AnonymBruker Skrevet 26. november 2017 #1 Skrevet 26. november 2017 Hva ville dere ha gjort dersom bilen en nær venn eller familiemedlem hadde lånt ble returnert med info om at vedkommende dessverre kom til å lage en liten bulk? Anonymkode: 1cdde...64f
tyvenlille Skrevet 26. november 2017 #2 Skrevet 26. november 2017 Forventet at de dekket å få det fikset. 6
AnonymBruker Skrevet 27. november 2017 #3 Skrevet 27. november 2017 Jeg hadde forventet at den som hadde lånt bilen hadde tilbudt seg å betale for å fikse bilen. Også hadde det kommet an på bilen om jeg tok imot tilbudet eller ikke. For øyeblikket har vi en forholdsvis ny og en temmelig gammel bil. Hadde det vært den nye bilen skulle den selvfølgelig utbedres, den ville sunket i verdi med en bulk. Hadde det derimot vert snakk om den gamle bilen hadde jeg gitt f. Den kjøpte vi ferdig bulka, og en bulk fra eller til ville ikke gjort noe utslag på verdien til bilen. Hvis det var den bilen det var snakk om hadde jeg ikke brydd meg om å utbedre, og dermed heller ikke tatt imot penger for utbedring. Jeg hadde likevel forventet at den som lånte bilen tilbød å betale, og at det var opp til meg å enten avslå eller ta imot. Dersom noen hadde lånt en av bilene og kommet tilbake med en bulk uten å tilby seg å betale for, eller selv ordne, reparasjon av skaden, så hadde vedkommende aldri fått låne noe av verdi igjen. Hvis det var snakk om den nyere bilen hadde jeg krevd erstatning. Anonymkode: 0ff4d...94c
AnonymBruker Skrevet 27. november 2017 #4 Skrevet 27. november 2017 Forventet at personen uoppfordret sa han/hun skulle betale for å fikse det, hadde det ikke blitt sagt så hadde jeg sagt det. Hvis det var en stor bulk vel å merke. "Nå har jeg hatt bilen på verksted og fått en verdivurdering, og det kommer på ca xxxx kr å ordne det. Skal du bli med dit å betale på xxxdag når jeg har time, eller skal jeg sette fakturaen i ditt navn?" Hadde ikke gjort noe mer enn å tenkt "jaja, kjipt" om det var en minibulk vanskelig å se med det blotte øyet med mindre man så skikkelig etter. Anonymkode: 369ff...cf9 1
AnonymBruker Skrevet 28. november 2017 #5 Skrevet 28. november 2017 Var det gave? Ikke alle gaver man får vil falle i smak, men det er som kjent tanken som teller. Anonymkode: cd063...0c7
Caelyn Skrevet 28. november 2017 #6 Skrevet 28. november 2017 (endret) 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Var det gave? Ikke alle gaver man får vil falle i smak, men det er som kjent tanken som teller. Anonymkode: cd063...0c7 Feil tråd? Jeg hadde forventet at personen hadde beklaget, og at han/hun selvfølgelig skulle dekke kostnaden av reparasjon. Så kan eieren av bilen takke ja eller nei etter hva som passer best. Endret 28. november 2017 av Caelyn La til et komma
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå