Gå til innhold

Ville du stjelt?

Fremhevede innlegg

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå handler denne tråden om å utfordre egne antagelser om hva man ville gjort i mer ekstreme tilfeller. Det er lett å si at man har prinsipper og alltid vil velge det "riktige" når man aldri har vært utsatt for press. 

Anonymkode: 1ab0e...671

Ja, er nok veldig lett å si dette men jeg står for det jeg har sagt. Uten prinsipp fungerer ikke mennesket, og jeg ville først som fremst lett etter mat som kiwi har kastet i container eller registrert oss på ulike hjelpe organisasjoner før tyveri ville blitt tenkt

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Ja, det ville jeg. Jeg har i perioder nasket mye mat fordi jeg har hatt store utgifter til tannlege og boutgifter.

Jeg gjør det igjen om jeg må.

Endret av tyvenlille
  • Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, røder said:

Ja, er nok veldig lett å si dette men jeg står for det jeg har sagt. Uten prinsipp fungerer ikke mennesket, og jeg ville først som fremst lett etter mat som kiwi har kastet i container eller registrert oss på ulike hjelpe organisasjoner før tyveri ville blitt tenkt

Hvorfor tror du ikke mennesker fungerer uten prinsipper? Hvorfor tror du ikke mennesker fungerer med fleksible prinsipper? 

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, tyvenlille skrev:

Ja, det ville jeg. Jeg har i perioder nasket mye mat fordi jeg har hatt store utgifter til tannlege og boutgifter.

Jeg gjør det igjen om jeg må.

http://www.frelsesarmeen.no/no/frelsesarmeens_arbeid/menigheter_korps/hyre_kolonne/divisjonene/stre/hyre_kolonne/vre_tilbud/skien_korps/hyre_kolonne/vre_tilbud/sosialt_diakonalt_arbeid/Matutdeling.b7C_xlfM0e.ips

Anonymkode: 182fe...b3e

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor tror du ikke mennesker fungerer uten prinsipper? Hvorfor tror du ikke mennesker fungerer med fleksible prinsipper? 

Nå skifter du emne her, handler som du sier om man ville stjelt eller ikke.

Skrevet

Hadde stjelt uten å blunke om jeg visste jeg ikke ville fått konsekvenser for det. Hadde nok ikke hatt samvittighet til å stjele fra privatpersoner, men hadde ikke hatt noe imot å stjele fra en bedrift.

Anonymkode: a72e2...544

• Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, røder said:

Nå skifter du emne her, handler som du sier om man ville stjelt eller ikke.

Du har ikke noe svar, med andre ord, du opererer med tomme ord

Skrevet
2 minutter siden, tyvenlille skrev:

Det er enklere å gå på Kiwi. Tro meg.

Håper du får noen uker med gratis kost og losji, sponset av staten, da. Så du slipper å få mat av de som gir vekk gratis.

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du har ikke noe svar, med andre ord, du opererer med tomme ord

Jeg har svar, men hvorfor skal jeg svar? Er det prinsipper tråden handler om?

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Håper du får noen uker med gratis kost og losji, sponset av staten, da. Så du slipper å få mat av de som gir vekk gratis.

Man får kun bøter for nasking.

• Liker 1
Skrevet
Just now, røder said:

Jeg har svar, men hvorfor skal jeg svar? Er det prinsipper tråden handler om?

Nei, hvorfor skal du svare, kanskje fordi det er det tråden handler om og du kan jo svare i telletrådene om du ikke ønsker tråder som krever at du tenker. 

Skrevet

Nei, hvorfor skal du svare, kanskje fordi det er det tråden handler om og du kan jo svare i telletrådene om du ikke ønsker tråder som krever at du tenker. 

Mennesker trenger prinsipper for å klare seg fordi da kan man tenke mer kritisk på ting man skal gjøre og ikke gjøre, mener du at mennesker ikke trenger prinsipper?

Må si du begynner å miste litt bakkekontakt når du kommer med frekke kommentarer om hvilke tråder jeg tidligere har vært på.

Skrevet
5 minutter siden, røder said:

Mennesker trenger prinsipper for å klare seg fordi da kan man tenke mer kritisk på ting man skal gjøre og ikke gjøre, mener du at mennesker ikke trenger prinsipper?

Mennesker er mer kritiske når de ikke tenker i prinsipper, men tenker i hvordan virkeligheten fungerer og hva som er nødvendig. Jeg har ikke sagt noe om mennesker ternger prinsipper eller ei

Skrevet

Mennesker er mer kritiske når de ikke tenker i prinsipper, men tenker i hvordan virkeligheten fungerer og hva som er nødvendig. Jeg har ikke sagt noe om mennesker ternger prinsipper eller ei

Jeg gir opp, du får holde på som du vil og komme med third degree mot andre som sier de ikke ville stjålet, jeg har sagt hva jeg mener og jeg skjønner ikke hvorfor jeg må forklare noe mer.

Gjest NotNaomi
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mange tror de ville vært i stand til å stjele om de ikke kunne få penger eller mat på andre måter? Evt ville sulte eller slite med å betale regninger uten å stjele?

Ved dårlig økonomi ville du stjelt om du visste du ville slippe unna?

Har du allerede gjort det?

Hva har vært din laveste inntekt? Da du hadde lav inntekt, hvor overbevist var du om at du aldri ville kunne bedre din egen økonomiske situasjon?

Selv har jeg hatt lav økonomi i mange år (sykdom) og ville stjelt uten å blunke om jeg visste jeg ville slippe unna med det. Å kunne slippe stresse med regninger og mat ville vært paradis, samt at mennesker behandler ofte mennesker som meg som avskum. Jeg ville derfor ikke hatt dårlig samvittighet, andre ser allerede på mennesker på AAP eller ufør som avskum, spiller ingen rolle om jeg er en svindler i tillegg. Tvert imot ville mange av de samme menneskene ha et mer positivt syn på meg om de visste jeg hadde mer penger uten å vite hvor pengene kom fra

Nå har du ikke utført handlingen ? Så du vet jo ikke hvor ok det hadde føltes? At en kan tenke på ting og ønske å gjøre noe,betyr ikke at det ville føltes godt å gjøre det altså.

Og så skyver du jo ansvaret på andre. Det er aldri lurt,for dine handlinger er dine uansett! En må alltid ta ansvar selv.

Vet heller ikke hvorfor du tenker at andre mener at du er avskum. Har noen uttrykt det ovenfor deg ?? Dessuten om du behandler andre greit,så skal det mye til at andre ikke syns du er ok,og du kan få respekt ved å være en rettferdig person.

Når det er sagt,så kan jeg skjønne at noen kan stjele mat om de virkelig er i krise. Men aldri at noen stjeler fra personer.

Du virker så lei og sånn litt bitter. Prøv heller å jobb med det? Vær litt mer opptatt av andre,for det syns jeg er smart. SE andre. Ingen er perfekte,og alle har sitt. Bry deg litt mer om andre enn deg selv. Jeg har forståelse for at du ikke har det greit,men da hjelper det vel ikke å utføre så simpel handling som å stjele.

Det fins steder som gir måltider gratis til folk som sliter. Du kan jo også få mat på Frelsesareen,Røde Kors osv ? Det føles kanskje ikke alltid så greit det heller,men mye bedre å hjelp enn å ta fra andre.

Jeg har stjålet epler. Var en del på epleslang en gang. Så plutselig sto den eldre mannen som bodde der foran meg en dag og så: Du. Du kan bare stikke innom hagen å ta noen epler hvis du går forbi. Fysøren. Det føltes ikke bra! At jeg hadde tatt fra en så flott person. Så det ble slutt på slang da ja! Jeg tok fordi jeg hadde ikke penger den gang. Holdt på å sulte ihjel før jeg fikk jobb etterhvert. Uansett lærte jeg!! 

Skrevet

Nekter å tro at det kan være noen som seriøst tror de ville klamret seg til moral og stolthet mens alle du kjenner og alle du trygler om hjelp heller ser på at du sakte sulter ihjel enn å gi deg mat eller hjelp til å skaffe det.

• Liker 3
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Hva har vært din laveste inntekt?

Null, i drøyt to år.

Anonymkode: d2fe1...f7a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...