Lexicon Skrevet 26. november 2017 #1 Skrevet 26. november 2017 Dating er et totalt nytt og fremmed fenomen for meg. Jeg har nettopp begynt med det. Problemet er ikke å kontakte jenter og samtale med dem, problemet mitt er at jeg er usikker på timingen når jeg burde fortelle henne at jeg har autisme. Om jeg forteller en så personlig ting før forholdet er stiftet, kommer hun sikkert til å løp vekk for harde livet XD Fordi vi vet jo alle hvordan autister fremstår i media i dag. De blir sett på som retards Når burde jeg fortelle dette til en potensiell kjæreste?
AnonymBruker Skrevet 26. november 2017 #2 Skrevet 26. november 2017 Slike ting er alltid vanskelig. Etter at du har begynt å bli kjent med ei jente? Ikke på første date, for å si det sånn. Dersom du merker at du begynner få kontakt med noen, at ei jente tar kontakt med deg og dere blir bedre kjent. Anonymkode: d3713...c24
AnonymBruker Skrevet 26. november 2017 #3 Skrevet 26. november 2017 Hva er autist? En som ikke snakker? Jeg ble kalt det som lita forsi jeg ikke snakka. Anonymkode: e8f78...07a
Gjest DuVetHvem Skrevet 26. november 2017 #4 Skrevet 26. november 2017 Det er ikke sikkert hun merker det engang. Hvis hun liker deg og du henne, så ser jeg ikke åssen dette skal være så veldig farlig. Har en kompis som har skikkelig draget på damene og er helt rå sosialt. Han har autisme. Nekta å tro det, men han har klart å jobbe med sine utfordringer. Så lenge det ikke skaper problemer mellom dere to, så ser jeg ikke åssen det skal være et problem for henne.
AnonymBruker Skrevet 26. november 2017 #5 Skrevet 26. november 2017 1 minutt siden, DuVetHvem skrev: Det er ikke sikkert hun merker det engang. Hvis hun liker deg og du henne, så ser jeg ikke åssen dette skal være så veldig farlig. Har en kompis som har skikkelig draget på damene og er helt rå sosialt. Han har autisme. Nekta å tro det, men han har klart å jobbe med sine utfordringer. Så lenge det ikke skaper problemer mellom dere to, så ser jeg ikke åssen det skal være et problem for henne. Mye som tyder på at terskelen for å få en autismediagnose har blitt veldig lav i dag...Men diagnoser blir jo slengt etter kreti og pleti for tiden, så det overrasker meg ikke. Anonymkode: 08479...832 17
Gjest DuVetHvem Skrevet 26. november 2017 #6 Skrevet 26. november 2017 5 minutter siden, AnonymBruker said: Mye som tyder på at terskelen for å få en autismediagnose har blitt veldig lav i dag...Men diagnoser blir jo slengt etter kreti og pleti for tiden, så det overrasker meg ikke. Anonymkode: 08479...832 Aspergere kan lære seg å bli som normale mennesker med nok trening. Han trente. Og så har man forskjellige grader av det
winnie89 Skrevet 26. november 2017 #7 Skrevet 26. november 2017 Jeg ville sagt det så fort som mulig, men også være klar og åpen for alle spørsmål hun måtte ha. Det er varierende kunnskap om autisme, som noen nevner her så trodde de det betydde at man ikke snakket. Det kan være så mangt, så det er jo viktig at hun forstår hvordan det påvirker deg. Hvis hun bestemmer seg for å stikke etter at du har fortalt henne det, så ja, det gjør vondt, men du vil vel ikke date noen som ikke godtar deg som du er? 2
Lexicon Skrevet 26. november 2017 Forfatter #8 Skrevet 26. november 2017 1 minutt siden, winnie89 skrev: men du vil vel ikke date noen som ikke godtar deg som du er? Nei, det vil man ikke. Men det kan også være en god ide å bevise henne hvor "normal" og kapabel man er før man innrømmer autismen. Fordi da tenker hun kanskje "oi, han er autist? han virker jo egentlig jævla normal og ok"? Haha, ja dette blir spennende. Det er bra at dere forteller deres meninger til meg. Jeg trenger litt veiledning her 8
AnonymBruker Skrevet 26. november 2017 #9 Skrevet 26. november 2017 5 minutter siden, DuVetHvem said: Aspergere kan lære seg å bli som normale mennesker med nok trening. Han trente. Og så har man forskjellige grader av det Finn en feil? Anonymkode: 6bbb0...552 3
Mkigjen Skrevet 26. november 2017 #10 Skrevet 26. november 2017 Just now, AnonymBruker said: Finn en feil? Jeg lo! 1
AnonymBruker Skrevet 26. november 2017 #11 Skrevet 26. november 2017 1 minutt siden, Lexicon said: Nei, det vil man ikke. Men det kan også være en god ide å bevise henne hvor "normal" og kapabel man er før man innrømmer autismen. Fordi da tenker hun kanskje "oi, han er autist? han virker jo egentlig jævla normal og ok"? Haha, ja dette blir spennende. Det er bra at dere forteller deres meninger til meg. Jeg trenger litt veiledning her Kommer an på hvilken type kvinner du dater. Om du liker damer med litt mer tankekapasitet enn en reklameplakat så har det ikke så mye å si. Men samtidig så er det alltids lurt å vente litt med å si slike ting, ene og alene fordi sosiale normer dikterer det Anonymkode: d3713...c24
winnie89 Skrevet 26. november 2017 #12 Skrevet 26. november 2017 Akkurat nå, Lexicon skrev: Nei, det vil man ikke. Men det kan også være en god ide å bevise henne hvor "normal" og kapabel man er før man innrømmer autismen. Fordi da tenker hun kanskje "oi, han er autist? han virker jo egentlig jævla normal og ok"? Haha, ja dette blir spennende. Det er bra at dere forteller deres meninger til meg. Jeg trenger litt veiledning her Exactly my point, hvis hun tenker det så hadde hun fordommer som du knuste. Personlig ville jeg visst om det asap, hvis jeg datet en med aspergers. Men jeg kjenner flere som har det i varierende grad på ulike måter og det har hjulpet relasjonen til dem at jeg visste om det. Hvis du er en høyfungerende person med litt autisme, så er det jo ingen big deal. Du får se det an, lykke til!
AnonymBruker Skrevet 26. november 2017 #13 Skrevet 26. november 2017 Har en venn som har lett autisme. Flere som har sagt at vedkommende er ganske rar/spesiell. Merker fort at det er noe liksom. Anonymkode: 91a03...e8c 2
Gjest DuVetHvem Skrevet 26. november 2017 #14 Skrevet 26. november 2017 7 minutter siden, AnonymBruker said: Finn en feil? Anonymkode: 6bbb0...552 Skjønner ikke hva du mener?
AnonymBruker Skrevet 26. november 2017 #15 Skrevet 26. november 2017 1 minutt siden, DuVetHvem said: Skjønner ikke hva du mener? Autister er da som normale mennesker? mulig jeg er vrang, og ønsker ikke noe videre diskusjon, synes bare det var en noe feilformulert setning. Anonymkode: 6bbb0...552 4
AnonymBruker Skrevet 26. november 2017 #16 Skrevet 26. november 2017 Jeg tenker i utgangspunktet at du burde si det med en gang. Det er en signifikant detalj å utelate. Samtidig må jeg dessverre si at mange sikkert ikke vil gi deg en sjanse om de vet. Nå kommer det selvfølgelig an på funksjonsnivå. Har du asperger eller lenger ut på autismespekteret? Selv jobber jeg med mennesker med autisme, og det ville nok vært dealbreaker for meg å finne ut at fyren jeg dater har det. Både fordi jeg får min dose på jobb, og fordi det ville vært mismatch personlighetsmessig. Anonymkode: 349ba...91e 3
Gjest DuVetHvem Skrevet 26. november 2017 #17 Skrevet 26. november 2017 Just now, AnonymBruker said: Autister er da som normale mennesker? mulig jeg er vrang, og ønsker ikke noe videre diskusjon, synes bare det var en noe feilformulert setning. Anonymkode: 6bbb0...552 Åja haha. Ja selvsagt. Jeg innså i etterkant at det var en utrolig dårlig formulert setning. Men poenget var uansett at de kan jobbe med sine svakere sider Alle har svake sider. Dessverre for autister så er de sidene deres altfor utslagsgivende for kvinner. Kvinner vil ha en sosialt oppegående fyr som forstår følelser (slik som de gjør)
Mkigjen Skrevet 26. november 2017 #18 Skrevet 26. november 2017 1 minutt siden, AnonymBruker said: fordi det ville vært mismatch personlighetsmessig. Så alle med autisme har lik personlighet? 6
Dricka Skrevet 26. november 2017 #19 Skrevet 26. november 2017 Jeg ville ventet! Hun har antageligvis merket det allerede men ikke tør å si noe eller ønsker å ville bli bedre kjent med deg. Når dere blir bedre kjent og hun er interessert ville jeg snakket med henne om det. Er flere grader og for meg hadde det ikke vært noen big deal hvis jeg likte deg. Men jeg vil jo bli kjent med deg først og ikke diagnosen din 1
AnonymBruker Skrevet 26. november 2017 #20 Skrevet 26. november 2017 39 minutter siden, Lexicon skrev: Dating er et totalt nytt og fremmed fenomen for meg. Jeg har nettopp begynt med det. Problemet er ikke å kontakte jenter og samtale med dem, problemet mitt er at jeg er usikker på timingen når jeg burde fortelle henne at jeg har autisme. Om jeg forteller en så personlig ting før forholdet er stiftet, kommer hun sikkert til å løp vekk for harde livet XD Fordi vi vet jo alle hvordan autister fremstår i media i dag. De blir sett på som retards Når burde jeg fortelle dette til en potensiell kjæreste? En hver opegående person vil forstå at noe er annerledes. Å fortelle at du har en autismediagnose vil dermed ikke komme som noen bombe. Anonymkode: 7bcd4...e8a 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå