AnonymBruker Skrevet 26. november 2017 #1 Skrevet 26. november 2017 Jeg flyttet for å studere i høst og ting går egentlig veldig bra med unntak av at folk på studiestedet er veldig like interessert i kontakt, likevel har jeg en god liten vennegjeng. Nå har det seg slik at de gamle venninnene fra hjembyen til den ene venninna mi har flyttet til byen vi studerer i, og nå har hun begynt å droppe å møte meg til fordel for dem F.eks. vi planlegger å lese til eksamen et sted på universitetet, hun er for sen og svarer ikke, en time senere får jeg vite at hun sitter på en annen plass sammen med disse venninnene (som ikke går på samme universitet eller studerer noe lignende). Jeg får lov til å sette meg sammen med dem, venninnene hennes er koselige, men så begynner venninna mi å snakke om middagen de skal lage sammen etter de har lest ferdig. Er det ikke da naturlig å også invitere meg da? Ut av høflighet? De inviterte til og med en annen jente (venninne av venninnen til venninna mi) helt spontant så plassmangel var jo egentlig ikke et problem. Hva gjør man egentlig i en slik situasjon? Det er sårt at hun de siste månedene har prioritert dem ovenfor meg og attpåtil ikke tatt seg tid til å sende sms om at hun ikke kommer til avtalene våre likevel. Skal jeg kutte henne ut uten å forklare meg, skal jeg forklare hvorfor jeg vil kutte henne ut, skal jeg forsøke å jobbe for vennskapet vårt? Hun er den beste og første venninnen jeg har her i byen og jeg har ikke så altfor mange av dem heller. (ordet venninne ble litt vel mye brukt hehe) Anonymkode: 0193b...601
AnonymBruker Skrevet 26. november 2017 #2 Skrevet 26. november 2017 Selv ville jeg ha prøvd å få bedre kontakt med andre slik at du har flere personer å spille på. Det du skisserer er ganske typisk når noen har venner fra før av på studiestedet. Anonymkode: 7ddb4...be8 4
AmandaVI Skrevet 27. november 2017 #3 Skrevet 27. november 2017 Hvorfor finner du deg i å bli såret sånn? 'Venninnen' din minner meg om ei jente som jeg av og til lekte med som liten som sendte meg hjem når de 'kule' vennene hennes kom. Vi er ikke venner i dag, for å si det sånn. Smålig og slemt. Du fortjener bedre. Når det gjelder disse invitasjonene er hun enten veldig tankeløs, eller så prøver hun å gi deg noen hint. Jeg vedder på det første. Hvis du bestemmer deg for å kutte henne ut bør du gi henne en forklaring, for hun kommer ikke til å slutte å gi deg falske forhåpninger med dertil hørende skuffelser før du detter foten ned. Finn deg heller noen nye venner. Kanskje ikke så enkelt, men må vel være bedre for helsa enn å være 'backup-vennen' til noen som behandler deg sånn.
AnonymBruker Skrevet 27. november 2017 #4 Skrevet 27. november 2017 Hun er helt tydelig ikke interessert i å være venn med deg. Jeg ville latt være å ta kontakt med henne igjen, og fokusert på å få andre venner. Å droppe avtaler på den måten, er ikke ok, og det vet hun nok. Det er mest sannsynlig en passiv-aggressiv måte å antyde at hun ikke har lyst å være venner med deg mer. Anonymkode: 720a5...e48 4
AnonymBruker Skrevet 27. november 2017 #5 Skrevet 27. november 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hun er helt tydelig ikke interessert i å være venn med deg. Jeg ville latt være å ta kontakt med henne igjen, og fokusert på å få andre venner. Å droppe avtaler på den måten, er ikke ok, og det vet hun nok. Det er mest sannsynlig en passiv-aggressiv måte å antyde at hun ikke har lyst å være venner med deg mer. Anonymkode: 720a5...e48 Det er liksom det, men noe jeg ikke skjønner er hvordan vi bestandig avtaler å møtes utenfor forelesningssalen hver morgen og spiser lunsj sammen etterpå. Hun ville vel ikke gjort dette om hun forsøke å fryse meg ut? Ts Anonymkode: 0193b...601
Sandin Skrevet 28. november 2017 #7 Skrevet 28. november 2017 Mennesker som ikke respekterer min tid, orker jeg ikke å ha i mitt liv.
camliiaa Skrevet 28. november 2017 #8 Skrevet 28. november 2017 Du er en reserve for henne. At hun snakker om en middag de skal lage alle sammen, unntatt deg, og til og med inviterer en annen! Det er frekt. Jeg hadde nok sluttet å ta kontakt med henne og sagt det ikke passer å spise lunsj. For det virker som om du er en reserve. Om noen hadde gjort det mot meg, hadde jeg følt meg så utilpass og det hadde gjort vondt. Og sånne mennesker trenger man ikke i livet!
AnonymBruker Skrevet 28. november 2017 #9 Skrevet 28. november 2017 Jeg synes det er veldig lett for folk her å si "bare dropp henne". Jeg ville ikke godtatt å bli behandlet slik, men det gjelder kanskje å si ifra slik at hun skjønner det. Si at du har sittet og ventet og i det minste forventer en beskjed, men på en grei måte så du ikke oppfattes som sur og grinete. Det kan være venninnen din tenker at du ikke kjenner de andre like godt, og at de ikke kjenner deg. At det derfor i begynnelsen er bedre å ikke blande alle sammen. Men isåfall er det jo mulig å prøve å invitere seg selv. Spørre om du også kan være med når anledningen byr seg, uten å virke for påtrengende eller needy. Spørre hva de skal lage, si "ååh, det vil jeg også ha! Kan jeg bli med?", så kanskje hun føler for å invitere deg. Hvis du blir bedre kjent med de andre så blir det kanskje lettere og mer naturlig at også du er med i fremtiden. Skulle det eventuelt ikke ta deg noe vei så har du ihvertfall prøvd, fremfor å bare kutte henne ut. Anonymkode: 274be...b3b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå