amatøør Skrevet 21. november 2014 #34661 Skrevet 21. november 2014 Du er heldig. føles ut som jeg er aleine om å ha så vondt. hø. pupp føles ut som skal revne/sprekke når som helst. ingen piller hjelper mot de smertene. hadde aldri klart meg med paracet da tror jeg ikke jeg hadde holdt ut. Huff.. Har du snakket med dem? Høres ikke bra ut, og det burde være litt bedre i dag? kanskje du kunne krevd litt ekstra oppfølging (&medisinering) etter det som har skjedd?
sticalo Skrevet 21. november 2014 #34662 Skrevet 21. november 2014 Huff.. Har du snakket med dem? Høres ikke bra ut, og det burde være litt bedre i dag? kanskje du kunne krevd litt ekstra oppfølging (&medisinering) etter det som har skjedd? De ga meg så mye smertestillende i går at de ikke turte mer, sa at jeg hadde unormal høy tolleranse (selv om bare har tatt morfin ved et tilfelle før, da sa de akkurat det samme) . De ga med masse piller med hjem men syns de hjelper dårlig. får bare holde ut. har pratet med kirurgen og anestesilegen i dag. de sa jeg måtte puste meg gjennom smertene da det var mest sansynlig muskelkramper. litt som en fødsel når man har veer. det hjelper i en viss grad. kan komme inn akkurat når jeg ønsker. men jeg bor 2 timer unna så syns det er for langt sånn som jeg har det nå. får vente en ukes tid tror jeg å se om det gir seg.
amatøør Skrevet 21. november 2014 #34663 Skrevet 21. november 2014 De ga meg så mye smertestillende i går at de ikke turte mer, sa at jeg hadde unormal høy tolleranse (selv om bare har tatt morfin ved et tilfelle før, da sa de akkurat det samme) . De ga med masse piller med hjem men syns de hjelper dårlig. får bare holde ut. har pratet med kirurgen og anestesilegen i dag. de sa jeg måtte puste meg gjennom smertene da det var mest sansynlig muskelkramper. litt som en fødsel når man har veer. det hjelper i en viss grad. kan komme inn akkurat når jeg ønsker. men jeg bor 2 timer unna så syns det er for langt sånn som jeg har det nå. får vente en ukes tid tror jeg å se om det gir seg. Ok. Bra de følger opp.. Det er jo slik at vi alle har ulik toleranse for smerte og virkning av smertestillende, og du er sikkert i enden av skalaen i fht toleranse av smertestillende. Men uansett, så er det jo mange som slutter med smertestillende etter 48 timer, så det burde bli bedre for deg også..? Jeg håper virkelig ikke smertene dine kan sammenlignes med veer... 😁😁 Har du forsøkt kalde omslag? For meg hjalp det å være i bevegelse. Små turer ute og i huset. Ikke sitte stille for lenge om gangen. Hadde mest smerter når jeg hadde ligger stille i en stilling for lenge (typ om natta). Jeg synes det var verst å ikke få sove godt. Sover du noe særlig da? Håper du blir bedre veldig snart!
sticalo Skrevet 21. november 2014 #34664 Skrevet 21. november 2014 Ok. Bra de følger opp.. Det er jo slik at vi alle har ulik toleranse for smerte og virkning av smertestillende, og du er sikkert i enden av skalaen i fht toleranse av smertestillende. Men uansett, så er det jo mange som slutter med smertestillende etter 48 timer, så det burde bli bedre for deg også..? Jeg håper virkelig ikke smertene dine kan sammenlignes med veer... Har du forsøkt kalde omslag? For meg hjalp det å være i bevegelse. Små turer ute og i huset. Ikke sitte stille for lenge om gangen. Hadde mest smerter når jeg hadde ligger stille i en stilling for lenge (typ om natta). Jeg synes det var verst å ikke få sove godt. Sover du noe særlig da? Håper du blir bedre veldig snart! Jeg har aldri født så kan ikke sammeligne det med en fødsel. men var legen som sa det. at muskelen sto og vibrerte og det var tydeligvis utrolig smertefullt. Hjelper litt når jeg går og beveger meg, men har ikke ork og tørr ikke gå ut av huset. sover noen få timer om gangen men våkner av smerter fordi kroppen stivner til. Satser på at jeg er bedre i morgen. selv om dette er ille så angrer jeg ikke, er veldig fornøyd med å endelig ha noe man kan kalle pupper. takk skal du ha
Scorp80 Skrevet 22. november 2014 #34665 Skrevet 22. november 2014 Kan ikke fatte at alle di 4 bildene er tatt en og samme dag, og av samme person.. 😝 sykt forskjell.. Og jeg er kjempe fornøyd med di nye puppene mine 😄😄😄
kristinen Skrevet 22. november 2014 #34666 Skrevet 22. november 2014 Er det noen her som har måttet slutte med teip, pga allergisk reaksjon? I mine papirer står det at jeg skal kutte det helt ut om jeg reagerer med rødhet og kløe, og heller smøre med aloe vera daglig i 3 mnd. Jeg har prøvd å bytte teip også men jeg reagerer uansett hvor skånsom den skal være, så jeg må i hvertfall gi arrene og huden rundt en liten pause og heller smøre de. Jeg er bare litt usikker på hva slags type aloe vera krem jeg skal bruke, og lurer på om noen har noen erfaringer med dette?
Flat.com Skrevet 22. november 2014 #34667 Skrevet 22. november 2014 Kan ikke fatte at alle di 4 bildene er tatt en og samme dag, og av samme person.. 😝 sykt forskjell.. Og jeg er kjempe fornøyd med di nye puppene mine 😄😄😄 Kjempe bra! Gratulerer med nye flotte pupper:)
Scorp80 Skrevet 22. november 2014 #34668 Skrevet 22. november 2014 Kjempe bra! Gratulerer med nye flotte pupper:) Takk 😁
Scorp80 Skrevet 22. november 2014 #34669 Skrevet 22. november 2014 Er det noen her som har måttet slutte med teip, pga allergisk reaksjon? I mine papirer står det at jeg skal kutte det helt ut om jeg reagerer med rødhet og kløe, og heller smøre med aloe vera daglig i 3 mnd. Jeg har prøvd å bytte teip også men jeg reagerer uansett hvor skånsom den skal være, så jeg må i hvertfall gi arrene og huden rundt en liten pause og heller smøre de. Jeg er bare litt usikker på hva slags type aloe vera krem jeg skal bruke, og lurer på om noen har noen erfaringer med dette? Hvis du ikke tåler limet på teipen så må du slutte å teipe...! Du kan evt gå på apoteket å kjøpe silikon krem til å smøre på arr, skal gjøre arr fine 😉
sticalo Skrevet 22. november 2014 #34670 Skrevet 22. november 2014 Er det noen her som har måttet slutte med teip, pga allergisk reaksjon? I mine papirer står det at jeg skal kutte det helt ut om jeg reagerer med rødhet og kløe, og heller smøre med aloe vera daglig i 3 mnd. Jeg har prøvd å bytte teip også men jeg reagerer uansett hvor skånsom den skal være, så jeg må i hvertfall gi arrene og huden rundt en liten pause og heller smøre de. Jeg er bare litt usikker på hva slags type aloe vera krem jeg skal bruke, og lurer på om noen har noen erfaringer med dette? Har du prøvd silketeip? det er det mest skånsomme, fåes kjøpt på apoteket. noe som heter cavilon kan brukes mot hissig rød hud som ikke tåler teipt. bruker vi på pasienter med stomi eller sår som reagerer mot teipen og det funker
kristinen Skrevet 22. november 2014 #34671 Skrevet 22. november 2014 Hvis du ikke tåler limet på teipen så må du slutte å teipe...! Du kan evt gå på apoteket å kjøpe silikon krem til å smøre på arr, skal gjøre arr fine 😉 Jeg har sluttet å teipe Så fort jeg merket at jeg reagerte på den første byttet jeg, men jeg reagerer på den også. Silikon krem hørtes jo bra ut, det skal jeg sjekke ut
kristinen Skrevet 22. november 2014 #34672 Skrevet 22. november 2014 Har du prøvd silketeip? det er det mest skånsomme, fåes kjøpt på apoteket. noe som heter cavilon kan brukes mot hissig rød hud som ikke tåler teipt. bruker vi på pasienter med stomi eller sår som reagerer mot teipen og det funker Jeg har kjøpt silketeip men har ikke turt å prøve den enda fordi huden er litt sår og ganske tørr. Har smurt med en aloe vera krem igår og idag, men kanskje jeg skal prøve med Cavilon! Skal prøve silketeipen også, jeg vil bare la huden hvile litt først Leste at operasjonen din ikke gikk så bra :/ Det var veldig leit å høre! Hvordan går det med deg nå?
sticalo Skrevet 22. november 2014 #34673 Skrevet 22. november 2014 ja ta en liten pause også prøver du igjen kan være at arret bare trenger litt luft. går ikke så veldig bra men fremover. fjernet bandasje i dag,utseende messig er jeg veldig fornøyd ser bedre ut enn jeg forventet.ganske hovent og hardt men naturlig størrelse til meg
kristinen Skrevet 22. november 2014 #34674 Skrevet 22. november 2014 ja ta en liten pause også prøver du igjen kan være at arret bare trenger litt luft. går ikke så veldig bra men fremover. fjernet bandasje i dag,utseende messig er jeg veldig fornøyd ser bedre ut enn jeg forventet.ganske hovent og hardt men naturlig størrelse til meg Det var planen, jeg er livredd for å få stygge arr så da får jeg gå uten teip til huden har roet seg ned litt Huff Får håpe det bare fortsetter å gå fremover, og at de verste plagene gir seg snart. Men det er veldig bra du er fornøyd med hvordan de ser ut ihvertfall!
cat1 Skrevet 22. november 2014 #34675 Skrevet 22. november 2014 ja ta en liten pause også prøver du igjen kan være at arret bare trenger litt luft. går ikke så veldig bra men fremover. fjernet bandasje i dag,utseende messig er jeg veldig fornøyd ser bedre ut enn jeg forventet.ganske hovent og hardt men naturlig størrelse til meg Håper det går fort bedre med deg! Jeg opererte for snart 4 uker siden, fikk ikke de samme komplikasjonene som deg, men fikk også en tøff start da jeg ikke tålte noen av smertestillende jeg fikk. Ble ekstremt dårlig av de, ble helt ruset og bare kastet opp, tålte heller ikke kvalmestillende jeg fikk. Måtte derfor klare meg uten smertestillende, og kastet opp svært mye av smertene i 5 dager. Ville ikke se på puppene, orket ikke tenke på operasjonen. Klarte absolutt ingenting selv, måtte bli matet (selv om all mat kom opp igjen) og måtte ha hjelp til å sitte, gå, stå, gå på do, klarte bare ligge, orket ikke se på tv en gang. Når jeg skulle ta av bandasjen orket jeg ikke se, jeg ville ikke ha noe med puppene å gjøre fordi de medbragte så mye vondt. Etter en ukes tid ble jeg bedre, men ene arret begynte å se smålig infisert ut. Fikk derfor antibiotika, som jeg heller ikke tålte, noe som resulterte i 5 nye dager med oppkast. På et tidspunkt tenkte jeg bare at dette orker jeg ikke mer, og at det ikke var verdt det, all snakk om pupper gjorde meg bare enda mer kvalm. Dette er ikke et innlegg for å syte, og jeg har heller ikke hatt samme komplikasjoner som deg, dine er nok hakket værre, men ville bare si at forhåpentligvis (dersom du ikke får mer komplikasjoner, krysser fingrene for deg) så går det bare fremover nå! Det blir så mye bedre, og tro det eller ei, det er faktisk verdt det etterpå, dersom du er fornøyd med resultatet! Hilsen ei som elsker sine nye pupper :D
sticalo Skrevet 23. november 2014 #34676 Skrevet 23. november 2014 Håper det går fort bedre med deg! Jeg opererte for snart 4 uker siden, fikk ikke de samme komplikasjonene som deg, men fikk også en tøff start da jeg ikke tålte noen av smertestillende jeg fikk. Ble ekstremt dårlig av de, ble helt ruset og bare kastet opp, tålte heller ikke kvalmestillende jeg fikk. Måtte derfor klare meg uten smertestillende, og kastet opp svært mye av smertene i 5 dager. Ville ikke se på puppene, orket ikke tenke på operasjonen. Klarte absolutt ingenting selv, måtte bli matet (selv om all mat kom opp igjen) og måtte ha hjelp til å sitte, gå, stå, gå på do, klarte bare ligge, orket ikke se på tv en gang. Når jeg skulle ta av bandasjen orket jeg ikke se, jeg ville ikke ha noe med puppene å gjøre fordi de medbragte så mye vondt. Etter en ukes tid ble jeg bedre, men ene arret begynte å se smålig infisert ut. Fikk derfor antibiotika, som jeg heller ikke tålte, noe som resulterte i 5 nye dager med oppkast. På et tidspunkt tenkte jeg bare at dette orker jeg ikke mer, og at det ikke var verdt det, all snakk om pupper gjorde meg bare enda mer kvalm. Dette er ikke et innlegg for å syte, og jeg har heller ikke hatt samme komplikasjoner som deg, dine er nok hakket værre, men ville bare si at forhåpentligvis (dersom du ikke får mer komplikasjoner, krysser fingrene for deg) så går det bare fremover nå! Det blir så mye bedre, og tro det eller ei, det er faktisk verdt det etterpå, dersom du er fornøyd med resultatet! Hilsen ei som elsker sine nye pupper :D Så kjedelig å høre at du også hadde en tøff start. Samtidig litt godt å vite at det ikke bare er meg. Jeg blir ikke kvalm av smertestillende men de virker dårlig på meg, tar ikke smertene slik de skal. Hele kroppen min spenner seg pga smertene så klarer nesten ikke å tisse siden alle muskler er stramme. Kastet opp 1og2 dag men tror det begynner å gi seg. Hakker mye tenner og fikk fryse og varmeanfall omhverandre noe som gjorde at jeg forknøyt meg enda mer. Har omtrent ikke spist noe siden jeg kom fra operasjonen da alt som heter mat byr meg i mot, ingenting frister. Snille mamma kjøper alt hun vet jeg liker men det hjelper ikke har ikke lyst på noe. Det kom seg litt i går fikk i meg 1 rista loffe skive og noen få druer. Har måtte ha hjelp til omtrent alt. fra å reise meg opp og ned, dra opp bukse osv. det har kommet seg litt nå. klarte å reise meg opp selv i natt faktisk selv om det gjør litt vondt så gikk det greit. Siste dag med morfinpillene i dag så håper det går bra, har ikke flere så det må gå bra. Resultatet er jeg overraskende fornøyd med. så for meg at jeg kom til å hate de da hø.pupp har ført med seg så mye drit. Men nei jeg er såå fornøyd. de er overhode ikke store, runde, eller rare. ser bare fine ut (syns jeg da). Litt spisse, og harde men det er jo helt forventet. bruker nedpressbåndet så mye jeg orker. vil si ca 20/24 timer i døgnet. Har en sportsteip eller noe enn sånn brun sterk teip over den vanlige teipen noen andre som har det?
Flat.com Skrevet 23. november 2014 #34677 Skrevet 23. november 2014 Så kjedelig å høre at du også hadde en tøff start. Samtidig litt godt å vite at det ikke bare er meg. Jeg blir ikke kvalm av smertestillende men de virker dårlig på meg, tar ikke smertene slik de skal. Hele kroppen min spenner seg pga smertene så klarer nesten ikke å tisse siden alle muskler er stramme. Kastet opp 1og2 dag men tror det begynner å gi seg. Hakker mye tenner og fikk fryse og varmeanfall omhverandre noe som gjorde at jeg forknøyt meg enda mer. Har omtrent ikke spist noe siden jeg kom fra operasjonen da alt som heter mat byr meg i mot, ingenting frister. Snille mamma kjøper alt hun vet jeg liker men det hjelper ikke har ikke lyst på noe. Det kom seg litt i går fikk i meg 1 rista loffe skive og noen få druer. Har måtte ha hjelp til omtrent alt. fra å reise meg opp og ned, dra opp bukse osv. det har kommet seg litt nå. klarte å reise meg opp selv i natt faktisk selv om det gjør litt vondt så gikk det greit. Siste dag med morfinpillene i dag så håper det går bra, har ikke flere så det må gå bra. Resultatet er jeg overraskende fornøyd med. så for meg at jeg kom til å hate de da hø.pupp har ført med seg så mye drit. Men nei jeg er såå fornøyd. de er overhode ikke store, runde, eller rare. ser bare fine ut (syns jeg da). Litt spisse, og harde men det er jo helt forventet. bruker nedpressbåndet så mye jeg orker. vil si ca 20/24 timer i døgnet. Har en sportsteip eller noe enn sånn brun sterk teip over den vanlige teipen noen andre som har det? Jeg har silketeip fra side til side, som sitter skikkelig stramt over den vanlige papirtapen. Gleder meg til å ta den av i morgen, når jeg skal skifte tape for første gang:) Håper det går bra med deg:) Jeg kjente stor bedring fra dag 5:)
cat1 Skrevet 23. november 2014 #34678 Skrevet 23. november 2014 Så kjedelig å høre at du også hadde en tøff start. Samtidig litt godt å vite at det ikke bare er meg. Jeg blir ikke kvalm av smertestillende men de virker dårlig på meg, tar ikke smertene slik de skal. Hele kroppen min spenner seg pga smertene så klarer nesten ikke å tisse siden alle muskler er stramme. Kastet opp 1og2 dag men tror det begynner å gi seg. Hakker mye tenner og fikk fryse og varmeanfall omhverandre noe som gjorde at jeg forknøyt meg enda mer. Har omtrent ikke spist noe siden jeg kom fra operasjonen da alt som heter mat byr meg i mot, ingenting frister. Snille mamma kjøper alt hun vet jeg liker men det hjelper ikke har ikke lyst på noe. Det kom seg litt i går fikk i meg 1 rista loffe skive og noen få druer. Har måtte ha hjelp til omtrent alt. fra å reise meg opp og ned, dra opp bukse osv. det har kommet seg litt nå. klarte å reise meg opp selv i natt faktisk selv om det gjør litt vondt så gikk det greit. Siste dag med morfinpillene i dag så håper det går bra, har ikke flere så det må gå bra. Resultatet er jeg overraskende fornøyd med. så for meg at jeg kom til å hate de da hø.pupp har ført med seg så mye drit. Men nei jeg er såå fornøyd. de er overhode ikke store, runde, eller rare. ser bare fine ut (syns jeg da). Litt spisse, og harde men det er jo helt forventet. bruker nedpressbåndet så mye jeg orker. vil si ca 20/24 timer i døgnet. Har en sportsteip eller noe enn sånn brun sterk teip over den vanlige teipen noen andre som har det? Håper for din del at de værste smertene begynner å avta snart, krysser fingrene! den teipen er ikke strips da? jeg hadde en slags brun teip i begynnelsen so var teipet på tvers, det var strips for å holde arrene sammen
sticalo Skrevet 23. november 2014 #34679 Skrevet 23. november 2014 (endret) Håper for din del at de værste smertene begynner å avta snart, krysser fingrene! den teipen er ikke strips da? jeg hadde en slags brun teip i begynnelsen so var teipet på tvers, det var strips for å holde arrene sammen. Ja takk går fremover. Nei den er ikke over arrene nedenfor under papirteipen ( ser jeg skreiv det men så i dusjen at den er under). Er brun sterk teip slik idretsutøvere bruker. Tror funksjonen er å holde puppene oppe liksom.den er klipt opp flere steder. Har ikke sett noen her som har hatt lik teip i tillegg til papirteipen.skal sende kirurgen melding i morgen å høre hvor lenge den skal være på for den nevnes ikke i papirene mine. Dusje i dag det var ganske greit. Satt på gulvet mens mamma vasket håret mitt. Syns det er så rart å ha pupper, tar nok litt tid å vende seg til de. Endret 23. november 2014 av sticalo
sticalo Skrevet 23. november 2014 #34680 Skrevet 23. november 2014 (endret) sånn fikk endelig til å laste opp bilde. tatt i går altså 2.dager post op Endret 30. november 2014 av sticalo 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå