok det før dere orka å være litt sosial igjen? Har en tendens til å bli en smule selskapssyk...

Pie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedelig da!! Jeg har bare hatt konsultasjon over telefon der jeg skal operere, så skal vi ha en "ordentlig" konsultasjon før jeg opereres. Har du hørt med FMS om du kan gjøre det sånn? Håper de vil finne en løsning siden de avslyser konsultasjonen :)

Jeg har sjonlert litt og klart å ordne en ny konsultasjon til 3.april, så kanskje jeg får operasjon før sommeren likevel :D

---

Dere som har operert (gjerne under muskelen), dere sier at noe av det verste etter operasjonen er å komme seg opp fra sengen om morningene. Jeg vurderer å ikke fortelle noen om operasjonen, altså vil jeg være alene. Hvordan vil det være om jeg sover halvveis sittende de første dagene. Altså stable opp en dyne bak ryggen, og finne en fin vinkel å sove i. vi det gjøre det lettere om morningen tror dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Jeg har sjonlert litt og klart å ordne en ny konsultasjon til 3.april, så kanskje jeg får operasjon før sommeren likevel :D

---

Dere som har operert (gjerne under muskelen), dere sier at noe av det verste etter operasjonen er å komme seg opp fra sengen om morningene. Jeg vurderer å ikke fortelle noen om operasjonen, altså vil jeg være alene. Hvordan vil det være om jeg sover halvveis sittende de første dagene. Altså stable opp en dyne bak ryggen, og finne en fin vinkel å sove i. vi det gjøre det lettere om morningen tror dere?

hei..:)

jeg la inn under muskelen 18. feb.. jeg sov nesten sittende i sengen..stablet opp masse puter bak meg..og det gikk ganske greit.. jeg har selv valgt å kun fortelle noen få personer om det.. var faktisk barnevakt en natt for min bror (10år) 3dager etter operasjonen, og klarte å skjule det for han.. gikk rundt å gjemte drena i en stooor hettegenser.. :fnise:

går nok bra det skal du se.. :)

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter :klemmer:

Hvordan teiper/teipet dere arrene deres?

Har lest litt forskjellig her inne, noen som bare teiper rett på huden uten noe som beskytter såret mot limet?

Selv har jeg pleid å teipe over sånne sterile små innlegg jeg kjøper på apoteket.

Men sitter nå og lurer på om arret kanskje vil lukke seg penere hvis man teiper over.....?!

Setter pris på deres erfaringer ;)

Leah :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Hvor lang tid tar det før sårene lukker seg?

Hei!

Jeg vet ikke helt hvor lang tid det skal ta, men jeg tok av det innerste plasteret etter 2 uker, og da var sårene lukket ihvertfall... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...