Gå til innhold

CeeCee's hemmelige verden...

CeeCee

Anbefalte innlegg

18 hours ago, Tinemor1 said:

Våkna du opp inne på operasjonsrommet eller blir en trillet avgårde før en blir vekket? 😅 Narkosen er det jeg gruer meg mest til, så det er jo greit å høre at en ikke rekker å tenke så mye før en "sovner". Fikk du noe beroligende på forhånd?

Tror ikke en har helt kontroll over hva en sier når en våkner, og de har garantert hørt mye rart før 😅 veldig morsom historie da 😂 

Jeg fikk ikke noe beroligende, eller fikk noe sånn sterk smertestillende før narkosen mens jeg allerede lå på bordet. Det syns jeg bare var deilig, blei så slapp og god, og ganske svimmel men 🙈 så sovna jeg rett etterpå uten å merke det.

Anestesilegen sa til meg at de kom til å vekke meg på operasjonsbordet, men at man som regel var så trøtt/fjern at man ikke husker det. Tror kanskje det er da de tar på deg den bhen (?) Så får du sove litt til i senga. Jeg husker ikke en pøkk, så håper ikke jeg var helt rar 😂😂 husker bare at jeg våkna i senga, var ganske dopa enda og husker såvidt noe om at de prøvde å få armene mine ut av dyna ellernoe, også var jeg ikke heeelt meg selv så jeg begynte å løfte armene for å hjelpe til 😂 hu bare "neineineinei ikke løft armene!!" jeg bare oooops sorry 😂 men blei ganske fort kvikk igjen etterpå, jeg hadde faktisk veldig mye energi etterpå og følte jeg kunne løpt maraton 🙈 og var bare kjempeglad, super skravlete og ikke noe vondt 😁 så føler jeg hadde helt perfekt opplevelse av alt egentlig, bortsett fra at jeg grua meg før operasjonen.. 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

41 minutter siden, Tellaa skrev:

Grattis med nye pupper til deg og 👏🏼 godt alt gikk bra! 😊 Ikke noe digg å kaste opp da, uff det var faktisk noe av det jeg var aller mest redd for etter operasjonen 😂 vil heller ha drit vondt enn å spy liksom 🤢 Hadde heldigvis relativt lite smerter og ikke kvalm i det hele tatt, så alt jeg grua meg til skjedde jo ikke likevel 😂 

Lykke til videre da ❤️ 

Tuusen takk!❤ nei spøy heldigvis bare en gang og er ikke noe mer kvam nå så satser på det beste 😄🙏  heldig med lite smerter, hvis det fortsetter sånn her så skal jeg hvertfall ikke klage, spent på morgendagen, å åssen smertene er da 😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, silkal said:

Tuusen takk!❤ nei spøy heldigvis bare en gang og er ikke noe mer kvam nå så satser på det beste 😄🙏  heldig med lite smerter, hvis det fortsetter sånn her så skal jeg hvertfall ikke klage, spent på morgendagen, å åssen smertene er da 😅 

Bra det da 😊 ja, veldig glad jeg slapp unna med lite smerter, altså det var jo vondt, men kjent verre smerter før 🙈😂 

Husker at dagen etter var litt verre ja, og at det var ganske vondt idet jeg skulle stå opp om mårran 🙈 når implantatene skifter tyngdepunkt fra liggende til stående stilling holdtjegpåsi 😅 men da hjalp det å bare gå litt forsiktig rundt, og ta smertestillende 😊 var ikke det verste jeg har vært med på, kunne fint ha gjort det igjen 😅 noe man mest sannsynlig må gjøre en gang i fremtiden uansett, så glad for at det ikke var heeelt forferdelig 😂 men kjenner jo at jeg også er glad nå for at jeg funker nesten helt som normalt igjen 😂 kjedelig å være avhengig av hjelp til ting 🙈 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha . Gøy å lese når dere fikk narkose. Jeg husker ikke en dritt. Plutselig satt jeg bare i en stressless dårlig som fy. Husker ikke jeg våkna i den engang 😂Men sykepleierne så litt rart på meg. Så jeg lurer på hva jeg hadde sagt 😅😅Sikkert noe helt sprøe greier 😂😂😂

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Tellaa skrev:

Bra det da 😊 ja, veldig glad jeg slapp unna med lite smerter, altså det var jo vondt, men kjent verre smerter før 🙈😂 

Husker at dagen etter var litt verre ja, og at det var ganske vondt idet jeg skulle stå opp om mårran 🙈 når implantatene skifter tyngdepunkt fra liggende til stående stilling holdtjegpåsi 😅 men da hjalp det å bare gå litt forsiktig rundt, og ta smertestillende 😊 var ikke det verste jeg har vært med på, kunne fint ha gjort det igjen 😅 noe man mest sannsynlig må gjøre en gang i fremtiden uansett, så glad for at det ikke var heeelt forferdelig 😂 men kjenner jo at jeg også er glad nå for at jeg funker nesten helt som normalt igjen 😂 kjedelig å være avhengig av hjelp til ting 🙈 

Stryk det jeg sa istad, sovnet litt nå å våkna igjen, kjenner smertene en del bedre nå 😂 men fortsatt overkommelig tho 🙈

Skal opp fra sofaen å tisse nå, så kjenner d vel ganske greit som du sier når jeg reiser meg opp 😛

har jo en kattunge her som løper alle veier, så redd for at hun plutselig skal hoppe opp på boobsa, så vi har gjort d sånn at jeg sover alene på rommet inatt og kjæresten i stua med pys 😂😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, unforgetteble skrev:

Haha . Gøy å lese når dere fikk narkose. Jeg husker ikke en dritt. Plutselig satt jeg bare i en stressless dårlig som fy. Husker ikke jeg våkna i den engang 😂Men sykepleierne så litt rart på meg. Så jeg lurer på hva jeg hadde sagt 😅😅Sikkert noe helt sprøe greier 😂😂😂

Jeg husker jeg begynte å bable om at dette hadde vært bra saker på fest, haha. Var sikkert veeeeeldig morsom. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det forresten noen som har noen trøstende ord til veninna mi som også op idag? Hun gjorde det 1t før meg og har det helt forferdelig. Hun spyr og er svimmel å klarer ikke bevege seg noe særlig, hun hadde ringt klinikken og legevakta men begge har bare sagt hun må ligge i ro :( er det noen her som har hatt jææævelig vondt og har noen tips eller råd? Til evt noe mat eller drikke, sa hun måtte spørr om ny resept for virker ikke som hun tåler det hun har fått så hun knasker bare paracet 😕 hun er vegetarianer btw. Så ikke noe som inneholder kjøtt av mat😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, silkal said:

Er det forresten noen som har noen trøstende ord til veninna mi som også op idag? Hun gjorde det 1t før meg og har det helt forferdelig. Hun spyr og er svimmel å klarer ikke bevege seg noe særlig, hun hadde ringt klinikken og legevakta men begge har bare sagt hun må ligge i ro :( er det noen her som har hatt jææævelig vondt og har noen tips eller råd? Til evt noe mat eller drikke, sa hun måtte spørr om ny resept for virker ikke som hun tåler det hun har fått så hun knasker bare paracet 😕 hun er vegetarianer btw. Så ikke noe som inneholder kjøtt av mat😂

Ååh, stakkar 😩💔 vet ikke om jeg har noen gode råd å komme med.. Annet enn at når jeg er kvalm hjelper det med iskaldt vann og frisk luft 🙈 hjelper vel lite hvis hun reagerer på noe kanskje.. Men uansett lurt å få i seg nok væske, da er det litt "lettere" å kaste opp også.. Og å spise hva enn som måtte friste, så hun får i seg noe hvertfall. Jeg liker å spise frukt hvis jeg er kvalm 😊 men litt "tørr" mat hjelper også, kjeks, rista brød osv. Tygg maten godt så det ikke er så ille å "få opp igjen" 🤢 

Høres sikkert teit ut, men hvis jeg f.eks har hatt så vonde menssmerter at jeg ikke klarer å stå, så syns jeg faktisk det hjelper litt å gjøre pusteøvelser 🙈 føler det hjelper mot det meste faktisk, både smerter, kvalme og hvis jeg ikke får sove 😅 tar bare dype åndedrag, teller feks til 4 mens jeg puster inn med nesa, og til 4 mens jeg puster ut med munnen. 

Veit ikke om dette vil hjelpe henne men.. Håper hun føler seg bedre snart ❤️ må være helt forferdelig å ha det sånn 😩

Endret av Tellaa
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, silkal skrev:

Uffda😟
Selv ble jeg veldig kvalm av oxynorm, og det ble verre ved bevegelse. Fikk imidlertidig med kvalmestillende (afipran) hjem. Fungerer ikke det er det lite som kan roe ned kvalme synes nå jeg. Kanskje litt cola og salt chips (men det er ikke akkurat middagsmat). Postafen er jo et kvalmestillende middel, men vet ikke hva klinikken sier til å ta det. 

Mine smerter kan ikke måle seg med det du beskriver her, men jeg synes personlig at når jeg har vondt eller er kvalm så gjelder det bare å sove så mye som mulig. Det får tiden til å gå. Men dersom plagene er kraftige kan jeg forstå at det er vanskelig å sove. Dersom hun har sluttet å ta de sterke smertestillende kan hun jo spørre klinikken om å ta den postafenen, for i tillegg til å være kvalmestillende så blir man kjempe trøtt. Men det MÅ hun spørre klinikken om først for det kan være noen interaksjoner eller bivirkninger. Jeg fikk i alle fall lov til å ta sovetabletter igjen etter jeg var ferdig med oxynormen😊

God bedring til venninnen din❤️og til deg!!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.9.2020 den 15.21, Tellaa skrev:

Sånn ellers har jeg ekstremt følsomme og såre nipler, flere som har det her? Litt irriterende hvis jeg kommer borti, skulle vært litt mer padding i den bhen 😂 

VELDIG!😆

Aldri hatt så såre og sensitive nipler før, og det er en ganske ekkel følelse. Bare det å dusje er jo ukomfortabelt når strålen treffer rett på niplen. Klarer ikke helt å beskrive følelsen, for det er jo ikke vondt. Det er en sånn blanding av kløe, sårhet, nummenhet og prikking som utløses ved berøring. Hadde aldri klart å sove uten bhen nå fordi å ha dyna direkte på niplene hadde vært en mareritt hahahah. 

Leste litt på nettet og der stod det at det kunne ta noen måneder(!!) før det går over😅Er visst enten små nerveskader eller presset fra implantatene som gjør det.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Tellaa skrev:

Ååh, stakkar 😩💔 vet ikke om jeg har noen gode råd å komme med.. Annet enn at når jeg er kvalm hjelper det med iskaldt vann og frisk luft 🙈 hjelper vel lite hvis hun reagerer på noe kanskje.. Men uansett lurt å få i seg nok væske, da er det litt "lettere" å kaste opp også.. Og å spise hva enn som måtte friste, så hun får i seg noe hvertfall. Jeg liker å spise frukt hvis jeg er kvalm 😊 men litt "tørr" mat hjelper også, kjeks, rista brød osv. Tygg maten godt så det ikke er så ille å "få opp igjen" 🤢 

Høres sikkert teit ut, men hvis jeg f.eks har hatt så vonde menssmerter at jeg ikke klarer å stå, så syns jeg faktisk det hjelper litt å gjøre pusteøvelser 🙈 føler det hjelper mot det meste faktisk, både smerter, kvalme og hvis jeg ikke får sove 😅 tar bare dype åndedrag, teller feks til 4 mens jeg puster inn med nesa, og til 4 mens jeg puster ut med munnen. 

Veit ikke om dette vil hjelpe henne men.. Håper hun føler seg bedre snart ❤️ må være helt forferdelig å ha det sånn 😩

Tusen takk for godt svar, skal sende det videre til hun 😍 er rart hvor forskjellig det kan gå fra person til person. :( skulle liksom være en glede for begge to men akk nå er d bare jeg som har glede 🙈 

Ja håper det blir bedre for hun imorgen!❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, nope. said:

VELDIG!😆

Aldri hatt så såre og sensitive nipler før, og det er en ganske ekkel følelse. Bare det å dusje er jo ukomfortabelt når strålen treffer rett på niplen. Klarer ikke helt å beskrive følelsen, for det er jo ikke vondt. Det er en sånn blanding av kløe, sårhet, nummenhet og prikking som utløses ved berøring. Hadde aldri klart å sove uten bhen nå fordi å ha dyna direkte på niplene hadde vært en mareritt hahahah. 

Leste litt på nettet og der stod det at det kunne ta noen måneder(!!) før det går over😅Er visst enten små nerveskader eller presset fra implantatene som gjør det.  

Jaa er samme følelse her og 😂 når jeg skal skylle brystene I dusjen så sikter jeg strålen på brystkassa/over puppene og lar vannet renne over, og ikke rett på niplene. Det er så ubehagelig 😬 kjenner det veldig godt når jeg kommer borti selvom jeg har på meg både bh, singlet og genser over der igjen 😂 og får stive nipler nesten hele tia uten grunn, vet ikke om det er fordi de er så såre eller hva.. 🙈 Jeg hadde ganske følsomme nipler fra før, men nå... 😂 I tillegg så flasser jeg 😬😬 så må smøre de med body lotion hver gang jeg har dusja, er til og med flass i bhen.. 

Flere måneder faktisk ja, snakkas! 😂 Herregud alt man skal igjennom for noen pupper.. Ikke nok med at vi var misfornøyd med de vi hadde liksom, men de nye er ikke alltid så lett å ha med å gjøre heller, i starten hvertfall 😂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, nope. skrev:

Uffda😟
Selv ble jeg veldig kvalm av oxynorm, og det ble verre ved bevegelse. Fikk imidlertidig med kvalmestillende (afipran) hjem. Fungerer ikke det er det lite som kan roe ned kvalme synes nå jeg. Kanskje litt cola og salt chips (men det er ikke akkurat middagsmat). Postafen er jo et kvalmestillende middel, men vet ikke hva klinikken sier til å ta det. 

Mine smerter kan ikke måle seg med det du beskriver her, men jeg synes personlig at når jeg har vondt eller er kvalm så gjelder det bare å sove så mye som mulig. Det får tiden til å gå. Men dersom plagene er kraftige kan jeg forstå at det er vanskelig å sove. Dersom hun har sluttet å ta de sterke smertestillende kan hun jo spørre klinikken om å ta den postafenen, for i tillegg til å være kvalmestillende så blir man kjempe trøtt. Men det MÅ hun spørre klinikken om først for det kan være noen interaksjoner eller bivirkninger. Jeg fikk i alle fall lov til å ta sovetabletter igjen etter jeg var ferdig med oxynormen😊

God bedring til venninnen din❤️og til deg!!

Ja veldig kjedelig for hun dette :( var det oxynorm hun også fikk. Jeg fikk ikke dette da jeg sa jeg var allergisk mot morfin, så fikk to forskjellige resepter, en på paralgin forte og en på tramadol. Tramadolen har litt samme effekt som oxynormen bare uten morfinen.

Skal ta og sende dette også til hun 🤩 så krysser jeg alt for at hun får sove godt til slutt ❤

Her i gården må typen hjelpe meg når jeg skal på do, må ta av buksa å trusa og ta det på igjen! Ahaha 😂 for meg er det aller verst når jeg skal reise meg, føles ut som noen legit har stabbet meg med en jernstang mellom puppene 😂 ellers kjennes de myke ut allerede, hvertfall på toppen og det ser ut til at det er ett bra resultat under der, grugleder meg til jeg skal se de for første gang når jeg skal dusje 🙏 

Glad jeg er ferdig med operasjonen! Tusen takk!❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 minutter siden, silkal said:

Her i gården må typen hjelpe meg når jeg skal på do, må ta av buksa å trusa og ta det på igjen! Ahaha 😂 for meg er det aller verst når jeg skal reise meg, føles ut som noen legit har stabbet meg med en jernstang mellom puppene 😂 ellers kjennes de myke ut allerede, hvertfall på toppen og det ser ut til at det er ett bra resultat under der, grugleder meg til jeg skal se de for første gang når jeg skal dusje 🙏 

Glad jeg er ferdig med operasjonen! Tusen takk!❤

Det måtte typen min og 😂😂 nesten på grensa til at han måtte tørke meg og, hahahaha men det skulle han få slippe stakkar 😂 ja, det å reise seg er pain, måtte få hjelp til det og.. Vanskelig å reise seg uten å bruke armene, og synes det var vondt å bruke magemusklene til å reise seg også, kjente det veldig godt under puppene liksom. Bruker jo magemusklene hele veien opp dit 🙈 synes nesten det kan være vanskelig enda 😬 hvis jeg ligger helt flatt får jeg meg ikke opp, så har pleid å ta beina ut av senga først, og på et vis klare å åle meg ned på gulvet i en slags squat, med ryggen inntil senga så den på en måte dytter meg opp 😂 vanskelig å forklare, og ser like teit ut som det høres ut som hahah! Har en høy seng, så det gjør det litt lettere 🙈 fortsatt ganske ubehagelig å dytte seg opp med armene, er sånn rar følelse i musklene.. Det går vel over det og som alt annet 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Tellaa skrev:

Det måtte typen min og 😂😂 nesten på grensa til at han måtte tørke meg og, hahahaha men det skulle han få slippe stakkar 😂 ja, det å reise seg er pain, måtte få hjelp til det og.. Vanskelig å reise seg uten å bruke armene, og synes det var vondt å bruke magemusklene til å reise seg også, kjente det veldig godt under puppene liksom. Bruker jo magemusklene hele veien opp dit 🙈 synes nesten det kan være vanskelig enda 😬 hvis jeg ligger helt flatt får jeg meg ikke opp, så har pleid å ta beina ut av senga først, og på et vis klare å åle meg ned på gulvet i en slags squat, med ryggen inntil senga så den på en måte dytter meg opp 😂 vanskelig å forklare, og ser like teit ut som det høres ut som hahah! Har en høy seng, så det gjør det litt lettere 🙈 fortsatt ganske ubehagelig å dytte seg opp med armene, er sånn rar følelse i musklene.. Det går vel over det og som alt annet 🙈

Hahah ja tenkte å han kunne få slippe å tørke😂😂 hvor lenge siden er det du har op nå? Kan faktisk skjønne at d må være vondt å komme seg ut av senga, hvis du ligger flatt, sånn som d er nå så skjønner jeg ikke hvordan det skal gå 😂 tror jeg skal ligge med hevet rygg så lenge jeg orker 😛 nesten så jeg kan se det for meg, fikk meg en liten god latter nå 😂😂 men er jo som du sier at det går over som alt annet haha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, silkal said:

Hahah ja tenkte å han kunne få slippe å tørke😂😂 hvor lenge siden er det du har op nå? Kan faktisk skjønne at d må være vondt å komme seg ut av senga, hvis du ligger flatt, sånn som d er nå så skjønner jeg ikke hvordan det skal gå 😂 tror jeg skal ligge med hevet rygg så lenge jeg orker 😛 nesten så jeg kan se det for meg, fikk meg en liten god latter nå 😂😂 men er jo som du sier at det går over som alt annet haha.

Er 15 dager siden idag 😅 er ikke vondt å reise seg lenger altså, men ganske ubehagelige når man tar i litt for mye med armene 🙈 så da prøver jeg å unngå det 😅 litt funny, de gangene jeg gjør noe som er ubehagelig så tar jeg meg for puppen 😂 føler den løsner ellerno 😂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
8 minutter siden, Tellaa skrev:

Er 15 dager siden idag 😅 er ikke vondt å reise seg lenger altså, men ganske ubehagelige når man tar i litt for mye med armene 🙈 så da prøver jeg å unngå det 😅 litt funny, de gangene jeg gjør noe som er ubehagelig så tar jeg meg for puppen 😂 føler den løsner ellerno 😂 

Hahah 😂 så merkelig følelse det må være 😛 gleder meg til jeg er over det verste 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Spøkelse skrev:

Jeg husker jeg begynte å bable om at dette hadde vært bra saker på fest, haha. Var sikkert veeeeeldig morsom. 

Hahahaha🤣🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, silkal skrev:

Be om å få kvalmestillende tabletter av der hun opererte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, unforgetteble skrev:

Be om å få kvalmestillende tabletter av der hun opererte. 

Hun fikk med det, men fikk bare en tablett. Hun har ikke spydd noe idag så var nok bare pga de tablettene vi fikk fra klinikken når vi reiste hjem hun reagerte på. Jeg spøy også men heldigvis bare en gang, smertene har jeg vært ganske heldige med fram til nå, fikk støt istad når jeg sov, d var sykt vondt så nå kjenner jeg smertene hvertfall 😂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...